Olen pelännyt lähes koko elämäni että olen narsisti

Anonyymi

Kaikki alkoi ylä - asteelta kun itseäni koulukiusattiin. Luin silloin sattumalta setäni psykiatrian kirjaa pskyopaateista ja narsisteista. Heti iski panikkikohtaus, että olen narsisti, enkä osaa sanoa mistä se johtui, varmaan että äiti vihasi isääni ja haukkui häntä narsistiksi. Myöhemmin miekaillessa veljeni kanssa löin häntä vahingossa korvaan. Siitä tuli hetken syyllisyys, mutta kun se lähti pois iski taas paniikkikohtaus, että jos en tunne syyllisyyttä olen paha ihminen. Aloin käymään terapiassa ja terapeutit vain sanoivat että jos olet joskus tuntenut syyllisyyttä et ole narsisti. Se ei paljon lohduttanut sillä mietin että jos päästän tästä syyllisyydestä kokonaan ja toimin niinkuin muut teinit olen juuri sellainen. Luin narsismista lisää enkä nähnyt siinä mitään väärää. Lopulta rupesin ajattelemaan, että mielessäni on oltava viikaa kun en näe siinä mitään väärä. Tunsin olevani Jumala mutta koska tunsin ahdistus iski sittenkin koska ajattelin että siinä ei ole mitään väärää. Samalla tunsin suurta empatiaa kouluampujia kohtaan, sillä itseäni oli kiusattu pikkukylään muutettua viisivuotta ilman yhtäkään kaveria. Aloin myös ajattelemaan että minun täytyy sitten olla narsismin totaattillnen vasta kohta. En saa ajatella itseäni ollenkaan, jos Jumaloin itseäni ja haluan menestyä olen se. Lopulta sekosin niin että ajatustenkin täytyy olla totta ja lopetin kaikki harrastukseni, koska kun tunsin olevani hyvä rupesi ahdistamaan ja vilkas mielikuvitukseni ja kirjailian haaveet tuhotuivat täysin. Eli jatkuvassa paniikkikohtauksessa. Nyt lukuisten lääkkeiden ja osasto käyntien myötä tilanne ei ole oikeastaan parantunut vaan ennemminkin pahentunut. Osastolla minusta tuli vain entistä paranoidisempi ja epävarmepi, koska aloin pelkäämään mieltäni yhä enemmän. Mielestäni diagnoosit ovat todella leimaavia ja satuttavat syvästi jo muutenkin helvetin epävarmaa ihmistä. Nykyyään en saa mielenrauhaa muuta kuin rauhoittavilla lääkkeillä elämä on yhtä helvettiä ja koulukiusaajilla menee hyvin eivätkä he tunne minkään laista katumusta teoistaan, miksi minunkaan pitäisi siis tuntea syyllisyyttä yhtään mistään. Ei ihminen ole mielestäni paha jos hän rakastaa itseään eikä tunne syyllisyyttä. On itsevarma, luottaa itseensä ja tahtoo menestyä harmi vaan, että olen jo 28 ja se Freudin paskiainen pilasi elämäni. Palakoot helvetissä, mutta en voi luottaa ajatuksiin en itseeni. Minusta tuli sitten tämmöinen antinarsisti joka vihaa itseään ja haluaisi vaan kuolla, eikä usko ansaitsevansa nauttia elmästä tai olla parempi muita missään. Aina kun on jotain pelejäkin tunne syyllisyyttä siitäkin että voitan. Voi kun voisi palata sinne ylä - asteelle ja sanoa itselleen että sinussa ei ole mitään vikaa. Toteuta unelmasi.

0

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

        Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
        Suomalaiset julkkikset
        35
        2289
      2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

        Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
        Ikävä
        177
        1579
      3. Miten nyt sanoisin

        tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
        Ikävä
        88
        1505
      4. Mistä vuodesta

        lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
        Ikävä
        128
        1320
      5. Susta on tullut

        Ihana nainen. ❤️
        Ikävä
        52
        1199
      6. Tämä ei voi jatkua

        Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
        Ikävä
        55
        924
      7. Voitko vain unohtaa

        Minut. En ole sinun arvoisesi
        Ikävä
        59
        880
      8. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

        Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
        Maailman menoa
        296
        832
      9. Mitkä oli suurimmat

        Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
        Ikävä
        38
        815
      10. Miksi koulut pakottavat

        Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
        Maailman menoa
        69
        744
      Aihe