Miten sä jaksat?

Anonyymi

Ja palkkaus on? Parisen tonnii. Käykää kouluja nykyään pitää lähtö palkkaus olla 3000, ennen kuin sillä mitään tekee.

31

594

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ole tuloja............
      <3

• Anonyymi

Hmmm, ei se haittaa. Ne on sivuseikkoja, välttämätön pahe. Kysymys oli hänelle..

• Anonyymi kirjoitti:

Hmmm, ei se haittaa. Ne on sivuseikkoja, välttämätön pahe. Kysymys oli hänelle..

................
        <3

• Anonyymi

Työt on tehty

• Anonyymi

Jaa

• Anonyymi

No sen jälkeen ku sitoutuu oravanpyörään lasten ja lainojen muodossa, siinä on oltava kiitollinen jokaisesta orjan pestistään, minkä onnistuu itelleen kerjäämään. Levätä ehtii sitte haudassa.

• Anonyymi

Lapset on kalliita. En tajua miten ihmisillä on varaa hankkia lapsia. Ja vielä se oman terveyden heikkeneminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapset on kalliita. En tajua miten ihmisillä on varaa hankkia lapsia. Ja vielä se oman terveyden heikkeneminen.

Niinpä. En kans tätä tajua.

• Anonyymi

😂, ei mut näin se on. Säälittää kun työkaverit painaa 17 tuntisia päiviä.

• Anonyymi

Hyvä velijärjestöön liittyminen nostaa liksaa. Simon says.

• Anonyymi

Jaksaks elää tään lauvantain jaksaksie?

• Anonyymi

No eipä se raha tärkeintä ole. Tulotkin saattaa kuukausittain vaihdella ja muitakin tuloja saattaa olla, mitä trolli ei tiedä. Jossain tapauksissa on hyvä pitää vähän lainaa. Orjista en tiedä muutakuin mitä elokuvia katellut

• Anonyymi

Siis mihin sä niitä rahoja oikein syydät jos et pärjää 2000 euron liksalla? Minäkin pärjäsin hyvin! Pakkoko läträtä joka viikonloppu ja matkustella jatkuvasti ja ostaa kalleinta?

• Anonyymi

Hyvin pärjää, mutta ennemmin tekisi jotain terveellisempää työtä kuin hengittäs paskaa raksalla ja paskos paikkansa loppuelämän ajan. Jos ees ehtii hengissä eläkkeelle. Ei paljon hengityssuojat auta.

• Anonyymi

Alkupalkan pitää määräytyy tehtävän vaativuuden mukaan, jos perehytystä ei ole tai se ei ole oikeaa työtehtäviin perehdytystä niin vaativassa työssä liksan pitää suhteutua jo muiden palkkoihin varsinkin jos niiden osaavuus on alemmalla tasolla. Mä teen työtä enää rahan tähden. Työelämä opettaa kyyniseksi. Olisipa se onnen päivä, jos joku muukin vielä motivoisi. Tuskinpa vaan.

• Anonyymi

Ei tätä jaksakkaa, mutta on ollu paskempiki. Ite saan raksalla _käteen_ veroetujen kanssa 2200-2400. Eli netto. Mutta koulut odottaa. Olen hakemassa. Vaan on se opiskelijaelämä tätä köyhempää. 😂

• Anonyymi

Ei kaikki oo mitattavissa rahassa. Työtäni teen sydämellä ja koska se on se mun juttu. Sitten, kun ei enää jaksa, niin keksitään jotain muuta.

• Anonyymi

Tämä on totta, mutta kyllä mä nuorille huudan, että alle 3000 palkalla ei mitään tee, että katsokaa ammatti joka kiinnostaa, joka ei ole fyysisesti hullun raskasta ja josta tienaa siihen työmäärään nähden hyvin. Kyllähän 2000 pärjää joten kuten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on totta, mutta kyllä mä nuorille huudan, että alle 3000 palkalla ei mitään tee, että katsokaa ammatti joka kiinnostaa, joka ei ole fyysisesti hullun raskasta ja josta tienaa siihen työmäärään nähden hyvin. Kyllähän 2000 pärjää joten kuten.

Nuoret on jo niin paapottuja muutenkin että ei tarvii huudella. Sitäpaitsi jonkun on tehtävä ne duunarin työtkin, ei ne ruokakassit itsestään kotiin ilmesty eikä porrassiivous suju automaattisesti! Samoin ei julkinen liikenne pelaa millään automatiikalla jne jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos työn valitsee vain palkan perusteella niin ei sekään ole toimiva vaihtoehto.
        Itse sanoisin nuorille, että valitkaa työ, jossa viihdytte ja jossa on myös tilaa muulle elämälle.
        Menee niin naurettavaksi sekin touhu, että rahaa on paljon enemmän kuin tarvitaan, mutta muuta elämää ei sitten ole stressin ja ajan puutteen vuoksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos työn valitsee vain palkan perusteella niin ei sekään ole toimiva vaihtoehto.
        Itse sanoisin nuorille, että valitkaa työ, jossa viihdytte ja jossa on myös tilaa muulle elämälle.
        Menee niin naurettavaksi sekin touhu, että rahaa on paljon enemmän kuin tarvitaan, mutta muuta elämää ei sitten ole stressin ja ajan puutteen vuoksi.

Kaikkea sopivasti, rahaa, aikaa! No mun mielestä se pitää mennä sen mukaan mistä tykkää, mutta kyllä sitä kuule vähän vanhempana arvostaa sitä ettei tarvi raataa töissä itseään loppuun jollakin pienellä palkalla ja mun mielestä 2000 on pieni palkka ja 2500 kin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuoret on jo niin paapottuja muutenkin että ei tarvii huudella. Sitäpaitsi jonkun on tehtävä ne duunarin työtkin, ei ne ruokakassit itsestään kotiin ilmesty eikä porrassiivous suju automaattisesti! Samoin ei julkinen liikenne pelaa millään automatiikalla jne jne.

Joo kyllä näin, mutta en haluaisi lapsista orjia niin nyt se järki pitää yrittää takoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikkea sopivasti, rahaa, aikaa! No mun mielestä se pitää mennä sen mukaan mistä tykkää, mutta kyllä sitä kuule vähän vanhempana arvostaa sitä ettei tarvi raataa töissä itseään loppuun jollakin pienellä palkalla ja mun mielestä 2000 on pieni palkka ja 2500 kin.

Totuus on se, että usein ne hyväpalkkaiset valkokaulustyöntekijät vaihtaa alaa jossain vaiheessa. Onhan noita tarinoita. Toimitusjohtaja alkaa ajaa rekkaa. Projektipäällikkö siirtyy siivoojaksi Lappiin. It-ammattilainen kouluttautuu sairaanhoitajaksi. Tiimivetäjä alkaa eläinhoitajaksi. Aloille, joissa palkka on selkeästi huonompi. Palkka laskee mutta muu elämä saa tilaa. Siihen hyvään palkkaan kun aika usein sisältyy vastuu ja stressi. Ja stressi seuraa myös vapaa-ajalle. Toisaalta heillä on varaa, jos palkka on ollut hyvä jo pitkään.

• Anonyymi

Onpa taas outo aloitus trållilla.

• Anonyymi

Joo, mut kaikilla ei oo älliä niin paljon, että pääsisi haluamaansa työ - tai opiskelupaikkaan

Tai sit ollaan laiskoja, kun on totuttu saamaan kaikki ilmatteeks

Mut siperia opettaa, ja ehkä se toinen tie onkin se oma tie lopulta

• Anonyymi

Nostakaa pienipalkkaisten palkat 3000 euroon. Kelpaa!

• Anonyymi

Nettopalkkana pitää olla 6542EUR/kk ennakkomaksuna aina kuukauden alussa puhtaana likaiseen käteen, muuten Suomen valtiossa ei pysty selviytymään hengissä.

• Anonyymi

3000 palkkaa saava tietää että lähtöpalkkaus on yhdyssana 😂

• Anonyymi

Jos palkka olisi 3000 se olisi jo liikaa.
      1400-2000 on ihan riittävä.

• Anonyymi

No jotkuthan ne halpatyötkin joutuu hoitamaan. Ei kaikki voi olla korkeasti koulutettuja.

• Anonyymi

Ammattia ei kannata valita pelkän palkan perusteella, silloin valinta menee metsään.
      Raha ei ole tärkeintä elämässä.
      Kaikkia ammatteja tarvitaan ja siihen sopivia työntekijöitä.
      Menot pitää miettiä tulojen mukaan, ensin maksetaan pakolliset laskut ja sitten katsotaan mitä tehdään lopuilla.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      45
      10352
    2. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      81
      6913
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      44
      5054
    4. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      61
      4597
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      72
      4326
    6. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      33
      3913
    7. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      47
      2908
    8. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      36