Ilonpipanoita

Anonyymi

Onko niitä 70 palstalaisilla enää
ollenkaan.
Vihassa kuolemaa odotellaan??

54

852

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole mitään syytä vihaan. Tänään alkaa vihdoin harrastustoiminta, siitä iloa ;)

    • Anonyymi

      Ryhmäjumpat alkavat, tosin pitää ilmoittautua ettei tule porukkaa kerralla liikaa, sekä uimahallissa että ulkosalla senioreille. Riemullista.

      • Anonyymi

        Pihlajissa on valtavasti marjoja. Eilen rastaat tai pähkinähakit rymistelivät niissä vaitonaisina.
        Beng
        Presidenttipari on hankkinut söpön koiran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pihlajissa on valtavasti marjoja. Eilen rastaat tai pähkinähakit rymistelivät niissä vaitonaisina.
        Beng
        Presidenttipari on hankkinut söpön koiran.

        No eihän se söpö ole, yhtä ruma naama kun edelliselläkin.
        Mutta hyvä jos on pariskunnalle rakas, ei sen mua tartte miellyttää.


    • Kesä menny laiskotellen, syöden epäterveellisesti viikko sitten kävin verikokeessa, lääkäri soitti sun maksa-arvot epäilyttävän koholla, ohjeeksi liikunta ja oikea ruokavalio.
      Liikuntaa on tehtävä terveenkin, tunnin kuntoreeni päivässä, ruuan kanssa täytyy rakentaa terveellinen juttu, 5 viikon kuluttua uudet verikokeet niin sen näkee sitten.

      Kävelysauvat ostin keväällä, en kertakaan käyttänyt, kuntolaitteet on tyhjää paremmat.
      Suurin nautinto ollut syksyisin sienestäminen mut ei taida onnistua ennee enne....

      • Anonyymi

        Epäilyttävän koholla? Mikä on epäilyttävä taso?

        Erään tutkimuksen yhteydessä minun oli listattava käyttämäni lääkkeet.
        Vastasin rehellisesti.
        Mm. sen, että aikanaan minulle määrättyä kolestrolin torjunnan statiinia, 40mg en ollut ottanut vuosiin.
        Minut määrättiin labraan. Tulokset olivat HIEMAN sekä KOHOLLA että ALHAALLA!
        Siis hieman huonot ja melkoisen hyvät!
        Ymmärrettävästi ilmaisten
        fP-Kol 5,4. Tavoite alle 5.
        fP-Kol-HDL 1,75. Tavoite yli 1
        fP-Kol-LDL 3,4. Tavoite alle 3
        fP-Trigly 1,06. Tavoite alle 1,7
        HDL ja Trigly ovat niin paljon paremmalla puolella, etten ryhdy nieleskelemään Simvastatiinia.
        Maksan P-ALAT 17 U/I. Tavoite miehillä alle 50.

        Hb lukemani on seilannut lähivuosina YLHÄÄLLÄ ja ALHAALLA.
        Ollut HYVÄ ja TURHANKIN HYVÄ
        158 hyvä? 169 turhankin hyvä?

        Turhat tutkimukset. 77v ukkoon ei kannattaisi panostaa noin paljon resursseja!

        Verenpaineiden tämän vuoden mittausten keskiarvo on HYVÄ?! Mikä hyvä?
        118 / 68 mittaukset istuen noin 1,5 tuntia aamukahvin jälkeen. Pulssi 58.

        En tavallisesti kommentoi noita ja vastaavia asioita muuten kuin todetuilla, numeerisilla tiedoilla. Jos joku viitsii lukea ne niin arvioikoon itse niiden tason.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Epäilyttävän koholla? Mikä on epäilyttävä taso?

        Erään tutkimuksen yhteydessä minun oli listattava käyttämäni lääkkeet.
        Vastasin rehellisesti.
        Mm. sen, että aikanaan minulle määrättyä kolestrolin torjunnan statiinia, 40mg en ollut ottanut vuosiin.
        Minut määrättiin labraan. Tulokset olivat HIEMAN sekä KOHOLLA että ALHAALLA!
        Siis hieman huonot ja melkoisen hyvät!
        Ymmärrettävästi ilmaisten
        fP-Kol 5,4. Tavoite alle 5.
        fP-Kol-HDL 1,75. Tavoite yli 1
        fP-Kol-LDL 3,4. Tavoite alle 3
        fP-Trigly 1,06. Tavoite alle 1,7
        HDL ja Trigly ovat niin paljon paremmalla puolella, etten ryhdy nieleskelemään Simvastatiinia.
        Maksan P-ALAT 17 U/I. Tavoite miehillä alle 50.

        Hb lukemani on seilannut lähivuosina YLHÄÄLLÄ ja ALHAALLA.
        Ollut HYVÄ ja TURHANKIN HYVÄ
        158 hyvä? 169 turhankin hyvä?

        Turhat tutkimukset. 77v ukkoon ei kannattaisi panostaa noin paljon resursseja!

        Verenpaineiden tämän vuoden mittausten keskiarvo on HYVÄ?! Mikä hyvä?
        118 / 68 mittaukset istuen noin 1,5 tuntia aamukahvin jälkeen. Pulssi 58.

        En tavallisesti kommentoi noita ja vastaavia asioita muuten kuin todetuilla, numeerisilla tiedoilla. Jos joku viitsii lukea ne niin arvioikoon itse niiden tason.

        Lääkäri ilmoitti kohonneen maksa-arvon 300, syytä lukeman nousuun vielä epäselvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäilyttävän koholla? Mikä on epäilyttävä taso?

        Erään tutkimuksen yhteydessä minun oli listattava käyttämäni lääkkeet.
        Vastasin rehellisesti.
        Mm. sen, että aikanaan minulle määrättyä kolestrolin torjunnan statiinia, 40mg en ollut ottanut vuosiin.
        Minut määrättiin labraan. Tulokset olivat HIEMAN sekä KOHOLLA että ALHAALLA!
        Siis hieman huonot ja melkoisen hyvät!
        Ymmärrettävästi ilmaisten
        fP-Kol 5,4. Tavoite alle 5.
        fP-Kol-HDL 1,75. Tavoite yli 1
        fP-Kol-LDL 3,4. Tavoite alle 3
        fP-Trigly 1,06. Tavoite alle 1,7
        HDL ja Trigly ovat niin paljon paremmalla puolella, etten ryhdy nieleskelemään Simvastatiinia.
        Maksan P-ALAT 17 U/I. Tavoite miehillä alle 50.

        Hb lukemani on seilannut lähivuosina YLHÄÄLLÄ ja ALHAALLA.
        Ollut HYVÄ ja TURHANKIN HYVÄ
        158 hyvä? 169 turhankin hyvä?

        Turhat tutkimukset. 77v ukkoon ei kannattaisi panostaa noin paljon resursseja!

        Verenpaineiden tämän vuoden mittausten keskiarvo on HYVÄ?! Mikä hyvä?
        118 / 68 mittaukset istuen noin 1,5 tuntia aamukahvin jälkeen. Pulssi 58.

        En tavallisesti kommentoi noita ja vastaavia asioita muuten kuin todetuilla, numeerisilla tiedoilla. Jos joku viitsii lukea ne niin arvioikoon itse niiden tason.

        Eivätkös arvosi ole kohtuulliset elleivät melkein hyvät. Silti hyvistä tottumuksista on syytä pitää huolta, jotta arvot pysyvät noin.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivätkös arvosi ole kohtuulliset elleivät melkein hyvät. Silti hyvistä tottumuksista on syytä pitää huolta, jotta arvot pysyvät noin.
        Beng

        Minäkään en ymmärrä miksi minua painostetaan popsimaan statiinia 40mg/vrk.
        Olen epäillyt lekurin närkästyneen vuosia sitten tekemästäni lopetuspäätöksestä.
        Ryhdyin 60v ikäisenä hillittömäksi kuntoilijaksi ( labran hoitsun nimitys ) ja puolessa vuodessa voin luopua verenpaine ja kolestrolin statiini lääkityksestä.
        Tilalle tuli eturauhasen kaipaama Xatral ja Gefina.

        Tällä ymmärryksellä en ryhdy syömään tuota statiinia ( Simvastatin ).

        Tapani ovat jo aikoja sitten vakiintuneet joten ne pysyvät pitämättäkin.
        Jos välttämättä haluaisin muuttaa niin voisin luopua viikottaisista 10 kanankunasta siirtyä itse sötköttämästäni valkosipulivoista johonkin muuhun mutta nykytiedon perusteella en näe tarvetta moiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkään en ymmärrä miksi minua painostetaan popsimaan statiinia 40mg/vrk.
        Olen epäillyt lekurin närkästyneen vuosia sitten tekemästäni lopetuspäätöksestä.
        Ryhdyin 60v ikäisenä hillittömäksi kuntoilijaksi ( labran hoitsun nimitys ) ja puolessa vuodessa voin luopua verenpaine ja kolestrolin statiini lääkityksestä.
        Tilalle tuli eturauhasen kaipaama Xatral ja Gefina.

        Tällä ymmärryksellä en ryhdy syömään tuota statiinia ( Simvastatin ).

        Tapani ovat jo aikoja sitten vakiintuneet joten ne pysyvät pitämättäkin.
        Jos välttämättä haluaisin muuttaa niin voisin luopua viikottaisista 10 kanankunasta siirtyä itse sötköttämästäni valkosipulivoista johonkin muuhun mutta nykytiedon perusteella en näe tarvetta moiseen.

        On vielä lääkäreitä, jotka eivät usko, että Sim-vastatiinilla on sivuvaikutuksia.
        Muitakin vaihtoehtoja on.
        Myöskään ei juuri puhuta siitä, että kolesterolilääke voi nostaa veren sokeriarvoa.
        Siinäpä rupeaa sitten lääkitsemään sokeritautia.
        Kehä.
        Beng
        Kuntoilullahan moni pystyisi noita arvojaan laskemaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On vielä lääkäreitä, jotka eivät usko, että Sim-vastatiinilla on sivuvaikutuksia.
        Muitakin vaihtoehtoja on.
        Myöskään ei juuri puhuta siitä, että kolesterolilääke voi nostaa veren sokeriarvoa.
        Siinäpä rupeaa sitten lääkitsemään sokeritautia.
        Kehä.
        Beng
        Kuntoilullahan moni pystyisi noita arvojaan laskemaan.

        Kolestrooliin on lääkitys, maksa-arvoihin auttaa ruokavalio ja liikunta muuta ei ole, keuhkoahtatuma rajoittaa liikuntaa, kuntopyörä ja soutulaite kotona joita käytän sen mukaan minkä pystyn.
        Vyötärö lihavuus sen merkki etten saa tarpeeksi liikuntaa, takavuosina sain vyötärön pysymään normaalina mökillä hyötyliikunnalla,


    • Kasvihuone ja kasvimaa tuottavat iloa jokaiseen päivääni. Tomaatit pitäisi kohta kerätä sisälle kypsymään ennen yöpakkasia, kurkiaurat lensivät talon yli aamulla varhain matkalla kohti etelää, syksyn kukkaloisto pihalla ja ulkorapussa ja auringonkukat jotka kompostin vieressä ovat venyneet ainakin kolmimetrisiksi. Pihan perällä pikkuruinen luonnonkukkapläntti loistaa syysauringossa.
      Kuolema tulee kun se tulee, mitä siitä odottelemaan. Vihaa en tunne ketään kohtaan, mutta huolestuttaa maailman tila. Mutta olen päättänyt elää ihan loppuun saakka.

    • Anonyymi

      Minä kävin myös verkokeissa, muuten oli kohtuulliset, mutta sokeri oli noussut.
      Saattoi olla lämpimän kesän tuomaa liikunnan vähyyttä, ja liikaa höttöhiilareita.

      • Anonyymi

        Minäkin kävin verikokeissa.
        Kaikki näytteet olivat negatiivisia, mutta onneksi sentään HIV-testi oli positiivinen.


    • Olen hyvin tyytyväinen elämääni.
      Laitoin jo linnuille rasvapalloja että voin seurata niitä ikkunasta.
      Sähköpyörään tuli jokin vika, pitää polkea kuntopyörää.
      Nautin kun saan virkata ja kuunnella äänikirjaa. Ainoa haitta on että sormet ja olkapää kipeytyvät käsitöitä tedessä. Ei sentään niin paljon että olisi pitänyt lopettaa.
      Eilen vähän raivattiin kaverin kanssa pihaa, ensi viikonloppuna jatketaan. Hän lähti töhin taas viideksi päiväksi, me ollaan kahden kissan kanssa.
      Palstalla on omia mielipiteitä omaavia kirjoittajia.
      Mutta eihän olisi kiva lukea sitäkään jos kaikki olisivat samaa mieltä.

      • Anonyymi

        Kyllä ilahduttaa. Ihastuttava paikka. Erikoinen. Vanha kaupunki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ilahduttaa. Ihastuttava paikka. Erikoinen. Vanha kaupunki.

        Kyllä minua myös ihastutti.
        Persoonallinen, värikäs, historiallinen.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Kyllä minua myös ihastutti.
        Persoonallinen, värikäs, historiallinen.

        Viehättävä kaupunki.
        Vaikeaa on rakentaa jotain uutta vanhaan kaupunkiin, jottei yhtenäinen näkymä rikkoudu.
        Beng
        Voisin matkustaa tuonne.
        Amfi-teatterikin.


    • Anonyymi

      Sain inspiraation pestä parvekelasit tosi likaset
      kurkkasin naapurin nuorenmiehen parvekkeelle.
      Taivas se oli puolillaan jätesäkkejä ja muita säkkejä
      olenkin ihmetellyt kun on niin paljon paskakärpäsiä aina
      parvekkeella ja toisessa kerroksessa kun tavallisesti ei
      ole edes hyttysiä.
      Mummohan meni ja soitti kelloa aamulla.Tuli pöpperöisenä
      vasta heränneenä.Sanoin että milloin nuorimies saa vaatteet
      päälle ja herää niin korjaa säkit ja vie roskiin että olenkin ihmetellyt
      kärpästen määrää.Lupasi ja kysyin sovitaanko näin ja hänelle sopi.
      Ja jos ne ei tänään häviä niin soitan vuokra isännälle.Mutta kyllä
      ne sieltä häviää.Ei tää kerrostalo mikään isis leiri ole.Nää nykyaja
      nuoret.

    • Anonyymi

      Ei ole vihantunnetta ketään kohtaan, korkeintaan ohimenevää kiukuntunnetta jostain hölmöydestä.
      Ihan mukavaa eläkeläisen elämää viettäen, joka helpottunut rajoitusten osalta, jota hyödynsimme käymällä Repin-näyttelyssä Ateneumissa.
      Se oli yhtä mykistävää kuin aiempi 90- luvulla Retretissä Punkaharjulla.
      Tulevaisuudesta ei kannata liikaa huolestua, elää päivän kerrallaan, nauttien pienistä hetkistä.
      Jokaisella sukupolvella tuppaa olemaan omat murheensa.

      • Anonyymi

        Kyllä oli hyvä, kun aloitit tämän palstan!

        Saa intoa tästä muutkin!
        Kerrankin palsta, missä ei voivotella.


    • Anonyymi

      Kuka teistä voi murehtimalla lisätä elämänsä pituutta kyynäränkään vertaa? .

      Per-kel

      • Anonyymi

        Ei elämä tyhjänauramisellakaan pitene.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei elämä tyhjänauramisellakaan pitene.

        Ei niin, mutta joskus kun maha kippurassa saa nauraa
        tulee sanottua, että taas elämä piteni ainakin kymmenenllä minuutilla.
        Nauru pidentää ikää.


    • Ei kuulu vihankantaminen päivieni kulkuun.
      Eikä tässä mitään valittamistakaan ole.
      Kohta poika saa vissiin autonikin korjattua, vaan ihan hyvä tuolla automaattivaihteisella avolavallakin on ajella. Hyvin sain multasäkitkin kulkemaan.
      Sitä olen ihmetellyt tuolla puolukkametsässä ollessani, kun ei näy hyttysiä, eikä hirvikärpäsiä.
      Eipä sitä kuolemaakaan kannata odotella, kyllä se ajallaan tulee odottamattakin.

      • Anonyymi

        Itikat loistivat poissaolollaan, vaikka keväällä ennustivat inisiöiden suurta tulvaa, ehkä kuumahko kesä kuoletti kannan.
        Nuo sienimetsästä tutut hirvikärpäsistä.ei ole tältä vuodelta kokemusta. Ikävän sitkeitä pureutujia.


    • Ei kannata olla kiltti ja hyvä ihminen, jos aikoo vanhaksi elää, sillä olen kuullut sellaisten kuolevan ensimmäisinä ja aivan liian aikaisin.

      • Anonyymi

        Kiitos vinkistä....😎
        Tänään oli värikäs päivä. Vähän olin pahana ja hyvänäkin, samasta asiasta. Olin liikkeellä liikkeissä.
        Beng


    • Anonyymi

      Käväisin minäkin mittauksissa, kolesteroli oli laskenut, on vähän koholla muttei hälyttävää eikä lääkettä. Siis iloksi muuttui.
      Vihaa en jouda tuntemaan. Ajoittain ärsyttää joku asia. tällä hetkellä koskettaa muutaman ihmisen kierous. Annan olla, sellaisia ihmisiä vain on,
      Ilo on kun kävin puolukassa, vähän löytyikin, no - liian vähän. enemmänkin olisi saanut löytyä mutta ehkä eräänä päivänä enemmän.
      Olen lähes aina tyytyväinen elämääni.

    • Ilonpipanoina olivat päiväkoti-ikäiset pienet ihmisetviikonloppuyökylässä.
      Silloin aamuisin en saa nousta ennen kuin kutittavat varpaitani peiton alla.
      RItuaaliin kuuluu, että sanon silloin: Mitä ihmettä, ketkäs pienet hiirulaiset siellä varpaita kutittavat.
      Aina me sitten nauretaan päälle. Illalla jo kertovat tulevansa kutittamaan varpaitani aamulla, aina sen pitää kuitenkin kuulostaa suurelta yllätykseltä.

      • Anonyymi

        Voi kun olisikin vielä niitä pieniä pipanoita, nuorinkin lapsenlapsi täyttää jo 11 vuotta, ei auta kuin odottaa pääsyä isomummiksi.
        Pirre


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kun olisikin vielä niitä pieniä pipanoita, nuorinkin lapsenlapsi täyttää jo 11 vuotta, ei auta kuin odottaa pääsyä isomummiksi.
        Pirre

        Ole onnellinen kun sinulla on lastenlapsia, minulla ei ole ensimmäistäkään😢


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi kun olisikin vielä niitä pieniä pipanoita, nuorinkin lapsenlapsi täyttää jo 11 vuotta, ei auta kuin odottaa pääsyä isomummiksi.
        Pirre

        2 0n pieniä pipanoita ja yhden laskettu aika oli jo muutama päivä sitten, vaan näyttää viivyttelevän.
        Seuraavaa sitten odotetaan maaliskuussa.
        2 ja 1-vuotispäiviä on kesällä vietetty. Joten noita isomummun päiviä on eletty jo yli pari vuotta.
        Vaikka en kovin usein näekään, lähettävät videoita pienten touhuista.


    • Anonyymi

      Tänään alkoi pitkästä aikaa vesijumppa, siitä ihan ilon pärskähdys.
      Kampaamovuoronikin antaa iloa päivään. ja ilmakin mitä kaunein, mikä on elellessä.

    • Anonyymi

      Ilonpapanoiksi voisin tulkita vaimoni määräajoin saamat punasolujen tiputtelut. 2 pussia / käynti.
      Parin viikon välein keskusairaalassa tehtävä antibiootti huurujen hengittely vaikuttanee yhdessä punasolujen kanssa siihen, ettei sivullinen, eikä perhetuttavammekaan havaitse naisessa muuta vikaa kuin kova, särähtelevä ääni.

      On sentään huomattava muutos viime syksyn 2kk:n mittaiseen sairaalassa luumuiluun verrattuna. Talvella ja keväälläkin oli oltava hälytysvalmiina mutta selvisimme lyhyemmillä, muutaman vuorokauden mittaisilla sairaalasyöksyillä. Nautitaan papanoista niin pitkään kun niitä riittää.

      Väistämättä lähestyvää loppua ajatellen olen pähkäillyt, että olisi parempi jos minä leskeytyisin ensin. Jos vaimoni jäisi leskeksi niin hänen elämänsä menisi hyvin hankalaksi. En minäkään roolistani nauttisi mutta helpompaa se olisi minulle.

    • Miten jaksaisi riipiä iloa tästä päivästä kun edessä on vielä polttopuuhommia.

      Omanepuita leikattiin isolla sahalla ja nyt ne pitäisi pilkkoa pikkupikkupolttopuiksi.

      Iloa on tietenkin se, että kun on viileämpää,
      jaksaa paremmin, ei tarvitse koko ajan hohkailla, ei huhhuilla.

      • Anonyymi

        Oletteko pipanoilla, kun Abba julkaisee uuden kokoelman?
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletteko pipanoilla, kun Abba julkaisee uuden kokoelman?
        Beng

        En. Jos olisivat tulleet esille ihan omina vanhenneina itseinään, niin se olisi ollut jotain. - Nm. Todellista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En. Jos olisivat tulleet esille ihan omina vanhenneina itseinään, niin se olisi ollut jotain. - Nm. Todellista

        Niin minäkin luulin. Olisivat ollet sinut vanhenemisen kanssa tsi olisi tullut se vaikutelma.
        No. 40 vuoden jälkeen keikkaileminen ikäihmisille olisi rankkaa.
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletteko pipanoilla, kun Abba julkaisee uuden kokoelman?
        Beng

        Taattua Abbaa tulossa,
        tässä videolla on nostalgiaa menneiltä päiviltä.

        https://youtu.be/pAzEY1MfXrQ
        Toinen nyt julkaistuista kappaleista.

        Ensi keväänä konsertti Lontoossa,
        luulisin, että ihan omina itsenään, ikäisinäkin esiintyvät.

        Eilen kun katsoin videon oli kolme tuhatta käviää sivulla
        ja äsken jo kolme miljoonaa.


      • maissiii kirjoitti:

        Taattua Abbaa tulossa,
        tässä videolla on nostalgiaa menneiltä päiviltä.

        https://youtu.be/pAzEY1MfXrQ
        Toinen nyt julkaistuista kappaleista.

        Ensi keväänä konsertti Lontoossa,
        luulisin, että ihan omina itsenään, ikäisinäkin esiintyvät.

        Eilen kun katsoin videon oli kolme tuhatta käviää sivulla
        ja äsken jo kolme miljoonaa.

        Eli pipanoissa ollaan.


      • maissiii kirjoitti:

        Taattua Abbaa tulossa,
        tässä videolla on nostalgiaa menneiltä päiviltä.

        https://youtu.be/pAzEY1MfXrQ
        Toinen nyt julkaistuista kappaleista.

        Ensi keväänä konsertti Lontoossa,
        luulisin, että ihan omina itsenään, ikäisinäkin esiintyvät.

        Eilen kun katsoin videon oli kolme tuhatta käviää sivulla
        ja äsken jo kolme miljoonaa.

        Nyt on jo 11 590 544.
        Lisääntyy nopeammin kuin korona.

        Ikä on tehnyt tehtävänsä heidänkin ulkonäöilleen. Ei siltä säästy parhaimmatkaan.

        https://www.youtube.com/watch?v=lRT2ZTRR1ps


    • Anonyymi

      Ilon pipana on herätä omilla jaloillaan kävellen uuteen päivään. Ainakin toistaiseksi. Yöllä oli jalat kipeät ja vikaa ei ole löydetty. Tutkinta jatkuu, mutta niin kauan kuin pystyn, lenkkeilen ja liikun.

    • Ilonpipanoita riittää
      sadonkorjuu on parhaimmillaan, valkosipulit odottavat, että joku kaivaisi ne ylös,
      kesäkurpitsoja voisi taas jotenkin käyttää
      mansikanrönsyistä poikaset voisi tökätä maahan, mansikassa on niin kivan näköinen lehtikin
      punaisia viinimarjojakin on myös vielä pensaissa.

      Hortensioiden isoista kukinnoista on tullut vaaleanpunaisia,
      onkohan maassa ollut liikaa kalkkia vai kalkinpuutosta.
      Villiviini punertaa, samoin aroniat

      Puutarhasta löytää paljon ilonpipanoita kun syksy sen valtaa.

      • Anonyymi

        Eilen pipanoita pudotteli "Elämäni biisi" -ohjelma.
        Beng


    • Päivän ilon - pipa - noita on jo tänään löytynyt

      Aamulla ensin torilta punajuuria ja kyssäkaalia ja porkkanoita,
      ne laitoin crock-pottiin ja siinä tulee ajan kanssa hyviä juureksia
      moneksi päiväksi, lisukkeeksi keittelen vaan kukkakaalia.
      Laiskuus on hyvä lahja varsinkin ruuanlaitossa,
      jos ei tarvitse kuin omaa lautasta täyttää.

      Jättiläiskurpitsani on alkanut kellastua...

    • Anonyymi

      Eipä vihassa, mutta kun on hankalaa elämä, eui viitsi paljon kirjoitella ettei tule sitä valitusta.

      Juuri tänään ajttelin kirjoitella että miten voi elämä mennä joskus ikäväksi. Lapsenlapseni toivat minulle jouluaattona kortin ja se sisälsi kirjeen jossa he ilmoittivat etteivät halua olla kanssamme (siis minun ja mieheni) missään yhteydessä.

      Taustalla lapsemme riitainen ero ja miniämme ei halua että olemme lasten kanssa.
      Viimeisin muisto
      Haimme lapsia syömään kanssamme. Kun palautimme tyttö pyysi minua käymään luonaan. En olisi oikein arvannut mennä mutta menin kuitenkin. Huoneessaan tyttö, silloin 12 v. yks kaks mitään sanomatta tuli viereeni ja halasi minua. Istuimme ja halasimme toisiamme. Emme puhuneet mitään. Sitten tuli äiti ovelle ja mitäs täällä tapahtuu...Tyttö sai varmaan palautetta ei enää näyttäytynyt vaikka hetken vielä odottelin. Sen jälkeen tuli kirje jossa ilmoittivat etteivät halua olla kanssamme tekemisissä.

      • "Anonyymi"

        Eiköhän ongelman syy ole taaskin liian kapea rulla-tuoli.
        Uskoisin leventämisen auttavan.

        H.


      • Anonyymi

        Karmea tilanne. Vaikka taustalla olisi mikä tapahtuma, niin lapset eivät saisi etäännyttää lapsenlapsia isovanhemmistaan. Heilläkin on oikeuksia ja niitä voi penätä.
        Beng
        Surettaa puolestasi.


      • Kyllä on alhaista toimintaa käyttää lapsia pelinappuloina. Laittaa nyt lapset ja vielä jouluaattona tuomaan tuommoinen kirje. Ilkeää.
        Lapset siinä nimenomaan kärsivät, eivät vielä edes ymmärrä tilanteita.


      • huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Eiköhän ongelman syy ole taaskin liian kapea rulla-tuoli.
        Uskoisin leventämisen auttavan.

        H.

        Mee nyt kuule Hunkki sen rullatuolis kanssa sinne, missä pippurikasvaa.😏


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Mee nyt kuule Hunkki sen rullatuolis kanssa sinne, missä pippurikasvaa.😏

        Hunkilla ei ole mitään tekemistä ko. kirjoituksen kanssa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hunkilla ei ole mitään tekemistä ko. kirjoituksen kanssa

        Kyllä se ihan sama ´´Hunkki´´ on, joka 60 ssakin tuoliaan tarjosi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mun treffi-ilmoitus

      Hei, Ajattelin laittaa tänne oman treffi-ilmoituksen, koska tinder ja muut deittiapit ja palstat eivät ole omalta osalt
      Sinkut
      43
      2095
    2. Kuka mielessäsi pyörii?

      Ja miksi? Onko teillä vielä mahdollisuutta?
      Ikävä
      130
      1629
    3. Miten paljon

      Haluat häntä????
      Ikävä
      82
      1551
    4. Laskutehtävä

      Laske kaivattusi ja itsesi iät yhteen. Tulosta ei oo pakko kertoo.
      Ikävä
      87
      1175
    5. Tappo Kajaanissa

      Ketkä ulkomaanvahvistukset tässä kyseessä? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010752697.html
      Kajaani
      22
      1098
    6. KUNNIA MENI - MAINE KASVOI tuomio tuli, ravakat sakot ja korvauksia!

      Nyt se sitten paukahti. Kajaanin johtava poliitikko Pasi Kilpeläinen ps. sai Kainuun Käräjäoikeuden tuomion! Sakkoa tu
      Kajaani
      97
      1070
    7. Nyt kaikki joukolla....

      ...tukkeen Folkkeja, nyt siihen on hyvä tilaisuus. Jos jokkainen kynnelle kykenevä nakkaa kassaan muutaman euron ja rikk
      Haapavesi
      16
      1044
    8. Kuvittele että olen hän

      Mitä kaipaat eniten?
      Ikävä
      64
      907
    9. Kela häätää tuhansia muuttamaan halvempaan asuntoon

      https://yle.fi/uutiset/lyhyesti/74-20115291 Kulut voivat nousta tuhansiin euroihin per häädetty. Tuosta on vaikea enää
      Maailman menoa
      236
      849
    10. Miksi väitätte, että vihaamme homoseksuaaleja?

      Sääli ja suru on ne tunteet joita koemme homoseksuaaleja kohtaan.
      Luterilaisuus
      254
      815
    Aihe