Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Raskaudenkeskeytyksen sikiöperusteista

Anonyymi

Hei, Minusta en löytänyt täältä keskustelua aiheesta sikiöperusteiset raskaudenkeskeytykset. Mitä mieltä olette niistä? Luin juuri hoitajille tarkoitettua tutkimusta siitä miten äidit kokevat raskauden keskeytyksen kun raskaus on toivottu ja huomataankin että sikiö on kehityksessä vaurioitunut. Tosi vakavia epämuodostumiakin voi olla. On varmasti kova järkytys kun odottaa tervettä lasta ja saa tietää että näin ei olekaan ja joutuu valitsemaan joko abortin tai sen tiedon että synnyttää koko elämänsä ajan suunnattomasti kärsivän lapsen, jos ei valitse keskeytystä. Äärimmäinen takaraja näissä tapauksissa on 24vk. En muista oliko se rv vai sikiön ikä vk.

Onko täällä henkilöitä jotka kokeneet sen ja miten olette pärjänneet ja saitteko riittävästi tukea jne? Onko henkilökunta kohdellut asiallisesti ja myötätuntoisesti?

15

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kukaan ei voi tietää kärsiikö lapsi tulevaisuudessa vai elääkö hyvää elämää sairautensa kanssa, ei varsinkaan lääkärit.
      Tuttavapiirissä tyyppejä jotka eläneet menestyksekästä elämää vuosikymmeniä vaikka heidän syntyessään lääkärit ennustivat että kuolee tai ei puhu tai lue tai syö edes itse koskaan.
      Eikö sairaalla lapsella ole oikeutta elämään muka?

    • Anonyymi

      Minä tiedän vammaisia jotka ei halunneet syntyä

      • Anonyymi

        Minä tunnen monta joka yrittänyt itsemurhaa. Kun äiti oli niin itsekäs ettei hurskastelultaan halunnut tehdä aborttia. Vastuun siirtämistä sille joka on syytön hedelmöittymiseensä.


      • Anonyymi

        "No minä tunnen hyvin monia eri tavoin rajoitteisia ihmisiä ja olen myös itse sellainen"

        Ymmärrän sitten naisvihasi ja katkeruutesi. Vihaat siis äitiäsi ja sitä kautta koko naissukukuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "No minä tunnen hyvin monia eri tavoin rajoitteisia ihmisiä ja olen myös itse sellainen"

        Ymmärrän sitten naisvihasi ja katkeruutesi. Vihaat siis äitiäsi ja sitä kautta koko naissukukuntaa.

        "Naisvihani???"
        Olen itse nainen ja rakastan äitiäni enkä ole katkera, sinä taas vaikutat eugenistilta joka kannattaa Hitlerin rotuoppia!
        Mikä into sinulla muuten olisi tapattaa sairaita ihmisiä?
        Haluaisitko tapattaa kaikki sairastuvat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tunnen monta joka yrittänyt itsemurhaa. Kun äiti oli niin itsekäs ettei hurskastelultaan halunnut tehdä aborttia. Vastuun siirtämistä sille joka on syytön hedelmöittymiseensä.

        Sairaus tai terveys ei tarkoita automaattisesti hyvää tai huonoa elämää.
        Terveet ihmiset yrittävät itsemurhaa ja monet sairaat taas haluavat elää.
        Kuka vain voi masentua eri asioista johtuen tai olla masentumatta, mikään ei kerro vauvasta kelle niin käy tai ei käy.
        Yrität vain oikeuttaa murhan, onko huono omatunto kenties?
        Meillä naisilla ei ole oikeutta murhauttaa lastamme.
        Jos ei halua lapsia on nykyään hyvin helppoa huolehtia ehkäisystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Naisvihani???"
        Olen itse nainen ja rakastan äitiäni enkä ole katkera, sinä taas vaikutat eugenistilta joka kannattaa Hitlerin rotuoppia!
        Mikä into sinulla muuten olisi tapattaa sairaita ihmisiä?
        Haluaisitko tapattaa kaikki sairastuvat?

        Et kai kuvittele edustavasi kaikkia ihmisiä jotka eivät ole ns. normaaleja? Mikä suuruudenhulluus sinua vaivaa?

        Lienet selvillä siitä että on ihmisiä jotka eivät esim. itse saa tehtyä yhtään mitään? Eivät syötyä, puhuttua... Ja sinä puhut heidänkin puolestaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kai kuvittele edustavasi kaikkia ihmisiä jotka eivät ole ns. normaaleja? Mikä suuruudenhulluus sinua vaivaa?

        Lienet selvillä siitä että on ihmisiä jotka eivät esim. itse saa tehtyä yhtään mitään? Eivät syötyä, puhuttua... Ja sinä puhut heidänkin puolestaan?

        Puhun yksilönä jolla on kokemusta ja tietämystä elämästä sairauden kanssa, en ole väittänyt edustavani kaikkia rajoitteisia ihmisiä.
        Kyseenalaista on se että miten sinä ihmisenä jolla ilmeisesti ei edes ole omaa kokemuspintaa sairauden kanssa elämiseen, voit määrittää toisten elämän ei-elämisenarvoiseksi?
        Onko sinun vaikea hyväksyä sitä että rajoite ei estä hyvää elämää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhun yksilönä jolla on kokemusta ja tietämystä elämästä sairauden kanssa, en ole väittänyt edustavani kaikkia rajoitteisia ihmisiä.
        Kyseenalaista on se että miten sinä ihmisenä jolla ilmeisesti ei edes ole omaa kokemuspintaa sairauden kanssa elämiseen, voit määrittää toisten elämän ei-elämisenarvoiseksi?
        Onko sinun vaikea hyväksyä sitä että rajoite ei estä hyvää elämää?

        "Kyseenalaista on se että miten sinä ihmisenä jolla ilmeisesti ei edes ole omaa kokemuspintaa sairauden kanssa elämiseen, voit määrittää toisten elämän ei-elämisenarvoiseksi?"

        Yhtä kyseenalaista että joku mies tietäisi mitä voimavaroja vaatii kasvattaa omalla kehollaan uusi ihminen, synnyttää se ja elättää täysi-ikäiseksi. Silti nämä mestarit on omasta mielestä tietävinään mitä on naisten elämä ja millasta sen pitää olla että se on hyvää. Mietippä sitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyseenalaista on se että miten sinä ihmisenä jolla ilmeisesti ei edes ole omaa kokemuspintaa sairauden kanssa elämiseen, voit määrittää toisten elämän ei-elämisenarvoiseksi?"

        Yhtä kyseenalaista että joku mies tietäisi mitä voimavaroja vaatii kasvattaa omalla kehollaan uusi ihminen, synnyttää se ja elättää täysi-ikäiseksi. Silti nämä mestarit on omasta mielestä tietävinään mitä on naisten elämä ja millasta sen pitää olla että se on hyvää. Mietippä sitä!

        Niin minä olen nainen enkä hyväksy lasten tappamista, en sairaiden enkä terveiden..
        Jos ei itse halua kasvattaa lasta voi hänet luovuttaa adoptioon, moni perhe kyllä adoptoisi lapsen( myös sairaan).
        Oleellista on myös se että sikiöstä ei voi ennustaa ihmisen tuleia kykyjä ja esim.aistit kompensoivat toisiaan.
        Naisena koen äitiyden olevan hienointa mitä nainen voi elämältä saada, media pyrkii demonisoimaan vanhemmuuden ja näin arvomailma on osalla naisiakin vääristynyt elämäkielteiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tunnen monta joka yrittänyt itsemurhaa. Kun äiti oli niin itsekäs ettei hurskastelultaan halunnut tehdä aborttia. Vastuun siirtämistä sille joka on syytön hedelmöittymiseensä.

        Vaikka itsemurhaa yrittävä henkilö olisi vammainen, ei itsemurhan yrittäminen yleensä johdu vammaisuudesta.
        Katsos kun me liikuntaesteiset emme elä elämäämme miettien ja surren vammaamme, meillä on muutakin ajateltavaa!
        Itsetuhoisuuden syy voi olla avioero, masennus tai vaikka leskeksi jääminen tai lapsen menetys, eli syiden kirjo on sama kuin ei-vammattomilla.
        Tapa jolla kirjoitat vammaisista ihmisistä paljastaa ettet tunne meikäläisiä oikeasti.


    • Anonyymi

      Kyllä jotenkin tuntuu kauhealta niiden ihmisten elämä jotka ei näe, kuule ja tajua mitään, ei kommunikoi jne ei kehity eikä tee työtä. Vie vain verovaroja ja oma elämä on vain kenenkään ymmärtämätöntä mölinää. Makaavat ja kuolaavat ja paskovat housuun vielä 50 vuotiaana ja jonkun pitää heidät hoitaa. Ja vanhemmat halusi väistää vastuun synnyttämällä toisten ihmisten vaivoiksi, itse kun ei tietenkään jaksa. Miten 80 v jaksaa nostaa 100kg viiskymppisen... Ikinä ei tule kommunikoivaa ihmistä... Miksei ihmiset ajattele kun antavat kaikkien syntyä, eivät nämä itsekään olisi halunneet jos joku olisi kysynyt.

      • Anonyymi

        Sinä et tunne niiden ihmisten sielunelämää, jokaisella on silti yhtäläinen oikeus elää.

        Jos joku haluaisikin kuolla ei häntä saa tappaa.
        Jos kaverisi masentusi ja miettisi itsaria hakisitko hänelle haulikon, tai auttaisitko häntä ihan posauttamalla!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et tunne niiden ihmisten sielunelämää, jokaisella on silti yhtäläinen oikeus elää.

        Jos joku haluaisikin kuolla ei häntä saa tappaa.
        Jos kaverisi masentusi ja miettisi itsaria hakisitko hänelle haulikon, tai auttaisitko häntä ihan posauttamalla!?

        Et saa sinäkään on tunne kenenkään sielunelämää. Jutuistasi päätellen et edes omaasi.

        Luulet olevasi asemassa josta käsin jakelet oikeuksia ja velvollisuuksia milloin kenellekin. Mutta kun et ole. Olet vain turha Suomi24n trolli jonka mielipiteet ovat merkityksettömiä. Niillä ei ole painoarvoa. Saattaa olla että luulet toisin mutta se on vain luulotteluasi.

        Alkiolla on ne oikeudet mitkä sille annetaan. Ei mitään muita. Sinä et ole se asemassa josta käsin ne antaisit alkiolle oikeuksia. Muut tahot tekevät sen. Ainoa raskaus johon sinulla olisi sanottavaa olisi omasi, jos olisit nainen. Mutta sinähän et ole. Olet katkera yksinäinen miespuolinen ressukka jolla ei ole ja eikä tule olemaan normaalia kumppania. Se on jutuistasi luettavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et saa sinäkään on tunne kenenkään sielunelämää. Jutuistasi päätellen et edes omaasi.

        Luulet olevasi asemassa josta käsin jakelet oikeuksia ja velvollisuuksia milloin kenellekin. Mutta kun et ole. Olet vain turha Suomi24n trolli jonka mielipiteet ovat merkityksettömiä. Niillä ei ole painoarvoa. Saattaa olla että luulet toisin mutta se on vain luulotteluasi.

        Alkiolla on ne oikeudet mitkä sille annetaan. Ei mitään muita. Sinä et ole se asemassa josta käsin ne antaisit alkiolle oikeuksia. Muut tahot tekevät sen. Ainoa raskaus johon sinulla olisi sanottavaa olisi omasi, jos olisit nainen. Mutta sinähän et ole. Olet katkera yksinäinen miespuolinen ressukka jolla ei ole ja eikä tule olemaan normaalia kumppania. Se on jutuistasi luettavissa.

        Miksi sinusta on niin mahdoton ajatus että minä todellakin olen nainen ja juuri naiseudesta käsin en hyväksy aborttia?
        Miksi minä olisin joku trolli kun kerron oman mielipiteeni asiasta joka koskettaa koko yhteiskuntaa, ja rajoitteisena ihmisenä eugeniikka-lapsenmurhat koskettavat erityisen henkilökohtaisesti.
        Ennemminkin tuntuu että sinä olet pakkomielteinen ja omaa elämääsi vihaava feminismillä ja viherroskalla aivopesty epäkypsä typykkä joka näkee lapset vihollisina.
        Olen elämääni tyytyväinen aikuinen liikuntarajoitteinen nainen joka ei ole jäänyt elämässään paitsi juuri mistään, varsinkaan vammani vuoksi.
        Eli höpöttelet ihan omiasi! Sitäpaitsi minusta abortti on yhtälailla miesten asia, jokaisella lapsella on isä jolla on myös oikeuksia.
        Kai ymmärrät että hyvin suuri osa naisista pitää aborttia murhana ja näinollen vastustaa sitä! Siis todellakaan en ole ainoa Räsäsen lisäksi!!!


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      92
      2412
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2164
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      1993
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1702
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1622
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1476
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1450
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      74
      1419
    10. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    Aihe