Nytkö on jo turvallista?

Anonyymi

Valtiovalta aikoo poistaa Suomessa kaikki Koronarajoitukset.
Maskisuosituskin poistuu. Aiottekos siitä huolimatta pitää maskia?
Mitä luuuletta, onko turvallista poistaa kaikki rajoitukset, vaikka Korona riehuu yhä eikä osoita minkäänlaista loppumisen merkkiä?

54

1033

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomessa mennään raha eikä terveys edellä.
      Aion pitää maskia jatkossakin ihan jo muiden ihmisten terveyden vuoksi.
      Toisessa kotimaassani on maskipakko eikä sitä kukaan kyseenalaista.
      Maskien, hygienian ja turvavälien ansiosta muutkin virustaudit pysyvät loitolla.

    • Anonyymi

      On jo korkea aika poistaa rajoitukset kokonaan. Koronahysterian aikana ei ole kokonaiskuolleisuus noussut mihinkään joten mikä on peruste tälle älyttömälle sulkutilalle? Itse mennyt ilman maskia ja hengissä ollaan. Huvittavaa nähdä kun saa välillä paheksuvia katseita ruokakaupassa. Ei haittaa, jokaisella on vapaus toimia niin kuin itse haluaa 👍

      • Anonyymi

        Sinä koronatrolli et osaa muuta kuin vedota kuolleisuuteen. Hei haloo pahviprovo, koronan aiheuttama covid on helvetillinen tauti jälkivaikutuksineen. Kuolema on vain niistä yksi potentiaalinen. Mutta eihän trollaaja muuta osaa kuin trollata. Kohtalo kostaa ja sinä vielä tulet hengityskoneeseen joutumaan ja ties jopa hautaan kiitos vähättelemäsi taudin. RIP.


    • Anonyymi

      Minä pidän maskia oli siihen Koronan puolesta tarvetta tai ei.
      Olen tottunut maskiin ja siitä on paljonkinhyötyä.
      Talvella se käy hengityssuojana pakkasta vastaan, kesällä estää pölyä kulkeutumasta hengitysteihin. Vaikka koko Suomi luopuisi maskeistaan, minä en. Edelleenkin pidän myös tavallista tarkempaa huolta yleishygieniasta ja mahdollisuuksien mukaan pidän turvavälejä.

      Jos se on jonkun mielestä vouhottamista, niin olkoon vaan. Suomessa on mielipiteenilmaisun vapaus. Minullakin on oikeus ilmaista mielipiteeni maskittomuudesta. Kohteliaisudesta toisia ihmisiä kohtaan en kuitenkaan ilmaise sitä ääneen.

      • Anonyymi

        Hengityssuojaimien tarpeeton pito heikentää ihmisen omaa immuniteettia, siitä ei ole mitään hyötyä vaan haittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hengityssuojaimien tarpeeton pito heikentää ihmisen omaa immuniteettia, siitä ei ole mitään hyötyä vaan haittaa.

        Samaa mieltä.Parempi on turvaväli ventovieraisiin ! Inhottaa maski päässä lähentelijät.


      • Anonyymi

        "Minullakin on oikeus ilmaista mielipiteeni maskittomuudesta.Kohteliaisuudesta toisia ihmisiä kohtaan en kuitenkaan ilmaise sitä ääneen ." Mitä se siis tarkoittaa ? Pidätkö itseäsi jotenkin parempana ihmisenä kun et kehtaa lausua saastaista mielipidettä "maskittomista" ihmisistä.Osaa taas inhottaa kaltaisesi maskipäässälähentelijät,luulette että se maski teidät pelastaa.Desinfioikaa likaiset kätenne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hengityssuojaimien tarpeeton pito heikentää ihmisen omaa immuniteettia, siitä ei ole mitään hyötyä vaan haittaa.

        Voisiko saada faktatietoa ko. aiheesta eikä mutuilua tai äidin kertomaa. Kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisiko saada faktatietoa ko. aiheesta eikä mutuilua tai äidin kertomaa. Kiitos.

        Tottakai pitää maskia pitää jos on pakko.Kuitenkin turvaväli on tärkein ja käsien desifiointi.Jos likaisilla käsillä näpelöi maskeja ei siitä hyvä seuraa.Likainen maki on kamala ja osalla vielä musta ettei pöpöt ja pöly näy niin helposti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minullakin on oikeus ilmaista mielipiteeni maskittomuudesta.Kohteliaisuudesta toisia ihmisiä kohtaan en kuitenkaan ilmaise sitä ääneen ." Mitä se siis tarkoittaa ? Pidätkö itseäsi jotenkin parempana ihmisenä kun et kehtaa lausua saastaista mielipidettä "maskittomista" ihmisistä.Osaa taas inhottaa kaltaisesi maskipäässälähentelijät,luulette että se maski teidät pelastaa.Desinfioikaa likaiset kätenne.

        Kolahtiko pahasti tuo mielipide?
        Miksi tarkalleen ottaen pitäisi olla "lausumassa mielipiteensä" joka asiassa?
        Kaikki eivät halua haastaa riitaa niinkuin sinunkaltaisesi vouhottajat.
        Ja kun muuhun et pysty, alat haukkua.
        Osoittaa tasan mikä on sinunkin sivistyksentasosi.


    • Anonyymi

      Kyllä maski- ja turvavälisuositukset pitäisi pitää voimassa ja myös ulkoilmassa oltaessa. Olin perheeni kanssa kolmisen viikkoa sitten eräässä ulkoilmatapahtumassa jossa hyvin paljon ihmisiä. Sisätiloja käytimme vain wc-käyntien osalta. Kolme meistä viidestä sai varsin voimakkaan flunssankaltaisen taudin, lapsi sekä kahteen kertaan rokotetut aikuinen ja nuori. Koronatestiin ei tarvinnut mennä koska olemme rokotettuja. Olemme pitäneet omaehtoista karanteenia ja nyt vain yhdellä on lieviä oireita. Oliko koronaa? Jonkun pöpön tai viruksen tapahtumasta kuitenkin saimme.

      • Anonyymi

        Ite en ois jäänyt mihinkään karanteeniin vaan jatkanut elämistä normaalisti aivan kuten flunssankin kanssa on ennen eletty 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ite en ois jäänyt mihinkään karanteeniin vaan jatkanut elämistä normaalisti aivan kuten flunssankin kanssa on ennen eletty 👍

        Minä olisin jäänyt omaehtoiseen karanteeniin ihan vaikka vain flunssankin takia, sillä sekin leviää kuin sienet sateella ja en halua tartuttaa muita.
        Tapahtuman järjestäjälle olisi voinut ilmoittaa että laittaa facebookkiin tietoa jotta ihmiset tietäisivät hieman omia oireitaan seurailla.
        Ikävä kyllä korona ei ole flunssa. Olisikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olisin jäänyt omaehtoiseen karanteeniin ihan vaikka vain flunssankin takia, sillä sekin leviää kuin sienet sateella ja en halua tartuttaa muita.
        Tapahtuman järjestäjälle olisi voinut ilmoittaa että laittaa facebookkiin tietoa jotta ihmiset tietäisivät hieman omia oireitaan seurailla.
        Ikävä kyllä korona ei ole flunssa. Olisikin.

        Laitoin hänen faceen viestin, mutta se hävisi saman tien ilman kommenttia 🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitoin hänen faceen viestin, mutta se hävisi saman tien ilman kommenttia 🙄

        Huomasin viestisi jos kyseessä 🌻🌼🏵️ tapahtuma 👎


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomasin viestisi jos kyseessä 🌻🌼🏵️ tapahtuma 👎

        Ja sit se iholle tunkenut ku*****mies 🤮


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sit se iholle tunkenut ku*****mies 🤮

        Eipä ollu maskia hänelläkään.


      • Anonyymi

        Korona voi olla myöskin kuumeeton ja se on juuri flunssan kaltainen sairaus. Rokotetuille harvemmin tulee kuumetta.
        t lääkäri


    • Anonyymi

      Onko ihan oikeasti vielä joku pöljä, joka ei ymmärrä että sillä maskilla suojataan kanssakulkijaa, ei itseä.
      Sen maskin tarkoitus on estää viruksen levittämistä.
      Kukaan ei ole kova jätkä ilman maskia, ainoastaan tyhmä tai välinpitämätön.
      Tai sitten lukenut MV-lehteä, joka taas kertoo lukijastaan paljon.

      • Anonyymi

        Maskeja on monenlaisia. Valitse maski, joka suojaa sinua itseäsi sekä myöskin muita.

        Mikäli maski ei suojaa käyttäjää itseään, se on huonolaatuinen.


    • Anonyymi

      Minulla, sisarellani, äidilläni ja tädilläni on astma
      Minulla ja siskolla vielä raskaansarjan allergiat siihen lisäksi (siitepöly, heinä yms,) joten maski päässä mennään kesät oli Koroanaa tai ei.
      Ja talvella maski tai hengityssuojain pakkasilmaa vastaan.

      Mikä nyt on suorastaan erityisesti alkanut vituttaa, ovat nämä itteään täynnä olevat kyselijät jotka katsovat oikeudekseen udella miksi kuljemme ulkonakin maskit päällä.

      Mikä helvetti antaa tuntemattomille luvan utsia toisten maskin käytöstä?!? Tai tulla kyselemään "Onks siulla Korona?"
      Mitä se kenellekään kuuluu kuka käyttää maskia ja miksi!
      Maskin käyttö ei ole laissa kielletty ja on erittäin epäkohteliasta tulla kyselemän miksi sitä käytetään.

      Vai pitäiskö meidänkin alkaa kysellä minkä ihmeen takia joku käyttää mustaa takkia tai sinisiä farkkuja?

      HERÄTKÄÄ PAHVIT!
      Päätin että tästä lähtien vastaan törkyturpien kyselyihin yhtä epäkohteliaasti. Eiköhän se kyttääminen ja utelu lopu!

      • Anonyymi

        Sairauksiin on olemassa oikeitakin hoitoja olemassa ja maski ei mikään hoitomuoto, päinvastoin. Alennatte entistään hengitysteiden toimintaa ja omaa immuniteettia käyttämällä maskeja jatkuvasti. Ihmisiä ei ole luotu kulkemaan hengityssuojaimissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairauksiin on olemassa oikeitakin hoitoja olemassa ja maski ei mikään hoitomuoto, päinvastoin. Alennatte entistään hengitysteiden toimintaa ja omaa immuniteettia käyttämällä maskeja jatkuvasti. Ihmisiä ei ole luotu kulkemaan hengityssuojaimissa.

        Jos siitepölyn ja katupölyn saan pidettyä poissa hengitysteistäni maskilla tai hengityssuojaimellani, niin kai minä niitäkäytän!
        Mikähän ihmepilleri sun varastostas korvaisi tämän asian?
        Etkä sinä muutenkaan mistään itään tiedä.
        Eipä ole terveytemme, ei minun eikä sukulaistenkaan huonontunut hengityssuojainten käytöstä. Päinastoin, paljon paremmin hengittää kun ei tarvi keuhkoihinsa allergeeneja vetää.

        Sitten kun olet yhtä vakavasti astmaattinen ja allerginen kuin minä ja lähisukulaiseni, tule sitten jankuttamaan paskaa ja pätemään!
        Hanki edes alustavat sairaanhoidon jalääkärin tiedot ennenkuin alat pateä ja ohjeistaa sairaita ihmisä.

        Lopuksi, oi Suuri Tietäjä: Juuri astmaan erikoistunut lääkäri on antanut minulle ja sukulaisilleni ohjeet miten suojata hengitystiemme ulkosalla liikkuessamme.

        Joten ÄLÄ puuttu asioihin joista et ymmärrä yhtään mitään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos siitepölyn ja katupölyn saan pidettyä poissa hengitysteistäni maskilla tai hengityssuojaimellani, niin kai minä niitäkäytän!
        Mikähän ihmepilleri sun varastostas korvaisi tämän asian?
        Etkä sinä muutenkaan mistään itään tiedä.
        Eipä ole terveytemme, ei minun eikä sukulaistenkaan huonontunut hengityssuojainten käytöstä. Päinastoin, paljon paremmin hengittää kun ei tarvi keuhkoihinsa allergeeneja vetää.

        Sitten kun olet yhtä vakavasti astmaattinen ja allerginen kuin minä ja lähisukulaiseni, tule sitten jankuttamaan paskaa ja pätemään!
        Hanki edes alustavat sairaanhoidon jalääkärin tiedot ennenkuin alat pateä ja ohjeistaa sairaita ihmisä.

        Lopuksi, oi Suuri Tietäjä: Juuri astmaan erikoistunut lääkäri on antanut minulle ja sukulaisilleni ohjeet miten suojata hengitystiemme ulkosalla liikkuessamme.

        Joten ÄLÄ puuttu asioihin joista et ymmärrä yhtään mitään!

        Astmaan on ihan oikeita lääkkeitä sekä hoitoja olemassa ja ne eivät liity maskeihin millään tavalla. Maskien käyttö helpottaa oloa kyllä ja sitä suositellaan koska kyseessä on halvin tapa päästä ”ongelmasta” eroon. Pitkässä juoksussa maskin käytöstä seuraa mm. immuniteetin aleneminen ja sitä kautta astma tulee vain pahenemaan.
        Suosittelen kääntymään yksityisen lääkärin puoleen jos haluaa oikeat lääkkeet ja hoidot hengitystieoireisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Astmaan on ihan oikeita lääkkeitä sekä hoitoja olemassa ja ne eivät liity maskeihin millään tavalla. Maskien käyttö helpottaa oloa kyllä ja sitä suositellaan koska kyseessä on halvin tapa päästä ”ongelmasta” eroon. Pitkässä juoksussa maskin käytöstä seuraa mm. immuniteetin aleneminen ja sitä kautta astma tulee vain pahenemaan.
        Suosittelen kääntymään yksityisen lääkärin puoleen jos haluaa oikeat lääkkeet ja hoidot hengitystieoireisiin.

        Pidä sitten leipäläpesi itse kiinni, johan tuossa kirjoittaja totesi että hän on saanut suositukset lääkäriltään. Ja yhä sä vaan siinä jankutat ja pädet, vaikket mistään mitään tiedäkään.
        Mäkin ole käyttänyt maskia koko Korona ajan, eikä ole immuniteetti alentunut yhtään mihinkään. Lopeta se väärän tiedon jankuttaminen.
        Eiköhän noi lekurit ja ne joilla On astma kumminkin tiedä asiat paremmin kuin sä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidä sitten leipäläpesi itse kiinni, johan tuossa kirjoittaja totesi että hän on saanut suositukset lääkäriltään. Ja yhä sä vaan siinä jankutat ja pädet, vaikket mistään mitään tiedäkään.
        Mäkin ole käyttänyt maskia koko Korona ajan, eikä ole immuniteetti alentunut yhtään mihinkään. Lopeta se väärän tiedon jankuttaminen.
        Eiköhän noi lekurit ja ne joilla On astma kumminkin tiedä asiat paremmin kuin sä.

        Huomaa miten pelokas olet kun oikein puhuttelet isolla kirjaimella koronaa 😄
        Juurikin julkisen puolen lääkäri on voinut mennä jotain tuollaista neuvomaan, yksityisellä oltaisiin ongelmaan löytynyt oikeat ratkaisut ja lääkkeet.


    • Anonyymi

      Olen koko koronapandemian aikana toiminut lääketieteen tiedon turvin piittaamatta hallituksen ja talouden tarpeista ja toiveista.

      Aloitin maskin pitämisen ja käsidesin käytön samana päivänä, kun kuulin uutisista pandemian alkaneen. Kellään ei tuolloin näkynyt kasvomaskeja vielä eikä niitä ollutkaan kuin joissakin apteekeissa. Myöskin kävin vain kerran viikossa ruokakaupassa, pienessä sellaisessa, koska otin tartuntavaaran huomioon.

      Tämän pandemian aikana toimin ja olen toiminut hyvin erittäin varovaisella tavalla, koska maailmalla oleva virus on tappava. Vuoden 2020 alusta en ole käynyt missään porukoissa, en ole tavannut juurikaan sellaisia ihmisiä joiden tiedän liikkuvan paljon toisten ihmisten kanssa piittaamatta pandemiasta ja kielloista.

      Käytän kaikkialla liikkuessani ulkotiloissa ja sisätiloissa ( yleiset tilat, kauppa, apteekki ym kasvosuojaa ja käsidesi mennen tullen ja aina.

      Todella vähäistä minun kohdallani on ollut muiden ihmisten kohtaaminen ja ihan tarkoituksella. Haittaa siitä ei ole minulle ollut, koska muutenkin nautin hiljaisuudesta ja rauhallisuudesta ja työskentelen yksin. Netin kautta asiat hoituvat hyvin, mitään porukoita ja tartuntaryhmiä ei tarvita.

      Aion olla vastaisuudessakin erittäin varovainen, sillä pandemia ei lopu, vaikka meille annetaan talouden nimissä lupa kulkea kuin ennen pandemiaa. Tämä virus ja sen muunnokset pysyvät maapallolla ja ihmisten liikkumisen myötä saattaa räjähtää uusia variantteja, jotka jälleen menevät rokotusten läpi ja kuolemia kohdataan.

      Motto. Paras on ajatella omilla aivoillaan ja olla kuuntelematta hallituksen höpinöitä.

      Kasvomaskia tulen käyttämään ainakin seuraavat 5 vuotta, on minun viisivuotissuunnitelmani.

      • Anonyymi

        Siinä teet kyllä hyvän ihmiskokeen omalle terveydelle kun käytät syyttä suotta hengityssuojainta. Onnea tulevien sairauksien kanssa jonka itse aiheutat toimillasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä teet kyllä hyvän ihmiskokeen omalle terveydelle kun käytät syyttä suotta hengityssuojainta. Onnea tulevien sairauksien kanssa jonka itse aiheutat toimillasi.

        Mittee se siul kuulluu? Miekiin käytän maskia nyt ja tulevaisuuvessakkin.
        On siul kuule paljon hommoo ko kaikkia jouvut valistamaan koko aja ja kytteet ja voivotat ko immeiset silt kulkoot rätti naamalla, vaik sie kui tukapiptäs sen takkii repisit. Kyl sie enne meitä kuolla kupsahat. Joset muute nii stressii minkä suat siitä vaivast ko myö vaa käytetää masakii vaik sinnuu se nii kovast ain harmittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mittee se siul kuulluu? Miekiin käytän maskia nyt ja tulevaisuuvessakkin.
        On siul kuule paljon hommoo ko kaikkia jouvut valistamaan koko aja ja kytteet ja voivotat ko immeiset silt kulkoot rätti naamalla, vaik sie kui tukapiptäs sen takkii repisit. Kyl sie enne meitä kuolla kupsahat. Joset muute nii stressii minkä suat siitä vaivast ko myö vaa käytetää masakii vaik sinnuu se nii kovast ain harmittaa.

        Älä pelkää, kirjoittelen tänne samalla kun väännän savet pönttöön joten ei mene oma aika millään lailla hukkaan.


    • Anonyymi

      Oli miten oli, mutta äärimmäisen allergisena ihmisenä en voi ihmisten ilmoilla ilman maskia liikkua. Ennen minua pidettiin kummajaisena ja nyt olen yksi monista. Jos maskisuositus päätetään niin muistakaa, silloinkin jokaisella on oikeus maskia nokallaan pitää syystä jos toisesta. Kaikki maski naamalla kulkevat kun eivät ole trollien vihaamia koronahysteerikkoja. Otetaanpa oppia Japanista, maski on normal.

      • Anonyymi

        Kyllä mutta on meitä jotka haluavat turvavälin.Emme tykkää maskillisten "lähentelystä" eli tulette suojan kanssa liian lähelle kiireissään tai muuten.Kiertäkää kaukaa ja pitäkää turvaväli myös maskilliset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mutta on meitä jotka haluavat turvavälin.Emme tykkää maskillisten "lähentelystä" eli tulette suojan kanssa liian lähelle kiireissään tai muuten.Kiertäkää kaukaa ja pitäkää turvaväli myös maskilliset.

        Sä olet tynnyrissä kasvanut ja tapinreijästä syötetty?
        Maskilliset niitä turvavälejä pitää!
        Eilenkin Tokmannilla maskiton pariskunta hönki edellä jonottavien niskaan. Typerää ja äärimmäisen epäkohteliasta.
        Olisinpa ollut samassa kassajonossa niin 🤬


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä olet tynnyrissä kasvanut ja tapinreijästä syötetty?
        Maskilliset niitä turvavälejä pitää!
        Eilenkin Tokmannilla maskiton pariskunta hönki edellä jonottavien niskaan. Typerää ja äärimmäisen epäkohteliasta.
        Olisinpa ollut samassa kassajonossa niin 🤬

        Ehkäpä maskilliset myös pitävät turvavälin siinä missä maskittomat.En edelleenkään pidä maskillisista lähentelijöistä lähikaupoissa ym..Turvaväli kaikille asioidessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mutta on meitä jotka haluavat turvavälin.Emme tykkää maskillisten "lähentelystä" eli tulette suojan kanssa liian lähelle kiireissään tai muuten.Kiertäkää kaukaa ja pitäkää turvaväli myös maskilliset.

        Elä siekää siin voissuu ain siittä lähentelyst. Sie taiattii ollla itte vallan semmottine lähentellii.
        Mie en oo nähnä yhenkkää liinapiän kettää lähenetelvä, vaa työ maskivastaset ain ootta rikkomassa turvavällei, ettäkä pese tassujanna, ettäkä käytä desinfektii.
        Maskinuamat ne o jotka turvaväin pittäät ja äksyvää muilekkii jos tulloo liia liki.
        Joten mittteepä jos sikii pitäsit pienempää iänt ja pitäsit ne turvävälit kans.
        Pysy siekiin kaukana muista, nii mualima pelastuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä maskilliset myös pitävät turvavälin siinä missä maskittomat.En edelleenkään pidä maskillisista lähentelijöistä lähikaupoissa ym..Turvaväli kaikille asioidessa.

        Tykkätkös sitten maskittomista lähentelijöistä? Omituista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elä siekää siin voissuu ain siittä lähentelyst. Sie taiattii ollla itte vallan semmottine lähentellii.
        Mie en oo nähnä yhenkkää liinapiän kettää lähenetelvä, vaa työ maskivastaset ain ootta rikkomassa turvavällei, ettäkä pese tassujanna, ettäkä käytä desinfektii.
        Maskinuamat ne o jotka turvaväin pittäät ja äksyvää muilekkii jos tulloo liia liki.
        Joten mittteepä jos sikii pitäsit pienempää iänt ja pitäsit ne turvävälit kans.
        Pysy siekiin kaukana muista, nii mualima pelastuu.

        Natsi-Saksassa tehtiin kanssa ”desinfektii” suihkutiloissa. Ei kannata uskoa kaikkeen mitä viranomaiset suosittelevat 😛


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Natsi-Saksassa tehtiin kanssa ”desinfektii” suihkutiloissa. Ei kannata uskoa kaikkeen mitä viranomaiset suosittelevat 😛

        Hehe, elä ja muuta virka! Mie en mittään litkui tassuihini sotke, "vettä vaa ja Viledaa" - no jos saiputta kuminnii, sillä ne virukset lähttöö ja liat kans.
        Vuan miten lienöö, ko ain haukuttaa niit musliminaisii ko rättipiässä alati vaeltaat ja ny on yhel ja toiselkkii tavan immeiselläi musta rätti nuamallans.
        Kettees ne ny piässööt räksyttämmää ko siinähä jo pata kattiloo haukkuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tykkätkös sitten maskittomista lähentelijöistä? Omituista.

        Turvaväli !!!!!!kaikille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turvaväli !!!!!!kaikille

        Älä sitten vouhota maskilähentelijöistä.
        Ja lakkaa itsekin lähentelemästä!
        Maskin kanssa tai ilman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tykkätkös sitten maskittomista lähentelijöistä? Omituista.

        Ois se kiva kun nuo nuoret naisetkin lähentelisivät tuolla kassajonoissa - sitä taidat syvimmältäsi toivoa vaikka valitat turvaväleistä, muut välit mielessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turvaväli !!!!!!kaikille

        Jalkoväli 😵😵😵jakoväli, surmaväli, hurmaväli, ei väliä - ei Villekään välittänyt vaikka oli välitystoimistossa töissä ja sai lopputilin.


    • Anonyymi

      täällä toiset mollaa maskinkäyttäjiä. sairaaloissa esimerkiksi syöpäosastoilla heikon immuunivasteen omaavat potilaat joutuvat käyttämään kasvomaskeja juuri siksi etteivät he saa mitään infektiota. mitä tämä kertoo meille? kertoo sen, että maski suojaa juuri myöskin käyttäjäänsä.

      • Anonyymi

        Sairaalassa ok ennenkin - muualla turhake - jos tarvis niin pysy kotona potemassa tautisi -mitäs honkkaat ympäri kylää.


    • Anonyymi

      Olen tenttinyt mikrobiologian oikein laajan osuuden ja istunut luennoilla. Se auttaa tosi paljon ymmärtämään näitä maski ja muita asioita viruksista ja bakteereista. Pidän siis maskia, vaikka muuta sanotaan.

    • Anonyymi

      Minäkin pidän maskia sanokoot kuka mitä tahtoo, vaikka en olekaan mitenkään lääketieteeseen tai biologiaan perehtynyt.
      Krooninen poskiontelotulehdukseni on muuten yllättäen helpottanut jatkuvan maskin käytön aikana. Johtuneeko hyvinkin siitä etten enää saa hengitysteihini ylimääräisiä pöpöjä. Hajuaistinikin on riemukseni hiukan parantunut.

      • Anonyymi

        Se poskihanhiontelotulehdus voi vaihtua keuhkovammoihin nyt.
        TV mainostaa juuri tehokkaasti, että kannattaa mennä keuhkotutkimuksiin.
        Kai lamppu syttyi?


      • Anonyymi

        Me emme ole tarvinneet päivääkään käyttää eikä olla ostettu.
        Turha on turhaa siinä missä joku koronavilkkukin - täysin idioottien keksintö.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Älä hyvä ihminen rokotetta ota. Laita foliohattu päähän, se sinua koronalta ja muilta viruksilta suojelee.
        Muistamme sinua lämmöllä kun virut sairaalan teho-osastolla hengityskoneessa. Sitä saa mitä tilaa.


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe