Jumala on Israelin Jumala, ei Lahkojen.

Tuo lestadiolaisen mauton informaatio siitä, että He ovat ainut "Jumalan Valtakunta" maailmassa on syytä tarkistella hieman tarkemmin.
Jumalan Valtakuntaa, joka tulee maan päälle ns. lopun ajan jälkeen Jerusalemiin, josta Ilm 21;
1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

Silloin olemme, kaikki Jeesuksen omat siellä, eikä mennä naiselle, eikä miehelle. Joten miten se voi olla jonkin Lahon omaisuutta, ei mitenkään, ja se on osoitus sielunvihollisen juonista, jos sen taakse mennään.
Mutta sitä ennen, missä Jumala on, onko se seurakunnissa, ei seurakunnat ovat Jeesuksen omia, jossa valmistetaan kohtaamista todelliseen Jumalan Valatakuntaan.
Israel on Jumalan silmäterä, josta Raamattu sanoo 2 Kuningasten kirjassa, 5 luvussa;15 Naaman palasi saattueineen Jumalan miehen luo. Hän astui Elisan eteen ja sanoi: "Nyt minä tiedän, ettei Jumalaa ole missään muualla kuin Israelissa. Otathan siis kiitoslahjan palvelijaltasi."
Jumala ei elä Lahkoissa.

25

60

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oli varmaan pitkään mietitty , ohuesti Raamattua tuntevan , vl:iä halveksivan tökerö aloitus.

• Anonyymi

Pinna kuitenkin panee esille Jumalan sanomaa, Sinä vain nälvit.
        Ei teidän Raamatun tuntemus ole millään tasolla, olisit laittanut jakeita selityksineen tueksi, mutta,,, kun mutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei teidän Raamatun tuntemus ole millään tasolla, olisit laittanut jakeita selityksineen tueksi, mutta,,, kun mutta.

Saalemin nälvijä tukee vapaitten suuntien nälvijää.
        Jes. 37:16
        "Herra Sebaot, Israelin Jumala, sinä jonka istuinta kerubit kannattavat! Sinä, yksin sinä olet maailman kaikkien valtakuntien Jumala. Sinä olet luonut taivaan ja maan.
        Ef. 4:6
        Yksi on Jumala, kaikkien Isä! Hän hallitsee kaikkea, vaikuttaa kaikessa ja on kaikessa. [Room. 11:36]
        Onko saalemeille outoa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pinna kopio tänne palstalle raamattua.
        Pinna on täysin kehittynyt ristiriitaisuuksien ihminen, höpöttää toisinaan sitä ja tätä.
        Vaikuttaa, että Jumala on ottanut häneltä jo TERVEEN AJATTELUN pois.

• Anonyymi kirjoitti:

Pinna kopio tänne palstalle raamattua.
        Pinna on täysin kehittynyt ristiriitaisuuksien ihminen, höpöttää toisinaan sitä ja tätä.
        Vaikuttaa, että Jumala on ottanut häneltä jo TERVEEN AJATTELUN pois.

Kommentoi niitä paikkoja, älä minua?

• Anonyymi kirjoitti:

Saalemin nälvijä tukee vapaitten suuntien nälvijää.
        Jes. 37:16
        "Herra Sebaot, Israelin Jumala, sinä jonka istuinta kerubit kannattavat! Sinä, yksin sinä olet maailman kaikkien valtakuntien Jumala. Sinä olet luonut taivaan ja maan.
        Ef. 4:6
        Yksi on Jumala, kaikkien Isä! Hän hallitsee kaikkea, vaikuttaa kaikessa ja on kaikessa. [Room. 11:36]
        Onko saalemeille outoa?

Hienoa kopiointia ja tyhmyyttä, kun ei kommentointia, eli huutelua pää puskassa.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Hienoa kopiointia ja tyhmyyttä, kun ei kommentointia, eli huutelua pää puskassa.

No,no puskajussi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No,no puskajussi.

Det samma

• Miten kommentoit laittamiani otteita Raamatusta, onko Jumalasi hupiukko?

• Anonyymi

Niin ei vl tosiaankaan ole sitä mitä se haluaisi.

• Anonyymi

Israelilaiset saavat pitää sen, täysin ja kokonaan.
      Ratkaisu on molemmille ihan oikein.

• Anonyymi

On kahta eri Israelia eli Israel tuola lähi-idässä ja sitte hengellinen Israel Jumalan valtakuntana niin kuin esim vl usko täälä suomessa on ainoa oikea usko.

• Naurettavaa, Jumalan silmäterä, Israelin heimo ja huone on yksi ja ainoa.
        Pakanat sitä pyrkii repimään.
        Suomessa keihäänkärkenä SRK.

Muuten, onko puhveli opettanut vai hokasitko itse? Laita lähde näkyviin.

• Älä korota itseäsi?

• Sinä olet paatunut, pahasti, haukut Jumalasta sanaa Raamatusta. Häpeä.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Naurettavaa, Jumalan silmäterä, Israelin heimo ja huone on yksi ja ainoa.
        Pakanat sitä pyrkii repimään.
        Suomessa keihäänkärkenä SRK.

Muuten, onko puhveli opettanut vai hokasitko itse? Laita lähde näkyviin.

Sinä pinnasänky et ole mikään uskovainen, vaan tyhjän höpöttäjä, vähän vaikutat latvabeeltä.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä pinnasänky et ole mikään uskovainen, vaan tyhjän höpöttäjä, vähän vaikutat latvabeeltä.

En olekaan, mutta olen Kristitty, Jeesuskin seuraaja joka tuo Pyhyyden ja pelastuksen ihmiseen.
        Mistä sellainen vaikute? Valaise hieman.
        Miksi haukut minua Israelin ja Raamatun tekstin vuoksi?

• Anonyymi

"Jumala on Israelin Jumala"..?

"Jumala" ei kuitenkaan ole mikään erisnimi vaan arvonimi. Joten kuka on tämä Jumala joka mielestäsi on Jumala?

Jumalia kun on monia. Nykyaikanakin. Esimerkiksi: Shiva, Vishnu, Brahma, Krishna, yms.

Ja oli Vanhan Testamentinkin aikoina. Kanaanilaisten "Baal" oli yksi jota silloin palveltiin ja "Baal" muuten tarkoittaa "Herraa". Kuinka ajattelet Israelilaisten erottaneen oman jumalansa heidän herrastaan jos Israelilaisten omalla jumalalla ei ollut sen kummempaa nimeä...

(Kun Jumalalla kuitenkin on aina ollut erisnimi eikä hän ole sen NORMAALIA käyttöä koskaan kieltänytkään.)

• Tuon opin jo opiskellessa, ja poikasena seurakunnan opissa.
        Jäi mainitsematta mm Vellujen jumala, Raha.

Mikä on konteksti vastuksessasi?

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Tuon opin jo opiskellessa, ja poikasena seurakunnan opissa.
        Jäi mainitsematta mm Vellujen jumala, Raha.

Mikä on konteksti vastuksessasi?

Sinun jumalasi on viha, katkeruus ja harhat.
        Mikset koskaan kerro seurakunnastasi? Voisi käymällä siellä todeta, missä mennään, miten mennään ja onko meininki Sanan mukaista.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinun jumalasi on viha, katkeruus ja harhat.
        Mikset koskaan kerro seurakunnastasi? Voisi käymällä siellä todeta, missä mennään, miten mennään ja onko meininki Sanan mukaista.

Olet pelle, tai tosi hämärissä elävä, ilmeisesti vellu, koska tiedät toisten Jumalat ja mielentilan.
        Kuulun Jeesuksen universaaliin seurakuntaan, mihin Sinä kuulut, tarkkaan ottaen.
        Panepa se mieleen, kun on kastettu Jeesukseen, jota sinua ei ole, vaan lut Kirkkoon, niin usko Jeesukseen tuo ilon, valon sekä ymmärryksen Hengessä.
        Miksi minä olisin katkera, kun Pavekin sanoo; Gal. 5:1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
        Tee parannus ja kokeile.
        Taas lahkojen vangeille sama mies kertoo muutama jae myöhemmin; Gal. 5:13 Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
        Tehtävä, johon minut on kutsuttu, ja usea Vellu on jo käynyt kasteella ja ylistää Jeesuksen Jumaluutta.
        Älä lähde, joudut hoitoihin, tee niin kuin muutkin, ota yhteyttä, käydään yhdessä läpi Jeesuksen suvereniteetin.
        Siunausta Sinulle.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2661
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      148
      1218
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1105
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      998
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      964
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      929
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      13
      835
    8. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      835
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      296
      833
    10. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      812
    Aihe