Bilteman kiillotuskone

kyljet kiiltämään

Onko kokemuksia bilteman kiillotuskoneesta. Mahtaako laitteella olla mitään virkaa.Kierrosluku näyttää olevan 3000 kierr. /min ja teho 120w... Meneekö rahat kankkulan kaivoon vai voiko laitteella ihan oikeesti tehdä jotain?, siis tässä tapauksessa kiilottaa kyljet. Tietty teen mielummin käsipelillä kuin pilipalikoneilla.

5

4869

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • honkkeli

Kiillotin sillä h-veneen kyljet viime keväänä. Eihän se liialla teholla pilattu ole, mutta voittaa käsin hinkkaamisen. Kyljet tulivat erittäin kiiltäviksi parissa tunnissa. Aineena Hempelin Boat Rubbing.

• Lars

Olen ymmärtänyt että 3000 rpm on liikaa optimi lienee jossain 1500 rpm vai kuinka on??

• ei riitä

vaikka koneen kyljessä lukee 3000 rpm, ei se varmasti jaksa pyörittää niinpaljoa hiomatahnan ja kiillotuslaikan kanssa. 1250 W kulmahiomakonekkin rupeaa hyytymään leikkaavalla tahnalla.

• Bosch tilalle

Meillä oli ko. vimpain. Tosiaan kaksi kesää kesti ja sitten simahti laakerit, ja jotain muutakin, kun loppui pyöritys.
      Ostin tilalle Bosch:in laitteen, jossa on kierrosnopeuden säädin. Maksoi 120 euroa ja toivottavasti se kestää enemmän kuin kaksi kautta.

• Kokemusta on

15-25 euron hintaluokassa olevia kiillotuskoneita löytyy Biltemasta, Osaset ja monelta muulta toimittajalta. Teknisesti ne ovat samanlaisia ja kestävät kevään tai kaksi.

Kiillotus:
      Nämä kiillotuskoneet toimivat hyvin kiilloitusaineen levittämisessä ja "hiovat" pintaa tasaisesti antaen hyvän kiillon vanhallekin pinnalle. Kiillotusaineen poistaminen sen kuivuttua onkin jo huomattavasti hankalampaa ja koneen tehot eivät siihen riitä. Kuivuneen kiillotusaineen poisto onkin usein käsityötä trassellin kanssa.

Vahaus:
      Kiillotuskoneet selviävät hyvin vahan levittämisestä ja vahan kiillottamisesta hyvin mutta tämä on niin kevyttä työtä että sen tekee mielellään käsin yhtä hyvin lopputuloksin.

Yhteenveto:
      Koneesta on eniten hyötyä kiillotusaineen (cleaner) levittämisessä, jolloin kone myös työstää pintaa levitettävällä aineelle mutta loput on käytännössä käsityötä, josta kiillotusaineen poisto on kaikkein raskain.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe