Moro!
Olen korjauttanut mönkijäni huollossa viime viikolla, jossa vaihdettiin vilkkurele, putsattiin polttoaineanturi ja ladattiin akku ja silmäiltiin noin yleistä kuntoa. Kun toimme sen takaisin kotiin, alkoivat käyntihäiriöt ja häiriöt tyhjäkäynnillä pysymisessä.
Ajoin lenkin ja pysäytin yrittäen vaihtaa peruutusvaihteen päälle, mutta mitään en ehtinyt tehdä kun se sammui. Sitten alkoi olla haastava saada mönkkäriä edes päälle.
Muutaman kerran sain sen käyntiin ja pysyi pikkuhetken (korkeintaan minuutin) itsekseen tyhjäkäynnillä ja sitten sammui. Myöskin jos yritti painaa kaasua eli antaa kierroksia, se sammui siihenkin. Yritettiin polkemalla ja sähköstartilla, kummallakin samat tulokset.
Polttoainetta on tankki täynnä. Siellä oli aluksi 95 mutta tankattiin viime viikolla 98 sinne, koska käy paremmin öljyn kanssa.
Ilmansuodatin on myös tarkastettu ja se oli puhdas eli ei mitään likaa. Polttoainesuodatinta ei ole.
Mönkijässä automaattinen/sähköinen ryyppy.
Vaihdoin akun eilen uuteen, ei vaikutusta. Tänään otin kaasuttimen pois ja hiukan putsailin vaikkei se ollut oikeastaan edes likainen. Vaihdoin äsken myös uuden sytytystulpan eikä tälläkään mitään tulosta. Samat viat siis näidenkin jälkeen.
Polttoainehana on myös auki-asennossa. Eräästä kaasuttimen letkusta en kuitenkaan ole satavarma, koska sen kiinnilaittamisessa oli pientä ongelmaa. Kyllä se siis jotenkin kiinni on.
Jos hyvä tuuri käy, saattaa hetken pystyä ajamaankin (taikka kunnes pysähtyy eikä paina kaasua). Harvemmin kuitenkin käynyt näin, ehkä pari kertaa.
Jouduttu ostamaan näiden takia uusi akku, akkulaturi ja hylsysarja.
Osaako joku selittää, missä on vika?
Mönkijä on Kymco MXU 50 ja vuosimalli 2007.
Käyntihäiriöitä mönkijässä
Anonyymi
3
851
Vastaukset 3
- Anonyymi
Putsaa kaasari ihan kunnolla, eli jarrupuhdistusainetta ja paineilmaa joka koloon. Irrota kaikki suuttimet samalla ja niihin sama hoito ja katso valoa vasten ettei niihin jää mitään. Pienikin hiekanjyvä jossain voi aiheuttaa käyntihäiriöitä.
Se ongelmallinen letku kannattaa tarkastaa että on oikeasti kiinni ettei jää vuotamaan ilmaa. - Anonyymi
Oliko tulppa kostea vai kuiva kun sammahti?
- Anonyymi
Sytytystulppa oli hieman kostea, kun otin sen pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa872049Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as391323Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu136993Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.214933- 81827
- 95813
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo215724- 73691
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,51690On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79638- 69621
- 35601
- 42568
- 55517
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25467Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28452Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin13449- 35444
- 33433
- 40427