Voiko rottinkikalusteet säilyttää talvella lasitelulla parvekkeella?
Eipä tunnu myyjätkään tietävän. Kokemuksia?
Rottinkikalusteiden säilytys?
6
4531
Vastaukset
- Anni
Itselläni on nyt 2 talvea ollut rottinkikalusteet lasitetulla parvekkella. Tyynyt olen kuitenkin pitänyt sisällä ja katsonut, että tavarat eivät ole ihan parvekkeen reunassa (ettei lumipöly pääse niiden päälle lasin raoista.)
- RotRot
Eikö lämpötilan- ja kosteudenvihtelut aiheuta yhtään halkeilua. Sitä olen itse pelännyt.
- RotRot
Ohjeeksi annetaan sumuttelu vedellä.
Teettekö muut niin? - timpuri
on ihan hyvä paikka kun tosiaan ei suoraan talvella lumi pääse , nimittäin home on se pahin mikä rottinkiin iskee, ei niinkään halkeili koska kuivuus taas saattaa tehdä sen. Vedellä sumuttaminen on myös ihan ok, varsinkin jos aurinko pääsee koko ajan porottaa ...
- RotRot
Tästä oli varmasti apua monelle.
- "Myyjä"
pahinta Rottingille on kuivuus. Talvella patterilämmitteinen sisätila on kaikkein pahin, eli mieluummin parvekkeellakin kuin sisällä rutikuivassa ilmastossa. Aurinko kuivattaa, eli mieluusti peitettynä.
Luonnon materiaalit toimii vähän niinkuin ihmisenkin iho/nahka: tarvitsee sopivan kosteustilan ja tarvittaessa käsittelyä.
Jotkut rottinkikalusteet voi käsitellä mm huonekaluöljyllä (tai vastaava) kevyesti.
Hyvä, paksu oikei kuivattu ja valmistettu Rottinki kestää hyvinkin eri olosuhteita.
Katso vaikka http://www.bellart.fi/ ja sohvat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."432130Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1711903- 1161332
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711150- 96952
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73899Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78849Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki43836Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931772- 54691