Kuluttaako sähköinen seisontajarru akkua. Jos pidän jarrun aina päällä kun auto on parkissa niin kuluuko akkua nopeammin tyhjäksi?
Sähköinen seisontajarru
5
829
Vastaukset
- Anonyymi
Hauska poika.
- Anonyymi
Kun akku tyhjenee niin seisontajarru ei enää toimi. Siis kuluttaa akkua kovastikin oman kokemuksen mukaan.
- Anonyymi
Oikea huomio, mutta väärä päätelmä!
Sähköinen pysäköintijarru perustuu sähkömoottorin pyörittämään ruuviin, joka kiristää jarrupalat levyyn. Ruuvi ei löysty omia aikojaan. Jos akku tyhjenee, pysäköintijarrua ei saa vapautettua normaalisti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikea huomio, mutta väärä päätelmä!
Sähköinen pysäköintijarru perustuu sähkömoottorin pyörittämään ruuviin, joka kiristää jarrupalat levyyn. Ruuvi ei löysty omia aikojaan. Jos akku tyhjenee, pysäköintijarrua ei saa vapautettua normaalisti.Oho! Huono juttu sitten. (tai hyväkin) Saako jarrua pois päältä ollenkaan ilman uutta akkua tai lisävirtaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oho! Huono juttu sitten. (tai hyväkin) Saako jarrua pois päältä ollenkaan ilman uutta akkua tai lisävirtaa?
Kyllä saa, mutta helpoin tapa on kuitenkin tuoda lisävirtaa ja avata pysäköintijarru normaalisti.
Se hankalampi tapa vaihtelee.
Autoissa, joissa jarrun toimilaite on jarrusatuloissa, toimilaite pitää irrottaa sopivalla Torx-avaimella ja löysyttää jarrupalat alta paljastuvasta ruuvista. Tarvitaan tietysti turvallinen tunkki takapyörien irroitusta varten, että jarrusatuloihin pääsee käsiksi.
Autoissa, joissa on vain yksi toimilaite ja vaijerivälitys jarrusatuloille, kuten esim. Avensis, takakontin pohjalta löytyy ruuvi jota kiertämällä 660 kierrosta jarrutus vapautuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848465
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264568- 504128
- 543622
- 513136
- 502880
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262596- 372368
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382063- 292046