Palattuaan Thaimaan ja Pattayan matkalta yhdelle kaverille kävin,
niin ja ei muuta, kuin seuraavana päivänä herättyä kuuli radiosta, kuin
mahtavaan ja hienoon valtioon hän oli saapunut ja ei muuta, kuin
ulosottolaskujen seasta välittömästi psyykkiseen päivystykseen.
Välittömästi kaveri kuljetettiin pimennetyssä sairasautosssa omalle
osastolle suljettuun ja pimennettyyn huoneeseen vahvassa lääkityksessä.
Hoitojakso aloitettiin pienellä kurkkauksella keinovaloon ja vähän
kerralla vähennettiin lääkitystä. Diagnoosiksi kirjattiin voimakas
Jet Lag ja epänormaalin hyvänolon tuntemus matkalla.
Psyykkinen hoito aloitettiin piiriporukalla ja sait kertoa oman
kokemuksesi miten haluat parantua. Aloitettiin, että Thaimaassa ei
ole todellista hymyä, vaan kaikki hymylee teennäisesti. Vain Onnellassa
kaikki hymyilevät oikeasti ja kaikkien oli sitten hymyiltävä piirissä.
Kaveri pääsi pois sitten hoitolasta ja pääsi ensimmäisen kerran taas
nettiin ja hän kertoi matkakokemuksistaan suorastaan karmivia
kokemuksia. Tänäkin päivänä Kaveri miettii kokemuksiaan ja sitä mitä
hän todellisuudessa on kokenut Pattayalla. Nyt on vuosia mennyt ja
suunnitelee uutta matkaa ja pelkää taas paluuta ja käykö taas, kuin
viimeksi.
Uutisissa kaveri on nähnyt pelottavia asioita ja aivan samoin, kuin
monet tällä palstalla on ammentaneet tietoa YLE:n dokumenteista.
Uutisia ei meille Thaimaan ja Aasian ihmisille haluta näyttää ja he
onkin rajoittaneet tietoliikenteen vain rajatulle alueelle.
Kuinka moni herää suomessa ?
5
64
Vastaukset
- Anonyymi
Onko Tämän palstan Pattayan ja Thaimaan poijilla ollut samalaisia
uni-kokemuksia ? Kyllä se edellinen painajainen oli myös kauhea.
Siinä oli joku hullu päässyt valtaan ja vaihtanut euron markaksi ja
mää en päässyt enää takaisin Aasiaan. Ei ollut rahaa.
Sitten, niissä kaikissa ruokapurkeissa luki suomi-keittoa ja kaikissa
luki jotakin suomi ja suomalainen. Siinä lähti oikeasti mielikuvat,
että nyt ei olla enää Pattayalla tai aasiassa.
Minä en tiedä miten minä olin sinne suomeen joutunut ?
Kauhee uni oli ... Kyllä, kun heräsin, niin tuntu kivalta nähä, että
olin kodissa Cambodiassa.
Miten, kuitenkin joku voi lähteä täältä paluulennolle, no moni on
tehnyt pakosta sen viimeisen valinnan ja hypännyt parvekkeelta.
On siinä surunmurtamaa miestä lähdössä muihinkin maihin mitä
muistelin.
Onko joku oikeasti suomessa tällä palstalla ? Voin vakuuttaa että olen ollut Suomessa jo 63 vuotta ja risat hampaat.
- Anonyymi
Miten sinä voit ?
Anonyymi kirjoitti:
Miten sinä voit ?
Kiitos kysymästä häiritsetkö jos poltan sätkää tässä samalla? Karvaperse sätkää tässä veän ku viltterit loppu. Vähän kohmeloa on ku alko kuu railakkaasti alkolla.. ens viikolla nähään sitten taas vilua ja nälkää. Muna voi huonosti mutta maistuu hyvältä piiraan päällä. Päivällä pystyy aina syömään vähän ku silloin ei okseta niin pal. Hammas lääkärissä kävin ni se soitti ampulanssin kun avasin suuni ja otti itelleen lisä happia.
- Anonyymi
SenssuChlangMai kirjoitti:
Kiitos kysymästä häiritsetkö jos poltan sätkää tässä samalla? Karvaperse sätkää tässä veän ku viltterit loppu. Vähän kohmeloa on ku alko kuu railakkaasti alkolla.. ens viikolla nähään sitten taas vilua ja nälkää. Muna voi huonosti mutta maistuu hyvältä piiraan päällä. Päivällä pystyy aina syömään vähän ku silloin ei okseta niin pal. Hammas lääkärissä kävin ni se soitti ampulanssin kun avasin suuni ja otti itelleen lisä happia.
Mä meen nukkumaan... täällä on jo puoliyö.
Toivottavasti unet pysyy paikallisissa asioissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1141259
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221143- 1381013
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä45975- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592