Kannattaako sokeri mitata muulloinkin kuin aamulla. Niin että saa paremman kokonaiskuvan asiasta. Mitä ajankohtia suosittelette. Iltaa vai ruuan jälkeen tai ennen päivällä? Olen vain mitannut aamuisin satunnaisesti. Hiilarit kyllä heiluttaa arvoja harmillista vaikka kuinka urheilisi.
Sokeriarvot
10
94
Vastaukset
- Anonyymi
Mm. terveyskeskuslääkäri haluaa ennen vuosikäyntiä kolmelta peräkkäiseltä päivältä ns. tehostetun verensokerin seurannan. Tuossa seurannassa mitataan verensokeri ennen aamiaista ja 2 h sen jälkeen, ennen pääateriaa ja 2 h sen jälkeen, sekä vielä nukkumaan mennessä.
Mikäli aamiainen on kovin myöhään heräämisestä, voisi ottaa vielä verensokerimittauksen heti herättyä.
Olen pilleri- ja perusinsuliinihoitoinen D2 niin otan joka aamu herättyäni verensokerin ja satunnaisesti pääateriaa ennen ja 2 h mittaukset. - Anonyymi
Riippuu paljon siitä, millainen lääkitys ja tausta, verensokerin keskiarvokin kertoo paljon varsinkin jos olet kakkonen. Mutta aamu(paasto) ja ateriaparit(Ennen ja 2h jälkeen) sekä nukkumaan mennessä lienee tärkeimmät arvot, mitä kannattaa ajoittain mitata.
- Anonyymi
Kiitos, entä pitäisikö lukemien olla aina samanlaisia kuin aamulla? Vai saako arvot poiketa. Tiedän vain, että aamuarvon pitäisi olla jotain 5 hujakoilla vähän alle tai hiukan päälle, luulisin.
Kiitos jos joku osaa kommentoida jotain tähän.
Saatteko arvot pysymään tasaisina muuten? - Anonyymi
Olen D2 . Hoitona tabletit, aamu ilta ja pitkä insuliini (Tresiba) aamulla.
Verensokerit mittaan aamulla sormen päästä 1-2 tuntia heräämisestä,
että vältän, tai vähennän mahdollisten
aamunkoitto ja ,tai Get-Up ilmiöinen vaikutusta.
Noista ilmiöistä saa tietoa hakukoneilla.
Päivällä mittaan satunaisesti, tai ainakin silloin, kun testaan syömisten vaikutuksia.
Yleensä olen aika pienillä hiilihydraattimäärillä
ja varsinkin hiilihydraattien laadulla
jonka olen huomannut vaikuttavan sokeriarvoihin.
Entisenä "karpaajana" , LCHF, eli low carp high fat (noin neljä vuotta,)
olen nyt vähentänyt eläinrasvojen käyttöä aika reilusti.
Se ei vain sopinut minulle, eikä ollut niin suurta vaikutusta
sokereihin, kuin välillä annetaan ymmärtää.
Nykyinen malli toimii paremmin.
Rasvat otan oliiviöljystä,kalanmaksaöljystä kalasta ja kananmunista.
Siemenöljyjä rapsi,rypsi, auringonkukka.. jne,
tai ns. kevyttuotteita en käytä.
Hiilari pääosin kasviksista ja marjoista.
Lihat valmistan mieluimmin uunissa ja keittämällä mieluimmin,
kuin pannulla paistamalla.
Toimii minulla aika hyvin, mutta täytyy sanoa samalla ,
että kaikille ei minun malli välttämättä sovi.
Jokaisen keho, aineenvaihdunta , elintavat, ikä jne. ovat erilaisia.
Tulipa nyt kirjoitettua muutakin, kuin pelkistä mittauksista.
-T-- Anonyymi
Tässä oli juuri tarvitsemani perusasiaa. Kiitos tästä. Kiitos, että kerroit laajasti noita asioita. Onneksi oma ruokavalio on tässä D2 kanssa alkanut muototua pitkälle kertomallasi tavalla.
En ole kuitenkaan ihan sinut tämän taudin kanssa vielä. Ehkä sekin päivä koittaa vielä. Vielä on säätämistä.
- Anonyymi
Voiko syödä
Leipää esim kaura
Rasvaset juustot
Kauraa riisin ja pastan tilalle
Maito
Voi
Nuo on epäelvääKakkostyypin diabeteksen hoidossa laihtuminen on yleensä paras apu. Miten sen tekee on itsestä kiinni.
- Anonyymi
Kyllä kaikia noita listan tuoteita voi syödä ja hyvä muutenkin syödä monipuolisesti.
Määrät raikaisee.
Elikä päivittäinen kokonais määrä ja annosten koko aterialla.- Anonyymi
Mites vielä hedelmät sitten. Kun ne kai sisältää sokeria? Niissä olisi kuitua mutta se sokeri arvelluttaa. Vihannekset on tietty ok mutta olisiko hedelmissä mitään vähemmän sokerista muuta kuin sitruuna. Sitä taas ei pysty syömään.
Makeanhimo on onneksi hävinnyt. Ei tee mieli kakkuja enää. Ja se näkyy vyötärössä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mites vielä hedelmät sitten. Kun ne kai sisältää sokeria? Niissä olisi kuitua mutta se sokeri arvelluttaa. Vihannekset on tietty ok mutta olisiko hedelmissä mitään vähemmän sokerista muuta kuin sitruuna. Sitä taas ei pysty syömään.
Makeanhimo on onneksi hävinnyt. Ei tee mieli kakkuja enää. Ja se näkyy vyötärössä.Maltilla hedelmätkin lienee ookoo. Jättäisin pois makeimmat eli banaanit, viinirypäleet, ananakset. Sitrushedelmät ja vihreät omenat sekä vesimeloni parempia vaihtoehtoja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005368662Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5370824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102231Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1671242Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17896Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40784Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57752Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72744- 46725
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36657