Millä tavalla teitä on kusetettu siivousalalla?

Anonyymi

Siivousala on tunnettu palkkaongelmista ym. Miten sinua on kusetettu?

25

1167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikin mahdollisin tavoin. Liittoa pelkää etenkin Sol.

      • Anonyymi

        Sol on työntekijää kusettava laitos. Puheihin ei ole luottamista,luvataan perehdyttämislisät ,joita ei maksettu kuitenkaan ,ota kirjallinen todistus ennen töihin menoa että perehdytys tosiaankin maksetaan ja nimellä perehdytys. TYöaikaa menee 50% enemmän kuin on ns.laskettu työaika.


      • Anonyymi

        Sol useimmiten kieltää ottamasta liittoon yhteyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sol useimmiten kieltää ottamasta liittoon yhteyttä.

        Eipä se sollille kuulu, eikä kannata puhua niille mitään. Parasta on nähdä akkojen ilmeet kun liitosta ovat tarvittaessa yhteydessä jos niin haluat, pelkkä liiton nimi rupee jo vituttamaan heitä, koska kusetuksesta jää useimmiten kiinni, ja jälkipyykin selvitys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sol useimmiten kieltää ottamasta liittoon yhteyttä.

        Työnantaja ei voi kieltää ketään ottamasta yhteyttä liittoon. Työnantaja voi kieltää yksityispuhelut työaikana mutta ei muulloin. Liittoihin voi myös lähettää viestejä netin kautta ja sähköpostia. Sitä paitsi asiat pitää ensin yrittää selvittää paikallisesti luottamusmiehen avulla. Sitten luottamusmies pyytää apua liitosta. TES:n 26 §:ssä on kerrottu, missä järjestyksessä tessiä koskevista erimirlisyyksistä neuvotellaan.

        On erittäin tärkeää, että työntekijät valitsevat luottamusmieheksi luotettavan ja osaavan henkilön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantaja ei voi kieltää ketään ottamasta yhteyttä liittoon. Työnantaja voi kieltää yksityispuhelut työaikana mutta ei muulloin. Liittoihin voi myös lähettää viestejä netin kautta ja sähköpostia. Sitä paitsi asiat pitää ensin yrittää selvittää paikallisesti luottamusmiehen avulla. Sitten luottamusmies pyytää apua liitosta. TES:n 26 §:ssä on kerrottu, missä järjestyksessä tessiä koskevista erimirlisyyksistä neuvotellaan.

        On erittäin tärkeää, että työntekijät valitsevat luottamusmieheksi luotettavan ja osaavan henkilön.

        Kyseisen firman ollessa kyseessä, et voi luottaa kehenkään!


    • Anonyymi

      Palkkoja maksettu vanhentuneesta palkkataulukosta, ilmoitetuista tunneista puuttuu, lisät maksamatta, irtisanomisen jälkeen lomakorvaukset maksamatta. Vaikka asioista huomautti, ei maksettu silti. Lisäksi myös muita ongelmia.

      Jyväskylässä paikallinen yritys.

      • Anonyymi

        Ilveslahti siis


    • Anonyymi

      Liittykää liittoon.

      "Kun palkoista taistellaan
      hän on nainen paikallaan
      Hän liiton korttia vilkuttaa
      ja hurtille huudahtaa

      Teitä pelkää en, mä kuulun liittoon
      mä kuulun liittoon, mä kuulun liittoon
      Teitä pelkää en, mä kuulun liittoon
      mä kuulun liittoon joka taistelee"

    • Anonyymi

      Sen olen oppinut, että kaikki töihin liittyvät asiat pitää sopia kirjallisesti. Kaikki suullisesti sovittu on periaatteesa valetta. Täytyy löytyä kirjallinen lupaus, miten asia on sovittu. Kun vastapuoli alkaa vaikeaksi, ei ole mitään todisteita sopimuksista, jos on suullisesti sovittu.

      Työelämä on muuten P####aa juurikin näiden vaikeiden ihmisten takia.

      Terveiset vaan täältä Jyväskylästä.

    • Anonyymi

      Kasattu liikaa ,siis aivan liikaa töitä että ehtisi tekemään kunnolla työt, lisänä pyykkihuoltoa,roskien vientiä yms hommat joita ei oteta huomioon siivousajassa.

    • Anonyymi

      Joka firmassa sana homma. Issn esimiehet kehuvat kuinka hyvin on annettu aikaa, totuus on se että esim. Yhdistelmäkoneen käyttö ja huolto puhdistus ajon jälkeen tehdään vain kun ehditään, koska esim. Talvella hiekkaa on hidasta mopata. Jos asiakas keksii kysyä koneajon määrää, sitten kyllä löytyy selitys. Ainakin myymälä siivouksessa ovat tarkkoja että lattiat ajetaan joka kerta.

      • Anonyymi

        Aivan tosi, että koneajo vie aikansa, ja koneen puhdistus.
        Itsekin ihmetellyt, miten se voikin olla kohteen vaatimasta ajasta unohtunut. Kuitenkaan kohde ei pysy siistinä ja turvallisena kulkea ilman koneajoa, siis hiukan suuremmalla raskaalla koneella, jonka käyttö kuormittaa kehoa jos sillä meinaa kaikki pahiten likaantuvat ajaa. Hihnaveto ja vaakaharjat.
        ja mitä kuluneempi hihna, sitä hitaampaa, mitä kuluneemmat harjat, sitä enemmän vaatii jyystämistä.
        Kysymys: tuleeko siivoojan osata huoltaa kokonaisuudessaan yksin lattiakone? Esim harjojen vaihdot, hihnan tms jutun vaihto, ja sähkövikojen asiat?
        Opettelisin mielelläni, mutta siihen ei tähän asti ole ollut lainkaan aikaa, eikä konetta huoltava henkilö ehdi aina huoltaa, ja kohteessa musta öljylika kerrostuu.
        Toki ottaa pahimmat jynssäten moppaamalla, mutta mahdoton tehtävä hoitaa käsipelissä iso lattiatila kokonaan.


    • Anonyymi

      18v Siivous hommia tehneenä en suosittele oma aloitteisesti puhumaan tiskikoneen tyhjennyksestä ja pannujen pesusta ym. Jos ei kuulu sopimukseen ei kannata luvata, jos lisäaikaa ei anneta työlle, ja monesti työ pyritään myymään asiakkaalle, jos ei aivan lepsu aika ole että ehtisi siinä samalla tiskitkin hoitaa hyllyyn.

      Kerran kun teet sellaista mitä ei kuulu kun 1x viikko esim mikrot ja jääkaapin puhdistus ja tarkistus, ovat aina vaatimassa kaikenlaisia pikkuhommia. Yleensä on wc paperit maailman loppu, eikä muka tiedetä missä on lisää..

      • Anonyymi

        eikös kohteessa nimenomaan siivooja ota puhelimen käteen, kilauta paikkaan mistä tuodaan käsipaperit, vessapaperit, pesuaineet...
        Niin ainakin minun kohteessa, minä saan vapaasti soittaa itse tilaukset, samoin Lindströmiltä tilattavat jutut.
        Eihän nyt mikään taho aja tavaraa, jota ei ole tiennyt että pitää mihinkään ajaa. Helpoin siivoojan tilata, sama koskee siivousvälineitä, ja määrättyjä muita juttuja.
        Ei siitä ole kukaan jupissut, että soitan toimittavalle taholle.
        Kuuluu työhöni kuin liina kuivaimeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eikös kohteessa nimenomaan siivooja ota puhelimen käteen, kilauta paikkaan mistä tuodaan käsipaperit, vessapaperit, pesuaineet...
        Niin ainakin minun kohteessa, minä saan vapaasti soittaa itse tilaukset, samoin Lindströmiltä tilattavat jutut.
        Eihän nyt mikään taho aja tavaraa, jota ei ole tiennyt että pitää mihinkään ajaa. Helpoin siivoojan tilata, sama koskee siivousvälineitä, ja määrättyjä muita juttuja.
        Ei siitä ole kukaan jupissut, että soitan toimittavalle taholle.
        Kuuluu työhöni kuin liina kuivaimeen.

        Isot firmat tilaa yleensä itse, esimies hoitaa tai ohjaaja. Eräs kohde hoitaa itse x paikan tavaran toimittaja ei osaa hoitaa tavaroita perille asti, jatkuvasti saa kysyä tavaroiden perään. Asiakas ei Raski vaihtaa toimittajaa, kun halvalla paskaa saa..


    • Anonyymi

      Siirretty koko ajan eri paikkoihin . 15 vuotta töissä siivous. Ei semmosta vuotta että ikään ois ollu samassa paikassa. Ei sillä mutta sama työnantaja, toisia ei siirretty ollenkaan. Kyse ei ammattitaidosta. Joka paikassa missä ollut olen tykätty ja miellyttävä ihminen. Kärkkäät saanu vaan porskuttaa omassa paikassa. Viimeisin temppu oli liikaa. Sairasloma tuli. Liiketoiminnan siirto osalle työntekijöistä. Paukautettiin vaan...h siirtyy. 1 työntekijä meidän tiimistä. Minä. Firma pyyti autollista. Ei edes kysytty onko minulla autoa. No, nyt kävelen talvella, hyvillä keleillä pyörällä. Päivässä kohteita kerrostaloja pilvin pimein. Välillä itken ja meen ja mietin onko tässä järkeä. Sairasloma ollut 35 vuoden aikana hyvin vähän. Sama kaupunki koko ajan. Masennus vei jalat alta alkuvuodesta. Nyt sitä vaan menee päivä kerrallaan. 2 kk oli saikkua. TYKY keskustelu lääkäri esimies. Esimies kysyi minulta mitä siellä tehdään. Siis työkyky keskustelussa. Huh huh.

      • Anonyymi

        Ja tämä liiketoiminnan siirto oli seurausta työnantajan mokasta mistä ei työntekijät tiennyt mitään. Oli siinä mukana valtuustoakin. Pimitystä ettei virka ihmiset joutunut pissiin.


    • Anonyymi

      Ei nyt suoraan kusetettu. Mutta mikä nollatuntisopimus on se, jossa työtä on lähes täysiaikaisesti jatkuvasti, eikä sopimusta haluta muuttaa vastaamaan edes jollain oikealla tuntimäärällä minimissään sitä mikä on lähellä normaalia toteutunutta työaikaa.
      Eikö nollasopimus ole semmoinen, missä työntekijä saisi itsekin sanoa vuorojensa määrään jotakin?
      Palkoissa ei ole mitenkään välistä vedetty, siinä mielessä hyvä työnantaja.
      Onko tosiaan niin, että nollasopimuksella on kiinni kuten täysiaikainen?

    • Anonyymi

      Eräässä yrityksessä oli kyllä käytössä kaikki mahdoilliset keinot, millä kusetettiin työntekijöitä. Itsekin olin silloin nuori, enkä ymmärtänyt täysin työelämää, omia oikeuksiani ja miten kieroutunut yritys oli kyseessä.

      Yrityksen perustaja kyllä kasvotusten mielisteli ja kehui, mutta selän takana puhui sitten paskaa. Maksamattomista palkoista kun huomautti, asiasta suututtiin ja ei maksettu siltikään palkkoja oikein. Nöyryytettiin työntekijöitä. Vaihtuvuus oli todella suurta.

      6 vuotta sitten olin töissä siellä. Nyt kun jälkeenpäin mietin koko yritystä, niin kyllähän tuo toiminta on ihan törkeää ja yrityksen työnjohto ihan psykopaattista porukkaa. Mutta eihän sitä nuorena ymmärtänyt , miten kiero paikka oli kyseessä. Ja mitä olen kuullut, niin tämä "laiva" ei suuntaansa vaihda. Sama meininki jatkuu vuodesta toiseen.

      Elämäni paras päivä, kun tuolta pääsi pois.

      • Anonyymi

        Ilveslahti?


    • Anonyymi

      Itsellä pelkästään huonoja kokemuksia siivousalalta. MAinettaan tuhat kertaa hirveämpi ala. Huonoa tuuria ollut myös mukana, kun eksynyt näihin sekopää yrityksiin. Jälkeenpäin ajateltuna sairaita psykopaatteja ollut työnjohdossa.


      Kerran yksi vanhempi siivooja sanoi, että siivousalan isoin työsuhde-etu on, jos edes luvatut palkat, lisät yms. maksetaan oikein.

    • Anonyymi

      Vuonna 2015 eräs pienempi yritys keskisuomesta varasti palkoista ja tunneista aika usein,kun asiasta huomautin että tunnit väärin,pomo suuttui valtavasti. Vapaa aikana soiteltiin ja valitettiin siivousjäljestä tms koska en ollut saanut kunnon perehdytystä, lisäksi likaisella mopilla ja parilla hassulla rätillä piti muka saada puhdasta aikaan, kerran viikossa hakivat pyykit ja vaikka pyysi tietty määrä tarvikkeita yleensä tuli liian vähän tai ei ollenkaan. Eräs kerrostalo asukas sanoi että olen paras siivooja mikä heillä on ollut, no omaa aikaa siinä meni kun koetti niillä paskavälineillä saada puhdasta aikaan.

    • Anonyymi

      Sairasajan palkkoja jäänyt maksamatta, sekä lisiä. Kova on säästö isossa firmassa, jos väki ei huomaa itse korjata!

    • Anonyymi

      Jyväskylässä työelämäni hirvein kokemus. Pielessä oli... no sanotaanko ihan kaikki. Kaikki!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1622
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe