Onko toivoton ajatus valmistua 53 vuotiaana ensihoitajaksi. Toinen kiinnostuksen ala on turvallisuuden ja riskienhallinan tradenomi. Löytyykö alalta töitä ja mihin aiemmat työllistyneet. Pohjakoulutuksena lähihoitaja ja merkonomi.
Vastaukset 4
- Anonyymi
53-vuotiaana ensihoitajaksi. Hmmm... Ala on raskas ja sopii paremmin nuoremmille. Oikeastaan kai tiesitkin sen?
Tradenomeja puolestaan on ihan liikaa. Kaikille ei ole koulutusta vastaavaa työtä. Jotenkin en tuossa iässä tuhlaisi 3-4 vuotta tradenomiksi opiskeluun, vaan käyttäisin ajan merkonomin hommiin, joista kertyy eläkettäkin.- Anonyymi
Merkonomin hommat ovat yleensä lyhyitä määräaikaisuuksia ja useimmiten tukitöitä palkkatuella tai vuorotteluvapaasijaisuuksia.
Lähihoitajan työt ovat yleensä vakituisia hommia ja aina riittää lähihoitajille töitä.
Sen sijaan merkonomin töitä ei todellakaan ole paljoa eikä töitä riitä läheskään kaikille. Voi olla pitkiäkin työttömyysjaksoja kun kukaan ei ota töihin kun ei ole kokemusta tai sinusta ei saa valtion tukea. Ja jos onkin työkokemusta niin kukaan ei silloinkaan ota töihin vaan keksitään jokin muu tekosyy ettei tarvitsisi palkata töihin. Hakijoita on satoja, joskus tuhansia ja aina vaaditaan kokemusta. Jos kokemusta ei ole niin et saa töitä.
Näin ollen eläkettä kertyy enemmän lähihoitajan töistä kuin merkonomin töistä tai sitten opiskelemalla työllistävämpi ammatti tai tekemällä töitä sellaisella alalla, jossa on pitkäksi aikaa töitä suht hyvällä palkalla. Sen sijaan eläkettä ei kerry paljoakaan menemällä ns. paskaduuniin matalalla palkalla tai tekemällä vain vähän lyhyitä määräaikaisuuspätkiä pitkien työttömyysjaksojen välissä. Mitä matalampi palkka ja mitä lyhyempi työsuhde niin sitä vähemmän kertyy eläkettä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Merkonomin hommat ovat yleensä lyhyitä määräaikaisuuksia ja useimmiten tukitöitä palkkatuella tai vuorotteluvapaasijaisuuksia.
Lähihoitajan työt ovat yleensä vakituisia hommia ja aina riittää lähihoitajille töitä.
Sen sijaan merkonomin töitä ei todellakaan ole paljoa eikä töitä riitä läheskään kaikille. Voi olla pitkiäkin työttömyysjaksoja kun kukaan ei ota töihin kun ei ole kokemusta tai sinusta ei saa valtion tukea. Ja jos onkin työkokemusta niin kukaan ei silloinkaan ota töihin vaan keksitään jokin muu tekosyy ettei tarvitsisi palkata töihin. Hakijoita on satoja, joskus tuhansia ja aina vaaditaan kokemusta. Jos kokemusta ei ole niin et saa töitä.
Näin ollen eläkettä kertyy enemmän lähihoitajan töistä kuin merkonomin töistä tai sitten opiskelemalla työllistävämpi ammatti tai tekemällä töitä sellaisella alalla, jossa on pitkäksi aikaa töitä suht hyvällä palkalla. Sen sijaan eläkettä ei kerry paljoakaan menemällä ns. paskaduuniin matalalla palkalla tai tekemällä vain vähän lyhyitä määräaikaisuuspätkiä pitkien työttömyysjaksojen välissä. Mitä matalampi palkka ja mitä lyhyempi työsuhde niin sitä vähemmän kertyy eläkettä.Vakipaikka merkonomina on jo, mutta puuduttaa vuodesta toiseen samat työt. Opiskeluun olis vihdoin mahdollisuudet,kun lapset jo isoja. Kelpoisuusehtona monessa amk-tutkinto, joten vaihto paikasta toiseen ei ammattikoulupohjalta meinaa onnistua.
- Anonyymi
Totta kai vois, jos vaan itse haluat! Ei sinne kouluun mitään ikärajaa ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.153914Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti48662- 70639
- 81581
- 39539
- 46520
Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä37503- 106500
Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks64499- 21478
Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa
Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja271476Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?
En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U40438Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös
Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko37421Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.91418- 21412
Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.26410Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan33408Sofia ja Jeffrey yhdessä
Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty80405Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka24396- 13385