Onko mahdollista, mistä ja miten, selvittää muuan lähisukulaisen paljastus syntyneestä lapsestaan jonka elämän kyseinen henkilö päätti itse lopettaa? Ennen tätä murskaavaa alkoholipäissään tehtyä "tunnustusta" meillä oli tieto vain mahdollisesta tehdystä abortista, mikä toki sekin oli hyvin hys hys -pohjainen. Tapahtuma jolle haemme todellisuudenpohjaa sijoittuu 1960 - luvun jälkipuoliskolle. Omainen joka on tai ei ole syyllistynyt henkirikokseen elää yhä.
Vanha vaiettu lapsimurha
4
90
Vastaukset
- Anonyymi
Jos ruumiista jotain jäljellä tai vaikkapa synnytyksessä auttanut vahvistaa synnytyksen. Tuskinpa se itse myöntäisi oikeudessa.
- Anonyymi
Eihän tuo menisi edes oikeuteen, rikoksena vanhentunut. Vain murhasta saa elinkautisen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän tuo menisi edes oikeuteen, rikoksena vanhentunut. Vain murhasta saa elinkautisen.
Voihan lapsenkin murhata, suunnitelmallisuus ja avuttomuuskin puoltaa murhaa, naisia tosin ei helposti tuomita mistään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan lapsenkin murhata, suunnitelmallisuus ja avuttomuuskin puoltaa murhaa, naisia tosin ei helposti tuomita mistään.
Tietysti voi murhata, mutta äidin tappaessa vastasyntyneen lapsensa teko on lähtökohtaisesti lapsensurma, Rikoslaki, 21 luku 4 §
Aloituksen kaltaisessa tapauksessa teosta on kulunut yli 50 vuotta. Ihme olisi, jos tuon pystyy murhaksi todistamaan.
Niin, vielä pitäisi katsoa mikä oli lainsäädäntö teon tapahtuessa. Tekohan tuomittaisiin lievemmän mukaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893358
- 623097
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342584- 802373
- 802333
- 962076
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402036Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201673- 121666
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil351583