Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mun pitää tarkistaa lähtiessä kotoa useita kertoja

Anonyymi

Että WC hana on kiinni.


Joskus tarkistan muutaman kerran tai sitten voin tarkistaa kymmeniä kertoja!


Kotona en tarkista ollenkaan!

5

617

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      siis missä tarkista hanan jos et kotona tarkista?

      • Anonyymi

        Siis kun olen lähdössä ulos, pitää tarkistaa monta kertaa että wc hana on kiinni.

        Saatan vielä muutaman palata tarkistamaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis kun olen lähdössä ulos, pitää tarkistaa monta kertaa että wc hana on kiinni.

        Saatan vielä muutaman palata tarkistamaan!

        Oon lukenut että toi asioiden tarkistaminen on tapa lievittää ahdistusta. Toi on ihan tavallista mutta jos siihen tarkasteluun menee liikaa aikaa tai se häiritsee elämää niin sitten se voi olla ongelma.Itse katon hellan,vaikka en olisi käyttänyt koko päivänä.Myös hanat katson kun lähden kotoa tai illalla ennen nukkumaan menoa. Oven kokeilen monta kertaa että on varmasti kiinni. Mua ei nämä toistot häiritse vaan se tuo turvaa kun tietää että kaikki on ok. Mun siskolla on ihan sama asioiden tarkistaminen.

        Omalla kohdalla näen tämän asioiden tarkistamisen , että voin olla rauhallisin mielin ja niitä kohteita ei tertte enää myöhemmin miettiä.Itsellä tarkistaminen ei vie liiemmin ylimääräistä aikaa.Kun olen lähtenyt ulos niin ei tartte palata sisään tarkistaa kohteita joiden kaa on tätä tarkistelua.


    • Anonyymi

      Kyllä se on suurelta osin normaalia ja jopa toivottavaa, että tarkistaa asiat kotoa lähtiessä kuntoon. Eräältä tuttavapariskunnalta paloi koti kun eivät tarkistaneet kahvinkeittimen olevan poissa päältä kun lähtivät kotoa.

      Tuohon ylenmääräiseen takaisin palaamiseen kotiin tarkistamaan voidi auttaa se, että sanoo ääneen tehdyn toimen eli "kahvinkeitin on poissa seinästä", "vesihana on kiinni" jne. Itse teen joskus näin, vaikka yksinasuvana varmasti huvittaa yksinpuhelu :-) Kuitenkin aivot rekisteröivät ääneen ilmaistun asiantilan ja on helpompi lähteä kotoa levollisin mielin.

      Ymmärrän hyvin tuon ahdistuksenkin, jota hiukan lievittää se, kun pyrkii huolehtimaan ja kontrolloimaan. Ihmisen kykyyn varoa vaaraa kuuluen tämäkin on luonnollista.

      Itselläni oli parisenkymmentä vuotta siksa jolloin perheeni tilanne oli jatkuvaa katastrofin reunalla elämistä puolison alkoholismin vuoksi. Vaara tulen karkaamisesta, lasten tilanteesta jne oli todellinen. Aina pelko, mitä löytyy kun kotiin työstä palaa.

      Voimia siis huolen sietämisen! Ollaan edelleen tarkkoja :-)

    • Anonyymi

      Mieleenkiintonen havainto tuo ahdistuksen ja asioiden tarkasti hoitamisen yhteys. Voi ollakin noin. Ja se ettei asioita voi kontroloida vaikka tarve olisi niin lisää vaan ahdistusta. Mä olen just semmonen robotti joka vaatii kaikessa että joka asia tehdään kuin ennenkin. Vaikka joka päivä täsmälleen samanlainen, muutokset ahdistaa ja paljon. Unohdin mitä mun piti sanoa kun jäin tätä kelaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe