Käsivaihteiset autot ovat Suomessa arvottomia

Anonyymi

Volkswagen aikoo valmistaa käsivaihteisia autoja vaikka kukaan ei niitä enää osta:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/saksalaislehti-volkswagen-luopuu-manuaalisista-vaihteista/8222482

24

625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lähes 40 vuotta olen ajellut käsivaihteisilla enkä ole tarvinnut yhtään vaihteistoremonttia teettää enkä edes kytkinremontteja. Mitenkähän olisi onnistunut DSG-vaihteistoisilla?

      • Anonyymi

        40 vuotta täälläkin takana ja vain manuaalia on joutunut korjaamaan ja parit kytkimet. Automaateilla menty 20 vuotta ilman mitään ongelmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        40 vuotta täälläkin takana ja vain manuaalia on joutunut korjaamaan ja parit kytkimet. Automaateilla menty 20 vuotta ilman mitään ongelmaa.

        Oikea automaatti vai ratassekoitin DSG?


    • Anonyymi

      Hauska tämä meidän ahkera ystävämme Toyotan omapoika.

    • Anonyymi

      Toyotan omapoika, päätä jo kumpaa trollaat, joko tekeekö vai ei tulevaisuudessa manuaaleja ja mitä ostajat oikein haluaa.
      Nyt poika hätäpäissään väittää ihan omaa tarinaa ja keksintöään asiasta. Kannattaisi oikeasti lukea ja rauhassa, että ehtii miettiä ja tajuta mitä oikein luki, jos se on suinkin mahdollista. Voithan aina pyytää hoitotädin lukemaan asian ja kertomaan sen sinulle että ymmärrät sen varmasti oikein.

      • Anonyymi

        Kyllä tämä uutinen oli ihan tämän päivän lehdessä. Ei se tietenkään tarkoita etteikö konsrnikärsimyksistä kytkinrempat minnekkään häviäisi kun niissä surullisen kuuluisissa deeäshgeeissä on niitä kuluvia ja palavia kytkimiä märkinä ja kuivina. Kehittyneimmillä merkeillä ovat jo portaattomat voimalinjat olleet käytössä vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tämä uutinen oli ihan tämän päivän lehdessä. Ei se tietenkään tarkoita etteikö konsrnikärsimyksistä kytkinrempat minnekkään häviäisi kun niissä surullisen kuuluisissa deeäshgeeissä on niitä kuluvia ja palavia kytkimiä märkinä ja kuivina. Kehittyneimmillä merkeillä ovat jo portaattomat voimalinjat olleet käytössä vuosia.

        Sukkanauhat ja muut rimpulat joo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tämä uutinen oli ihan tämän päivän lehdessä. Ei se tietenkään tarkoita etteikö konsrnikärsimyksistä kytkinrempat minnekkään häviäisi kun niissä surullisen kuuluisissa deeäshgeeissä on niitä kuluvia ja palavia kytkimiä märkinä ja kuivina. Kehittyneimmillä merkeillä ovat jo portaattomat voimalinjat olleet käytössä vuosia.

        Et oikein vieläkään ymmärtänyt tuota artikkelia. Laita nyt se hoitotäti lukemaan ja selittämään sulle sen sisältö ja ajatus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sukkanauhat ja muut rimpulat joo.

        Onko sinulla sukkanauhat? Transumiehiäkö Transporterissa?


    • Anonyymi

      Aloittaja on täysin oikeassa. Käsivaihteisilla ei ole mitään arvoa. Kaikkein surkein auto on käsivaihteinen diesel.

    • Anonyymi

      Keppiä ja heppiä vatkataan vielä hamaan tulevaisuuteen!!😷😷😷

    • Anonyymi

      Vaihdoin automaattiin ja olen ajellut sellaisella nyt reilun vuoden. Kyllä täytyy sanoa, että käsivaihteisessa on vaan puolensa. Onneksi edes toinen auto perheessä on vielä manuaali.

      • Anonyymi

        Mitkähän puolet manuaalissa on?
        Itse en keksi yhtään.


      • Anonyymi

        Ajoin ennen manuaalia ja sitten väliin parin automaatin jälkeen palasin takaisin kepin heiluttajaksi, en tykännyt. Nyt ajan automaatilla, enkä enää koskaan osta manuaalia, ihan turhaa ja hölmöä leikkiä sen kanssa kun automaatti tekee ajamisesta parempaa ja nautinnollista ja jos leikkiä haluaa, niin voihan sitä rattiläpysköillä vaihdella mielin määrin, mutta en saa siitä mitään nautintoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkähän puolet manuaalissa on?
        Itse en keksi yhtään.

        Kyllä minä siitä automaatistakin tykkään, mutta sähäkkä bensakoneinen auto jouhealla manuaalilla antaa ihan erilaisen ajoelämyksen. 9-vaihteinen dieselautomaatti on koko ajan vaihtopuuhissa kaupunkiajossa, vaikka vaihdot sinänsä ovatkin huomaamattomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkähän puolet manuaalissa on?
        Itse en keksi yhtään.

        M22:n soundi ja fiilis on ihan muuta kuin minkään tomaatin.


    • Anonyymi

      Onhan se uskomatonta ettää aikoo vaan valmistaa, vaikka kukaan ei enää nykyään osta käsivaihteisia autoja.

      • Anonyymi

        En sanoisi, että ei kukaan, mutta valtaosa ostaa nykyisin automaattivaihteisia autoja. Käsivaihteisten autojen myynti on romahtanut.


    • Anonyymi

      Nythän VW myyntimäärät romahtaa, kuka nyt haluaisi tuhansien eurojen DSG remppaa maksaa? Manuaali ollut ainoa järkevä vaihtoehto VW autoissa.

      • Anonyymi

        Manuaali "ainoa järkevä"?
        Aivan sama, mikä sen tsih moottorin jatkeena on ollut niin öljyä on kulunut litratolkulla ja iso huolto on edessä. Järkevyyden kanssa ei sillä ole juurikaan mitään tekemistä.


      • Anonyymi

        Tuskin romahtaa, koska manuaalien suosio on romahtanut ja harva niitä enää ostaa. Siis oli automerkki melkein mikä tahansa.

        Lisäksi, jos sähköautojen suosio kasvaa niin manuaalien osuus laskee automaattisesti. Nimittäin sähköautoissa ei ole vaihteistoa ollenkaan.


    • Anonyymi

      Tässä ei ole mitään ihmeellistä. Manuaalisten vaihteistojen suosio on koko ajan laskenut kaikkialla. Suomessakin vain 20% uusista autoista myydään manuaalivaihteistolla. Siksi monetkin autovalmistajat myyvät osaa mallistostaan pelkästään automaattivaihteistolla.

      Manuaalivaihteistot tulevat katoamaan tulevaisuudessa.

      • Anonyymi

        Bemari ja Audi luopuu manuaaleista kokonaan.

        Mihin niitä sähköautoissa tarvitaankaan.


    • Anonyymi

      Tarjosin vaihdossa manuaalivaihteista autoa piirimyyjälle. Minut naurettiin pihalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe