Haluaisin tietää millaisia "haavereita", loukkaantumisia ja muita sattumuksia teille kokeneemmille on tapahtunut taekwon-doa harrastaessanne?
Olen harrastanut sen verran vähän aikaa, etten ole saanut paljoa päihini vielä, mutta olisi hyödyllistä tietää mihin kaikkeen kannattaa varautua.
Kertokaas...
3
511
Vastaukset
- nati
No wtf take matseissa tulee kokoajan pientä loullaantumista, lähinnä lonkat, nilkat, jalkapäydät ja sääret sekä käsivarret on aina paskana. Vaikka take on aikalailla sellasta pistepeliä niin se on täyskontaktii ja siinä potkitaan kovaa ja tulee aika paljo osumaa. Harvemmin kuitenki tulee mitään vakavaa ja tyrmäyksiä aika harvoin. Oliko olympialaisissa viimeks 2 vai 3 tyrmäystä kaikenkaikkiaan.
Sit noissa take perustekniikkatreeneissä kyllä ne haverit sattuu yleensä jossain alkulämmittelyissä ym. Harvemmin vakavaa. Saman verran tai vähemmän ku fudistreeneissä.
Nykyään treenaan vapaaottelua niin siellä kyllä harvemmin sattuu haavereita ku kilpa-takessa. Mutta se varmaan johtuu siitä että vaparissa on enemmän sallittuja tekniikoita niin treenataan yleensä aika paljo rauhallisemmin. Kisat on tietysti eri juttu, en oo kokeillu.- kaikenlaista
Mulla 14v treenaaminen päättyi siihen kun polvi paukahti... Leikattiin mutta ei kestä enää potkuja.. Voih.
Nivelsiteet menny joskus.
Onhan niitä kaikenlaisia sattunut vuosien varrella itselle ja muille lajitovereille : ))
Sanottakoon että laji sen verran kuluttava että vuosien kuluttua oireita alkaa ilmenemään.. Polvet, lonkat, selkä...
- ayame
no ei oikeestaan paljonkaan mitään. kerran murtu isovarvas kun tehtiin akrobatiaa(arabialainen yms.)
aika turvallista se kai on kunhan reeneissä ottaa suht rauhallisesti ja varoo joitakin juttuja harjotellessa vähän ettei vahingoita kaveria. kauankos oot harrastanu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 292394
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3702002M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti181494Pelkään suunnattomasti
Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k52892Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik
Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed10871Mies, etko ole miettinyt
että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?52783- 54711
- 18710
- 25689
- 135623