Auttakaa pulassa.
Olemme ostamassa 1973 rakennettua taloa. Teetätimme siihen kuntotarkastuksen, (1800€) tarkastuksen lisänä oli vakuutus joka kattaa piilovauriot. Kartoituksen mukaan talossa ei mitään vikaa.
Tekivät myös rakenneavauksen ja ottivat kuvia.
Kuvista kuitenkin päättelivät että tarvitaan lisätutkimus, koska tavallaan näkyy pilkkuja. Muuten vakuutus puretaan.
Teimme lisäavauksen (250€).
Lisäavauksessa ei löytynyt vikaa.
Suosittelivat kuitenkin näytepalanottoa. (250€)
Labrakasvatus 2viikkoa.
Tulokset. Eivät saaneet kasvatettua mitään kahteen viikkoon. Kuitenkin jonku lisätarratutkimuksen perusteella ollut joskus jotain kasvustoa.
Nyt suosittelevat lisätutkimusta (250€/kpl) joka talonnurkalle, jos vaikka löytyy jotain.
Muuten vakuutus puretaan.
Mitä ihmettä tässä nyt tekisi??
Onko tämä ihan oikein? Vai onko rahastuksen makua. Meillä on jo hermot tosi kireällä.
Kaupat ovat venyneet jo kolmatta kuukautta.
Talon seinän avaus
19
1231
Vastaukset
- Anonyymi
Selvää rahastusta. Vakuutus kuulostaa siltä että se ei korvaa mitään.
- Anonyymi
Aivan turhia rahastajia kuntotarkastajat. Jos olette talokaupoilla tietämättömiä rakennustekniikasta ottakaa mukaan joku tuttunne vaikka vanhempi rakennusalan ammattilainen ( ei kuntotarkastaja ) arvioimaan / tutkimaan rakenteita ja niiden kuntoa ja rakennustapaa. Parempaan ja luotettavampaa tietoa saatte kuin yhdeltäkään ns. kuntotarkastajalta.
- Anonyymi
Lehdistä saa koko ajan lukea talokaupoista missä on kuntotarkastus tehty. Tarkastuksen mukaan talo on hyvässä kunnossa ja myöhemmin kun tehdään oikea tarkastus sieltä löytyy 200 tonnin edestä korjattavaa.
- Anonyymi
Aloittaja tarvitsee apua pulassa, missä pulassa?
- Anonyymi
Niin mä asun siellä.
- Anonyymi
Pulahan tarkoittaa avantoa eli oisko semmoiseen tipahtanut ja ei pääse ominvoimin pois- tosin vähän erikoista tähän vuodenaikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pulahan tarkoittaa avantoa eli oisko semmoiseen tipahtanut ja ei pääse ominvoimin pois- tosin vähän erikoista tähän vuodenaikaan.
aasin ihan ite kehittämä aktivointivitsi, joka vain häntä itseään, suuressa älyttömyydessään, yön pimeinä hetkinä runkatessa naurattaa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
aasin ihan ite kehittämä aktivointivitsi, joka vain häntä itseään, suuressa älyttömyydessään, yön pimeinä hetkinä runkatessa naurattaa..
Hienoa että pidät yllä tätäkin sivujuonta.
- Anonyymi
Eli kaupat tuli. Mikä siinä vielä on ongelmana ?
- Anonyymi
Ei ole vielä kauppoja tehty. Olisi kiva kuulla muiden mielipide asiasta. Onko kellään ollut tällaista takuuta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole vielä kauppoja tehty. Olisi kiva kuulla muiden mielipide asiasta. Onko kellään ollut tällaista takuuta?
Kuulostaa perävalotakuulta. Jos mitään ei ole löytynyt niin tässä on vain tehty jippo jolla voidaan aina vain vedättää asiakasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluatko mielipiteen jutuistasi vai mistä?
- Anonyymi
Jättäisin loput tutkimukset teettämättä tuollaisella koijarilla. Tarjoaisin kiinteistöstä 15 tuhatta euroa vähemmän vedoten siihen että tarkastaja pitää mahdollisena että " jotain vikaa saattaisi löytyä ".
- Anonyymi
Kiitos kommenteista.
- Anonyymi
Vastaan kysymykseen 250 € ja takaan, että joka vastauksessa ehdotetaan lisäkysymyksiä.
:)
- Anonyymi
Home turre 🐶 olis haistanut homeen hetkessä, ettei nyt tarvi koko taloa purkaa!
- Anonyymi
Talot ostetaan yleensä asumista varten, jotkut näköjään että pääsee särkemään seiniä.
- Anonyymi
Yksinkertaisuudessaan voidaan yleisesti sanoa, että Suomessa ei tervettä taloa ole.
Ota mikä tahansa 1930-2000 rakennettu omakotitalo niin sieltä löytyy jotain kosteusvauriota/hometta/sädesientä tmv. Sanoo omistajat ja suoli24:n "tietäjät" mitä tahansa. - Anonyymi
Tuo on kyllä totta. Ei mene montaakaan vuotta kun jotain asumisesta lämmittämisestä kosteusolosuhteista tms johtuen aiheutunutta vikaa ja vauriota alkaa syntyä. Ei välttämättä heti mitään vakavaa haittaa mutta suunta on selkeä. Kohti remonttia tai purkamista mennään joka tapauksessa kun aika kuluu. Aika ja elintavat ne rappeuttaa ihmisenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569