"kamerasakko", paljonko...?

Kaisa

Kamera näpäytti kuvan kun ajoin 60 alueella 75km/h.
En ole ennen sakkoja saanut, ja mietinkin tässä, että paljonkohan tuosta ropsahtaa? määräytyykö tulojen mukaan vai onko sakko kaikille sama? Kuinkakohan kauan menee, että se sakko tulee postiluukusta...?

45

78416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menee

      Alkaen kuitenkin 3000€, kortti pois pari viikkoa. Kutsu tulee lähiviikkoina kuulusteluun.

      • Kaisa

        tuo nyt kuulosti vähän liioitetulta...Ei kai mihinkään kuulusteluihin joudu näin pienestä ylinopeudesta...?


      • opu

        Työttömyys korvausta nauttiva sosiaali pummi
        joka tekee pimeitä töitä selviää
        lähes sakoitta!
        Hyva demarit


      • i,know
        opu kirjoitti:

        Työttömyys korvausta nauttiva sosiaali pummi
        joka tekee pimeitä töitä selviää
        lähes sakoitta!
        Hyva demarit

        mul oli taannoin samanverran ylinopeutta ku ajoin valvontatolpan ohi,kutsu tuli pollariasemalle ku menin sin ni ei siel mitään kuulusteltu,näyttivät vaan valvontakameran minusta ottamaa kuvaa ja kysyivät et oonko mä siin,mä myönsin ja ne anto rikesakon,en muista paljoko,kuiteski alle 100e.


      • Nimetön
        i,know kirjoitti:

        mul oli taannoin samanverran ylinopeutta ku ajoin valvontatolpan ohi,kutsu tuli pollariasemalle ku menin sin ni ei siel mitään kuulusteltu,näyttivät vaan valvontakameran minusta ottamaa kuvaa ja kysyivät et oonko mä siin,mä myönsin ja ne anto rikesakon,en muista paljoko,kuiteski alle 100e.

        Mun kohdalla kans välähti, aikaa siitä on reilu viikko eikä minkäänlaista lappua ole tullut. Kuinka kauan yleensä kestää?


      • kyselijä---
        Nimetön kirjoitti:

        Mun kohdalla kans välähti, aikaa siitä on reilu viikko eikä minkäänlaista lappua ole tullut. Kuinka kauan yleensä kestää?

        niin kauanko kestää?? ja kuinka suuresta ylityksestä tulee sakko?


    • sakkoa

      jotain 100 ja 200 euron välillä, jos kuvasta tunnistaa kuskin. Ei kai laskun saapumiseen montaakaan viikkoa mene.

    • saman

      100e on tulossa,ensin "tunnustus"kirje ja mistä
      poliisilaitokselta haluat sakkosi hakea sitten
      n.2 viikkoa ja puhelin kutsu kuvia katsomaan ja
      lappu (100e)käteen. Ja eikun maksamaan.

    • summa

      on 85 euroa, kun nopeusrajoitus on 60 km/h ja ylinopeutta 15 km/h.

      • Kaisa

        Tarviiko oikeesti mennä johonkin poliisilaitokselle...?
        Eikö se riitä että sakkonsa maksaa,minä kun en yhtään tykkää noista poliiseista...vaikkei ne mulle koskaan ole mitään pahaa tehnyt, mut silti...


      • Zabadak
        Kaisa kirjoitti:

        Tarviiko oikeesti mennä johonkin poliisilaitokselle...?
        Eikö se riitä että sakkonsa maksaa,minä kun en yhtään tykkää noista poliiseista...vaikkei ne mulle koskaan ole mitään pahaa tehnyt, mut silti...

        niitä maistaa tarvitse? Sinne vaan.


    • oranssi väläys

      www.poliisi.fi, valikosta "liikenne" ja "sakkolaskuri". Pienin ylinopeudesta annettava rikesakko on 115€. Päiväsakot riippuvat tuloista. PS. kuvasta ei välttämättä voi tunnistaa kuljettajaa, varsinkin, jos aurinkolippa on alhaalla, auton haltija on joku muu kuin kuvassa oleva tms. ;-)

      • 100e

        rikesakon, kun ylinopeutta on yli 60 rajoituksella 16-20. Jos sakko olisi oikea ylinopeussakko (ei rikesakko) eli ylinopeutta olisi 21 tai enemmän, niin tulisi päiväsakot ja siinä siis pätee miniminä 115e, vaikka tulot olisivat kuinka pienet. Rajoituksella enintään 60 tuosta 16-20 ylityksetä tulee 115e rikesakko. Tämä näyttäisi muuten tarkoittavan sitä, että tuollainen 15 km/h ylitys olisi hyvissä olosuhteissa aivan sallittu nopeus.


      • puhuta

        mitään sellaista, että minimirikesakko 115 euroa. Ylinopeussakko on vähintään 115 euroa siinä tapauksessa, jos se menee päiväsakon puolelle. Eli jos tulojen perusteella tulisi vain 100 euroa, se on kuitenkin 115.

        Hommahan menee kaikessa yksinkertaisuudessaan näin:
        nopeusrajoitus 60 tai alle, ylinopeus korkeintaan 15, sakko 85 euroa
        nopeusrajoitus yli 60, ylinopeus korkeintaan 15, sakko 70 euroa
        nopeusrajoitus 60 tai alle, ylinopeus korkeintaan 20, sakko 115 euroa
        nopeusrajoitus yli 60, ylinopeus korkeintaan 20, sakko 100 euroa


    • Kaisa

      Eli maksettavaa tulee joka tapauksessa ihan tarpeeksi :(
      Kyllä vituttaa tällaset "turhat" maksut...
      No,nyt kuulun minäkin näihin idiootteihin, jotka jarruttavat ennen kameraa ;)

      • kuvaaja3

        Eihän sinun mitään tarvitse maksaa. Kiistä vaan koko homma, jos auto on sinun. Jos ei ole niin sitten ei ainakaan ole hätää. Sakko ei ole edes vielä tullut - eikä taida tullakaan..


      • Kaisa
        kuvaaja3 kirjoitti:

        Eihän sinun mitään tarvitse maksaa. Kiistä vaan koko homma, jos auto on sinun. Jos ei ole niin sitten ei ainakaan ole hätää. Sakko ei ole edes vielä tullut - eikä taida tullakaan..

        ...jos kuva on ihan selvä, eli minut on helppo tunnistaa siitä? eikö se silloin ole varma juttu?
        ja jos en ole tunnistettavissa, niin kysyväthän ne silti että kuka olisi voinut ajaa autoa...?! Olen huono valehtelija :(


      • TeppoS
        Kaisa kirjoitti:

        ...jos kuva on ihan selvä, eli minut on helppo tunnistaa siitä? eikö se silloin ole varma juttu?
        ja jos en ole tunnistettavissa, niin kysyväthän ne silti että kuka olisi voinut ajaa autoa...?! Olen huono valehtelija :(

        aina kamera-alueella auringon paisteen takia häikäsyöäppä alhaalla.Silloin ei muuten kuvasta näy kuskin naamaa mikä on kyttien ongelma kun kiistät syyllisyytesi.


      • Pimeetä
        Kaisa kirjoitti:

        ...jos kuva on ihan selvä, eli minut on helppo tunnistaa siitä? eikö se silloin ole varma juttu?
        ja jos en ole tunnistettavissa, niin kysyväthän ne silti että kuka olisi voinut ajaa autoa...?! Olen huono valehtelija :(

        Pyydä joku työtön tai opisk. sijaiskärsijäksi ja maksa siitä sijaiselle pimeä korvaus.


    • Volvo

      Ajoin eilen 50 alueella 83 km/t....
      Vaikuttu aluks toivottomalta....
      Mutta sitte kyttä lykkäs käteen 120€ sakon ja toivotti hyvää loppu iltaa!! :) HUH

      • pallopää1979

        entäs 60km/h alueella satasta.... lähteekö kortti veks ja minkä vuoden tulojen mukaan tulot lasketaan nimimerkillä opiskelija!

        ei kai kannata muuten jarruttaa juuri ennen kameraa sillä mittauspistehän on jo hyvän matkaa ennen kameraa?


      • hups!
        pallopää1979 kirjoitti:

        entäs 60km/h alueella satasta.... lähteekö kortti veks ja minkä vuoden tulojen mukaan tulot lasketaan nimimerkillä opiskelija!

        ei kai kannata muuten jarruttaa juuri ennen kameraa sillä mittauspistehän on jo hyvän matkaa ennen kameraa?

        Ajeltiin tuttua reittiä töinhin. Edellä ajoi rekka joka pöllyytti lunta. ajelin perässä, enkä huomannut rajoituksen muutosta. Juteltiin kyytiläisten kanssa muista mielenkiintoisista asioista. Yht´äkkiä tolppa ilmestyi rekan takaa ja räps! nopeus oli gps mitattuna (jälkikäteen) 93 ja rajoitus 60. Poliisin laskurista ei löytynyt, kuin 25 km/h ylitykselle laskuri. Paljonkohan saa pv laittaa lisää moiseen lipsahdukseen. Rekka muuten sai taatusti sakot myös.


      • mutta kuiteski
        hups! kirjoitti:

        Ajeltiin tuttua reittiä töinhin. Edellä ajoi rekka joka pöllyytti lunta. ajelin perässä, enkä huomannut rajoituksen muutosta. Juteltiin kyytiläisten kanssa muista mielenkiintoisista asioista. Yht´äkkiä tolppa ilmestyi rekan takaa ja räps! nopeus oli gps mitattuna (jälkikäteen) 93 ja rajoitus 60. Poliisin laskurista ei löytynyt, kuin 25 km/h ylitykselle laskuri. Paljonkohan saa pv laittaa lisää moiseen lipsahdukseen. Rekka muuten sai taatusti sakot myös.

        rekkakuskia ei välttämättä näe kun niin korkealla istuu, ihan faktaa kun tietää tutun puheista. Eikä poliisi aina lähetä edes lappuja firmaan, vaikka välähtelis satunnaisesti. Näin se vain menee.... pitäis olla prätkä alla kesällä niin ei haittais vaik vähän välähtäis joskus.


      • Minä vaan
        mutta kuiteski kirjoitti:

        rekkakuskia ei välttämättä näe kun niin korkealla istuu, ihan faktaa kun tietää tutun puheista. Eikä poliisi aina lähetä edes lappuja firmaan, vaikka välähtelis satunnaisesti. Näin se vain menee.... pitäis olla prätkä alla kesällä niin ei haittais vaik vähän välähtäis joskus.

        Mulle tuli alta viikossa se lappu mut onneks en itse ajanut autoa sillon!!! eli mulle ei sakkoja tuu


      • janos2y63828202
        pallopää1979 kirjoitti:

        entäs 60km/h alueella satasta.... lähteekö kortti veks ja minkä vuoden tulojen mukaan tulot lasketaan nimimerkillä opiskelija!

        ei kai kannata muuten jarruttaa juuri ennen kameraa sillä mittauspistehän on jo hyvän matkaa ennen kameraa?

        Itelle just ouluntiellä pärähti tollaset luvut. laput tuli alle viikossa. Paljonkohan ois päiväsakkoja tulossa? Pikkusen kylmää lahteeköhän tosta jo korttikin veks?


    • Sakkolaskurin mukaan 324e... Löytyisi kyllä muutakin käyttöä sille rahalle. Voi venäjä!

    • peltipoliisi

      Kuinka suuresta ylityksestä kamera ottaa kuvan??? jos sattuu vaikka auton nopeusmittarissa oleen heittoa!

    • ++

      Toi 8-tie Turusta poriin on oikea peltipoliisi-ansa....tänään välähti Mynämäen kohdalla...voi hittolainen

    • *A*

      80 km/h alueella kameraan 98a, kotiin tuli 100 euron sakkolappu, ei tarvinnut mennä poliisiasemalle eikä täytellä mitään lappuja, pelkkä maksaminen riitti. Tietääkseni poliisi ottaa jonkinverran huomioon ns. mittarivirhettä, mutta olen itse saanut huomautuksen siitä, että ajoin 80km/h alueella 83a! Vähän ihmetytti, eikö poliisilla ole parempaa tekemistä!

      • grmlkvm

        Mä sain justiinsa huomautuksen 60 alueella 64:))


      • 9+6

        Mitattuun nopeuteen tehdään aina tekninen varmuusvähennys -3km/h. Nykyään sakkoraja on 11km/h ylinopeutta. Eli jos ajat 10km/h ylinopeutta, saat huomautuksen 7km/h ylinopeudesta.
        Jos ajat 11km/h ylinopeutta. Saat sakon 8km/h ylinopeudesta.


    • emis13

      70:n alueella välähti.nopeus 135 huh paljonkohan tulee sakkoa/ajokieltoa?

      • hrthfgn

        Paljon, luultavasti nelinumeroinen summa ja muutama kuukausi kortitta. Menee rosikseen..onneksi olkoon ja hyvää kesää..


    • ???

      minä sain viime marraskuussa rikesakon 85 e ylinopeudesta . 60 alueella ajoin 70. nyt eilen räpsähti taas, ehkä samanverran ylinopeutta ja kännykkä korvalla. Mitähän tästä seuraa, kun kuulin et tämän kuun alusta olisi jotenkin muuttunut tämä laki siitä mitä seuraa kun puhuu ajaessa kännykkään?

    • Gona-mies

      Ajoin 77km/h kun nopeusrajoitus oli 60km/h eli ylinopeutta 17km/h, josta pitäisi teoriassa tulla 115 euroa rikesakkoa. Kuvittelin että postissa tulisi 115 euros maksulappu mutta tulikin käsky laitokselle. Mistä on kysymys?

      • Missäköhän päin

        ilmeisemmin pienet laitokset pyytävät käymää,nopeudestasi vähennetää 3 eli 14km/h ylitys,näyttävät kuvan ja kysyvät onko oikein.


      • Fits for all
        Missäköhän päin kirjoitti:

        ilmeisemmin pienet laitokset pyytävät käymää,nopeudestasi vähennetää 3 eli 14km/h ylitys,näyttävät kuvan ja kysyvät onko oikein.

        On ne kuulemma tsadissakin pyytäneet laitokselle kamerapakun kuvaamista rikesakoista...


      • v.87 +21 yli, 120mk.

        17 km/h on rikesakkoylinopeus, eli joko sinulla on aiempia sakkoja tai sitten jotain muuta josta haluavat kysellä. Auto katsastettu, verot maksettu?


    • citroenpenaostaauto

      aina joutuu asemalle käymään

      • Kolmatta kertaa oott

        Ei muuten joudu. Kaksi kertaa kahdesta olen saanut sakon kotiin postissa.


    • Katuva

      Tuli ajettua 50 alueella 77-83 km/h, joten minkälaisia seuraamuksia tästä tulee? Tupsta miinustetaan mittarin heitto -4km/h ja -3(varmuus?) eli nopeutta 70-76... Minulla en ensimmäisen vaiheen ajokortti?

      • äy näinkin

        Valtio maksaa sulla todistelukustannuksa vajaa 100€ kun viet asian oikeuteen ja väität että olet ajanut sallittua nopeutta navigaattorin mukaan, ja kerrot vielä muutama syytä miksi nopeus on saatettu mitata väärin


      • diiiiipaaadaaaii
        äy näinkin kirjoitti:

        Valtio maksaa sulla todistelukustannuksa vajaa 100€ kun viet asian oikeuteen ja väität että olet ajanut sallittua nopeutta navigaattorin mukaan, ja kerrot vielä muutama syytä miksi nopeus on saatettu mitata väärin

        Ei mitään "oikeuteen viemistä" tarvita.
        Laitatat vaan rastin ruutuun "kiistää". Jälkikäteenhän tuo ei onnistukaan.


    • voi perse loimaalla 9-tiellä välähti 60 alueella kun ajoin 97

    • kustannus

      200e.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2087
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1600
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1510
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1226
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      488
      1145
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1135
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      953
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      932
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      876
    Aihe