Unihalvaukset, hallusinaatiot ja oudot yöt!

Anonyymi

Onko muilla samanlaisia kokemuksia?Ensimmäinen unihalvaus tuli muutama vuosi sitten. Sen jälkeen niitä on tullut yhä useammin. Nykyään joka viikko öisin saan joko unihalvauksen, nään muuten tosi kummallisia ja pelottavia unia. Unimaailma on ollut aina vilkas, mutta nykyään ihan kaikenlaisia unia on siinä määrin, että olo on umpiväsy ja sekava.

Yleensä se alkaa kun olen nukahtanut. Kroppa alkaa tuntumaan pikkuhiljaa oudolta ja en pysty liikuttamaan sitä. Tulee sama tunne kuin yrittäisi liikuttaa jalkaa joka on täysin puutunut. Eli tuntuu ksuhelta. Usein myös kuulen kohinaa ja näen sivusilmällä jotakin liikettä, mutta pyrin pelon takia olemaan katsomatta.

Välillä myös kun olen juuri nukahtamassa, kuulen kun päässä humahtaa ja hytkähdin hereille. Luulen myös, että kerran olen pyörtynyt. Silmissä sumeni ja muutenkin tuli juuri se olo kuin ennen pyörtymistä. Tämän jälkeen olin todella vetelä ja veltto.

Ei kai ole normaalia että unihalvauksia on jatkuvasti? En kyllä enää ole varma onko kysye joka kerralla niistä. Joskus myös säpsähdin hereille ja huomasin purevan kieltä. Haluaisin vaan että yöt olisivat rauhallisia!

5

275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Unihalvauksia tulee jos on tullakseen. Ei niille mitään voi.

    • Anonyymi

      Joku B-vitamiini auttaa niihin. Elimistössä on jotain entsyymiä, joka tekee sen olon, ettei voi liikkua ja B-vitamiini kai hävittää sitä entsyymiä. Jos oikein muistan.

      Unihalvaus syntyy, kun nukahtamisvaihe, hereillä olo ja univaihe menee päällekkäin. Nukahtaessa voi nähdä silmät kiinni kaikkia kuvia. Vaihetta kutsutaan hypnagogiseksi. Herätessä samoin, jolloin on hypnopompinen vaihe.

      Joskus vuosia sitten mullakin oli unihalvauksia. Ensimmäisen muistan erityisesti. Olin lukenut unihalvauksesta joten tiesin mikä se on.

      Heräsin väkisin painajaisesta ja tajusin etten voi liikkua. Jollain tapaa näki oikean maailman, mutta sänky oli vihreän sumun peitossa. Sitten naaman eteen ilmestyi irvistävät vihreän peikon tms. Kasvot.

      Yritin vikistä jotain. Ennen kuin pääsin irti.

      Aiemmin oli muutamia unihalvauksia. Monesti jos herätessä tajusin etten pysty liikkumaan, niin en avannut silmiä, ettei näe mitään pelottavaa.

      Nykyään ei ole pitkiin aikoihin ollut. Otan kyllä aina välillä Multivitaa, niin on vitamiinit.

      Oisko se ollut B6-vitamiini, en muista tarkasti.

    • Anonyymi

      En tiennytkään että vitamiineilla voisi olla vaikutusta asiaan. Nyt on kyllä vaikea elämäntilanne. Ehkä joskus loppuu unihalvaukset kun menee paremmin.

    • Anonyymi

      Unihalvaukset ovat kamalia. Itselläni se alkaa juuri tuolla huminalla, jolloin ymmärrän että nyt se taas alkaa. Joka ikinen kerta sängyn päätyyn tai ovelle ilmestyy alkoholistinisti näköinen vanhempi nainen joka tulee raapimaan mua, joskus kynsillä ja joskus saksilla. Kun havahdun tästä niin pulssi on miljoona ja pupillit lautasen kokoiset. Ja siis en käytä alkoholia tai mitään huumaavaa ikinä. Voiko joku trauma laukaista näitä?

    • Anonyymi

      Mulle tulee noit melkein joka yö. Pitäs kai lekurille mennä. Nukun muutenkin vain pätkittäistä unta herään ainakin 5x yössä. Jos nukun selälteen niin tulee enempi. Aina nään jotakin mut myös tiedostan ne. Yleensä lähinnä nään et huone sekainen tai ikkunantakana tapahtuu jotakin. Tai seinällä jotakin. Mut koska tiedostan pistän silmät takas kiinni ja avaan uudelleen enkä sit enää nää yleensä mitään ja jatkan nukkumista. Inhottavii on mut oppinut elämään niiden kans. B-vitamiinia syönyt jonkin aikaa eikä vaikuta. Tiedä sit mikä siinä kun selälteen nukkuessa noit tulee. Todellisen unihalvauksen oon kokenut kerran elämässä ja se oli ihan kaamee. Oli kuin kauhu leffasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      181
      10557
    2. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      70
      7374
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      64
      3719
    4. Valkeakosken sekopää murhaaja.

      Itselläni on 3 teini ikäistä tytärtä ja tämä tapaus on herättänyt minussa tosi paljon surua ja vihaa. On käsittämättömän
      Valkeakoski
      139
      1847
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      58
      1392
    6. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      355
      1348
    7. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      237
      1285
    8. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      21
      1239
    9. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      1063
    10. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      961
    Aihe