Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Leimataanko ihminen narsistiksi liian kevyin perustein?

Sen jälkeen kun olen hieman seurannut keskustelua suomeksi ja vähän englanniksikin niin joku totesi että nykyään tietyt nyky- ja historialliset henkilöt leimataan narsisteiksi hyvin herkästi. Se olisi ilmeisen helppo tehdä jos heidän taustoistaan ja motiiveistaan ei ole paljonkaan tietoa ja leimaaja ei ole kukaan erityisen hyvin koulutettu psykologi.

Oletteko tässä samaa vai eri mieltä?

55

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minusta kaikki leimataan ja tuomitaan aina täällä. Suomi on kaukana suvaitsrvuudesta ja inhimillusyydestä

      • Olen melko varma että kaikki ole Suomessa eivät ole sellaisia mutta melko suuri osa heistä on somessa. Empatiaakin kaivattaisiin oikaisemaan tuo asia.

        "Älkööt kukaan rauhoitelko omaatuntoaan sillä harhaluulolla että hän ei voi tehdä vahinkoa ottamatta osaa ja muodostamatta mielipidettä. Pahat ihmiset eivät tarvitse muuta saavuttaakseen päämääränsä kuin että hyvät ihmiset katsovat sivusta eivätkä tee mitään."

        — John Stuart Mill


      • Anonyymi

        Entä sitten kun leimataan , mutta kukaan ei osaa sanoa millä...ja sitä on jatkunut taas jo edeltävät 10 vuotta,


        ppoiiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä sitten kun leimataan , mutta kukaan ei osaa sanoa millä...ja sitä on jatkunut taas jo edeltävät 10 vuotta,


        ppoiiuuuu

        Mulla jatkunu 40v. Vielä keksivät uusia leimoja jos menee tuomiolle niin uusi leima tulee kyllä. Parempi pysyä poissa kaikesta tuossa. Turvassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla jatkunu 40v. Vielä keksivät uusia leimoja jos menee tuomiolle niin uusi leima tulee kyllä. Parempi pysyä poissa kaikesta tuossa. Turvassa.

        Joo viisainta ymmärtää että elämme ympäristössä jossa toiminya ei ole asiallista, joten ei pidä olettaa asiallista tai voi käydä kalpaten....parempi pysyä kaukana sosiaalisista sotkuista jotka haluaa sinne jonkun kiusattavan,


        ppiuuuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo viisainta ymmärtää että elämme ympäristössä jossa toiminya ei ole asiallista, joten ei pidä olettaa asiallista tai voi käydä kalpaten....parempi pysyä kaukana sosiaalisista sotkuista jotka haluaa sinne jonkun kiusattavan,


        ppiuuuyu

        yksi leimasi mut väärin, se korjattiin ja pyydettiin anteeksi, mutta jatkoksi on silti tullut väärin leimaamisen suma, ehkä siksi että väärä kerran väärin leimatusta saa ikääkuin muka perusteen tehdä se uudelleen, vaikka aiempi olisi selvitetty vääräksi


        ppiuiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        yksi leimasi mut väärin, se korjattiin ja pyydettiin anteeksi, mutta jatkoksi on silti tullut väärin leimaamisen suma, ehkä siksi että väärä kerran väärin leimatusta saa ikääkuin muka perusteen tehdä se uudelleen, vaikka aiempi olisi selvitetty vääräksi


        ppiuiuuu

        mulla on jo tavallaan useaan kertaan selvitetty vääräksi, mutta sit se taas jatkuu väärin kun kerran meni väärin, tää on älytön juttu, ettö kun kerran joku tekee virheen niin lähdetään sen peittelyyn silleen että tehdään virheitä solkenaan. ihan älytöntä yhden ihmuisen virhettä kahdenkymmenen peutellä 20 virheellä jne,
        Niin älytöntä että on syytä pysyy kaukana, Koska siinä joutuu oikeesti vaaraan että yritetään leimata se yksi syytön, että 20 virhettä ei paljastuis. Noin epäeettinen on riski.


        ppoiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulla on jo tavallaan useaan kertaan selvitetty vääräksi, mutta sit se taas jatkuu väärin kun kerran meni väärin, tää on älytön juttu, ettö kun kerran joku tekee virheen niin lähdetään sen peittelyyn silleen että tehdään virheitä solkenaan. ihan älytöntä yhden ihmuisen virhettä kahdenkymmenen peutellä 20 virheellä jne,
        Niin älytöntä että on syytä pysyy kaukana, Koska siinä joutuu oikeesti vaaraan että yritetään leimata se yksi syytön, että 20 virhettä ei paljastuis. Noin epäeettinen on riski.


        ppoiuuu

        Tästähän tässä on ollut kyse jo hyvin pitkään en vaan uskaltanut sanoo ääneen aiemmin.-


        ppiiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästähän tässä on ollut kyse jo hyvin pitkään en vaan uskaltanut sanoo ääneen aiemmin.-


        ppiiuuuu

        Itse en päädy virheiden peittelykierteeseen koska paljastan omia virheitäni aktiivisesti ja pyydän muitakinpaljastamaan jos on jotain mistä en ole tietoinen. Tästähän tässä olluy kyse jo monta vuotta.


        ppiuiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en päädy virheiden peittelykierteeseen koska paljastan omia virheitäni aktiivisesti ja pyydän muitakinpaljastamaan jos on jotain mistä en ole tietoinen. Tästähän tässä olluy kyse jo monta vuotta.


        ppiuiuuu

        Ja on vähän rankkaa olla sen ainoon paljastettavan roolissa jos muut haluaa salata virheitään.
        Onks kukaanmiettinyt miltä tuntuis mun paikalla ?


        ppoiuuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja on vähän rankkaa olla sen ainoon paljastettavan roolissa jos muut haluaa salata virheitään.
        Onks kukaanmiettinyt miltä tuntuis mun paikalla ?


        ppoiuuyyyy

        mut silti oon mä miuluummin näin kuin että yrittäisin salata virheitäni


        ppoiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mut silti oon mä miuluummin näin kuin että yrittäisin salata virheitäni


        ppoiuuu

        jos mun olis pakko valita rooli niin kai se sit on mieluummin syyttömänä leimattu.



        pouuyyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos mun olis pakko valita rooli niin kai se sit on mieluummin syyttömänä leimattu.



        pouuyyyyy

        en mä kestäis elää syyllisenä "pulmusena".

        mieluummin syyttömänä leimattuna.


        ppoiuuuyuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en mä kestäis elää syyllisenä "pulmusena".

        mieluummin syyttömänä leimattuna.


        ppoiuuuyuyu

        varmaan tiedätte että on tieteellisestikin sosiaaliselle käyttäytymiselle tyypillistä että haetaan joku ulkopuolinen syytön leimattava.


        ppoiiuu8uu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        varmaan tiedätte että on tieteellisestikin sosiaaliselle käyttäytymiselle tyypillistä että haetaan joku ulkopuolinen syytön leimattava.


        ppoiiuu8uu

        Pitkäaikaisesti sellaiosessa sosiaalisessa roolissa on hermostolle rankkaa, mutta ei se kyllä oo mielenterveysongelma, se on luonnolista että kymmenen , kakskyt vuotta semmosta ottaa ihan fyysiselle hermostolle kovillle kuin urheilusuoritus


        ppiuiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkäaikaisesti sellaiosessa sosiaalisessa roolissa on hermostolle rankkaa, mutta ei se kyllä oo mielenterveysongelma, se on luonnolista että kymmenen , kakskyt vuotta semmosta ottaa ihan fyysiselle hermostolle kovillle kuin urheilusuoritus


        ppiuiuuuuu

        Tää kaikki on niin typerää, että siksi he varmaan ei halua mun perusteellisesti kertovan mitä on tapahtunut, että pitää heidän koko aika sählätä jotainlisää etten pääsis rauhassa kertomaan.


        ppopoii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää kaikki on niin typerää, että siksi he varmaan ei halua mun perusteellisesti kertovan mitä on tapahtunut, että pitää heidän koko aika sählätä jotainlisää etten pääsis rauhassa kertomaan.


        ppopoii

        Mutta yhtä asiaa oon ihmetellyt koko ikäni.
        Miksi monet ihmiset saavat luulla asioita kuvitelmissaan ihan miten väärin ja todellisuuden vastaisesti mutta heitä ei leimata siitä hulluksi vaikka sitä tapahtuisi jatkuvasti, mutta jos mä jokusen kerran elämässä erehdyn, se on heti epäilyttävää?
        Kai nyt kaikki ihmiset joskus erehtyy. En mäkäänmikääntäysin erehtymätön oo.


        ppoiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta yhtä asiaa oon ihmetellyt koko ikäni.
        Miksi monet ihmiset saavat luulla asioita kuvitelmissaan ihan miten väärin ja todellisuuden vastaisesti mutta heitä ei leimata siitä hulluksi vaikka sitä tapahtuisi jatkuvasti, mutta jos mä jokusen kerran elämässä erehdyn, se on heti epäilyttävää?
        Kai nyt kaikki ihmiset joskus erehtyy. En mäkäänmikääntäysin erehtymätön oo.


        ppoiuuuu

        Ja eihän erehtyminen ole hulluutta.
        Noikin asiat he sekoittaa. Erehtyy jsa myöntää erehdyksensä. Ei se oo mikään hulluuden merkki.


        ppoiuuuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja eihän erehtyminen ole hulluutta.
        Noikin asiat he sekoittaa. Erehtyy jsa myöntää erehdyksensä. Ei se oo mikään hulluuden merkki.


        ppoiuuuyuy

        ja mun suurempi erehdys vielä tapahty äärimmäisessä paineessa.
        ei kai erehtyminen äärimmäisessä paineessa ja kuormityksessa mitään hullutta ole,
        Tai sitten on hulluja kaikki paikat täynnä., ..koska paineessa, kiireessä ja kuormituksessa erehtyneitä lienee aika paljon


        ppoiuuuyyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja mun suurempi erehdys vielä tapahty äärimmäisessä paineessa.
        ei kai erehtyminen äärimmäisessä paineessa ja kuormityksessa mitään hullutta ole,
        Tai sitten on hulluja kaikki paikat täynnä., ..koska paineessa, kiireessä ja kuormituksessa erehtyneitä lienee aika paljon


        ppoiuuuyyu

        Ja mikä hankalinta että he edellyttää sellaista aivotoimuntaa mikä on sen vastausta millainen tieteellisesti ihmisen aivot ja aivotoiminta on, Siis he edellyytttää että ihmiseltä puuttuisi normaalit tieteelliset aivojen ominaisuudet ja toiminnon.

        Oon huomannut että mitä yliopistolla kerrotaan aivojen yleisenä ominausuutena, niin jos kriisipuhelimeenkertoo sellaisesta ominausuudesta he pitää sitä hulluutensa vaikka peruiaattesssa kaikissa aivoissa on se ominausuus,

        popiuyyyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mikä hankalinta että he edellyttää sellaista aivotoimuntaa mikä on sen vastausta millainen tieteellisesti ihmisen aivot ja aivotoiminta on, Siis he edellyytttää että ihmiseltä puuttuisi normaalit tieteelliset aivojen ominaisuudet ja toiminnon.

        Oon huomannut että mitä yliopistolla kerrotaan aivojen yleisenä ominausuutena, niin jos kriisipuhelimeenkertoo sellaisesta ominausuudesta he pitää sitä hulluutensa vaikka peruiaattesssa kaikissa aivoissa on se ominausuus,

        popiuyyyu

        Koskla mä on todella neurologiaan perehtynyr ...osaan kertoa kaikia neurologisia asioita ja koska he ei tiedä neurologiasta mitään he luulee ihmisen neurologisia ominausuuksia noin ylipäätäänkin hulluudeksi.

        popiuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskla mä on todella neurologiaan perehtynyr ...osaan kertoa kaikia neurologisia asioita ja koska he ei tiedä neurologiasta mitään he luulee ihmisen neurologisia ominausuuksia noin ylipäätäänkin hulluudeksi.

        popiuyyyy

        Siis heille kuulostaa hullulle että osaan niin analyyttisesti hermoston toimintoja kuvailla neurologisesti.


        ppiuyyuiu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis heille kuulostaa hullulle että osaan niin analyyttisesti hermoston toimintoja kuvailla neurologisesti.


        ppiuyyuiu

        siis tyyliin josmä kerron että jos mua yhtökkiä säikyttää, mä saatan säpsähtää-.

        niin se kuulostaa heille hullulle.,


        ppoiiuuuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis tyyliin josmä kerron että jos mua yhtökkiä säikyttää, mä saatan säpsähtää-.

        niin se kuulostaa heille hullulle.,


        ppoiiuuuyyy

        siis kaikki ihmisen hermoston ominaisuudet kuulostaa heile hullulle...myös visualisointi keskustelun kulusta. Mä osaan selirrää kaikki nää tapahtumat neurologisesti mutta siin on se ongelma ettei ne esim kriisipuhelimessa ymmärrä neurologiaa...niin tulee kielimuuri ikäänkuin.


        ppoiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis kaikki ihmisen hermoston ominaisuudet kuulostaa heile hullulle...myös visualisointi keskustelun kulusta. Mä osaan selirrää kaikki nää tapahtumat neurologisesti mutta siin on se ongelma ettei ne esim kriisipuhelimessa ymmärrä neurologiaa...niin tulee kielimuuri ikäänkuin.


        ppoiuuuuu

        miyen mä selvitän asioita ihmistenkanssa joiden kanssa mulla on täydellinen kielimuuri? Mä enpysty noiden yksinkertaisten ihmisten kanssa selvittään mitään


        ppiouyyyyuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miyen mä selvitän asioita ihmistenkanssa joiden kanssa mulla on täydellinen kielimuuri? Mä enpysty noiden yksinkertaisten ihmisten kanssa selvittään mitään


        ppiouyyyyuu

        jollein neurologian professorille ihan mielellään puhuisin


        ppoiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jollein neurologian professorille ihan mielellään puhuisin


        ppoiuuu

        mä sanon että esim siewllä kriisiouhelimessa he ei ole yhtään huomioinu sitö mikä tekee ihmisen neurologialle hyvää ja mikä pahaa

        ppoiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mä sanon että esim siewllä kriisiouhelimessa he ei ole yhtään huomioinu sitö mikä tekee ihmisen neurologialle hyvää ja mikä pahaa

        ppoiuyyy

        ja mä osaan tän erittäin yksityiskohtaisesti ja analyyttisesti selittää


        ppoiuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja mä osaan tän erittäin yksityiskohtaisesti ja analyyttisesti selittää


        ppoiuyyyy

        mutta ehkä niiden toimijoiden kiinnostukset siellä ovat yksinomaan hulluudessa, että he katselee kaikkea hulluuden silmälaseilla....eikä heillä muuta ajattelua ole.
        Mutta siis mä inhoon hulluuden maailmaa. Mulle tulee hirveen huono olo semmosen ajattelemisestakaam..semmonen oksettava


        ppoiuuuyuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta ehkä niiden toimijoiden kiinnostukset siellä ovat yksinomaan hulluudessa, että he katselee kaikkea hulluuden silmälaseilla....eikä heillä muuta ajattelua ole.
        Mutta siis mä inhoon hulluuden maailmaa. Mulle tulee hirveen huono olo semmosen ajattelemisestakaam..semmonen oksettava


        ppoiuuuyuyu

        Mun mieloeståä ihmisen ei edes kannata ajatella semmosta hulluutta, kannattaa keskittyä ajatteleen järkeviä...

        Munmielestäå se puhelin on hulluksi telemistä koska he ei halua puhua järkeviä vaan koko aika jotain hulluussuuntaisia aiheita. Jos sellaisia ikuisesti puhuu voi tulla hulluksi. Ei kannta ajatella mitään hulluja vaa järkeviä Pidän puhelinta vahingollisena johdatellessaan järjevästä ajattelusta ajattelemjaan hulluutta. Semmosenoon kokenut pelottavanakijn.


        ppoiiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mieloeståä ihmisen ei edes kannata ajatella semmosta hulluutta, kannattaa keskittyä ajatteleen järkeviä...

        Munmielestäå se puhelin on hulluksi telemistä koska he ei halua puhua järkeviä vaan koko aika jotain hulluussuuntaisia aiheita. Jos sellaisia ikuisesti puhuu voi tulla hulluksi. Ei kannta ajatella mitään hulluja vaa järkeviä Pidän puhelinta vahingollisena johdatellessaan järjevästä ajattelusta ajattelemjaan hulluutta. Semmosenoon kokenut pelottavanakijn.


        ppoiiuuu

        Mikä mua ärsyttää siinä kriisipuhelimessa on se että he esiintyy maallikoina ja koittaa tehdä diagnooseja anonyymisti puhelimessa. Se maallikkona esiintyminen ei sovi yhteen sen kanssa ja saa sen tuntuun todella asiattomalta. Kun heheän just itse paasdaa että maallikkodiagnooseja ei saa tehdä, niinku esimerkiksi mä en saa, niin miksi sielläå sitten maallikot täyttä häkää yrittää tehdä diagnooseja ? Ihan niinku ei mitään logiikkaa. Mun pää ei kestä tommosta. Niin mä oon sit mielestään viallinen kai siksi.

        ppiuujjjh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä mua ärsyttää siinä kriisipuhelimessa on se että he esiintyy maallikoina ja koittaa tehdä diagnooseja anonyymisti puhelimessa. Se maallikkona esiintyminen ei sovi yhteen sen kanssa ja saa sen tuntuun todella asiattomalta. Kun heheän just itse paasdaa että maallikkodiagnooseja ei saa tehdä, niinku esimerkiksi mä en saa, niin miksi sielläå sitten maallikot täyttä häkää yrittää tehdä diagnooseja ? Ihan niinku ei mitään logiikkaa. Mun pää ei kestä tommosta. Niin mä oon sit mielestään viallinen kai siksi.

        ppiuujjjh

        Mun silmissä todella kaksinaismoralistista että esiinnytään maallikoina ja yritetään tehdä diagnooseja mutta mä en saa tietää mitään edes omasta itsestäni ja elämästäni koska olen maallikko.
        Koko toi kuvio on ihan kauhee,.


        ppoiuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun silmissä todella kaksinaismoralistista että esiinnytään maallikoina ja yritetään tehdä diagnooseja mutta mä en saa tietää mitään edes omasta itsestäni ja elämästäni koska olen maallikko.
        Koko toi kuvio on ihan kauhee,.


        ppoiuyy

        mä en sieltä saanut miträän muuta kuin sotkuun melko hyvässä järjestyksessä olleen elämäni. Kun ei se edes loppunut siihenkun jätin senpuhelimen se sotku


        ppoiuu

        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mä en sieltä saanut miträän muuta kuin sotkuun melko hyvässä järjestyksessä olleen elämäni. Kun ei se edes loppunut siihenkun jätin senpuhelimen se sotku


        ppoiuu

        .

        jossakin joku on jotain kummallista juorunnut kun tuntematon lääkäri puhu jostain ihmeen "tästä kaikesta" eikä yhtään antanut vihiä mitä se kaikki on...ja tolleen sotkettiin mun elämä keväällä


        ppooiiuiu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jossakin joku on jotain kummallista juorunnut kun tuntematon lääkäri puhu jostain ihmeen "tästä kaikesta" eikä yhtään antanut vihiä mitä se kaikki on...ja tolleen sotkettiin mun elämä keväällä


        ppooiiuiu

        Mulla itselläni ei olew mitään kummallista kaikkea....muuta kuin se että minut on sitkettu moneen minuun liittymättömään asiaan.
        Omat tavoitteeni ovat suoralinjaiset, eikä itselläni ole mitään ihmeen kaikkea


        ppoiuuuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla itselläni ei olew mitään kummallista kaikkea....muuta kuin se että minut on sitkettu moneen minuun liittymättömään asiaan.
        Omat tavoitteeni ovat suoralinjaiset, eikä itselläni ole mitään ihmeen kaikkea


        ppoiuuuyyy

        mulla on hyvin ykslinjainenm tavoite se on tää munluova projekti, sen lisäksi ei oo kuin muutama tärkeää asiaa, kaikki mjuu on minuunliittymätöntä ylimääräistä jonkun muun juttua


        ppoiiuuuuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulla on hyvin ykslinjainenm tavoite se on tää munluova projekti, sen lisäksi ei oo kuin muutama tärkeää asiaa, kaikki mjuu on minuunliittymätöntä ylimääräistä jonkun muun juttua


        ppoiiuuuuy

        Vai tarkottaakls ne sillä kaikella sitä että mulla on paljon elämänkokemusta, mä olen nähnyt elämässäni vaikka mitä, mulle jo nuorena sanottiin että mulla on elämänkokemusta kuin vanhalla ihmisellä


        ppoiuuyuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai tarkottaakls ne sillä kaikella sitä että mulla on paljon elämänkokemusta, mä olen nähnyt elämässäni vaikka mitä, mulle jo nuorena sanottiin että mulla on elämänkokemusta kuin vanhalla ihmisellä


        ppoiuuyuyy

        ja muutenkin mä en oo semmonenihminen kuin he on ja miks mun tarttiskaan olla, en ees haluis olla

        ppiuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja muutenkin mä en oo semmonenihminen kuin he on ja miks mun tarttiskaan olla, en ees haluis olla

        ppiuyyyy

        siellä yliopistossa sentään mun tietoja voi päästä arvoonsa, mutta siellä kriisupuhelimessa ne ei arviosta vaikka mä olisinitseopiskellut vaikka mitä. Neurologiaakin 20 vuotta oon itseopiskellut. Mut joo jos mä puhun mitään siitä niin mun epäillään vaan huijaavan....kiva joo


        ppoiuuuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siellä yliopistossa sentään mun tietoja voi päästä arvoonsa, mutta siellä kriisupuhelimessa ne ei arviosta vaikka mä olisinitseopiskellut vaikka mitä. Neurologiaakin 20 vuotta oon itseopiskellut. Mut joo jos mä puhun mitään siitä niin mun epäillään vaan huijaavan....kiva joo


        ppoiuuuyuy

        Mä oon sielustani sen verran ylpee että mä siis en hyväksy sitä että joku ihminen jotenkin alkais mun sieluani arvioimaan. Se kuuluu yksin Jumalalle


        ppouyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon sielustani sen verran ylpee että mä siis en hyväksy sitä että joku ihminen jotenkin alkais mun sieluani arvioimaan. Se kuuluu yksin Jumalalle


        ppouyyyy

        Ne luulee mun sielun jo olleen jossain arvioitavana....ei kuultas ole minun sieluani arvioitu koskaan, se kuuluu yksin Jumalalle


        ppopiiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne luulee mun sielun jo olleen jossain arvioitavana....ei kuultas ole minun sieluani arvioitu koskaan, se kuuluu yksin Jumalalle


        ppopiiuuuu

        mä oon tommosiosta sielullisista asioista tarkka


        ppoiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mä oon tommosiosta sielullisista asioista tarkka


        ppoiuuuuu

        Kaikki pitää olla viimesen päälle filosofoitu eettisesti


        ppoiuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki pitää olla viimesen päälle filosofoitu eettisesti


        ppoiuyy

        Älyttömän röyhkeetä antaa mukke kemikaalia josta saan hermosto-oireen ja sit epäillä sen johtuvan sielustani,

        No toi on se tän maalllisen maailman rumuus.


        ppoiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älyttömän röyhkeetä antaa mukke kemikaalia josta saan hermosto-oireen ja sit epäillä sen johtuvan sielustani,

        No toi on se tän maalllisen maailman rumuus.


        ppoiuuu

        mutta kyllä mä voisinm alkaa luennoimaan jostain sielullisista aiheista, onnistuiskohan sama niiiltä sieluni pilkkaajilta


        ppoiouiuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta kyllä mä voisinm alkaa luennoimaan jostain sielullisista aiheista, onnistuiskohan sama niiiltä sieluni pilkkaajilta


        ppoiouiuu

        mulla on joku semmonen kunniantunto sielustani aika voimakas

        ppoiiuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulla on joku semmonen kunniantunto sielustani aika voimakas

        ppoiiuu

        sielullisissa asioissa pitää käyttytyä ylevasti


        ppoiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sielullisissa asioissa pitää käyttytyä ylevasti


        ppoiuuu

        ei mitään rumaa lässytystä


        ppoiiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei mitään rumaa lässytystä


        ppoiiuuuu

        se tuntuu hirveelle kun sielullisista asioista puhutaan tyylittömästi


        pppoiii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se tuntuu hirveelle kun sielullisista asioista puhutaan tyylittömästi


        pppoiii

        sielun alueella pitää kulkea kuin pyhätössä

        ppoiiuu


      • Anonyymi

        Tämän postaajan tunnistan sirumerkistä (26.08 2021 23.26 ) Olen "iloinen" kondiksestasi. Eli ennusteen mukaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän postaajan tunnistan sirumerkistä (26.08 2021 23.26 ) Olen "iloinen" kondiksestasi. Eli ennusteen mukaan!

        siis kenet ?
        Ainakaan minä en ole ikinä kirjoittanut koko elämässäni mitään tuollaista, En suntymöstäni tähän päivään asti tuon merkityksistä sisältöä kertaakaan


        ppouuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis kenet ?
        Ainakaan minä en ole ikinä kirjoittanut koko elämässäni mitään tuollaista, En suntymöstäni tähän päivään asti tuon merkityksistä sisältöä kertaakaan


        ppouuyyyy

        mullä on käårsumyksenöä yliempatia, saan hirveet tuskat toisen kärsimyksestä...ihan nsama kuka....
        joten jo pelkästään itsekkäistä syistä haluan kaikkien voivan hyvin jotta mä säästyn kärsimyksiltä


        ppoiuuuu


    • Anonyymi

      Välillä käynyt mielessä vähän sama. Kai se julkisuuden henkilöillä on vähän sellainen veteen piirretty viiva. Toisaalta nyky yhteiskunnassa vähän palkitaankin siitä että omaat narsistisia piirteitä uraan jne. Joten kai niistä on helppoa myös kritisoida.

      Yksityishenkilöiden keskusteluja sivusta seuraten on tullut mieleen, että narsisteiksi leimataan henkilöitä joita ei olla saatu toimimaan oman tahdon mukaan. Ikään kuin uhriutuva narsisti leimaisi muita narsisteiksi.

      Itse narsistinen persoonallisuushäiriö lienee aika harvinainen, ja suurin osa ilmiöstä lienee selitettävissä juuri näkökulmilla ja tarkoitusperillä kuten AP. mainitsi.

    • Anonyymi

      Turhaa leimaamista varmasti tapahtui ja se kertoo ettei narsismia tunne/ymmärrä. Ei kuitenkaan tarvita psykologin koulutusta oppiakseen tunnistamaan narsisteja, oma kokemus on erittäin tehokas oppi asiaan.

      Luulisin, että monikin todella narsitin kanssa tekemisiin joutunut, asiaan perehtynyt ja sitä syvällisesti pohtinut ymmärtää asian paremmin kuin yksikää psykologi jolta puuttuu omakohtainen kokemus.

      Omalla kohdalla narsistin tunnistaminen ja hänen maailmansa kantavien voimien oivaltaminen oli ahdistava kokemus, aiheutti suorastaan fyysistä pahoinvointia. Oma maailmankuva ja usko ihmiseen sai ison kolauksen, isoimman mitä aikuisena olen kohdannut.

      Kokemus oli niin järisyttävä, että en todellakaan halua löytää yhtään enempää narsisteja. Yritän löytää ikävästäkin ihmisestä merkkejä omasta tunnosta ja empatiasta. Jos merkit narsismista ovat selkeät, ei tulisi mieleen alkaa asiaa huudella, vaan otan etäisyyttä jos mahdollista. Narsisti rakastavat draamaa ja riitaa, ei ole mitään järkeä antaa sellaiseen aihetta.[

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2047
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1440
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1374
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1311
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      75
      1282
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe