Tyhmää kaikki urheilukilpailut!

Anonyymi

Mitä siinä sitten on jos joku toinen maa voittaa?
Älytöntä kaikki nää kilpailut!
Ihan kuin jokaisen suomalaisen kunnia siitä nousisi?

Tyhmää pelkästään,

Yks hailee kuka juoksee nopeimmin tai hyppää korkeimmalle.
Mitä kunniaa siitä on tavan meikälle, onko sitä se meikkä jotenkin parempi silloin, eihän se tee muuta kuin toljottaa toimettomana sitä ottelua?

Senkin ajan vois tehdä jotain järkevämpää, ja saada ite jotain aikaseksi!

Ja minkä verran rahaa laitetaan näihin typeriin kisoihin.

Niillä rahoilla sais paljon parempaa ja tärkeämpää aikaan!

86

906

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kerrankin järkevä kannanotto tällä palstalla!

      • Anonyymi

        Ihmettelen vaimoja, jotka sietävät sen että ukkonsa istuu päivät pitkät telkkarin ääressä ja seuraavat jalkopallomatseja.


    • Minäkin olen ihmetellyt mitä vaikutusta sillä on ihmisten elämään jos joku juoksee sekuntia nopeammin jonkin matkan.
      Turhempaa asiaa saa hakea kuin kilpaurhelu, puoli cm pidemmälle tai korkeammalle, kamala haloo asiasta.
      Kuntourheilu on ok.

    • Paraolympialaisia katsoessani olen löytänyt uuden ulottuvuuden urheilukilpailujen mielekkyyteen: ei ainoastaan rahasta vaan myös omien fyysisten rajoituksiensa voittamisesta ja siitä ilosta ja tyydytyksen tunteesta mitä ihminen jolla ei ole jalkoja ja vain yksi käsi on ajatuksia herättävää ja lisää uskoa ihmisyyteen.

    • Urheilu on viihdettä, kilpaurheilu, jalkapallo jääkiekko kesä ja talvilajit kiinostaa kansalaisia, ei tietysti jokaista niin voi jättää seuraamatta, minä seuraan mielellään en tietysti jokaista lajia.

      • Anonyymi

        Kauheeta!

        On niin paljon muuta jännää elämässä, mistä jää vaille, kun toljottaa urheilukisoja!

        Sellaista jonninjoutavaa ajanvietettä, kun voisi suunnata ajan ja inteeligenssin muualle!

        Elä sano että "kiinnostaa kansalaisia" = pelkkä yleistys = laiskojen ihmisten puuhaa,
        Ajattelen tässä 70 vuotiasta appia, lähes 100 kiloa elopainoa, ei tee muuta kuin toljottaa vain futismakseja- ON TOSI KARMEETA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauheeta!

        On niin paljon muuta jännää elämässä, mistä jää vaille, kun toljottaa urheilukisoja!

        Sellaista jonninjoutavaa ajanvietettä, kun voisi suunnata ajan ja inteeligenssin muualle!

        Elä sano että "kiinnostaa kansalaisia" = pelkkä yleistys = laiskojen ihmisten puuhaa,
        Ajattelen tässä 70 vuotiasta appia, lähes 100 kiloa elopainoa, ei tee muuta kuin toljottaa vain futismakseja- ON TOSI KARMEETA!

        Säälittää myös Paloman "ulottovuudet".
        Olen pitänyt Palomaa jokseenkin järkevänä, - mutta tää "ulottovuus" vei pohjan!
        ei sinun Paloma tartte ottaa kantaa, - oo fiksu.

        (Kohta tulee Tellukka tänne?)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Säälittää myös Paloman "ulottovuudet".
        Olen pitänyt Palomaa jokseenkin järkevänä, - mutta tää "ulottovuus" vei pohjan!
        ei sinun Paloma tartte ottaa kantaa, - oo fiksu.

        (Kohta tulee Tellukka tänne?)

        En minä sinne tule, älä pelkää.

        Ei minulla urheilua vastaan mitään. Ihan hyödyllistä terveydelle. Mutta kilpaurheilua en ymmärrä, en ole ymmärtänyt koskaan, että treenataan itsensä henkihieveriin ihan vain jonkun mitalin tai pystin takia. Yliammuttua kunnianhimoa tarvitsee olla silloin.

        Itse istuin koulun hiihtokilpailuissakin välillä kannon päässä ja odottelin katselemassa, kun kiireisimmät menevät ohi läähättäen ja vaahto suupielissä. Hiihtämisestä kyllä tykkäsin harrastuksena, mutta en kilpailuna.


      • Anonyymi

        Rankkaa viihdettä.
        Joku aika sitten oli artikkeli, jossa todettiin, että jokainen tärkeämpi ottelu aiheuttaa 50 infarktia Saksassa.
        Mitenkähän tuo vaikuttaa suomalaisiin sohvaperunoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rankkaa viihdettä.
        Joku aika sitten oli artikkeli, jossa todettiin, että jokainen tärkeämpi ottelu aiheuttaa 50 infarktia Saksassa.
        Mitenkähän tuo vaikuttaa suomalaisiin sohvaperunoihin.

        Jos minä olisin urheilusta kiinnostunut niin olisin jo aikojaa sitten saanut sydärin. Minua se ei kiinnosta tippaakaan , kun taas veljeni on niin kiinnostunut ettei sinne uskalla soittaa Urheiluruudun aikana . Ja on itsekkin ollut urheilija. Kaikki ystäväni ovat urheilusta kiinnostuneita. Ja aitä vahdataan silmät ristissä televisiosta.
        Antaisivat joka miehelle kentällä ,pallon niin ei tarttis jahdata sitä yhtä palloa kaikkien .


    • Anonyymi

      Mitäköhän aloittaja v o i s i sietää ?
      Hän on ilmoittanut aloituksissaan, että kaikki on väärin
      mitä kaikki muut ihmiset tekevät.
      Itse ei muuta tee kuin typeriä aloituksia.

    • Saa ihmiset olla kiinostuneita mistä haluaa, toiset palvoo jumalaa tietäen ettei sitä voi todistaa, uskonnon ympärillä ja urheilun ympärillä pyörii uskomattomat rahasummat koska ihmiset ovat kiinostuneet.
      Urheilu merkitsee medialle, TV ym. elinehtoa, urheilu on tosi teeveetä, toisin kuin kuvien palvonta.

      • Raha urheilussa ratkaisee.
        Hyvä pertikki että mainitsit uskonnot, siirrynkin katselemaan mitä uskovaisille kuuluu.
        Varsinkinkin hellatrit ovat silmätikkuinani. Lapsuuden kokemusten takia.


      • liekko kirjoitti:

        Raha urheilussa ratkaisee.
        Hyvä pertikki että mainitsit uskonnot, siirrynkin katselemaan mitä uskovaisille kuuluu.
        Varsinkinkin hellatrit ovat silmätikkuinani. Lapsuuden kokemusten takia.

        Helarit justii, anoppini yritti syöttää pakkosyttönä kunnes viimeisinä vuosina heräsi kuin unesta ja lopetti uskosta puhumisen, epäilen tapahtui jotain testamentin tapainen huijaus yritys.
        Urheilun seuraaminen on ollut mieluisaa lapsuudesta asti, politiikassa talouden kehitys puolue kanta avoin.


    • Anonyymi

      Kyllä urheilua seuraava aikuinen on aika lailla sivistymättömyyden toteemi
      kuntourheilu on eri asia tietenkin
      mutta että jännittää tuntemattomien ihmisten kilpalilua keskenään turhanpäiväisissä asioissa vaatii kyllä jonkinlaisen ongelman päässä

      muistan itse hyvin kun noin 18 vuotiaania havahduin että ei kiinnosta tippaakaan penkkiurheilu vaan muut asiat

      No nyt sitten seuraan kulttuuriohjelmia joissa on vähän urheilua mutta en tiedä sijoituksia enkä tunne hyvin urheilijoita siellä eli siis maantiepyöräilyä kulttuurimaisemien läpi
      Menossa on Vuelta joka päättyy tänä vuonna
      Santiago de Compostelaan

      jossa on parametrinen resonanssiheiluri Tulikattila
      https://www.youtube.com/watch?v=hP2mlUR20V8

    • Anonyymi

      Olisivatpa antiikin Kreikassa ymmärtäneet olla kilvoittelematta,
      kiekkojaan heittelemättä niin aloittaja olisi säästynyt murheelta.

      • Anonyymi

        Urheilija on eri juttu hänhän urheilee, ei siinä vikaa ole

        sen katsoja on se juntti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Urheilija on eri juttu hänhän urheilee, ei siinä vikaa ole

        sen katsoja on se juntti

        Jotain ärsyttää suunnattomasti kun aloittaja aloittelee reippaita aloitteluja, ja ne herättävät kovasti keskustelua vieläpä.

        No harmit on sinullakin.
        Aloittele itse joskus jotain, silläpä pääset.

        Mitä tulee penkkiurheiluun, niin ei aikuisella, jolla on muutakin tärkeämpää tekemistä, ole aikaa istua tuntitolkulla telkkarin edessä ja jännätä kumpi maa X vai Z hyppää korkeammalle tai juoksee lujenpaa.

        Olin itse just näissä kahdessä lajissa (juoksu, korkeushyppy) haka kouluaikana.

        60 metriä meni alle 8 sekuntia
        ja korkeutta 167 ilman seivästä,
        On muuten aika kovat luvut nuorelta tytöltä 60-luvulla!
        Opettajat ihmettelivät ja urheilussa oli kymppi, kun meni muutkin lajit leikiten.

        Riitti minulle, enkä oo penkkiurheilua tarvinnut harrastaa.

        Meinaan vaan, että kuntoilu on hyvä harrastus, mutta nää kilpailut ovat rahan ja ajan haaskausta. Kannattais tehdä jotain tärkeämpää sinäkin aikana, kun toljottaa telkkaria.

        Olen muuten tehnyt ite, mutta en rupee tässä kertomaan, etten lisää ärsyttäisi.

        Oikeastaan kannattaisi aihe ottaa parempaan keskusteluun, ja miettiä että miksi oikeastaan esim jalkapallo on miehille melkein se ainut asia, mikä merkkaa jotain, - ja että miksi on niin tärkeää että VOITTAA toisen.
        Katsokaa jalkapallo- ja lätkäotteluita.
        Minkä verran rahaa ja aikaa vie, että aikuiset miehet juoksevat yhden pallon tai luistelevat yhden pikkupulikan perässä, että saisivat sen maaliin.
        Sitten on tää kolffi, kauheen tärkeetä se yhteen pikkureikään.

        Ja minkä verran se touhu maksaa, kun tarttee olla nahka ym muut kotelot niille mailoille.
        ym ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotain ärsyttää suunnattomasti kun aloittaja aloittelee reippaita aloitteluja, ja ne herättävät kovasti keskustelua vieläpä.

        No harmit on sinullakin.
        Aloittele itse joskus jotain, silläpä pääset.

        Mitä tulee penkkiurheiluun, niin ei aikuisella, jolla on muutakin tärkeämpää tekemistä, ole aikaa istua tuntitolkulla telkkarin edessä ja jännätä kumpi maa X vai Z hyppää korkeammalle tai juoksee lujenpaa.

        Olin itse just näissä kahdessä lajissa (juoksu, korkeushyppy) haka kouluaikana.

        60 metriä meni alle 8 sekuntia
        ja korkeutta 167 ilman seivästä,
        On muuten aika kovat luvut nuorelta tytöltä 60-luvulla!
        Opettajat ihmettelivät ja urheilussa oli kymppi, kun meni muutkin lajit leikiten.

        Riitti minulle, enkä oo penkkiurheilua tarvinnut harrastaa.

        Meinaan vaan, että kuntoilu on hyvä harrastus, mutta nää kilpailut ovat rahan ja ajan haaskausta. Kannattais tehdä jotain tärkeämpää sinäkin aikana, kun toljottaa telkkaria.

        Olen muuten tehnyt ite, mutta en rupee tässä kertomaan, etten lisää ärsyttäisi.

        Oikeastaan kannattaisi aihe ottaa parempaan keskusteluun, ja miettiä että miksi oikeastaan esim jalkapallo on miehille melkein se ainut asia, mikä merkkaa jotain, - ja että miksi on niin tärkeää että VOITTAA toisen.
        Katsokaa jalkapallo- ja lätkäotteluita.
        Minkä verran rahaa ja aikaa vie, että aikuiset miehet juoksevat yhden pallon tai luistelevat yhden pikkupulikan perässä, että saisivat sen maaliin.
        Sitten on tää kolffi, kauheen tärkeetä se yhteen pikkureikään.

        Ja minkä verran se touhu maksaa, kun tarttee olla nahka ym muut kotelot niille mailoille.
        ym ym.

        Minullakin oli kymppi urheilussa , vaikka en siitä pitänytkään mitenkään, mutta tein niinkuin muutkin ja ope kehui, mutta ei ne kehut mitenkään antaneet minulle innostusta, en vaan ollut sellainen tyyppi. Kaunotar luistelusta kyllä pidin kovasti ja osasin piruetit sun muut , mutta sekin harrastus loppui murrosiän myötä myötä , silti olen opettanut kaksi ensimmäistä lastenlasta luistelemaan jo neljän vanhana. Oli niitä kiva katsella kun opettelivat .


    • Anonyymi

      Sehän on nimenomaan sitä kunniaa ja paremmuuden tunnetta. Aikoinaan esiteltiin ja kisattiin siitä, että kenellä on paremmat ja voimakkaammat soturit. Siihen nykymuotoinenkin urheilu lopulta perustuu.

    • Anonyymi

      Mitä urheilu viihteen tilalle, viihdettä laajuudellaan monipuolinen urheilu on, pieni osa ihmisistä ei seuraa mitään urheilumuotoa, siinä mielessä aloitus perusteeton.

    • Kilpaileminen kuuluu olemiseen ja elämään joka alalla.

      Luonnossa kilpaillaan kasvupaikasta ja auringosta yms ja ihminen saa monessa vaiheessa elämäänsä kilpailla paikasta auringossa, pyrit sitten opiskelemaan tai virkaan tai mihin vaan, aina kilpaillaan.
      Aloittaja haluaa tasapäistää kaikki ihmiset, joillekin se on luonteenomaista, onneksi ei kaikille. Ämpäreitten jonottaminen on kilpailua.

      Liikuntakin kuuluu luonnollisena osana ihmisen elämään, se on osa terveyttä ja hyvinvointia nykypäivänä. Mikään ei ole niin tärkeää kuin lasten liikkuminen
      liikuttaminen ja kun ihminen on sosiaalinen otus, niin kilpailulla tehdään liikkumisestakin mielekkäämpää.

      Iltse nuoruudessani kilpailin ja nyt saan seurata kuinka seuraava sukupolvi kilpailee, eli olen urheiluhullu ja elämä urheilua eri muodoissa seuraten on mukavampaa.
      Urheilukilpailujen seuraaminen on sosiaalinen tapahtuma vaikka en paikan päällä olisikaan, nykyään on helppoa seurata lajia kuin lajia ja melkeinpä reaaliaikaan. Pekka Tiilikaisen aikaan oli toisin, kun radiosta päivien päästä vasta kuuli kuinka kisoissa oli käynyt.

      Urheilukilpailujen seuraminen tai sitten itse liikkuminen tuo sellaista mielihyvää, josta nautin - niin ja tietysti jännitystä saa elämäänsä siinä sivussa, kilpailee sitten itseään vastaan tai on sitten jonkun kisan seuraaja.

    • Urheilutapahtumien seuraaminen on parasta viihdettä reaaliajassa, ilman käsikirjoitusta, ohjausta ja tuottajaa. Tosi-tvtä parhaimmillaan, sama kategoria kuin uutislähetyksillä asiapitoisilla ajankohtaisohjelmilla ja dokkareilla.
      Paraolympialaisten katsominen antoi minulle ainakin myös ajattelun aihetta: miten taltuttamaton on ihmisen tarve ja pystyvyys ylittää itsensä, yltää aina korkeammalle, mennä läpi vaikka harmaan kiven vaikeista ja ylipääsemättömistä fyysisitä rajoituksista huolimatta. Siis ihminen joka ei pysty edes suoriutumaan vessassa käynnistä ilman auttajaa juoksee lujempaa, ui nopeammin, pelaa palloa paremmin kuin kukaan treenaamaton kädellinen ja jalallinen.
      ***
      Autourheilua en katso enkä suuresti arvosta enkä esim. hevosurheilua, golfia, purjehdusta jne. koska ne vaativat suuria investointeja, paljon sponsorointia ja etenkin koska kalleimmat ja parhaat välineet ratkaisevat usein: rahan osuus urheilusuoritukseen on liian suuri.
      ***
      Toisessa ääripäässä on taas jalkapallo ja yleisurheilu, jossa lahjakas ja hyvän itsekurin omaava nuori voi oikealla valmennuksella ja ankaralla työllä päästä pitkälle: esim. Kolumbian Carherine Ibarguen, jonka vanhemmat ovat maan sisäisiä pakolaisia ja joka tulee hyvin vaatimattomista oloista. Urheiluscout näki hänet koulutyttönä treenaamassa ja tie eliittiin lähti siitä: hän hallitsi pitkään naisten kolmiloikkaa koko maailmassa, voitti maailmanmestaruuden parikin kertaa, monya monta hopeaa ja pronssia ja timanttiliigan voitto mukaan luettuna, ennen Venezuelan Yulimar Rojasia, joka on myös kasvanut köyhyydessä.
      ***
      Jalkapalloa katsomme yhdessä miehen kanssa, mutta Champions League tai Europa Leagu, maatotteluita tai mestaruuskisoja, siis arvokilpailuja. Suurin jalkapallotapahtuma missä olen itse ollut katsomossa oli Copa Libertadores ottelu Calissa, parikymmentä vuotta sitten, n. 30 000 ihmistä katsomossa. Tunnelma oli korkealla ja kotijoukkue voitti .

      • Anonyymi

        Olen katsonut urheilu-uutisista paraolympialaisiin osallistuneiden haastatteluja.
        Miten onnellisia ovat onnistumisistaan. Heille urheilu on henki ja elämä.
        Penkkiurheilijat odottavat voittoja. Penkiltä.
        Puoliseiskassa haastateltiin pronssia voittanutta urheilijaa.
        Miten miellyttävä ja jalat maassa oleva nuori mies. Kannustava esimerkki nuorille porilaisille.
        Beng
        Minä tykkään katsoa monenkinlaista urheilua. Joskus mieluummin kuin yliriehakasta mainoksin katkottua musiikkiohjelmaa.


      • Anonyymi

        Jalkapallossahan ei raha liiku, joopati joo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jalkapallossahan ei raha liiku, joopati joo.

        Sellaista urheilua ei enää ole olemassa, missä ei miljoonat vaihtaisi pankkitilejä. Ruohonjuuritasolla ei tietenkään isoja summia mutta joka tapauksessa raha määrää kaikkialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jalkapallossahan ei raha liiku, joopati joo.

        Beng,

        Puhutaanpa nyt musiikkiohjelmista.
        Niillä tarkoitan esim Uuden Vuoden konserttia Wienistä.

        En tarkoita näitä sinun tarkoittamia "musiikkiohjelmia" a la Danny kumppanit ja rokkarit, - niitä en katso, kun ei kiinnosta. En katso melodiafestivaalejakaan.
        Mutta katson usein sinfoniaorkesterien lähetyksiä

        Miten onnellisia ovat ne nuoret viulistit ja sellistit ja pianistit, jotka saavat soittaa hyvää musiikkia. Miten onnellisia ovat kuulijat.
        Kun olin Wienin Filharmoonisen orkesterin konsertissa, niin olin kuin taivaassa.
        Sellaista onnen tunnetta ei saa jalkapallomatsissa.

        Nyt on vain niin, kun et tiedä miten "jalommalla" tasolla hyvä musiikki on, niin on turhaa ruveta vertailemaan.

        Te täällä ylistätte urheilua, ylistäkää. Katsokaa voittajien irvistyksiä, ja karjuntaa.
        Lukekaa miten paljon rahnaa sumuttavat urheilijat, miten käyttävät hyväksi nuoria.

        Minusta on joka tapauksessa tyhmää kilpailla, ja näin kalliilla rahalla.
        Pikkuviihteenä menee, jos ei todella ole muuta parempaa viihdettä tarjolla.

        Voi johtua ehkä siitä tosin, että ei ole tarpeen, kun nuorempana olin yliveto urheilussa.

        Terveyden ja kunnon kohentamisen kannalta on urheilu tosin hyvä!
        Parempi kuin musiikki. Kaikille muusikoille enemmän urheilua, - kunnon kohentamiseksi.

        Mutta kun miettii miten monta sata/tuhatta lajia oli Olympialaisissa, niin eikö ole mennyt överiksi koko touhu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jalkapallossahan ei raha liiku, joopati joo.

        Kukaan sellaista ei ole väittänyt.

        Jalkapallon huippupelaajat ansaitsevat mielettömiä summia ja ovat todellisia rahanahjoja klubeilleen. Jotkut klubit ovat öljysheikkien omistamia, jotkut kuten Barcelona, omistajat ovat klubin jäsenet, periaatteella yksi jäsen, yksi ääni. Puolustaja Piquet alensi hiljakkoin omaa palkkaansa auttaakseen klubiaan joka on rahavaikeuksissa ja joutui myymään Messin.
        Minun ponttini on että lahjakkuudella ja kovalla työllä päästään näissä urheilulajeissa käsiksi suuriin tuloihin ilman suuria sijoituksia. Myös monet jalkopallotähdet, jotka ovat vaatimattomista oloista lähteneet lahjoittavat suuria summia hyväntekeväisyyteen.

        Jalkapallossa liikkuu suuri raha, mutta pelaajat eivät saa sitä välineillään tai varakkuudellaan, vaan taidollaan, lahjakkuudellaan, kovalla työllä.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Kukaan sellaista ei ole väittänyt.

        Jalkapallon huippupelaajat ansaitsevat mielettömiä summia ja ovat todellisia rahanahjoja klubeilleen. Jotkut klubit ovat öljysheikkien omistamia, jotkut kuten Barcelona, omistajat ovat klubin jäsenet, periaatteella yksi jäsen, yksi ääni. Puolustaja Piquet alensi hiljakkoin omaa palkkaansa auttaakseen klubiaan joka on rahavaikeuksissa ja joutui myymään Messin.
        Minun ponttini on että lahjakkuudella ja kovalla työllä päästään näissä urheilulajeissa käsiksi suuriin tuloihin ilman suuria sijoituksia. Myös monet jalkopallotähdet, jotka ovat vaatimattomista oloista lähteneet lahjoittavat suuria summia hyväntekeväisyyteen.

        Jalkapallossa liikkuu suuri raha, mutta pelaajat eivät saa sitä välineillään tai varakkuudellaan, vaan taidollaan, lahjakkuudellaan, kovalla työllä.

        Eiköhän tuota taitoa, lahjakuutta ja kovaa työtä vaadita kaikissa urheilumuodoissa.

        Junioritasolla joukkueurheilu on raakaa ja vanhempien raha vaikuttaa ja en nyt kirjoita vaan Suomen tilanteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Beng,

        Puhutaanpa nyt musiikkiohjelmista.
        Niillä tarkoitan esim Uuden Vuoden konserttia Wienistä.

        En tarkoita näitä sinun tarkoittamia "musiikkiohjelmia" a la Danny kumppanit ja rokkarit, - niitä en katso, kun ei kiinnosta. En katso melodiafestivaalejakaan.
        Mutta katson usein sinfoniaorkesterien lähetyksiä

        Miten onnellisia ovat ne nuoret viulistit ja sellistit ja pianistit, jotka saavat soittaa hyvää musiikkia. Miten onnellisia ovat kuulijat.
        Kun olin Wienin Filharmoonisen orkesterin konsertissa, niin olin kuin taivaassa.
        Sellaista onnen tunnetta ei saa jalkapallomatsissa.

        Nyt on vain niin, kun et tiedä miten "jalommalla" tasolla hyvä musiikki on, niin on turhaa ruveta vertailemaan.

        Te täällä ylistätte urheilua, ylistäkää. Katsokaa voittajien irvistyksiä, ja karjuntaa.
        Lukekaa miten paljon rahnaa sumuttavat urheilijat, miten käyttävät hyväksi nuoria.

        Minusta on joka tapauksessa tyhmää kilpailla, ja näin kalliilla rahalla.
        Pikkuviihteenä menee, jos ei todella ole muuta parempaa viihdettä tarjolla.

        Voi johtua ehkä siitä tosin, että ei ole tarpeen, kun nuorempana olin yliveto urheilussa.

        Terveyden ja kunnon kohentamisen kannalta on urheilu tosin hyvä!
        Parempi kuin musiikki. Kaikille muusikoille enemmän urheilua, - kunnon kohentamiseksi.

        Mutta kun miettii miten monta sata/tuhatta lajia oli Olympialaisissa, niin eikö ole mennyt överiksi koko touhu?

        Urheilu on nykyisin paljolti kielettyjä aineita, viinaa, huumeita ja seksiä.

        Sitten, kun urheilu-ura loppuu, niin näitä reppanoita sitten riittää, niin meillä Suomessa, kuin isossa maailmassakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Beng,

        Puhutaanpa nyt musiikkiohjelmista.
        Niillä tarkoitan esim Uuden Vuoden konserttia Wienistä.

        En tarkoita näitä sinun tarkoittamia "musiikkiohjelmia" a la Danny kumppanit ja rokkarit, - niitä en katso, kun ei kiinnosta. En katso melodiafestivaalejakaan.
        Mutta katson usein sinfoniaorkesterien lähetyksiä

        Miten onnellisia ovat ne nuoret viulistit ja sellistit ja pianistit, jotka saavat soittaa hyvää musiikkia. Miten onnellisia ovat kuulijat.
        Kun olin Wienin Filharmoonisen orkesterin konsertissa, niin olin kuin taivaassa.
        Sellaista onnen tunnetta ei saa jalkapallomatsissa.

        Nyt on vain niin, kun et tiedä miten "jalommalla" tasolla hyvä musiikki on, niin on turhaa ruveta vertailemaan.

        Te täällä ylistätte urheilua, ylistäkää. Katsokaa voittajien irvistyksiä, ja karjuntaa.
        Lukekaa miten paljon rahnaa sumuttavat urheilijat, miten käyttävät hyväksi nuoria.

        Minusta on joka tapauksessa tyhmää kilpailla, ja näin kalliilla rahalla.
        Pikkuviihteenä menee, jos ei todella ole muuta parempaa viihdettä tarjolla.

        Voi johtua ehkä siitä tosin, että ei ole tarpeen, kun nuorempana olin yliveto urheilussa.

        Terveyden ja kunnon kohentamisen kannalta on urheilu tosin hyvä!
        Parempi kuin musiikki. Kaikille muusikoille enemmän urheilua, - kunnon kohentamiseksi.

        Mutta kun miettii miten monta sata/tuhatta lajia oli Olympialaisissa, niin eikö ole mennyt överiksi koko touhu?

        Olympialaisten osalta olenkinmsitä mieltä, että palattaisiin lähtöruutuun: Olympos-vuorelle, vähemmän lajeja. Muut lajit vain mm-kisoina.
        En minä katso kaikkia kevyitä musiikkiohjelmia juurikaan. Elämäni biisi -ohjelmaa olen seurannut ja nyt katsoin Voicen. Näissä on esiintyjiä, mitkä voisivat siirtyä klassisen musiikin puolelle. Monroe on must tässä ohjelmassa ja miten hän kärsii, jos joku laulaa epäpuhtaasti tai matkitulla äänellä.
        Klassista musiikkia olen harjoittanut itse, joten Wienin konsertteja kuuntelen (vain 2 krt/vuosi on vähän) ja myös Musiikkitalon konsertteja, jos nyt tv:sta puhutaan.
        Balettia, yksinlaulua ja - soittoa on vähän. Voisi olla enemmän, kun on nämä rajoitukset.
        Beng
        Tuskin käyt Wienissä joka vuosi - ja unohdit Schönbrunnin linnan luona pidettävän kesäkonsertin.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Kukaan sellaista ei ole väittänyt.

        Jalkapallon huippupelaajat ansaitsevat mielettömiä summia ja ovat todellisia rahanahjoja klubeilleen. Jotkut klubit ovat öljysheikkien omistamia, jotkut kuten Barcelona, omistajat ovat klubin jäsenet, periaatteella yksi jäsen, yksi ääni. Puolustaja Piquet alensi hiljakkoin omaa palkkaansa auttaakseen klubiaan joka on rahavaikeuksissa ja joutui myymään Messin.
        Minun ponttini on että lahjakkuudella ja kovalla työllä päästään näissä urheilulajeissa käsiksi suuriin tuloihin ilman suuria sijoituksia. Myös monet jalkopallotähdet, jotka ovat vaatimattomista oloista lähteneet lahjoittavat suuria summia hyväntekeväisyyteen.

        Jalkapallossa liikkuu suuri raha, mutta pelaajat eivät saa sitä välineillään tai varakkuudellaan, vaan taidollaan, lahjakkuudellaan, kovalla työllä.

        "Puolustaja Piquet alensi hiljakkoin omaa palkkaansa auttaakseen klubiaan joka on rahavaikeuksissa ja joutui myymään Messin."

        Varaa oli varmasti alentaa, joten en nyt tuota hehkuttaisi. Noiden potkijoiden palkat ihan törkeitä ja varsinkin Messin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Urheilu on nykyisin paljolti kielettyjä aineita, viinaa, huumeita ja seksiä.

        Sitten, kun urheilu-ura loppuu, niin näitä reppanoita sitten riittää, niin meillä Suomessa, kuin isossa maailmassakin.

        Minä luulin hyvin kauan ettei urheilijat koskaan juo alkoholia , pettymys oli kova kun oltiin urheiluseuran juhlissa kun urheilijat joivat kun sienet , joten en tiedä miksi minulla oli luulo etteivät he juo ollenkaan .


    • Anonyymi

      Ravit on hieno laji. Olen harrastanut raviurheilua muutaman kymmenen vuotta.
      Parina viime vuonna on jäänyt vähiin jaksamisen heiketessä, koska se vaatii paljon aikaa ja syventymistä, jos voittoja tavoittelee. Joskus on tullut rahaa tuurillakin.
      Ravit on jotain enemmän kuin pelkkä pelaaminen. Siinä tulee tietämään paljon muustakin, jos kiinnostusta riittää.

      • Anonyymi

        "Myös monet jalkopallotähdet, jotka ovat vaatimattomista oloista lähteneet lahjoittavat suuria summia hyväntekeväisyyteen." Onhan näitä yksittäistapauksia.
        Tälläaisissa keskusteluissa palomat aona vetävät ne yksityistapaukset pääasiaksi, niitä on aina kiva mainita.... - että saisi pontta itelleen.

        Laitappa vielä prosenttiluvut vertailun vuoksi tänne.
        (Taisi tulla vaikeampi yhtälö?).

        Ne mahdottomat summat mistä tuolla kerroit ja sitten "ne kaikki alkopallotähdet, jotka ovat vaatimattomista oloista lähteneet lahjoittavat suuria summia hyväntekeväisyyteen. Miten suuret summat ovat olleet kyseessä, nimet ja miten monet?

        Kannata sinä Paloma urheilua ja kilpailua, - ja olet jo todistellut kantasi.

        - Voi hevosparat. Olette kai lukeneet näistä hevosista joita kituutetaan voittamaan?
        Ravit kun eivät ole "hieno laji".
        Miksi eläimiä pakotetaan kilpailemaan rahaa näille penkkiurheilijoille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Myös monet jalkopallotähdet, jotka ovat vaatimattomista oloista lähteneet lahjoittavat suuria summia hyväntekeväisyyteen." Onhan näitä yksittäistapauksia.
        Tälläaisissa keskusteluissa palomat aona vetävät ne yksityistapaukset pääasiaksi, niitä on aina kiva mainita.... - että saisi pontta itelleen.

        Laitappa vielä prosenttiluvut vertailun vuoksi tänne.
        (Taisi tulla vaikeampi yhtälö?).

        Ne mahdottomat summat mistä tuolla kerroit ja sitten "ne kaikki alkopallotähdet, jotka ovat vaatimattomista oloista lähteneet lahjoittavat suuria summia hyväntekeväisyyteen. Miten suuret summat ovat olleet kyseessä, nimet ja miten monet?

        Kannata sinä Paloma urheilua ja kilpailua, - ja olet jo todistellut kantasi.

        - Voi hevosparat. Olette kai lukeneet näistä hevosista joita kituutetaan voittamaan?
        Ravit kun eivät ole "hieno laji".
        Miksi eläimiä pakotetaan kilpailemaan rahaa näille penkkiurheilijoille?

        Muuten, poistun täältä nyt.

        Talon maalaamista, tarttee saada talo, terassi ja ikkunanpuitteet maalattua ennen syyssateita. On nääs järkevämpää hommaa.

        Otinpahan esille vain tärkeän asian.

        Jatkakaa te siellä nettien ääressä "keskustelemista", sitten siirtykää telkkarin ääreen penkkiurheilemaan koko illaksi, lukekaa tarkkaan kaikki urheilu-uutiset, ja jatkakaa huomenna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten, poistun täältä nyt.

        Talon maalaamista, tarttee saada talo, terassi ja ikkunanpuitteet maalattua ennen syyssateita. On nääs järkevämpää hommaa.

        Otinpahan esille vain tärkeän asian.

        Jatkakaa te siellä nettien ääressä "keskustelemista", sitten siirtykää telkkarin ääreen penkkiurheilemaan koko illaksi, lukekaa tarkkaan kaikki urheilu-uutiset, ja jatkakaa huomenna.

        Oletpa äkeä. Pitääkö meihin purkaa stressi urakastasi? Omituista.
        Ohikulkija


      • Anonyymi

        Minun käy vaan sääliksi hevosi raveissa kun niitä stressataan juoksemaan . En katso koskaan


    • Anonyymi

      Joko Isis-persut alkaneet vastustamaan urheilua, onko enään mitään mitä eivät vastusta.

      • Anonyymi

        Suosittelen edelleen vahvasti hakeutumaan hoitoon, jos näkee persuja ihan kaikkialla.


    • Anonyymi

      F1 kuskit kiertävät asvalttirinkulaa ja tienaavat miljoonia. Miljoonia tienaavat monet muutkin urheilijat. Kaikille ihmisille ei samaan aikaan ole ruokaa joka päivälle. Elämä on.

      • Jokaista miljoonia tienaavaa urheiulijaa kohti on kymmenen tuhatta nuorta jotka nousee kello viidelta aamun pimeyteen ja räntäsateeseen ja lähtee lenkille tai hallille . Eikä tienaa mitään.

        Kyllä huippu-urheilijat ovat palkkansa ansainneet. Ei ne ilmaiseksi ole saaneet mitään. Sitten voin tietenkin olla samaa mieltä että aivan liian suuret rahat pyörivät eliittiurheilun huipulla, mutta ne jäävät usein välikäsiin: klubit, niiden omistajat, managerit, valmentajat jne. tienaavat leijonanosan.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Jokaista miljoonia tienaavaa urheiulijaa kohti on kymmenen tuhatta nuorta jotka nousee kello viidelta aamun pimeyteen ja räntäsateeseen ja lähtee lenkille tai hallille . Eikä tienaa mitään.

        Kyllä huippu-urheilijat ovat palkkansa ansainneet. Ei ne ilmaiseksi ole saaneet mitään. Sitten voin tietenkin olla samaa mieltä että aivan liian suuret rahat pyörivät eliittiurheilun huipulla, mutta ne jäävät usein välikäsiin: klubit, niiden omistajat, managerit, valmentajat jne. tienaavat leijonanosan.

        "Jokaista miljoonia tienaavaa urheiulijaa kohti on kymmenen tuhatta nuorta jotka nousee kello viidelta aamun pimeyteen ja räntäsateeseen ja lähtee lenkille tai hallille . Eikä tienaa mitään."

        Tuollaisesta faktasta en itse ole tietoinen, mutta tiedän sen, että ei noita miljoonia kaikissa urheilulajeissa tienata, vaikka onkin huippu-urheilija.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Jokaista miljoonia tienaavaa urheiulijaa kohti on kymmenen tuhatta nuorta jotka nousee kello viidelta aamun pimeyteen ja räntäsateeseen ja lähtee lenkille tai hallille . Eikä tienaa mitään.

        Kyllä huippu-urheilijat ovat palkkansa ansainneet. Ei ne ilmaiseksi ole saaneet mitään. Sitten voin tietenkin olla samaa mieltä että aivan liian suuret rahat pyörivät eliittiurheilun huipulla, mutta ne jäävät usein välikäsiin: klubit, niiden omistajat, managerit, valmentajat jne. tienaavat leijonanosan.

        Kaikki eivät niitä miljoonia tienaa, mutta urheiluun ne klubit, niiden omistajat, managerit, valmentajat jne. myös liittyvät. Tuossa on lähinnä kyse siitä, että onko reilua, että jotkut tienaavat miljoonia samalla kun toisilla ei ole edes ruokaa tarpeeksi? Itse kyllästyin urheiluun, kun siitä tuli tuollaista bisnestä.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Jokaista miljoonia tienaavaa urheiulijaa kohti on kymmenen tuhatta nuorta jotka nousee kello viidelta aamun pimeyteen ja räntäsateeseen ja lähtee lenkille tai hallille . Eikä tienaa mitään.

        Kyllä huippu-urheilijat ovat palkkansa ansainneet. Ei ne ilmaiseksi ole saaneet mitään. Sitten voin tietenkin olla samaa mieltä että aivan liian suuret rahat pyörivät eliittiurheilun huipulla, mutta ne jäävät usein välikäsiin: klubit, niiden omistajat, managerit, valmentajat jne. tienaavat leijonanosan.

        Mitähän, jos sinä joskus laittaisit todisteita näille sinun "faktatiedoillesi", joita tässäkin ketjussa esität.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän, jos sinä joskus laittaisit todisteita näille sinun "faktatiedoillesi", joita tässäkin ketjussa esität.

        Eipä tuo ollut miksikään faktaksi tarkoitettukaan.
        Kyllä minä ainakin näen että nuorten urheiluharrastukset ovat tukemisen arvoisia, joka kylässä on juniorien palloseuroja, nappulaliigoja, pelataan ahkerasti kaikkia pallolajeja. Yleisurheilua taas treenataan siellä missä on valmentajia ja urheilukenttiä. "Miljoonia" ansaitsevat huippipelaajat ovat kuitenkin vain jäävuoren huippu, jos vertaa miten paljon satsataan pallolajeihin ja yleisurheiluunkin junioritasolla. Ei kaikki lapset ja nuoret istu vain selällään ja pelaa kännykällään.
        ***
        Tänään pelaa Ruotsi jalkapalloa Espanjaa vastaan.


    • Anonyymi

      Naisleijonat voitti pronssia.

    • Anonyymi

      Seuraan tennismatseja ja golfia, johtuu omista kokemuksista. Haukutaan golfia tylsäksi harrastukseksi, just, jos ei ole sitä pelannut, tylsäähän se on katsottavaksi kuten tenniskin. Urheilua ja liikuntaa tarvitaan. Turvonnutta ja lihavaa porukkaa lyllertää marketeissa, lastaamassa valtavia määriä jos jonkin sorttista naposteltavaa autoihinsa illan löhöilyn viihdykkeeksi ja siihen siiderit, kaljat painikkeeksi. Liikkumista, edes kävelyä olisi oman terveytensä ylläpitämiseksi hyvä harrastaa. Eläköön kaikenlainen urheilu kilpailuineen nyt ja tulevaisuudessa.

      • Anonyymi

        Eipä urheilu televisiosta katsottuna ole mistään kotoisin.

        Muistan, kun vuosia sitten olin katsomassa jäähallissa trial-kisoja. Sitten illalla kotona näin pienen pätkän niistä, niin eihän se ollut samaa, tosin kotona e haissut bensa, kuten hallissa.

        Ampumahiihto on laji, jota nyt telkustakin voi katsoa.


      • Anonyymi

        En ole koskaan pelannut golfia mutta mielestäni Tokion golf kisat oli televisioitu erittäin hyvin. Täysin kokeilematontakin kiinnostavasti.

        Katsomme vaimoni kanssa kaikki "perinteiset" kesä- ja talvilajit.
        Vaimoni katsoo visottaa myös naisille ehkä harvinaisemmat painin ja painonnoston.
        Kävimme yhdessä katsomassa tasokkaammat painonnoston kisat ja myös painia kansallisten turnausten tasolla.
        Painijat eivät pärjää ihastelun kohteina miesvoimistelijoille ja 10-ottelijatkin menevät painijoiden edelle.
        Rallia koska siinä on suomalaisia. Muista päristelyistä ei pahemmin piittaa.

        Onneksi ja luojan kiitos kiinnostuksemme urheiluun on samaa tasoa. Vaimollani hieman kovempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan pelannut golfia mutta mielestäni Tokion golf kisat oli televisioitu erittäin hyvin. Täysin kokeilematontakin kiinnostavasti.

        Katsomme vaimoni kanssa kaikki "perinteiset" kesä- ja talvilajit.
        Vaimoni katsoo visottaa myös naisille ehkä harvinaisemmat painin ja painonnoston.
        Kävimme yhdessä katsomassa tasokkaammat painonnoston kisat ja myös painia kansallisten turnausten tasolla.
        Painijat eivät pärjää ihastelun kohteina miesvoimistelijoille ja 10-ottelijatkin menevät painijoiden edelle.
        Rallia koska siinä on suomalaisia. Muista päristelyistä ei pahemmin piittaa.

        Onneksi ja luojan kiitos kiinnostuksemme urheiluun on samaa tasoa. Vaimollani hieman kovempi.

        Minäkin katsoin golfia, vaikka olen putannut pari kertaa sisätiloissa.
        Selostus oli aika hyvä.
        Maisema muistutti kummasti Suomea.
        Beng
        Muutoin olympialaisten kuvaus oli heikkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin katsoin golfia, vaikka olen putannut pari kertaa sisätiloissa.
        Selostus oli aika hyvä.
        Maisema muistutti kummasti Suomea.
        Beng
        Muutoin olympialaisten kuvaus oli heikkoa.

        Vaistomaisesti vertasin golf kenttiä.
        Vaimoni oli viime syksykkö 2kk sairaalan 6:ssa kerroksessa yksityishuoneessa josta oli näköala heti sairaalan vieressä avautuvalle g-kentälle. Tähyilemäni kenttä on paljon yksinkertaisempi ja helpomman näköinen pelaamista ajatellen.
        Mukava näköala kuitenkin.
        Havaisemani pelaajatkin vaikuttivat eri tasoisilta Tokion tyyppeihin verrattuina.

        16;12


    • Anonyymi

      Urheilun vaihtoehto hyvyyden todistelussa.
      Poliitikkomme hallitsevat sen.
      Yrittävät pinnistää Suomen mallimaaksi.
      EU-direktiivien tulkinta.
      Välmeren maiden rahoittaminen. (Saksan ja Ranskan pankit). Ympäristön ja ilmaston keulilla. Mallina muille. Pakolaispolitiikka. Ja paljon muuta.
      Urheilussa menestymistä tärkeämpää olisi, että meitä kehuttaisi. Siis poliitikkomme pääsisvät kehumaan itseään kv. forumeilla. Alemmuskompleksin kompensointia!

      Mielipiteeni. Mieluummin urheilua!

    • Anonyymi

      Niinhän se menee, että se mistä ei itse välitä, siitä ei sais toisetkaan tykätä.

      • Anonyymi

        Ei kai siitä ole kysymys, etteikö toiset saisi tykätä, vaan siitä, että ollaan erimieltä.

        Toinen tykkää, toinen ei ja sitten, kun se toinen tykkää, niin pitäisikö sitten kaikkien tykätä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai siitä ole kysymys, etteikö toiset saisi tykätä, vaan siitä, että ollaan erimieltä.

        Toinen tykkää, toinen ei ja sitten, kun se toinen tykkää, niin pitäisikö sitten kaikkien tykätä?

        Kovasti täällä moititaan.


    • Anonyymi

      Mun mielestä on paljon enemmän tyhmiä tekemisiä kuin urheilu. Esim. tupakointi ja viinan juominen ne vasta tyhmiä ovatkin eivätkä ainaskaan kuntoa paranna.

      • Anonyymi

        Hehee, no tuota tekevät urheilijatkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehee, no tuota tekevät urheilijatkin.

        Josko heillä on kuitenki parempi kunto.


    • Anonyymi

      En nyt ole puolesta, enkä vastaan kilpaurheilua, mutta eilen toki järkytyin.

      Olin tuttavani kanssa lenkillä ja tuli puhetta urheilusta. Hän kertoi, että hänen kotimaassaan on esim. futiksen pelaaja tapettu, kun teki maalin omaan maaliin.

    • Talibanit ovat nyt kieltäneet naisurheilun. Afganistalaisten naisten paikka on olla näkymätön. Ulkona saa näyttäytyä vain täydessä burkhassa ja vain tärkeällä asialla, esimerkiksi ruokaostoksilla
      Hekään eivät pidä urheilusta. Eikä urheilukilpailuista.🕊️

      • Anonyymi

        Hyvä että löytyi ainakin yksi järkevä päätös talipaaneilta että ei urheilukilpailuja.

        Sinun Paloma on turha muuten vääntää asiaa toiseksi.
        Jos vähänkin ajattelet, niin ei tällä palstalla todellakaan keskustella "afganilaisten naisten urheilusta".

        Kumma kun kaikki asiat pitää väännellä muuksi, sinunkin!
        Miksi joka ainut asia pitää kääntää afgaaneihin ja talipaneihin yleensä?
        Jos minä meen ostamaan vaikka voita marketista, niin jo sekin käännetään että "talipaanit eivät anna ostaa voita".

        Lue tuo Ukkolan kirjoitus ja ota kantaa siihen.
        Tuskin edes sinä pystyt asiaa selvemmin analysoimaan.
        Lopeta joka ainoan asian vääntö muuksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että löytyi ainakin yksi järkevä päätös talipaaneilta että ei urheilukilpailuja.

        Sinun Paloma on turha muuten vääntää asiaa toiseksi.
        Jos vähänkin ajattelet, niin ei tällä palstalla todellakaan keskustella "afganilaisten naisten urheilusta".

        Kumma kun kaikki asiat pitää väännellä muuksi, sinunkin!
        Miksi joka ainut asia pitää kääntää afgaaneihin ja talipaneihin yleensä?
        Jos minä meen ostamaan vaikka voita marketista, niin jo sekin käännetään että "talipaanit eivät anna ostaa voita".

        Lue tuo Ukkolan kirjoitus ja ota kantaa siihen.
        Tuskin edes sinä pystyt asiaa selvemmin analysoimaan.
        Lopeta joka ainoan asian vääntö muuksi.

        Ukkolan kirjoitus oli hieman kieli poskessa kirjoitettu, mutta siinä on paljon asiaa, jota on vaikea ymmärtää.
        Futis on monissa maissa elämää suurempaa sirkusta, jolla valtaapitävät ruokkivat myös omia ja valtion intressejä.
        Hullua tuo brittien touhu kuulostaa, kuten vielä kiihkeimpien latinojen touhut sotineen.


    • Aloitus koskee urheilukilpailujen mielekkyyttä, noin yleensä.
      Ukkola saa olla mitä mieltä haluaa, ei minulla ole siitä mitään mielipidettä. Jalkapallo jakaa ihmisiä kahteen leiriin: joko pidät siitä tai et Ei sinne mennä opiskelemaan mitään.
      Ja kuka on sanonut etteivätkö ne jotka pitävät futiksesta (siis futiksesta) eivät harrasta mitään muuta asiallisempaa: me luemme myös kirjoja ha käymme elokuvissa ja niin edelleen.

      • Anonyymi

        Ploma meitä on aika paljon jotka eivät välitä omituisten narsististen pönttöjen ihailusta, vaikka nämä pystyvät työntämään pallon johonkin

        Muistan kun menetin uskoni 12-vuotiaana ja haluni seurata urheilua noin 18 vuotiaana
        Joulupukin menettämistä en muista

        Seuraan 3 suurta Euroopan latinomaantiepyöräilyä kevyesti, kulttuurimaisemaohjelmina


    • Anonyymi

      Joo varsinkin ralliautoilu on aivan turha laji kun hitailla kulkuneuvoilla edetään kuin idiootit konsanaan rämeikössä :D

      Jumbojet-lentokoneiden ralli maapallon ympäri lento olisi järkevämpi ja jännittävämpi laji.

    • Seuraan liigafutista (Champions League, Europa League jne) kevyesti, katsomme arvokilpailuja tv:stä ja olen ollut joskus katsomossakin, mutta en ole mikään urheiluhullu enkä oleta että kaikkien pitäisi tykätä. Minua vain huvittaa jalkapallon ja yleensäkin urheilun ympärillä liittyvien keskustelujen paatos.
      Armon vuonna 1971 olin Calin pyöräilystadionilla silloisen poikaystäväni, sittemmin aviomieheni, kanssa kuuluttamassa Panamerikan Urheilukilpailuissa. Hän toimi virallisena kuuluttajana espanjaksi, minä sain kunnian kuuluttaa samat jutut heti perään englanniksi.
      https://en.wikipedia.org/wiki/1971_Pan_American_Games

      • Anonyymi

        Hienoa
        Epäilemättä tyylikäs pari

        Kisoihin on näköjään osallistunut mielenkiintoinen valtio Brittiläinen Honduras eli nykyisin Belize


    • Anonyymi

      Moi,
      monelle urheilijalle urheilu on ammatti,
      elävät ammatillaan. Vääristääkö se urheilun periaatteita , on sitten toinen juttu.

      • Anonyymi

        Ahaa, siis on kiva kehua, että saa kunnian kuuluttaa.
        Ja sen vuoksi urheilukilpailuja on suosittavaa... kutsuisin tätä ilmiötä paatokseksi.

        Mitä tulee ammattilaisuuteen, niin monelle pornotähtenä oleminenkin on ammatti.

        Itse kunnioitan urheiluopettajana olemista ammattina, - siinä missä käsityön-, veisto-, kuvaamataiteen- , soiton-, historian-, matematiikan ym opettajien ammattia.
        Urheiluopettaja tekee tärkeätä työtä että kannustaa nuoria fyysisiin suorituksiin ja kunnon pitämiseen!
        Nämä urheiluammattilaiset ovat taas pelkän rahan perässä.
        Tarkastelpaaka vähän mitä liksoja vetävät, kun ovat jossain joukkueessa, minkä ainoa tavoite on saada se litteä musta kapine maaliin!!
        Niin torvea kuin vain ikinä voi olla.
        Ja kansa maksaa, että saa todeta, miten tään litteän kapineen joku lyö maaliin...
        Hei, - miettikää vähän!

        Hyvä huomio sinulta tuo viimeinen, että "Vääristääkö se urheilun periaatteita , on sitten toinen juttu".
        Niin on. Samalla logiikalla voivat käsityön opettajat järjestää kilpailuluontoisia "neyle-kilpailuja", siis virikeperiaatteella ja extrainnostamalla oppilaita neulomaan, ja niin että kaikkia tekeleitä kehutaan kuitenkin.
        Mutta näitä "neylekilpailuja" ei uutisoida tuhansilla euroilla maailman turuilla.
        Eikä joka ainut päivä kerrota monen metrin pituisia sepustuksia lehdissä.
        Ja eikä oo ekstra lähetyksiä televisiossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, siis on kiva kehua, että saa kunnian kuuluttaa.
        Ja sen vuoksi urheilukilpailuja on suosittavaa... kutsuisin tätä ilmiötä paatokseksi.

        Mitä tulee ammattilaisuuteen, niin monelle pornotähtenä oleminenkin on ammatti.

        Itse kunnioitan urheiluopettajana olemista ammattina, - siinä missä käsityön-, veisto-, kuvaamataiteen- , soiton-, historian-, matematiikan ym opettajien ammattia.
        Urheiluopettaja tekee tärkeätä työtä että kannustaa nuoria fyysisiin suorituksiin ja kunnon pitämiseen!
        Nämä urheiluammattilaiset ovat taas pelkän rahan perässä.
        Tarkastelpaaka vähän mitä liksoja vetävät, kun ovat jossain joukkueessa, minkä ainoa tavoite on saada se litteä musta kapine maaliin!!
        Niin torvea kuin vain ikinä voi olla.
        Ja kansa maksaa, että saa todeta, miten tään litteän kapineen joku lyö maaliin...
        Hei, - miettikää vähän!

        Hyvä huomio sinulta tuo viimeinen, että "Vääristääkö se urheilun periaatteita , on sitten toinen juttu".
        Niin on. Samalla logiikalla voivat käsityön opettajat järjestää kilpailuluontoisia "neyle-kilpailuja", siis virikeperiaatteella ja extrainnostamalla oppilaita neulomaan, ja niin että kaikkia tekeleitä kehutaan kuitenkin.
        Mutta näitä "neylekilpailuja" ei uutisoida tuhansilla euroilla maailman turuilla.
        Eikä joka ainut päivä kerrota monen metrin pituisia sepustuksia lehdissä.
        Ja eikä oo ekstra lähetyksiä televisiossa.

        Se golf kun on jalo laji?

        https://www.is.fi/viihde/art-2000008198836.html


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Hetkellinen ammatti.


    • Anonyymi

      Amerikkalainen tennistähti Cris Evert oli makeennäköinen kimuli tenniskentillä.
      Häntä ja peliä oli kiva seurata.

      • Anonyymi

        Joo joo, just toi on sitä teidän "urheilua"...


    • Anonyymi

      Hyvät tavikset älkää nyt hirveästi pohtiko uheilun periaatteita

      Eliitin lorvijat eivät pohdi ja ovat oikein uheilun lumoissa edustajat efektiivisellä kymppitonnin kuukausipalkallaan kun edut otetaan huomioon

      Ehkä ainoa mitä voitte ajatella on että ette äänestä uh reiluklovneja

      Illka Kanerva lorvii mukavasti uheilun siivellä ja monet vasliiton klovneihin asti eivät tee oikeastaan muuta kuin uh reilevat https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/eduskunnan-jalkapallojuokkue-sai-uusia-pelaajia-yanar-positiivinen-yllatys/5085752#gs.azfod3

      • Anonyymi

        Siis ilmaista lomailua muitten kustann!ksella

        Tavallisella kansankielellä "loisia", jotka ilmaiseksi matkustelevat, saavat ilmaiset ruuat, hotellit ym muut edut.

        Tulihan se sieltä!


    • Anonyymi

      Kyllä nämä mainostelevisoiden tuottamat tosi TV:t ovat huomattavasti typerämpää ajanhaaskausta. Miksi niitä sitten tuotetaan ? Ovatko ihmiset vain yhä typerämpiä. Ei tarvitse käyttää aivojaan. Tai nämä naurettavat Astral -TV:t, joilla rahastetaan härskisti hyväuskoisia höppänöitä ??

      • "Anonyymi"

        Mitähän saisit aikaan jos.
        Ajattelisit asiaa suuntaan 180° ?

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Mitähän saisit aikaan jos.
        Ajattelisit asiaa suuntaan 180° ?

        H.

        Kumpaan suuntaan pitää kääntyä oikeeseen vai vasempaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kumpaan suuntaan pitää kääntyä oikeeseen vai vasempaan?

        "Anonyymi"

        Heitä voltti.

        H.


    • Anonyymi

      Olen tosi onnellinen Kalle Rovanperän voitosta ....ONNEA ...ONNEA vaan ....punainen tupa ja perunamaa....ne tosin hänellä varmaan onkin jo...
      mimmimum-..mi

    • Anonyymi

      Ruotsissa ollaan 20 vuotta edellä suomea myös raveissa

      • Anonyymi

        Kuka on Kalle Rovanperä?
        En oo seurannut.


    • Anonyymi

      Kirjoitellaan me tännekkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mun treffi-ilmoitus

      Hei, Ajattelin laittaa tänne oman treffi-ilmoituksen, koska tinder ja muut deittiapit ja palstat eivät ole omalta osalt
      Sinkut
      43
      2095
    2. Kuka mielessäsi pyörii?

      Ja miksi? Onko teillä vielä mahdollisuutta?
      Ikävä
      130
      1629
    3. Miten paljon

      Haluat häntä????
      Ikävä
      82
      1551
    4. Laskutehtävä

      Laske kaivattusi ja itsesi iät yhteen. Tulosta ei oo pakko kertoo.
      Ikävä
      87
      1175
    5. Tappo Kajaanissa

      Ketkä ulkomaanvahvistukset tässä kyseessä? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010752697.html
      Kajaani
      22
      1098
    6. KUNNIA MENI - MAINE KASVOI tuomio tuli, ravakat sakot ja korvauksia!

      Nyt se sitten paukahti. Kajaanin johtava poliitikko Pasi Kilpeläinen ps. sai Kainuun Käräjäoikeuden tuomion! Sakkoa tu
      Kajaani
      97
      1070
    7. Nyt kaikki joukolla....

      ...tukkeen Folkkeja, nyt siihen on hyvä tilaisuus. Jos jokkainen kynnelle kykenevä nakkaa kassaan muutaman euron ja rikk
      Haapavesi
      16
      1044
    8. Kuvittele että olen hän

      Mitä kaipaat eniten?
      Ikävä
      64
      907
    9. Kela häätää tuhansia muuttamaan halvempaan asuntoon

      https://yle.fi/uutiset/lyhyesti/74-20115291 Kulut voivat nousta tuhansiin euroihin per häädetty. Tuosta on vaikea enää
      Maailman menoa
      236
      849
    10. Miksi väitätte, että vihaamme homoseksuaaleja?

      Sääli ja suru on ne tunteet joita koemme homoseksuaaleja kohtaan.
      Luterilaisuus
      254
      815
    Aihe