Pesukone ei poista vettä

Anonyymi

Osaamaton kyselee. Muutin juuri uuteen kämppään ja kylppärissä on pesukoneen poistovedelle tämän mukainen liitäntä seinässä:

https://www.ikh.fi/fi/poistokulma-pesukoneelle-fix1772

Ohjelman aikana vesi ei kuitenkaan poistu koneesta ja ohjelma jää kesken. Vesi nousee poistoletkuun asti, mutta ei mene siitä eteenpäin. Koitin huvin vuoksi vetää poistoletkun vessanpönttöön ja sitä kautta vesi poistuu ongelmitta ja ohjelma pääsee loppuun asti. Ei siis koneessa vikaa.

Miksei vesi siis poistu tuosta liitännästä niinkuin pitää? Mitään tulppaa tms en löytänyt, pää on avoin sormella tunnustelemalla ja taskulampulla sinne katsomalla. Pumpun suodatin on myös putsattu eikä letkussakaan ole mitään tukoksia.

9

303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Poistoletkun toinen pää oltava alempana kuin pesukoneesta lähtevä poistoletkun pää.Fysiikan laki.

      • Anonyymi

        Liitäntä seinässä on noin 10 cm korkeammalla kuin pesukoneesta lähtevä poistoletkun pää... Eli siitäpä se varmaan johtuu.

        -ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liitäntä seinässä on noin 10 cm korkeammalla kuin pesukoneesta lähtevä poistoletkun pää... Eli siitäpä se varmaan johtuu.

        -ap

        Katsoinpa ohjekirjaa vielä uudestaan ja siinä kyllä sanotaan, että poistoletkun voi asentaa max 100 cm korkeuteen. Liitäntä seinässä on noin 80 cm korkeudella. (Poistoletkun koneenpuoleinen pää on noin 65-70 cm korkeudella.) En siis sittenkään tiedä, missä vika.


      • Anonyymi

        Aivojen pitää olla kytkettyinä ennen kommentointia.

        Kiinteistöpesukoneissa saattaa olla pelkkä tyhjennysventtiili. Kotitalouskoneissa on pumppu, jonka avulla saadaan aikaan ihme - vesi virtaa ylämäkeen!


    • Anonyymi

      Puuttuuko letkusta mutka, jolla saadaan aikaiseksi lappoefekti? Luehan vielä pesukoneen asennusohjeet uudelleen.

      • Anonyymi

        On mutka ja ohjeet luettu aika moneen kertaan. Mutta toinen kommentoija taisi tuossa osua naulan kantaan asian suhteen. Eli liian korkealla poistoliitäntä.


    • Anonyymi

      Minulla on noin ja hyvin poistuu vesi. Seinässä oleva viemäröintiliitin on siis hiukan ylempänä kuin pesukoneen vedenpoistoletkun liitin.

      https://ibb.co/SxkgTrm

      • Anonyymi

        Tukossa täytyy olla poistoputken, jos ei vesi liiku. Ensialkuun voisi aloittaa putsausta lattiakaivon päästä. Jos kaivo on nykymallia, niin siitä saa nypittyä koko vesilukon irti ja silloin saa a) mukavat hajuefektit b) pääsee esteettä rassaamaan kaikki putkiyhteet.


    • Anonyymi

      Minulla on sama ongelma täysin uudessa koneessa. Pari pesua sujui hyvin, mutta nyt kone jumittaa kun ohjelmassa olisi enää 42 minuuttia jäljellä. Huoltomies on tarkistanut poistoputken, ja se pitäisi olla kunnossa. Viemärikaivokin on puhdistettu. Koneen asensi kodinkoneliikkeen työntekijä. Harmittaa vietävästi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1316
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1185
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      896
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      53
      890
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      77
      809
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      764
    7. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      756
    8. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      744
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      58
      737
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe