EUTANASIA ! ?

Anonyymi

Taas meni suomessa eutanasia laki aloite puihin,
jää kyllä edeleen käsittelyyn koska laki lääkäreitten oikeudesta kirjoittaa resepti kuolettavaa lääkettä on täysin epäselvä,

MUTTA

uutisissa tuo afganasialainen mies kertoi antaneensa siskolleen lääkkeen siltä varalta että joutuu raiskattavaksi niin kehoitto siskoaan ottamaan lääke niin kuolee heti,

on se kumma
tommosia lääkeitä on olemassa
mutta niitä ei suomalaiset saa
vaikka elämä voi olla jo helvettiä
ja sairas haluaisi päästä tuskistaan jo eroon,


jostaki noita pillereitä pitää suomeen saada, vaikka piimeenä toimituksena,
kun politikot ei tajua sairaitten ihmisten hätää ja kärsimysten paljoiutta,,,

72

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eutanasiatapot pitäisi antaa listan eläkeläisten määrättäväksi

      Ei kannata kiusata moisella kalliisti koulutettuja lääkäreitä, jotka voivat
      saada mielenterveysongelmia vähitellen toimiessaan teloittajien apuna

      eli pitää palkata erillinen porukka joille annetaan nopeaa koulutus teloituslääkkeiden määräämiseen ja pistämiseen

      tästä on olemassa tieteellistä tutkimusta ja selvityksiä mm. USA:ssa jossa
      on hoidettava teloituksia vankiloissa

      • Anonyymi

        Eutanasia, tappo ja teloitus ovat asioita ja aiheita, jotka eivät kuulu millään lailla yhteen eikä siis samaan virkkeeseenkään. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eutanasia, tappo ja teloitus ovat asioita ja aiheita, jotka eivät kuulu millään lailla yhteen eikä siis samaan virkkeeseenkään. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin

        Ihan sama mikä kuuluu yhteen
        mutta

        vaikuttaa lääkärin psyykkeeseen tuhoavasti
        ja siksi eutanasiaa ei saa antaa lääkärien tehtäväksi vaan
        erityinen teloitusporukka vaikka työttömyyskortistosta ja kohtuullinen
        korvaus joka kerta ja pikakoulutus

        Koska tarkoitus on ottaa henki pois eikä parantaa
        ei tarvita kovin kummoista koulutusta

        Lääkäreitä on kallis kouluttaa Stadissa hinta on 200 000 veronmaksajalle
        joten ei sellaisia pidä määrätä tappaamaan ketään koska voi saada trauman vähitellen hei faija mitä sä teet, no hoidan ihmisiä rajan taa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama mikä kuuluu yhteen
        mutta

        vaikuttaa lääkärin psyykkeeseen tuhoavasti
        ja siksi eutanasiaa ei saa antaa lääkärien tehtäväksi vaan
        erityinen teloitusporukka vaikka työttömyyskortistosta ja kohtuullinen
        korvaus joka kerta ja pikakoulutus

        Koska tarkoitus on ottaa henki pois eikä parantaa
        ei tarvita kovin kummoista koulutusta

        Lääkäreitä on kallis kouluttaa Stadissa hinta on 200 000 veronmaksajalle
        joten ei sellaisia pidä määrätä tappaamaan ketään koska voi saada trauman vähitellen hei faija mitä sä teet, no hoidan ihmisiä rajan taa

        Kyllä ne "tappaa" ihan kaiken aikaa jo nyt eivätkä ole koulutuksensa takia eivätkä mitenkään muutenkaan ihmistä kummempia. Paremminkin niiin, että koulutuksen takia niillä täytyy olla parempi näkemys siitä, milloin on aika armahtaa ihmistä kivuissaan ja ahdistuksessaan. - Nm. Päätös on jokaisen oma


    • No niinhän siinä kulttuurissa tehdään, että jos nainen joutuu raiskatuksi, niin hänet tapetaan (kunniamurhataan). Sitäkö nyt halutaan Suomeenkin sitten. Pitäköön afgaani vain myrkkypillerinsä itsellään.

      Ruotsissahan sitä eutanisointia tehtiin vanhustenhoidossa koronapotilaisiin. Oliko edes kaikilla niillä tapetuilla koronaa vai muuten vain yskä ja vähän kuumetta, kun ei edes testattu. Iskettiin vain morfiinia ja sen kanssa hengityksen salpauttavaa "lääkettä".

      • Anonyymi

        Kansanedustajat ovat usein ahneita rahan perään esim. syövät veroa maksamatta valtion laskuun niin niistä voisi saada eutanasia-hoitajia jotka pistäisivät potilaan hengiltä jos saisivat kohtuullisen kappalekorvauksen mitään ihmeellistä koulutusta ei pistonksen tms. pillerin antamiseen tarvita vaan vain se e pystyy pokkana tekemään ihan mitä vain ilman että saa psyykksiä ongelmia

        ja sitähän kansanedustajat pokkana tekevät


      • Anonyymi

        Kirjoitat kovaa tekstiä ruotsalaisiin koronapotilaisiin kohdistetusta eutanasiasta vanhustenhoidossa.

        Koska tuollaisen kommentin tänne kirjoitit, niin sinun on pakko esittää todisteita väitteesi tueksi.
        Toivon suomenkielistä faktaa. Varmasti löydät sellaisen artikkelin.

        kylmätotuus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat kovaa tekstiä ruotsalaisiin koronapotilaisiin kohdistetusta eutanasiasta vanhustenhoidossa.

        Koska tuollaisen kommentin tänne kirjoitit, niin sinun on pakko esittää todisteita väitteesi tueksi.
        Toivon suomenkielistä faktaa. Varmasti löydät sellaisen artikkelin.

        kylmätotuus

        No johan tulj miäräys Savosta.
        Pakko? Ja suomenkielellä? Kas kun ei savoks.

        Se oli ensimmäinen koronakevät, kesäkuuhun asti, kun Ruotsissa testattiin vain sairaalaan viedyt. Vanhuksia ei viety sairaalaan, ei testattu, ei annettu lisähappea, ei käynyt edes lääkäri paikalla, vaan annettiin hoitajille puhelimitse määräys lopettaa nesteytys ja ravinnon antaminen, morfiinia midazolamia ja haldolia, jotka yhdistettynä johtavat 100% kuolemaan.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        No johan tulj miäräys Savosta.
        Pakko? Ja suomenkielellä? Kas kun ei savoks.

        Se oli ensimmäinen koronakevät, kesäkuuhun asti, kun Ruotsissa testattiin vain sairaalaan viedyt. Vanhuksia ei viety sairaalaan, ei testattu, ei annettu lisähappea, ei käynyt edes lääkäri paikalla, vaan annettiin hoitajille puhelimitse määräys lopettaa nesteytys ja ravinnon antaminen, morfiinia midazolamia ja haldolia, jotka yhdistettynä johtavat 100% kuolemaan.

        Mistä tämä tieto on peräisin? Huhu-uutisistako.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tämä tieto on peräisin? Huhu-uutisistako.

        Kyllä se oli ihan yleistä tietoa Ruotsissa. Taisi kulkeutua uutinen siitä Suomeenkin, jos oikein muistan. Ei ehkä SavonSanomiin asti.
        Meni täällä oikeusistuimeen saakka. Niitä sormituntumalla puhelimitse diagnooseja tehneet ja tappomääräyksiä antaneet lääkärit puolustautuivat, että hoitajat ovat ymmärtäneet heidät väärin. Oliko jommallakummalla osapuolella tai molemmilla sitten kielivaikeuksia vai miten.

        Niitä vanhuksia tapettiin ihan liukuhihnalla, kunnes siitä nousi häly. Sitten alkoi vähän vähenemään koronakuolemat arvatuista syistä. Jos ei siitä olisi nostettu meteliä, niin se sama lahtaaminen jatkuisi vieläkin.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        No johan tulj miäräys Savosta.
        Pakko? Ja suomenkielellä? Kas kun ei savoks.

        Se oli ensimmäinen koronakevät, kesäkuuhun asti, kun Ruotsissa testattiin vain sairaalaan viedyt. Vanhuksia ei viety sairaalaan, ei testattu, ei annettu lisähappea, ei käynyt edes lääkäri paikalla, vaan annettiin hoitajille puhelimitse määräys lopettaa nesteytys ja ravinnon antaminen, morfiinia midazolamia ja haldolia, jotka yhdistettynä johtavat 100% kuolemaan.

        Oho, en ole kuullut tuollaisesta.


    • Anonyymi

      Sellaisia pillerien jakajia niitä sitten on tuotu Suomeen hoitamaan vanhuksia. Joopa joo.

      • Anonyymi

        jooo,
        NO
        mä keksin,,
        ne afganilaisten myrkky-pillerit pitää tuoda jokaisen apteekin hyllylle vapaaseen kaupankäyntiin, niitä voisi ostaa joakinen ihminen itselleen jos haluaa ja jos tulee tarve jättää maailman pölyt lopullisesti,

        juu ehdotus,
        apteekin hyllylle jokaisen asiakaan vapaseen harkintaan ostaako pillerin itseleen,,,
        siinä ei tarvita kenekään toisen ihmisen avutusta,


    • Anonyymi

      Tarjoisin persujen johtoryhmälle itsemurhaa,,

      • Anonyymi

        20:55
        Se on paha synti, syylistyit eirittäin pahaan syntiin,

        eutanasia nimittäin ei koskaan kukaan toinen saa tappaa toisen kehotuksesta toista ihmistä,
        eutanasia on aina vain ihmisen itsensä päätös lopettaa vain oma elämänsä,
        EI KOSKAAN TOISEN IHMISEN ELÄMÄÄ,

        eikä kukaan saa kehottaa toista tappamaan ketään EI IKINÄ saa,,,,
        se on rikos ja rangaistava teko suomen lakien mukaan,

        EIKÄ KENEKÄÄ KEHOTUKSESTA


      • Anonyymi

        Minä piiloittaisin ne pillerit aamiaissämpylöiden sisälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä piiloittaisin ne pillerit aamiaissämpylöiden sisälle.

        ku omaasi sämpylään piilotat niin hyvä, sen voit syödäkki,
        mutta
        muista ettet kenkään muun kaverin sämpylään niitä pilottele,
        silloin tulee tupenrapinat,,, joudut vaikeuksiin,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ku omaasi sämpylään piilotat niin hyvä, sen voit syödäkki,
        mutta
        muista ettet kenkään muun kaverin sämpylään niitä pilottele,
        silloin tulee tupenrapinat,,, joudut vaikeuksiin,,

        Tarkoitatko etäänlaista geokätköilyä?
        Ohikulkija


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        20:55
        Se on paha synti, syylistyit eirittäin pahaan syntiin,

        eutanasia nimittäin ei koskaan kukaan toinen saa tappaa toisen kehotuksesta toista ihmistä,
        eutanasia on aina vain ihmisen itsensä päätös lopettaa vain oma elämänsä,
        EI KOSKAAN TOISEN IHMISEN ELÄMÄÄ,

        eikä kukaan saa kehottaa toista tappamaan ketään EI IKINÄ saa,,,,
        se on rikos ja rangaistava teko suomen lakien mukaan,

        EIKÄ KENEKÄÄ KEHOTUKSESTA

        Niin, et ole nähnyt kymmeniä vuosi kärsiviä ihmisiä. Sellaisia jotka ovat maanneet sängyssä ja syötetty ja joskus pesulle viety.
        En pystynyt katselemaan kun suihkuun vietiin.
        Naapurilla meni kaatuessa kolmannen kerran lonkat täysin korjaamattomiksi, vaikka sitä ennen oli matkusteleva ja kuntoaan hoitava. Sanoi muutaman kerran vuodessa että haluaisi kuolla , annettiin vain mielenterveyslääkettä. Yli 20 v nostettavissa ja noin 8 v puhekyvytön ja eleetön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, et ole nähnyt kymmeniä vuosi kärsiviä ihmisiä. Sellaisia jotka ovat maanneet sängyssä ja syötetty ja joskus pesulle viety.
        En pystynyt katselemaan kun suihkuun vietiin.
        Naapurilla meni kaatuessa kolmannen kerran lonkat täysin korjaamattomiksi, vaikka sitä ennen oli matkusteleva ja kuntoaan hoitava. Sanoi muutaman kerran vuodessa että haluaisi kuolla , annettiin vain mielenterveyslääkettä. Yli 20 v nostettavissa ja noin 8 v puhekyvytön ja eleetön.

        22:33

        Olen nähnyt, oma puoliso kuoli alzhaimeriin,
        lääkityksen ansiosta eli toistakymmentä vuotta petipotilaana,
        paha juttu,
        tuntu kuin hän olisi kuollut jo vuosia paljon ennen ennkuin oikeesti kuoli,
        ihminen kun muuttuu rajusti siinä taudissa,
        ei ole ollenkaan sama ihminen joka nuorena ja terveenä oli,


    • Vihaan eutanasiaa vastustavia kusipäitä ja toivonkin heille pelkästään tuskallista ja pitkää kuolemaa.

      • Anonyymi

        En kirjoita ihan noin jyrkästi, mutta tottakai eutanasia toimenpidettä nostetaan uudelleen käsittelyyn. Olen satavarma, että ennenpitkää eutanasia hyväksytään.
        Miksi pitäisikään kiduttaa ihmisiä, joilla ei ole mitään toivoa paranemisesta.


      • Jos noin ehdoton olet mielipiteessäsi, niin olisitko itse valmis antamaan jollekin tappavan annoksen jotakin?
        Ja jos olet, niin oletko niin kovapintainen, ettei se Sinua haittaisi tulevaisuudessakaan, vaikka jonkun elämän lopettaisit?


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Jos noin ehdoton olet mielipiteessäsi, niin olisitko itse valmis antamaan jollekin tappavan annoksen jotakin?
        Ja jos olet, niin oletko niin kovapintainen, ettei se Sinua haittaisi tulevaisuudessakaan, vaikka jonkun elämän lopettaisit?

        Eutanasiassa ihminen itse ilmaisee halunsa päästä tuskistaan ja kuolla.
        Ei ketään väkisin tapeta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eutanasiassa ihminen itse ilmaisee halunsa päästä tuskistaan ja kuolla.
        Ei ketään väkisin tapeta.

        Näin tietysti on, että ihminen sen itse sanoo.
        Silti, entä jos konkreettisesti se kohdalle tulisi, että pyydettäisiin. ´´Anna minulle kuolettava lääkeruiske.´´
        Vaikka kuinka eutanasia on hyvä asia näin maanpäältä ajatellen, ei minusta ainakaan siihen olisi.
        Kysyinkin, antaisitko itse, kuolettavan ruiskeen jollekin.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Näin tietysti on, että ihminen sen itse sanoo.
        Silti, entä jos konkreettisesti se kohdalle tulisi, että pyydettäisiin. ´´Anna minulle kuolettava lääkeruiske.´´
        Vaikka kuinka eutanasia on hyvä asia näin maanpäältä ajatellen, ei minusta ainakaan siihen olisi.
        Kysyinkin, antaisitko itse, kuolettavan ruiskeen jollekin.

        Ei ruisketta tai lääkettä anneta hetken mielijohteesta, siinä on useita lääkäreitä päättämässä. Asiasta löytyy kyllä tietoa, maallikot eivät eutanasiaa hoitele.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Jos noin ehdoton olet mielipiteessäsi, niin olisitko itse valmis antamaan jollekin tappavan annoksen jotakin?
        Ja jos olet, niin oletko niin kovapintainen, ettei se Sinua haittaisi tulevaisuudessakaan, vaikka jonkun elämän lopettaisit?

        En ole lääkäri. He opiskelevat kauan ja valmentautuvat tekemään kovia päätöksiä. Miksi meillä mennään jarrutusjunan viimeisessä piikkilangoin eristetyssä vaunussa.

        Esim. Hollannissa on eutanasia-asiassakin vapaampi ote elämän ja kuoleman kysymyksissä. Sairaan ihmisen ihimillisen kärsimysten jatkaminen on epäinhimillistä toimintaa silloin kun potilas näkee tilanteensa toivottomuuden.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Jos noin ehdoton olet mielipiteessäsi, niin olisitko itse valmis antamaan jollekin tappavan annoksen jotakin?
        Ja jos olet, niin oletko niin kovapintainen, ettei se Sinua haittaisi tulevaisuudessakaan, vaikka jonkun elämän lopettaisit?

        Ei siihen mitään kovapintaisuutta tarvita. Riittävä määrä järkeä ja tunnetta, että tietää ja ymmärtää, mitä ja miten kuolemaa odottava kokee ja tuntee. - Nm. Käsityskyky kohdilleen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ruisketta tai lääkettä anneta hetken mielijohteesta, siinä on useita lääkäreitä päättämässä. Asiasta löytyy kyllä tietoa, maallikot eivät eutanasiaa hoitele.

        Väistät edelleen kysymystä, olisitko itse valmis antamaan kuolettavan ruiskeen jollekin, vaikka hän itse sitä haluaisi.
        Usein se onkin niin, että ollaan vahvasti jotain mieltä, kunhan vain joku toinen sen käytännössä toteuttaa.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Väistät edelleen kysymystä, olisitko itse valmis antamaan kuolettavan ruiskeen jollekin, vaikka hän itse sitä haluaisi.
        Usein se onkin niin, että ollaan vahvasti jotain mieltä, kunhan vain joku toinen sen käytännössä toteuttaa.

        En ole hän jolta tuota alunperin kysyit, joten en ole velvollinen vastaamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei siihen mitään kovapintaisuutta tarvita. Riittävä määrä järkeä ja tunnetta, että tietää ja ymmärtää, mitä ja miten kuolemaa odottava kokee ja tuntee. - Nm. Käsityskyky kohdilleen

        Käsityskykyä on hienoa vaatia kohdalleen silloin, kun itse ei ole ´´myrskyn silmässä´´.miksi pitää ammattilaista vaatia eutanaasiaa tekemään. Miksi esim. omainen ei voi sitä tehdä, jos oikeasti on sitä mieltä, että se on parasta,
        ´´Riittävä määrä järkeä ja tunnetta, että tietää ja ymmärtää mitä ja miten kuolemaa odottova kokee ja tuntee.´´
        Keneltä sitä vaadit?
        Jos olet ollut tilanteessa ja vaatinut sitä itseltäsi. Hattua nostan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole hän jolta tuota alunperin kysyit, joten en ole velvollinen vastaamaan.

        Sehän tässä keskustelussa ongelma on, kun on vain anoja.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Käsityskykyä on hienoa vaatia kohdalleen silloin, kun itse ei ole ´´myrskyn silmässä´´.miksi pitää ammattilaista vaatia eutanaasiaa tekemään. Miksi esim. omainen ei voi sitä tehdä, jos oikeasti on sitä mieltä, että se on parasta,
        ´´Riittävä määrä järkeä ja tunnetta, että tietää ja ymmärtää mitä ja miten kuolemaa odottova kokee ja tuntee.´´
        Keneltä sitä vaadit?
        Jos olet ollut tilanteessa ja vaatinut sitä itseltäsi. Hattua nostan.

        " miksi omainen ei voi sitä tehdä"??? Ei hyvänen aika, mietis nyt vähän. Eutanasiaan tarvitaan lääkäri jolla on lääkärinluvat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        " miksi omainen ei voi sitä tehdä"??? Ei hyvänen aika, mietis nyt vähän. Eutanasiaan tarvitaan lääkäri jolla on lääkärinluvat.

        Ei itsemurhaankaan lääkäriä tarvita.
        Miksi pitää työntää asia hoitohenkilökunnan kontolle. Miksi?
        Kerro miksi, jos haluaa tästä maailmasta lähteä, miksi siihen tarvitään lääkäriä.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Ei itsemurhaankaan lääkäriä tarvita.
        Miksi pitää työntää asia hoitohenkilökunnan kontolle. Miksi?
        Kerro miksi, jos haluaa tästä maailmasta lähteä, miksi siihen tarvitään lääkäriä.

        Kun on vuoteenomana oleva kovia kipuja kärsivä sairas, kuinka hän nousee ja tekee itsemurhan? Kun ei pysty edes liikkumaan. Joskus sairaus etenee niin nopeasti ja tila huononee, että on mahdotonta itseään tappaa.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Ei itsemurhaankaan lääkäriä tarvita.
        Miksi pitää työntää asia hoitohenkilökunnan kontolle. Miksi?
        Kerro miksi, jos haluaa tästä maailmasta lähteä, miksi siihen tarvitään lääkäriä.

        Lääkärit leikkivät muutenkin Yläkerran Ukosta seuraavaa tyyppiä. - Nm. Siksi


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Käsityskykyä on hienoa vaatia kohdalleen silloin, kun itse ei ole ´´myrskyn silmässä´´.miksi pitää ammattilaista vaatia eutanaasiaa tekemään. Miksi esim. omainen ei voi sitä tehdä, jos oikeasti on sitä mieltä, että se on parasta,
        ´´Riittävä määrä järkeä ja tunnetta, että tietää ja ymmärtää mitä ja miten kuolemaa odottova kokee ja tuntee.´´
        Keneltä sitä vaadit?
        Jos olet ollut tilanteessa ja vaatinut sitä itseltäsi. Hattua nostan.

        Lääkärillä on piiiiktä koulutus, omaisella välttämättä ei, ainakaan alan. - Nm. Ammatti-ihmisen homma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun on vuoteenomana oleva kovia kipuja kärsivä sairas, kuinka hän nousee ja tekee itsemurhan? Kun ei pysty edes liikkumaan. Joskus sairaus etenee niin nopeasti ja tila huononee, että on mahdotonta itseään tappaa.

        Pitääkin selvästi erottaa muka-vapaana yhteiskunnassa tai sen laitapuolella kulkevia tai laitoksessa olevia ihmisiä.
        Eettisesti vahva lääkäri ottaa tämän huomioon; laitoshoidossa oleva asiakas ei vaan VOI tehdä henkilökohtaisia ratkaisuja, on lääkärin armoilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun on vuoteenomana oleva kovia kipuja kärsivä sairas, kuinka hän nousee ja tekee itsemurhan? Kun ei pysty edes liikkumaan. Joskus sairaus etenee niin nopeasti ja tila huononee, että on mahdotonta itseään tappaa.

        Ei siinä tilassa enää myöskään pysty kertomaan haluavansa eutanasian.
        Monta surullista tarinaa olen urallani nähnyt. silloin ei puhuttu eutanasiasta.
        Se on tullut nykykeskusteluun.
        Onko se hyvä vai paha.
        No jos se lakiin saataisiin, senhän voisi sitten jokainen omalta osaltaan kirjata mitä haluaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun on vuoteenomana oleva kovia kipuja kärsivä sairas, kuinka hän nousee ja tekee itsemurhan? Kun ei pysty edes liikkumaan. Joskus sairaus etenee niin nopeasti ja tila huononee, että on mahdotonta itseään tappaa.

        Kyllä hän sitten siihen kuolee tappamattakin.
        Hyvää kipulievitystä on nykyisin olemassa kovia kipuja kärsiville.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Ei siinä tilassa enää myöskään pysty kertomaan haluavansa eutanasian.
        Monta surullista tarinaa olen urallani nähnyt. silloin ei puhuttu eutanasiasta.
        Se on tullut nykykeskusteluun.
        Onko se hyvä vai paha.
        No jos se lakiin saataisiin, senhän voisi sitten jokainen omalta osaltaan kirjata mitä haluaa.

        Luen parhaillaan kirjaa Lähtösi jälkeen, jossa läheiset kertovat rakkaansa kuolemasta ja sen jälkeisestä olostaan.
        Vesa Kallionpään vaimo Maarit Feldt-Ranta kuoli syöpään ja tämä olisi valinnut eutanasian, jos se olisi ollut saatavilla.
        Hirveät tuskat ja toivoton tilanne, viikkojen ja kuukausien käsimykset.
        Joskus eivät kipulääkkeetkään auta, on syöpäsairauksia joihin ei tehokasta lääkettä ole.
        Kyllä ihmisen täytyy saada itse päättää haluaako hän päästä kärsimyksistään ja jos yksikin lääkäri haluaa auttaa, niin se on hyvä.
        Ei ulkopuolisilla ole tähän mitään jakoa.
        Mielipide voi olla.


    • Anonyymi

      Ettekö katsoneet sarjaa eutanasiasta ? Se tuli ihan äskettäin TV ykköseltä.
      Ehkä YLE Areenassa katsottavissa. En muista nimeä nyt.
      On lääkäreitä, jotka ymmärtävät parantumattomasti sairaan kivuista kärsivän tuskan.
      Ohjelmassa oli mukana lääkäri, joka oli auttanut ainakin tuhatta potilasta ja
      muutamia eutanasian valinneita potilaita.
      Se oli asiaa monipuolisesti käsittelevä sarja.
      Ennemmin avustettu kuolema kuin tuskallinen kituminen, jonka lopputulos
      on joka tapauksessa kuolema. Ei ole enää mitään mitä toivoa
      muuta kuin päästä tuskistaan.

      • Ihmisellä on vapaa tahto, jos hän valitsee eutanasian, se hänelle suotakoon, mutta jos hän ei voi sitä omaehtoisesti tehdä, niin avustajana toimiminen on oltava myös vapaaehtoista.
        Millään lailla ei voi mielestäni mitään ammattiryhmää pokottamaan siihen suostua.
        Tämä on minun mielipiteeni.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Ihmisellä on vapaa tahto, jos hän valitsee eutanasian, se hänelle suotakoon, mutta jos hän ei voi sitä omaehtoisesti tehdä, niin avustajana toimiminen on oltava myös vapaaehtoista.
        Millään lailla ei voi mielestäni mitään ammattiryhmää pokottamaan siihen suostua.
        Tämä on minun mielipiteeni.

        Samaa mieltä,


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Ihmisellä on vapaa tahto, jos hän valitsee eutanasian, se hänelle suotakoon, mutta jos hän ei voi sitä omaehtoisesti tehdä, niin avustajana toimiminen on oltava myös vapaaehtoista.
        Millään lailla ei voi mielestäni mitään ammattiryhmää pokottamaan siihen suostua.
        Tämä on minun mielipiteeni.

        Ihan satasella lääkärin hommoo. - Nm. Ei mitään epäselvyyttä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan satasella lääkärin hommoo. - Nm. Ei mitään epäselvyyttä

        Olen sitä mieltä, että jos joku lääkäri sanoo, ettei halua osallistua eutanasiaan, se pitää hälle suoda.
        Tämä kysymys on mielestäni sellainen, että sen pitää olla vapaaehtoisuuden pohjalta.
        Mielestäni siinä ei pitäisi olla minkään kovin vaikeeta.
        Otetaan vaan huomioon jokaisen ajatus asiasta ja vakaumus.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Ihmisellä on vapaa tahto, jos hän valitsee eutanasian, se hänelle suotakoon, mutta jos hän ei voi sitä omaehtoisesti tehdä, niin avustajana toimiminen on oltava myös vapaaehtoista.
        Millään lailla ei voi mielestäni mitään ammattiryhmää pokottamaan siihen suostua.
        Tämä on minun mielipiteeni.

        Itse kuolemaa haluava sen tekeekin. On tapa mikä hyvänsä.
        itse nakkaa pillerin tai aineen suuhunsa ja nielee sen ja muitakin tapoja
        tuli ohjelmassa esille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan satasella lääkärin hommoo. - Nm. Ei mitään epäselvyyttä

        Minä en ainakaan pystyisi luottamaan sellaiseen lääkäriin, joka "auttaa" ihmisiä kuolemaan, elikkä toimii myös pyövelinä.
        Lääkärin työhön kuuluu elämän säilyttäminen eikä hengen riisto potilailta.

        Mitä Lääkärinvalan elämän kunnioittaminen tarkoittaa?
        "Vakuutan kunniani ja omantuntoni kautta pyrkiväni lääkärintoimessani palvelemaan lähimmäisiäni ihmisyyttä ja elämää kunnioittaen. Päämääränäni on terveyden ylläpitäminen ja edistäminen, sairauksien ehkäiseminen sekä sairaiden parantaminen ja heidän kärsimystensä lievittäminen."


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Minä en ainakaan pystyisi luottamaan sellaiseen lääkäriin, joka "auttaa" ihmisiä kuolemaan, elikkä toimii myös pyövelinä.
        Lääkärin työhön kuuluu elämän säilyttäminen eikä hengen riisto potilailta.

        Mitä Lääkärinvalan elämän kunnioittaminen tarkoittaa?
        "Vakuutan kunniani ja omantuntoni kautta pyrkiväni lääkärintoimessani palvelemaan lähimmäisiäni ihmisyyttä ja elämää kunnioittaen. Päämääränäni on terveyden ylläpitäminen ja edistäminen, sairauksien ehkäiseminen sekä sairaiden parantaminen ja heidän kärsimystensä lievittäminen."

        Pyöveli tappaa heitä jotka eivät halua kuolla, eutanasiassa sairas ihminen pyytää kuolinapua.
        Järkyttäviä kannanottoja saa täällä lukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyöveli tappaa heitä jotka eivät halua kuolla, eutanasiassa sairas ihminen pyytää kuolinapua.
        Järkyttäviä kannanottoja saa täällä lukea.

        Tutkituta kuplasi nimi ja sisältö. - Nm. Ja pääsi


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Minä en ainakaan pystyisi luottamaan sellaiseen lääkäriin, joka "auttaa" ihmisiä kuolemaan, elikkä toimii myös pyövelinä.
        Lääkärin työhön kuuluu elämän säilyttäminen eikä hengen riisto potilailta.

        Mitä Lääkärinvalan elämän kunnioittaminen tarkoittaa?
        "Vakuutan kunniani ja omantuntoni kautta pyrkiväni lääkärintoimessani palvelemaan lähimmäisiäni ihmisyyttä ja elämää kunnioittaen. Päämääränäni on terveyden ylläpitäminen ja edistäminen, sairauksien ehkäiseminen sekä sairaiden parantaminen ja heidän kärsimystensä lievittäminen."

        No kuinka monta lääkärin pelastamaa tunnet? Siis montako heitä, jotka eivät ole ikinä kuolleet, kun lääkäri on pitänyt elossa. Itse tiedän liian monta, joita lääkärin olisi pitänyt armahtaa vuosia aikaisemmin. - Nm. Pahoittelen tiedon puutettasi


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Olen sitä mieltä, että jos joku lääkäri sanoo, ettei halua osallistua eutanasiaan, se pitää hälle suoda.
        Tämä kysymys on mielestäni sellainen, että sen pitää olla vapaaehtoisuuden pohjalta.
        Mielestäni siinä ei pitäisi olla minkään kovin vaikeeta.
        Otetaan vaan huomioon jokaisen ajatus asiasta ja vakaumus.

        No niiin-niiin, kyllä nykyajan nuorissa lääkäreissä on jo tarpeeksi heitä, jotka ymmärtävät eutanasian tarpeellisuuden. - Nm. Tai priorisoinnin


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kuinka monta lääkärin pelastamaa tunnet? Siis montako heitä, jotka eivät ole ikinä kuolleet, kun lääkäri on pitänyt elossa. Itse tiedän liian monta, joita lääkärin olisi pitänyt armahtaa vuosia aikaisemmin. - Nm. Pahoittelen tiedon puutettasi

        No eikö sinunkin olisi nyt aika toimia ihan itse, "armahtaa" itsesi kun vielä pystyt, sillä
        et sinä kuitenkaan tule säilymään elossa. Kuolo korjaa sinut kuitenkin, niinkuin kaikki muutkin, mutta voit kitua vielä vuosikausia.

        On niitä pillereitä maailmassa, joilla saat itseltäsi hengen pois, kun teet oikein tukevan coctailin. Monet muutkin siinä onnistuneet, niin miksi et sinä. Et kai muita tyhmempi voi olla.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        No eikö sinunkin olisi nyt aika toimia ihan itse, "armahtaa" itsesi kun vielä pystyt, sillä
        et sinä kuitenkaan tule säilymään elossa. Kuolo korjaa sinut kuitenkin, niinkuin kaikki muutkin, mutta voit kitua vielä vuosikausia.

        On niitä pillereitä maailmassa, joilla saat itseltäsi hengen pois, kun teet oikein tukevan coctailin. Monet muutkin siinä onnistuneet, niin miksi et sinä. Et kai muita tyhmempi voi olla.

        Olen terve ja toimintakykyinen. - Nm. Vielä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen terve ja toimintakykyinen. - Nm. Vielä

        Silloinhan sitä on toimittava kun vielä pystyy.
        Tulet kuolemaan kuitenkin.


    • Olisihan se eutanasia suuri armahdus kuolemaan johtavaa tautia sairastavalle joka tuskissaan kärsii ja eutanasiaa toivoo. En ymmärrä miksei eutanasiaa voida kärsivälle ihmiselle viimeisenä armahduksena suoda, vaan loppuun asti laitetaan kivuista kärsimään. Lääkäreiden koulutus tähtää elämän säilyttämiseen, mutta silloin kun se ei ole mahdollista, pitäisi olla mahdollisuus sairaan toiveesta kivulias elämä tuskattomasti lopettaa.

      • Koko ihmisen elämähän johtaa kuolemaan, kelle ennemmin ja kelle myöhemmin.
        Kyllä se aikanaan tulee jokaiselle, niin miksi kiirehtiä sitä.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Koko ihmisen elämähän johtaa kuolemaan, kelle ennemmin ja kelle myöhemmin.
        Kyllä se aikanaan tulee jokaiselle, niin miksi kiirehtiä sitä.

        Eiku niiin, että miksi helweetessä ihmisen pitää loppupäässään kitua ja kärsiä, kun eläinkin siitä armahdetaan? - Nm. Käsittämätöntä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiku niiin, että miksi helweetessä ihmisen pitää loppupäässään kitua ja kärsiä, kun eläinkin siitä armahdetaan? - Nm. Käsittämätöntä

        Mistäs sinä tiedät milloin elämäsi loppupää on?
        Voi olla jo nyt, kun vaikutat noin kärsivältä ja kiireiseltä kuolemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiku niiin, että miksi helweetessä ihmisen pitää loppupäässään kitua ja kärsiä, kun eläinkin siitä armahdetaan? - Nm. Käsittämätöntä

        Kuten Kyrö sanoi, niin ennen oli kaikki paremmin.
        Jos itsemurhaa yrittänyt jäi henkiin, niin hänet tuomittiin kuolemaan.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Koko ihmisen elämähän johtaa kuolemaan, kelle ennemmin ja kelle myöhemmin.
        Kyllä se aikanaan tulee jokaiselle, niin miksi kiirehtiä sitä.

        On ihan eri asia jos kipujensa kanssa tulee jotenkin toimeen kuin että kivut ovat sietämättömät ja niiden takia joutuu laitoshoitoon.
        Olen lukenut, että mm. syöpäkivut voivat olla hyvin rankat kestää.

        Itsellä vain nivelrikkokipuja. Yhtään kivutonta askelta et ota jos jalkaterän iso kehräsluu on nivelrikon takia turvonnut ja kipeä.
        Sama lannerangan kanssa. Se kipeytyy muutamassa tunnissa niin kipeäksi, että on mentävä sisälle ulkopuuhista. ( nikamapullistuma )

        En itse usko joutuvani eutanasia-ajatuksiin niin kauan kuin olen laitoshoitojen "omahoidoissa" kotonani.
        Kuitenkin toivon, että eutanasia tulee lakivoimaiseksi heille, jotka eivät jaksa kitua sietämättömien kipujensa kanssa.


      • Tellukka kirjoitti:

        Koko ihmisen elämähän johtaa kuolemaan, kelle ennemmin ja kelle myöhemmin.
        Kyllä se aikanaan tulee jokaiselle, niin miksi kiirehtiä sitä.

        Ei sinun Tellukka tarvitsekaan kiirehtiä, mutta suotakoon se niille jotka sitä tarvitsevat. Ei toisen eutanasia ole toiselta pois.


      • pal-51 kirjoitti:

        Ei sinun Tellukka tarvitsekaan kiirehtiä, mutta suotakoon se niille jotka sitä tarvitsevat. Ei toisen eutanasia ole toiselta pois.

        Ei sitä tarvitse kukaan.
        Jokainen tulee kuolemaan ilman eutanasiaakin. Hyvää kivunlievitystä on olemassa, jos niinkuin sitä kipua pelkäät.
        Vai onko siinä eutanasiassa tähtäimessä säästöt sairaanhoidossa, että saadaan resursseja muuhun hoitoon? Sellaisen eutanasialain myötä alettaisiin pian syyllistämään niitä, jotka haluavat kuolla luonnnollisen kuoleman ja viruvat täyttämässä turhan pitkään sairaspaikkoja. Samoin kuin nyt syyllistetään rokottamattomia.


      • Tellukka kirjoitti:

        Ei sitä tarvitse kukaan.
        Jokainen tulee kuolemaan ilman eutanasiaakin. Hyvää kivunlievitystä on olemassa, jos niinkuin sitä kipua pelkäät.
        Vai onko siinä eutanasiassa tähtäimessä säästöt sairaanhoidossa, että saadaan resursseja muuhun hoitoon? Sellaisen eutanasialain myötä alettaisiin pian syyllistämään niitä, jotka haluavat kuolla luonnnollisen kuoleman ja viruvat täyttämässä turhan pitkään sairaspaikkoja. Samoin kuin nyt syyllistetään rokottamattomia.

        "Tellukka"

        "Kun aika on, näät Auringon
        pois laskevan, sun iltas on."
        -
        Minun kohdallani kun noin uusi koittaa...
        Otan kaapistani äitini perintöä.
        Hän kuoli Syöpään.
        Pussissa on ehkä 100 kaiken-laista pilleriä.
        Liioiteltuina tappaviakin.
        -
        Otan Jää-kaapistani laadukkaan oluen ja avaan tuon pussin...
        Kun pussi ja tölkki ovat tyhjät.
        Alan laskeutua lepohon.
        Huomaa, omin käsin ja vapaa-ehtoisesti.
        Ei siihen tappajaa tarvita.
        -
        Jos jostain syystä en itse enää kykene.
        On kaikki sitä ja samaa.
        Ampukoot vaikka Luftarilla.
        Kuten minäkin Oravia aikoinaan.
        Saavat aloittaa surmani iso-varpaasta, hitaasti asetta lataillen.
        -
        Jos/kun tapaan Jessen, kerron hänelle:
        Arvaas sattuko? :)

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Tellukka"

        "Kun aika on, näät Auringon
        pois laskevan, sun iltas on."
        -
        Minun kohdallani kun noin uusi koittaa...
        Otan kaapistani äitini perintöä.
        Hän kuoli Syöpään.
        Pussissa on ehkä 100 kaiken-laista pilleriä.
        Liioiteltuina tappaviakin.
        -
        Otan Jää-kaapistani laadukkaan oluen ja avaan tuon pussin...
        Kun pussi ja tölkki ovat tyhjät.
        Alan laskeutua lepohon.
        Huomaa, omin käsin ja vapaa-ehtoisesti.
        Ei siihen tappajaa tarvita.
        -
        Jos jostain syystä en itse enää kykene.
        On kaikki sitä ja samaa.
        Ampukoot vaikka Luftarilla.
        Kuten minäkin Oravia aikoinaan.
        Saavat aloittaa surmani iso-varpaasta, hitaasti asetta lataillen.
        -
        Jos/kun tapaan Jessen, kerron hänelle:
        Arvaas sattuko? :)

        H.

        Kato ettei pillereiden joukossa ole ulostuslääkkeitä, tulee rivakasti tabut persiistä.


      • huruksz kirjoitti:

        "Tellukka"

        "Kun aika on, näät Auringon
        pois laskevan, sun iltas on."
        -
        Minun kohdallani kun noin uusi koittaa...
        Otan kaapistani äitini perintöä.
        Hän kuoli Syöpään.
        Pussissa on ehkä 100 kaiken-laista pilleriä.
        Liioiteltuina tappaviakin.
        -
        Otan Jää-kaapistani laadukkaan oluen ja avaan tuon pussin...
        Kun pussi ja tölkki ovat tyhjät.
        Alan laskeutua lepohon.
        Huomaa, omin käsin ja vapaa-ehtoisesti.
        Ei siihen tappajaa tarvita.
        -
        Jos jostain syystä en itse enää kykene.
        On kaikki sitä ja samaa.
        Ampukoot vaikka Luftarilla.
        Kuten minäkin Oravia aikoinaan.
        Saavat aloittaa surmani iso-varpaasta, hitaasti asetta lataillen.
        -
        Jos/kun tapaan Jessen, kerron hänelle:
        Arvaas sattuko? :)

        H.

        Ja sitten heräät pirunmoisessa kankkusessa.
        Ne pillerit ovat varmaan jo niin vanhoja, että ne ovat menettäneet täyden tehonsa ja antavat vain pökkyrän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kato ettei pillereiden joukossa ole ulostuslääkkeitä, tulee rivakasti tabut persiistä.

        "Anonyymi"

        Luonnollisestikin kuollut vuotaa kaiken.

        H.


      • Tellukka kirjoitti:

        Ja sitten heräät pirunmoisessa kankkusessa.
        Ne pillerit ovat varmaan jo niin vanhoja, että ne ovat menettäneet täyden tehonsa ja antavat vain pökkyrän.

        "Tellukka"

        Kuten aina.
        Aika näyttää.

        H.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Mistäs sinä tiedät milloin elämäsi loppupää on?
        Voi olla jo nyt, kun vaikutat noin kärsivältä ja kiireiseltä kuolemaan.

        Oletko oikeasti vai tekeydytkö vain? - Nm. Ei junalauta


    • Anonyymi

      No mutta onhan meillä korona piikki , ei mitään erillistä eutanasiaa tarvita.
      Piikki hoitaa kaiken.. 3 vuoden kuluessa piikitetyt potkii tyhjää.
      On siinä moni eläkeläinen sitten innoissaan, kun pääsee tästä kommunistien ja viherhippien paska kurjimuksesta pois.
      Nyt vaan kaikki rohkeasti lisäpiikkiä hakemaan...

    • Anonyymi

      Joillakin ihmisillä ei ole mitään käsitystä,
      millaista on esimerkiksi syöpään kuolevan tuskat.
      Verrataan sitä omiin nivelkipuihin.

      • Anonyymi

        Yeap, kaikki muukin käsityskykykin tuntuu olevan kankkulan kaivossa. Ei mitään tietoa tilanteista, mutta kitua, kärsiä ja ahdistua loppua odotellessa täytyy. - Nm. Uskojensa sokaisemat


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4658
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      133
      4166
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      35
      2735
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      205
      1765
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1327
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1319
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1268
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1213
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1182
    Aihe