Meitä nuoria on vaivannut

Anonyymi

se, että meillä puhutaan niin, että olemme ainoita Jumalan Valtakunnan- jäseniä, koko maailmassa.
Tyttöporukalla etsimme koko illan Raamatusta siihen tukea, löytämättä.
Mihin asia perustuu Raamatusta, koska koemme olevan kristitty porukka.

7- tyttöä?

30

534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikissa reurakunnissa pelastuu ne jotka ovat uudestisyntyneet ja silloin heidän sydämmiinsä on tullut Pyhä Henki ja hellä on taivaallinen voima sydämmissä ja Jumalan pyhyys.
      Tässä muutama Raamatun kohta, joka todistaa, että ei ole seurakuntarajoja, vaan kaikki jotka huutaa Jumalan puoleen pelastuu. Room. 10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."

      Jooel 2:32 Ja jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu. Sillä Siionin vuorella ja Jerusalemissa ovat pelastuneet, niinkuin Herra on sanonut; ja pakoonpäässeitten joukossa ovat ne, jotka Herra kutsuu.
      Ap.t. 2:21 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'

      • Anonyymi

        "Jooel 2:32 Ja jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu. Sillä Siionin vuorella ja Jerusalemissa ovat pelastuneet, niinkuin Herra on sanonut; ja pakoonpäässeitten joukossa ovat ne, jotka Herra kutsuu.
        Ap.t. 2:21 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'"

        Ei kaikki joka sanoo Herra Herra peri taivasten valtakuntaa vaan joka toteuttaa taivaallisen isän tahdon sanotaan Raamatussa myös,Että nämä ovat ehkä vähän ristiriidoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jooel 2:32 Ja jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu. Sillä Siionin vuorella ja Jerusalemissa ovat pelastuneet, niinkuin Herra on sanonut; ja pakoonpäässeitten joukossa ovat ne, jotka Herra kutsuu.
        Ap.t. 2:21 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'"

        Ei kaikki joka sanoo Herra Herra peri taivasten valtakuntaa vaan joka toteuttaa taivaallisen isän tahdon sanotaan Raamatussa myös,Että nämä ovat ehkä vähän ristiriidoissa.

        Joel H: Turhaan, aivan turhaan,
        mä koitan tavoittaa sua viereltäin....


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jooel 2:32 Ja jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu. Sillä Siionin vuorella ja Jerusalemissa ovat pelastuneet, niinkuin Herra on sanonut; ja pakoonpäässeitten joukossa ovat ne, jotka Herra kutsuu.
        Ap.t. 2:21 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'"

        Ei kaikki joka sanoo Herra Herra peri taivasten valtakuntaa vaan joka toteuttaa taivaallisen isän tahdon sanotaan Raamatussa myös,Että nämä ovat ehkä vähän ristiriidoissa.

        Ei todella, mutta joka uskoo Jeesuksen kaikkivaltiaaksi Herraksi ja tunnustaa Hänet julkisesti Herraksi, sekä hakeutuu kasteelle, ei ole edellytyksiä joutua kadotukseen.
        Matt. 10:33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.

        Mutta tuosta tytöille, Jumalan Valtakuntaa, joka on vielä maan päälle tulematta, johtaa Jumala, ei minkään lahkon puh. veljet.

        Panen faktaa näkyviin, jossa Jumalan tuo sen Taivaasta jossa Hän sen rakensi, milleneumin jälkeen, kolloin kaikki muu maailma on kadonnut, ja Raamatun mukaan aina eläneetkin ihmiset luetaan mukaan ovat Jeesuksen seuraajia, n.1/3 väestöstä.

        Ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "KATSO, JUMALAN MAJA IHMISTEN KESKELLÄ, Ja hän on asuvaHEIDÄN KESKELLÄNSÄ, ja he ovat hänen kansansa, ja JumalaITSE ON OLEVA HEIDÄN KANSSAAN heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

        Se on Jumalan Valtakunta, toimii ikuisesti. Lestadiolaisuudesta ei juuri puhuta. Siellä ei naida, ei tunnisteta entisiä tuttuja, eikä ole kinaa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei todella, mutta joka uskoo Jeesuksen kaikkivaltiaaksi Herraksi ja tunnustaa Hänet julkisesti Herraksi, sekä hakeutuu kasteelle, ei ole edellytyksiä joutua kadotukseen.
        Matt. 10:33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.

        Mutta tuosta tytöille, Jumalan Valtakuntaa, joka on vielä maan päälle tulematta, johtaa Jumala, ei minkään lahkon puh. veljet.

        Panen faktaa näkyviin, jossa Jumalan tuo sen Taivaasta jossa Hän sen rakensi, milleneumin jälkeen, kolloin kaikki muu maailma on kadonnut, ja Raamatun mukaan aina eläneetkin ihmiset luetaan mukaan ovat Jeesuksen seuraajia, n.1/3 väestöstä.

        Ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "KATSO, JUMALAN MAJA IHMISTEN KESKELLÄ, Ja hän on asuvaHEIDÄN KESKELLÄNSÄ, ja he ovat hänen kansansa, ja JumalaITSE ON OLEVA HEIDÄN KANSSAAN heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

        Se on Jumalan Valtakunta, toimii ikuisesti. Lestadiolaisuudesta ei juuri puhuta. Siellä ei naida, ei tunnisteta entisiä tuttuja, eikä ole kinaa.

        Mutta sehän ei ole mitään raamatun mukaista uskoa, että uskoo Jeesuksen Herraksi , uskoohan perkeleetkin.

        Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu, mutta joka ei usko se kadotetaan.
        Kasten on hyvän omantunnon liitto.

        Kukaan ei voi tulla Jumalan tykö, ellei Jumala kutsu ihmistä.
        Muista Luojaa nuoruudessa ennen kuin pahat päivät tulevat.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei todella, mutta joka uskoo Jeesuksen kaikkivaltiaaksi Herraksi ja tunnustaa Hänet julkisesti Herraksi, sekä hakeutuu kasteelle, ei ole edellytyksiä joutua kadotukseen.
        Matt. 10:33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.

        Mutta tuosta tytöille, Jumalan Valtakuntaa, joka on vielä maan päälle tulematta, johtaa Jumala, ei minkään lahkon puh. veljet.

        Panen faktaa näkyviin, jossa Jumalan tuo sen Taivaasta jossa Hän sen rakensi, milleneumin jälkeen, kolloin kaikki muu maailma on kadonnut, ja Raamatun mukaan aina eläneetkin ihmiset luetaan mukaan ovat Jeesuksen seuraajia, n.1/3 väestöstä.

        Ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "KATSO, JUMALAN MAJA IHMISTEN KESKELLÄ, Ja hän on asuvaHEIDÄN KESKELLÄNSÄ, ja he ovat hänen kansansa, ja JumalaITSE ON OLEVA HEIDÄN KANSSAAN heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

        Se on Jumalan Valtakunta, toimii ikuisesti. Lestadiolaisuudesta ei juuri puhuta. Siellä ei naida, ei tunnisteta entisiä tuttuja, eikä ole kinaa.

        Parapastori levittää taas soopaansa saadakseen harhauttaa. Eihän Paavalikaan julistanut Jumalan valtakuntaa ,joka voidaan havaita vaan niinkuin Jeesus kertoi.
        Luuk. 17:20
        Kun fariseukset kysyivät Jeesukselta, milloin Jumalan valtakunta tulee, hän vastasi: "Ei Jumalan valtakunta tule niin, että sen tulemista voidaan tarkkailla.
        Ilmestyskirjan mukainen Jumalanvaltakunta on havaittavissa.
        Ap. t. 20:25
        "Nyt tiedän, että te ette enää näe minua, ei kukaan teistä, joiden keskuudessa olen elänyt ja julistanut Jumalan valtakuntaa.
        Ap. t. 28:31
        Hän julisti Jumalan valtakuntaa ja opetti, kuka Herra Jeesus Kristus on, avoimesti ja kenenkään estämättä.
        Room. 14:17
        Jumalan valtakunta ei ole syömistä eikä juomista, vaan vanhurskautta, rauhaa ja iloa, jotka Pyhä Henki antaa. [Room. 5:1; Gal. 5:22]
        1. Kor. 4:20
        sillä Jumalan valtakunta ei ilmene puheina vaan voimana. [1. Kor. 2:5


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sehän ei ole mitään raamatun mukaista uskoa, että uskoo Jeesuksen Herraksi , uskoohan perkeleetkin.

        Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu, mutta joka ei usko se kadotetaan.
        Kasten on hyvän omantunnon liitto.

        Kukaan ei voi tulla Jumalan tykö, ellei Jumala kutsu ihmistä.
        Muista Luojaa nuoruudessa ennen kuin pahat päivät tulevat.

        Perkele uskoo Jumalaan, sillä juttelihan Hän Jumalan kanssa Job 2; 2 Herra kysyi Saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi: "Olen kuljeksinut pitkin ja poikin maita mantereita."
        Siitä jatkui dialogi heidän kanssaan, joka päättyi sanoihin;
        6 Herra sanoi Saatanalle: "Hyvä on! Tee hänelle mitä haluat, mutta henkeä et saa häneltä viedä!"
        Eli Jumala antoi Hänelle vallan maan päällä, rajoituksen kanssa kylläkin.

        Mutta mikä on saatan ja Jeesuskin suhde?
        Matt 4;8 Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston
        9 ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua".
        10 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'."

        Jeesus tiesi saavansa kaiken vallan maailmaan Jumalalta, sillä Dan 7;14 kertoo jo sen, joten ei lähtenyt kelkkaan.

        Väität lestadiolaisittain, ette Raamattu tue Jeesuksen Herruutta? Vääristelyä, ei ihme jos tytöt kyselevä? Oppinne on hyvin pakanallista ihmisoppia.

        Jeesuksen herruudesta kertoo pelkästään UT 692 kertaa Jeesuksen Herruudesta, ja otan vaikka yhden esimerkin; Ilm 22:20 Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian." Amen, tule, Herra Jeesus!

        Saatana tietää Jeesuksen, mutta on samanlainen kun Vellu, ei tunnusta Häntä kaikkivaltiaaksi, joka on Raamatussa lähes 10 kertaa.

        Ei ole ihme, jos nuorisosta n 80% on eronnut lahkosta, kun oppinne on täysin hunnigolla, vailla pelastusta.

        Panen esimerkin Sinun pakanuudesta ja valheesta, kirjoitat; Kukaan ei voi tulla Jumalan tykö, ellei Jumala kutsu ihmistä.
        Mitä Raamattu sanoo samasta asiasta; Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla MINUN LUOKSENI, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.

        Miten kehtaat syöttää lapsillesi tuota valheellisuutta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Parapastori levittää taas soopaansa saadakseen harhauttaa. Eihän Paavalikaan julistanut Jumalan valtakuntaa ,joka voidaan havaita vaan niinkuin Jeesus kertoi.
        Luuk. 17:20
        Kun fariseukset kysyivät Jeesukselta, milloin Jumalan valtakunta tulee, hän vastasi: "Ei Jumalan valtakunta tule niin, että sen tulemista voidaan tarkkailla.
        Ilmestyskirjan mukainen Jumalanvaltakunta on havaittavissa.
        Ap. t. 20:25
        "Nyt tiedän, että te ette enää näe minua, ei kukaan teistä, joiden keskuudessa olen elänyt ja julistanut Jumalan valtakuntaa.
        Ap. t. 28:31
        Hän julisti Jumalan valtakuntaa ja opetti, kuka Herra Jeesus Kristus on, avoimesti ja kenenkään estämättä.
        Room. 14:17
        Jumalan valtakunta ei ole syömistä eikä juomista, vaan vanhurskautta, rauhaa ja iloa, jotka Pyhä Henki antaa. [Room. 5:1; Gal. 5:22]
        1. Kor. 4:20
        sillä Jumalan valtakunta ei ilmene puheina vaan voimana. [1. Kor. 2:5

        Tuonko mukaa lahkonne voi olla Jumalan Valtakunta? Ei, miten kommentoit tuota Ilm 21 luvun 1- 6 jaetta, onko siinä, joka on Jumalan valtakunta, onko siinä Matti Taskila keksimällä jakkaralla Jerusalemissa.
        Kun kuuntelee Häntä, tuskin on koko paikkakunnalla silloin.


      • Muista se, että Herra on tässä Liitossa yksin Jeesus, ei Jumala joka on antanut pojalleen kaiken vallan.
        Sekoilet Pyhästä Hengestä, ei se uudestisyntyminen ole Jumalaan, vaan Jeesukseen.
        Joel kuuluu Israelille, ei lestadiolaisille, kannattaa ottaa Uudesta Liitosta tartuntapintaa.
        Tuohon Joelin Herran nimeen.
        Se on silloin Vanhan liiton juttuja, jonka Jumala teki VAIN Israelin kansan kanssa, ei muiden ja siksi Jeesus sanoi saman aikana jolloin Hän oli Herra, kylläkin viimeisinä tunteina, kuulustelijalle Pilatukselle.
        Älä sekoita Liittoja keskenään, sillä Joelinkin jakeessa on sanoma vain Israelille; Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu. SIIONIN VUORI JA JERUSALEM ON TURVAPAIKKA, niin Herra on luvannut. Ne, jotka Herra kutsuu, ne pelastuvat.

        Turvapaikka ei ole SRK.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Tuonko mukaa lahkonne voi olla Jumalan Valtakunta? Ei, miten kommentoit tuota Ilm 21 luvun 1- 6 jaetta, onko siinä, joka on Jumalan valtakunta, onko siinä Matti Taskila keksimällä jakkaralla Jerusalemissa.
        Kun kuuntelee Häntä, tuskin on koko paikkakunnalla silloin.

        Sinä puhut jostain lahkosta ja nimeät jonkun tuntemattoman ihmisen. Yritä selvittää, mitä Jeesus ja Paavali tarkoittivat, puhuessaan Jumalan valtakunnasta . Tuon Ilmestyskirjan kohdan tapahtumat näet niinkuin rantasaunan siirron nosturilla paikoilleen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä puhut jostain lahkosta ja nimeät jonkun tuntemattoman ihmisen. Yritä selvittää, mitä Jeesus ja Paavali tarkoittivat, puhuessaan Jumalan valtakunnasta . Tuon Ilmestyskirjan kohdan tapahtumat näet niinkuin rantasaunan siirron nosturilla paikoilleen.

        Niin, voi kirjoittaa Rantasaunasta monta riviä, kertomatta mitään.
        Olen selvittänyt sen aikapäivää, se sanomahan on Raamatussa.
        Kerrotko Sinä, mitä he puhuivat lestadiolaisuudesta? Miten tuntematon Matti Taskila on? Hän on tuntematon Jeesukselle, ja tosimpani, mutta voitko auttaa, mikä oli pointti, miten tee Hänestä Jumalan Valtakunnan johtajan?
        Onko Juhan Karivaaralla paikkaa siinä kolmiossa, josta 1. Piet. 3:22 hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut.
        Hyvinköhän Hän mahtuu niille jakkaroille?
        Sitten Ilmestyskirjasta, ihmisistä tutkimusten mukaan alle 10% tuntee kirjan todellisuuden, Raamatun "raameina". Mutta Velluista se jää alle 1% jotka hengellistä selkeän Jumalan ilmoituksen.
        Mm. kirjeet seurakunnille, 7;lle seurakunnille (alkaa Ilm 2) niin eipä ole lestadiolais- seurakuntaa?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Niin, voi kirjoittaa Rantasaunasta monta riviä, kertomatta mitään.
        Olen selvittänyt sen aikapäivää, se sanomahan on Raamatussa.
        Kerrotko Sinä, mitä he puhuivat lestadiolaisuudesta? Miten tuntematon Matti Taskila on? Hän on tuntematon Jeesukselle, ja tosimpani, mutta voitko auttaa, mikä oli pointti, miten tee Hänestä Jumalan Valtakunnan johtajan?
        Onko Juhan Karivaaralla paikkaa siinä kolmiossa, josta 1. Piet. 3:22 hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut.
        Hyvinköhän Hän mahtuu niille jakkaroille?
        Sitten Ilmestyskirjasta, ihmisistä tutkimusten mukaan alle 10% tuntee kirjan todellisuuden, Raamatun "raameina". Mutta Velluista se jää alle 1% jotka hengellistä selkeän Jumalan ilmoituksen.
        Mm. kirjeet seurakunnille, 7;lle seurakunnille (alkaa Ilm 2) niin eipä ole lestadiolais- seurakuntaa?

        Parapastorin kestovihoineen vl:iä kohtaan tulee etsiä Jumalan valtakuntaa ja tehdä parannus saastaisesta hengellisestä elämästään.


      • Anonyymi

        Olet suuri moukka, kun kirjoittelet toisten nimiä pastalle, vielä aiheetta.
        Pinnassänky tuo pastalle totuutta, joka sinulta, rikollinen uupuu, ei asiaa, vaan haukut ihmistä, miten lienee tämän synnin sovitus.

        Miksi olet katkea? Miten tämä liittyy vellujen "jumalien valtakuntaan"?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Parapastorin kestovihoineen vl:iä kohtaan tulee etsiä Jumalan valtakuntaa ja tehdä parannus saastaisesta hengellisestä elämästään.

        Kaikkien tulee etsiä Jumalan Valtakuntaa!
        Matt. 6:33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

        Ei muut kun etsimään? Onnea siihen.


    • Anonyymi

      Tyttökullat: Silmiinne on pissattu, ja oikein kunnolla.

    • Anonyymi

      Kempeleen kettinki-pastori raivoaa ihan turhaan, mutta Siionin ulkopuolella on tilaa räkyttää. Sisällä Siionissa on Kristus ja rauha. Nuoria on nykyään ollut seuroissa poikkeuksellisen runsaasti. Vapareilla taitaa olla hiljaista, kun Kempeleen pastori on saanut potkut ja on viraton palstahäirikkö.

      • Anonyymi

        Miten se "kempeleen kettinki" on sekoittanut pääsi?
        Ei auta tässä keskustelussa, kysyimme Raamatun vastauksia, ei pilkkaa.

        Juuri tätä olemme havainneet myös, kaikilla seurakuntamme ulkopuolisilla on aina jokin haukkumanimi seuroissa?

        Lisäät tuskaamme.

        yksi tytöistä.


      • Näyttää, että joku munaton taas antaa, kuten vellujen tapa, - väärän todistuksen, sillä valehtelijoita koko lahko.
        En ole Pinnasänky sitten, joten älä ala minua haukkumaan.
        Olet alhaisin surkimus.


    • Anonyymi

      Ei auta yhden illan lukea Raamattua, jos ei tunne koko kirjan sisältöä. Raamatun lukeminen on pitkä prosessi, ja sitä pitäisi lukea joka päivä varhaislapsuudesta alkaen, jotta sitä voisi oppia tuntemaan.

      2. Kor. 4:3
      Jos nyt meidän evankeliumimme on peitetty, niin se on niille peitetty, jotka kadotetaan,

      Luuk. 10:16
      Joka teitä kuulee, se minua kuulee, ja joka teidät katsoo ylön, se katsoo ylön minun; mutta joka minun katsoo ylön, hän katsoo ylön sen, joka minun lähetti.

      1. Joh. 4:5
      He ovat maailmasta, sentähden he puhuvat maailmasta ja maailma kuulee heitä.
      1. Joh. 4:6
      Me olemme Jumalasta: ja joka Jumalan tuntee, hän kuulee meitä; joka ei Jumalasta ole, ei hän kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.

      1. Joh. 2:
      18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika, ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin nyt myös monta antikristusta rupee olemaan; sillä me tunnemme, että viimeinen aika on.
      19 He ovat meistä lähteneet, mutta ei he olleet meistä; sillä jos he meistä olleet olisivat, niin he tosin olisivat meidän kanssamme pysyneet: mutta että ne julki tulisivat, ettei he kaikki ole meistä.

      tyttöraasuille:
      Matt. 22:29
      Niin Jesus vastaten sanoi heille: te eksytte ja ette tiedä Raamatuita, eikä Jumalan voimaa.

      • Anonyymi

        1. Kor. 12:13
        Sillä me olemme myös yhdessä Hengessä kaikki yhdeksi ruumiiksi kastetut, sekä Juudalaiset että Grekiläiset, sekä orjat että vapaat, ja kaikki me olemme yhteen Henkeen juotetut.

        Kol. 3:15
        Ja Jumalan rauha hallitkoon teidän sydämissänne, johonka te myös kutsutut olette yhteen ruumiiseen, ja olkaat kiitolliset.

        Ef. 1:
        20 Jonka hän Kristuksessa vaikutti, kuin hän hänen kuolleista herätti ja pani istumaan oikialle kädellensä taivaissa,
        21 Kaiken hallituksen ja vallan ja väkevyyden ja herrauden päälle, ja kaiken sen päälle, joka nimittää taidetaan ei ainoastaan tässä maailmassa, mutta myös tulevaisessa,
        22 Ja on kaikki pannut hänen jalkainsa alle, ja on myös hänen pannut pääksi kaikkein päälle seurakunnalle,
        23 Joka on hänen ruumiinsa, sen täyttämys, joka kaikki kaikissa täyttää.


      • Anonyymi

        Voitko vastata kysymykseen, Jumalan Valtakunnan johtajasta raasulle.

        yksi tytöistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko vastata kysymykseen, Jumalan Valtakunnan johtajasta raasulle.

        yksi tytöistä

        Kristus on Jumalan valtakunnan, Jumalan seurakunnan pää. Jumalan valtakunnan jäsenyydessä ovat kaikki Pyhän Hengen saaneet. Jeesus aikanaan sanoi; ottakaa Pyhä Henki, kenelle te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut. Pyhä Henki leviää kuin kynttilän valo, se syttyy toisesta kynttilästä. Esim. Lapin Maria Brandeliukselta, Lestadius Lapin Marian kautta jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristus on Jumalan valtakunnan, Jumalan seurakunnan pää. Jumalan valtakunnan jäsenyydessä ovat kaikki Pyhän Hengen saaneet. Jeesus aikanaan sanoi; ottakaa Pyhä Henki, kenelle te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut. Pyhä Henki leviää kuin kynttilän valo, se syttyy toisesta kynttilästä. Esim. Lapin Maria Brandeliukselta, Lestadius Lapin Marian kautta jne.

        Hei ihan oikeasti. ..ei Jeesus varmaankaan tarkoittanut, että pyhä henki kulkisi kapeaa nuoraa pitkin ( siis ajan saatossa vain yhdeltä ihmiseltä toiselle) vain ja ainoastaan Lapin perukoille Skandinaviaan, eikä mihinkään muualle sen hetkisessä maailmassa. Ja sitten uskominen oikeaoppisesti olisi vain noiden ihmisten asia. Tuossa uskomistavassa on jotain pahasti vialla. Oikein pahasti.

        Paremminkin tuollainen ajattelu on epätoivoista ja varsin lapsellesta todistelua jälleen siitä, että kukaan muu ei voi saada pyhää henkeä kuin me. Vain ja ainoastaan me.

        Ikään kuin vanhoillislestadiolaiset olisivat tehneet aukotonta ( onhan asia perusteellisen tärkeä) historiantutkimusta, kuinka Lasarus Nuubialainen sai pyhän hengen Simeonilta. Ja kaleeriorja Hapatius Lasarukselta. Roomalainen torikauppias Myriam Tyygiläinen häneltä, jne. Ja kaikki Jeesuksen nimessä ja veressä, sillä oppi kuulema on muuttumaton. Näinhän sen pitäisi mennä, jotta edes olettamuksen pyhän hengen siirtymisestä voisi lausua ääneen. Saati sitten käyttää perusteluna vain me - oppiin. Mutta niinhän se ei mennyt.

        Tiedän kyllä oikein hyvin, että tuolle pohjalle vanhoillislestadiolainen oppi todellakin rakentuu. Mutta on siinä opissa paljon muutakin pehmeää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristus on Jumalan valtakunnan, Jumalan seurakunnan pää. Jumalan valtakunnan jäsenyydessä ovat kaikki Pyhän Hengen saaneet. Jeesus aikanaan sanoi; ottakaa Pyhä Henki, kenelle te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut. Pyhä Henki leviää kuin kynttilän valo, se syttyy toisesta kynttilästä. Esim. Lapin Maria Brandeliukselta, Lestadius Lapin Marian kautta jne.

        Missä ilmenee, että Jumalalla on seurakunta, joka on UT;n heiniä, ja sitä johtaa Jeesus, jos seurakunnassa on Jeesuksen vallan tunnustajia.
        Jumalalla ei ole seurakuntaa, ainoastaan Israelin kansa, joka ei kelpuuta Velluja mukaan.
        Vai oletteko askenaaseja, ja kastettuja upottamalla asiaan.

        Taitaa olla käsitteet sekaisin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hei ihan oikeasti. ..ei Jeesus varmaankaan tarkoittanut, että pyhä henki kulkisi kapeaa nuoraa pitkin ( siis ajan saatossa vain yhdeltä ihmiseltä toiselle) vain ja ainoastaan Lapin perukoille Skandinaviaan, eikä mihinkään muualle sen hetkisessä maailmassa. Ja sitten uskominen oikeaoppisesti olisi vain noiden ihmisten asia. Tuossa uskomistavassa on jotain pahasti vialla. Oikein pahasti.

        Paremminkin tuollainen ajattelu on epätoivoista ja varsin lapsellesta todistelua jälleen siitä, että kukaan muu ei voi saada pyhää henkeä kuin me. Vain ja ainoastaan me.

        Ikään kuin vanhoillislestadiolaiset olisivat tehneet aukotonta ( onhan asia perusteellisen tärkeä) historiantutkimusta, kuinka Lasarus Nuubialainen sai pyhän hengen Simeonilta. Ja kaleeriorja Hapatius Lasarukselta. Roomalainen torikauppias Myriam Tyygiläinen häneltä, jne. Ja kaikki Jeesuksen nimessä ja veressä, sillä oppi kuulema on muuttumaton. Näinhän sen pitäisi mennä, jotta edes olettamuksen pyhän hengen siirtymisestä voisi lausua ääneen. Saati sitten käyttää perusteluna vain me - oppiin. Mutta niinhän se ei mennyt.

        Tiedän kyllä oikein hyvin, että tuolle pohjalle vanhoillislestadiolainen oppi todellakin rakentuu. Mutta on siinä opissa paljon muutakin pehmeää.

        Todella, ihan oikeasti. Henki oli vielä -40 luvulla lestadiolaisissa, mutta kun oppi, juopottelu, hoitokoukset sekä hyväksytty ja salattu pedofilia tuli kuvioihin, niin Henki lähti eikä palaa.
        Hengenhän saa kasteessa, nimenomaan upotuksessa, mutta usko ensin.
        Henki antaa armolahjoja, sekä kirkastaa Kristusta, ja ne teiltä täydellisesti uupuu.
        Ette ole kristitty, vaan kristillinen liike, kuten JT;t.
        Eroja ei juuri ole opissa.
        Vellujen oppi on eniten muuttunut oppi Suomen seurakunnissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hei ihan oikeasti. ..ei Jeesus varmaankaan tarkoittanut, että pyhä henki kulkisi kapeaa nuoraa pitkin ( siis ajan saatossa vain yhdeltä ihmiseltä toiselle) vain ja ainoastaan Lapin perukoille Skandinaviaan, eikä mihinkään muualle sen hetkisessä maailmassa. Ja sitten uskominen oikeaoppisesti olisi vain noiden ihmisten asia. Tuossa uskomistavassa on jotain pahasti vialla. Oikein pahasti.

        Paremminkin tuollainen ajattelu on epätoivoista ja varsin lapsellesta todistelua jälleen siitä, että kukaan muu ei voi saada pyhää henkeä kuin me. Vain ja ainoastaan me.

        Ikään kuin vanhoillislestadiolaiset olisivat tehneet aukotonta ( onhan asia perusteellisen tärkeä) historiantutkimusta, kuinka Lasarus Nuubialainen sai pyhän hengen Simeonilta. Ja kaleeriorja Hapatius Lasarukselta. Roomalainen torikauppias Myriam Tyygiläinen häneltä, jne. Ja kaikki Jeesuksen nimessä ja veressä, sillä oppi kuulema on muuttumaton. Näinhän sen pitäisi mennä, jotta edes olettamuksen pyhän hengen siirtymisestä voisi lausua ääneen. Saati sitten käyttää perusteluna vain me - oppiin. Mutta niinhän se ei mennyt.

        Tiedän kyllä oikein hyvin, että tuolle pohjalle vanhoillislestadiolainen oppi todellakin rakentuu. Mutta on siinä opissa paljon muutakin pehmeää.

        Laitapa Raamatun kohdat näkyviin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristus on Jumalan valtakunnan, Jumalan seurakunnan pää. Jumalan valtakunnan jäsenyydessä ovat kaikki Pyhän Hengen saaneet. Jeesus aikanaan sanoi; ottakaa Pyhä Henki, kenelle te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut. Pyhä Henki leviää kuin kynttilän valo, se syttyy toisesta kynttilästä. Esim. Lapin Maria Brandeliukselta, Lestadius Lapin Marian kautta jne.

        Kenelle Jeesus sen sanoi; opetuslapsille, ei lapin Näkkäläjärville lasinkaan.
        Tämä on sitä SRK;N perinteistä valehtelua.
        Kirjoittelet kuulopuheita, koska et laita Raamatun paikkaa. Hieman Helppoheikki evankeliumi-.
        Muistako jatkon, mitä Jeesus sanoi muutama jae myöhemmin; - Älkää poistuko kaupungista, ennekuin saatte Pyhän Hengen.
        Se ensimmäinen puhallus oli ikään kuin esimakua.


    • Anonyymi

      Se harhaoppi on syntynyt ylpeyteensä tukehtuneitten srk-huru-ukkojen päissä.

      Halveksivat kaikkia hiemankin erilailla ajattelevia.

      Oppi muuttuu koko ajan ..tv ja liikkuvan synti.

      Kun Olavi muutti oppia ettei Raamsttua saa uskoa ja pitää totena niin vl-papit västäräkkien lailla alkoivat keikuttaa pyrstöään (lipereitään) samalla hetkellä epäjumalansa mukaan toisin kuin kaikki aiemmat Siionissa olivat toimineet.
      Olkiopit palavat tulessa.

    • Anonyymi

      Sehän se se suurin kompastuskivi on näissä ihmisen järjestämissä uskonyhteisöissä yleensä on, että itse määritellään olevan ainoita oikeita uskovaisia. Usein seuroissa puhutaan, miten sielunvuhollinen on ovela. Niin onkin. Näen että kyseisenlainen vain me -ajattelu onkin juuri sielunvihollisen eksytystyötä, johon ihminen joukolla uskoo. Koska muutkin uskovaiset uskovat. Käytännöllinen syy lienee eräänlainen kilpi muuta maailmaa vastaan. Tai väärä lupaus siitä. Ikäänkuin kilven tällä puolen olet turvassa.

      Itse uskon ja ajattelen, ettei ole ihmisen tehtävä ylentää itseä varsinkaan uskonasioissa ja alentaa (määritellä sieluntilaa) toisia.

    • Anonyymi

      Kaikki Raamattuun ja Uuteentestamenttiin perustuvat monet seurakunnat ja lahkot, jotka tunnustavat Jeesuksen sovitustyön Golgatalla ja ottavat Hänet Herrakseen, elävän Jumalan poikana, pelastuvat varmasti. Pyytäkää Pyhän Hengen opastusta ja lukekaa Uuttatestamenttia tarkasti, niin teille alkaa avautua valtava rikkaus, joka panee haukkomaan henkeä ihastuksesta. Tulette huomaamaan, että tämä ihmeellinen kirja on Jumalan inspiroima. Raamatun arkiseen kerrontaan on sisällytetty viisauksia ja monikerroksista asiaa, joka täytyy oivaltaa, jotta saisi täyden hyödyn lukemastaan.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1980
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1539
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      140
      1397
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1318
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1250
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1067
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      992
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      120
      968
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      957
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      49
      787
    Aihe