Sokeriarvot

Anonyymi

Kannattaako sokeri mitata muulloinkin kuin aamulla. Niin että saa paremman kokonaiskuvan asiasta. Mitä ajankohtia suosittelette. Iltaa vai ruuan jälkeen tai ennen päivällä? Olen vain mitannut aamuisin satunnaisesti. Hiilarit kyllä heiluttaa arvoja harmillista vaikka kuinka urheilisi.

10

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mm. terveyskeskuslääkäri haluaa ennen vuosikäyntiä kolmelta peräkkäiseltä päivältä ns. tehostetun verensokerin seurannan. Tuossa seurannassa mitataan verensokeri ennen aamiaista ja 2 h sen jälkeen, ennen pääateriaa ja 2 h sen jälkeen, sekä vielä nukkumaan mennessä.
      Mikäli aamiainen on kovin myöhään heräämisestä, voisi ottaa vielä verensokerimittauksen heti herättyä.
      Olen pilleri- ja perusinsuliinihoitoinen D2 niin otan joka aamu herättyäni verensokerin ja satunnaisesti pääateriaa ennen ja 2 h mittaukset.

    • Anonyymi

      Riippuu paljon siitä, millainen lääkitys ja tausta, verensokerin keskiarvokin kertoo paljon varsinkin jos olet kakkonen. Mutta aamu(paasto) ja ateriaparit(Ennen ja 2h jälkeen) sekä nukkumaan mennessä lienee tärkeimmät arvot, mitä kannattaa ajoittain mitata.

    • Anonyymi

      Kiitos, entä pitäisikö lukemien olla aina samanlaisia kuin aamulla? Vai saako arvot poiketa. Tiedän vain, että aamuarvon pitäisi olla jotain 5 hujakoilla vähän alle tai hiukan päälle, luulisin.
      Kiitos jos joku osaa kommentoida jotain tähän.
      Saatteko arvot pysymään tasaisina muuten?

    • Anonyymi

      Olen D2 . Hoitona tabletit, aamu ilta ja pitkä insuliini (Tresiba) aamulla.
      Verensokerit mittaan aamulla sormen päästä 1-2 tuntia heräämisestä,
      että vältän, tai vähennän mahdollisten
      aamunkoitto ja ,tai Get-Up ilmiöinen vaikutusta.
      Noista ilmiöistä saa tietoa hakukoneilla.

      Päivällä mittaan satunaisesti, tai ainakin silloin, kun testaan syömisten vaikutuksia.
      Yleensä olen aika pienillä hiilihydraattimäärillä
      ja varsinkin hiilihydraattien laadulla
      jonka olen huomannut vaikuttavan sokeriarvoihin.

      Entisenä "karpaajana" , LCHF, eli low carp high fat (noin neljä vuotta,)
      olen nyt vähentänyt eläinrasvojen käyttöä aika reilusti.
      Se ei vain sopinut minulle, eikä ollut niin suurta vaikutusta
      sokereihin, kuin välillä annetaan ymmärtää.
      Nykyinen malli toimii paremmin.

      Rasvat otan oliiviöljystä,kalanmaksaöljystä kalasta ja kananmunista.
      Siemenöljyjä rapsi,rypsi, auringonkukka.. jne,
      tai ns. kevyttuotteita en käytä.
      Hiilari pääosin kasviksista ja marjoista.
      Lihat valmistan mieluimmin uunissa ja keittämällä mieluimmin,
      kuin pannulla paistamalla.

      Toimii minulla aika hyvin, mutta täytyy sanoa samalla ,
      että kaikille ei minun malli välttämättä sovi.
      Jokaisen keho, aineenvaihdunta , elintavat, ikä jne. ovat erilaisia.

      Tulipa nyt kirjoitettua muutakin, kuin pelkistä mittauksista.
      -T-

      • Anonyymi

        Tässä oli juuri tarvitsemani perusasiaa. Kiitos tästä. Kiitos, että kerroit laajasti noita asioita. Onneksi oma ruokavalio on tässä D2 kanssa alkanut muototua pitkälle kertomallasi tavalla.
        En ole kuitenkaan ihan sinut tämän taudin kanssa vielä. Ehkä sekin päivä koittaa vielä. Vielä on säätämistä.


    • Anonyymi

      Voiko syödä
      Leipää esim kaura
      Rasvaset juustot
      Kauraa riisin ja pastan tilalle
      Maito
      Voi

      Nuo on epäelvää

      • Kakkostyypin diabeteksen hoidossa laihtuminen on yleensä paras apu. Miten sen tekee on itsestä kiinni.


    • Anonyymi

      Kyllä kaikia noita listan tuoteita voi syödä ja hyvä muutenkin syödä monipuolisesti.
      Määrät raikaisee.
      Elikä päivittäinen kokonais määrä ja annosten koko aterialla.

      • Anonyymi

        Mites vielä hedelmät sitten. Kun ne kai sisältää sokeria? Niissä olisi kuitua mutta se sokeri arvelluttaa. Vihannekset on tietty ok mutta olisiko hedelmissä mitään vähemmän sokerista muuta kuin sitruuna. Sitä taas ei pysty syömään.

        Makeanhimo on onneksi hävinnyt. Ei tee mieli kakkuja enää. Ja se näkyy vyötärössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites vielä hedelmät sitten. Kun ne kai sisältää sokeria? Niissä olisi kuitua mutta se sokeri arvelluttaa. Vihannekset on tietty ok mutta olisiko hedelmissä mitään vähemmän sokerista muuta kuin sitruuna. Sitä taas ei pysty syömään.

        Makeanhimo on onneksi hävinnyt. Ei tee mieli kakkuja enää. Ja se näkyy vyötärössä.

        Maltilla hedelmätkin lienee ookoo. Jättäisin pois makeimmat eli banaanit, viinirypäleet, ananakset. Sitrushedelmät ja vihreät omenat sekä vesimeloni parempia vaihtoehtoja.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe