Voiko nyrkkeilyn aloittaa vaan urheillakseen ja olla menemättä otteluihin

Anonyymi

Moi

Oon 16-vuotias tyttö ja haluaisin aloittaa nyrkkeilyn. Lajin aloittamiseen minulla on kaksi syytä. 1. Haluan jonkin harrastuksen, jotta pysyn kunnossa. 2. Haluan oppia itsepuolustuslajia, sillä välillä tunnen oloni liian heikoksi jos ikinä joutuisin tappeluun. Onko kellään vinkkejä antavaksi tai ylipäätään vastausta kysymykseeni? Arvostaisin paljon jos joku samalla myös kertoisi lajista enemmän että onko se oikeasti liian hankalaa ja vieko se aikaa paljon tai riittääkö vain että käy siellä pari kertaa viikossa lukion ohella.

17

892

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jokainen harrrastelija päättää ihan itse, meneekö otteluihin vai ei. Kunto nousee missä tahansa lajissa ja tyylisuunnassa, kunhan vain seuran treenit ovat hyvät. Kuntonyrkkeilytunnit ovat myös hyvä vaihtoehto. Itsepuolustukseen suosittelen naisten itsepuolustus- ja uhkatilannekoulutusta.

• Anonyymi

Jokainen tähtää sisimmässään MM otteluun

Muuta on turha väittää kenenkään

• Anonyymi

Kuntonyrkkeily, siellä opetetaan oikea tekniikka ja oppii lyömään. Kilpanyrkkeilyseurat näitä yllä pitää ja usein samat valmentajat toimivat molemmissa hommissa.
      Ei kun ota yhteys paikalliseen seuraan ja kysy sieltä, täältä ei voi kuin arvailla.

• Anonyymi

Mieluiten MM-otteluun, mieluiten jopa WBC-liiton.

• Anonyymi

Tyhmään kysymykseen vittumainen vastaus: ei voi. Jokainen tähtää sisimmässään maailmanmestaruuteen.

• Anonyymi

Tähtäisit itse itseäs coltilla ohimoos.

• Anonyymi

Jokainen jolla on munaa tähtää MM vöihin

• Tuli mieleen sellainen huvittava tilanne, missä joku kaltaisesi ei-otteleva treenaa ja treenaa ollen vielä todella lahjakas niin, että salilla sparratessaan muita olisi olympialaisiin valmistautuva nyrkkeilijä todella kusessa sparrattavan kanssa. ; )

Itse asiassa todella kova sparraaja voi ansaita vähän kahvirahaakin sillä.

Helpompaa nyrkkeilyä harrastavan on olla ottelematta kuin esimerkiksi jääkiekkoilijan! :D

• Anonyymi

Harkitse, saat päähäsi iskuja, ei terveellistä.
      Ehkä joku muu kamppailulaji, esim. judo.

• Saahan sitä väistää.Eikä se satu jos päähän lyö(Elis Ask)

• Anonyymi

totta kai.Nyrkeily on mahtava kuntolaji. Hoitaa myös päättä,voit hakat säkkiä ja purkaa sihen pahan mielesi. Liity vaan kotisi lähellä nyrkeily seuraan,Kerrot motiivisi,kilpailee et lähde.Liikunta salit ainakin H:Ki kaupunki.On nyrkeily säkejä,kuin muita kuntoiluun liityviä. Vanhempi väki opetaa siellä sinua ihan ilmasiksi oikea teknikka hakaa esim. säkkiä,Hyppy narun voit ostaa itsellesi. Kuulu osana nyrkeilyyn. Hyppy naru on helppo kuntoilu välinen kaiken ikäisille,voi ulkona hyppiä sillä ihan missä vain ja kunto kasvaa todella hyvin.

• Anonyymi

Totta,nyrkkeily kuntoiluna on todella upea laji,monipuolinen tapa hikoilla ,kunto ja voima,molemmat kohotat yllättävän monipuolisella liikunnalla.

• Anonyymi

Tuo aloitus on taas noita feikkialoituksia. Aika hyvin väsätty mutta potaskaa. 16 v tyttö ei kysele täällä mitään, kun on eläviä ihmisiä keltä kysellä.

• Anonyymi

Ns. nyrkkeilijöitä,nyrkkeilyihmisiä on Suomessa vaan muutama sata,asiantuntijoita kymmeniä.Kuntonyrkkeilijöitä muutama tuhat.Tämä on totuus.Se on olematon määrä tässä maassa.Puhuin tästä aikanaan erään Brittibokraajan kans että Suomi ei ole nyrkkeilyä ymmärtävä kansa.Yllättäen hän oli kotimaastaan samaa mieltä täysin.Olin ihmeissäni mutta tarkemmin ku miettii,onhan sitä populaa Briteissä aivan eri määrä ku Suomessa.Asia on edelleen näin:Nyrkkeily on outo ja mystinen laji lähes koko kansalle.

• Anonyymi

Melkeen kaikki nyrkkeilijät on bedofiilejä...

Kuuluu siihen kulttuuriin

• Anonyymi

Obettele kirjottamaan oikein buubää...

• Anonyymi

Bedofilia on nyrkkeilyn WBA liiton säännöstössä sallittu

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      69
      6520
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3093
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      32
      2259
    4. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1857
    5. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      20
      1848
    6. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      19
      1823
    7. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      13
      1572
    8. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18
      1539
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      51