Olen 16-vuotias ja haluaisin muuttaa isälleni tai niin, että olisin vuoroviikoin kummallakin. Äitilläni on yksin huoltajuus hyvästä syystä ja hän ei tykkää ajatuksesta, koska isälläni on ollut ongelmia. Äidin luona on kaikki hyvin, mutta haluaisin silti muuttaa isälleni ja äiti ei usko että siellä menisi hyvin. Onko minulla kuitenkin oikeus päättä vai miten asia menee. Voisiko joku kertoa, joka tietää asiasta?
Muutto yksin huoltaja äidin luota pois
6
82
Vastaukset
- Anonyymi
Yksinhuoltaja päättää yksin asumisesta, eli periaatteessa vuoroasuminen muotona ei oikein onnistu, jos äitisi sen estää.
Tosin neuvotellen ja keskustellen voisitte päästä kaikkia ilahduttavaan lopputulokseen. - Anonyymi
-80 erotessa.Vaimoni oli innokas käymään vieraissa ja jaä kiini siitä jopa niin
että alkoi odottamaan toiselle lasta.Joka myöhemmin päätyi abortiin.
-Silloin ei lapsia saanut isä,vaan lastenhuolt viranomaiset päätivät lapset äidin huostaan.Pettäminen ei ollut silloin miukään rikos,eikä siinä katsottu olevan mitään
moitittavaa,lasten huoltajuuta ajatellen.Isä määrättiin maksamaan elatusta lasten 21 vuotiaaksi asti.Vuodet vierivät lapset vartuivat äidin luona .Isän hoitaessa lapsiaan
keran kuukaudessa tapaamisoikeuden mukaisesti. Lasten tullessa 18 vuoden ikään molemmat olivat täysin ulkona yhteiskunnasta,heille aukesi hoitolaitosten ovet ja vankila kierteet sekiä loppuelämäm ulosottovelat,yhdyskuntapalveluineen.
Lopuksi heille määrätiin eläke,heidän olessaan 32 v u0tiaita.
Tamä kirjoitus on tosi! Aivan kuin Tapsa Rautavaaran kappale :KORTTIPAKKA.! - Anonyymi
Tiedän yhteishuoltajuus tarinan.
14v nuori muutti toiselle vanhemmalle. Toinen vanhempi teki kaikkensa estääkseen tapahtuman. Perättömiä ilmoituksia sossuille ja poliisille yms. jotka menivät vieläpä hyvin läpi. Lisäksi hän käytti kaikki mahdolliset henkisen väkivallan muodot nuoreen jotka voi käyttää.
Kukaan ei tullut hakemaan nuorta pois toiselta vanhemmalta. Vaikka joku hakisi ja veisi toiselle vanhemmalle, niin aina voi mennä uudestaan..
Yksinhuoltajuudesta en osaa sanoa, en tiedä onko mitään eroa.
Käytännössä tuo toimii niin, että menet itse sille vanhemmalle mille haluat. Jos viranomaiset puuttuvat tilanteeseen, niin sitten puuttuvat, todennäköisesti eivät tee mitään.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606504- 1003362
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252696- 212328
- 271881
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251610
- 321458
- 491452
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423