MB saksasta

Jani

Onko kukaan hakenut 1-2 vuotta vanhaa MB E 220 cdi saksasta lähiaikoina. Onko malli saksassa ja suomessa sama, siis varaosat, moottori yms. Paljonko verot ovat olleet. Itse ajattelin tuoda noin 50 tkm ajetun vm-03 ja ostaa auton dusseldorffista sijaitsevasta mb liikkestä mersukadulta. Tiedättekö muita luotettavia liikkeitä dusseldorfista. Laskeskelin että saisin auton saksasta noin 25 t€ ja verot noin 17 t€ ja muut kulut noin 1 t€ eli yht 43t€. Eli noin 7000€ halvemmalla kuin vastaavat suomessa päälle vielä hyvät varusteet. Kiitoksia jo etukäteen hyvistä vastauksista

19

2930

Vastaukset

  • Itse en toisi. Syyt:

    1. Mersun laatu muutenkin huono

    2. Saksassa revitetään auto enemmän

    Laske yhteen 1 2=3

    3 = Aikapommi, joka voi jättää milloin vain tien viereen. Lisäksi C-sarjassa paljon ruosteongelmia.

    Mieti tosi tarkaan.

    Vastaus kysymykseesi: En ole hakenu, enkä hakisi. En tiedä luotettavia liikkeitä. En tiedä paljonko verot ovat olleet, selviää tullin sivuilta. Varaosat yms. ovat pääsääntöisesti samoja.

    • t. laaduton ja mersuton mies


    • En lähiaikoina, mutta viimevuonna ostin tuollaisen. Ei taida poiketa muuten kuin että yleensä istunlämmittimet puuttuu ja ilmeisesti akku on pienempi.

      Mersuliikkeitä täällä on aika paljon ja niihin voi luottaa. Jos heillä ei ole varmuutta kilometrien aitoudesta, niin yleensä he laittavat ne myyntiin jonkun 'ei mersu' jälleenmyyjän kautta. Kannattaa katsella myös muista kaupungeista tällä alueella eli esim Disburg, Ratingen, Dortmund (josta itse ostin). Taitaa vaan noi speksiesi mukaiset autot olla yli 28 keur hintaisia mersuliikkeissä.

      Itse olen ajanut jo kohta 20 tkm ja mitään ongelmia ei ole ollut, kulutuskin pyörii tuossa 6 l/100 km. Ruostettakaan ei ole näkynyt ;)


    • ja pelokas metsien mies, joka pelkää ja on aina pelännyt kaikkea ulkoapäin tulevaa. Näitä tässä maassa riittää.


    • Oletko joku vitun autokauppias suomesta .Katso tilastoja .näillä kilometreillä suomessa ajettu keskimäärin 100000 enemmän kuin saksan mallissa ja sama hinta. Varustus suomi autot perseestä


    • Anonyymi kirjoitti:

      Oletko joku vitun autokauppias suomesta .Katso tilastoja .näillä kilometreillä suomessa ajettu keskimäärin 100000 enemmän kuin saksan mallissa ja sama hinta. Varustus suomi autot perseestä

      Katso itse viestien päiväyksiä, molo !


  • Älä hyvä mies sotkeennu käytettyyn Mersuu, älä uuteenkaan! Mersun laatu on totaalisesti romahtanut, alkaen edellisestä E-sarjasta (W210). Uusimmassa Eemelissä (W211) on edelleen valtavasti ongelmia sähkö- ja elektroniikkavempainten kanssa (sähköhydrauliset jarrut, polttoainejärjestelmä, elektronisesti ohjattu automaattiloota ja virta-avain). Myös ovien ruostejuttuja on paljastunut edelleen, vaikka tehdas on koettanut parantaa niiden kohdalla asiaa edeltävään W210:een verrattuna.

    Siis: älä edes harkitse tuollaista harmiksesi. Älä harkitse edes ns. bisnesmielessä, takkiin tulee ja hankala saada eteenpäin millään "voitolla". Muutoinkaan tuon luokan käytettyä autoa ei kannata ostaa. Koska uutena tuon luokan autossa on kalliit ylläpitokulut, niin mihin ne pienenevät vanhemmitenkaan? Kyseessä on sitä paitse jo sen luokan elektroniikka- ja sähkövempele, että minkäänlainen omatoiminen huolto/korjaus ei onnistu vaan merkkihuolto alkaa olla ainoa vaihtoehto eli lompakko laihtuu rivakasti.

    Ei sillä, ettenkö voisi itsekin tuon hintaluokan tuontipelin ostaa, vaan en sellaista ristikseni halua. Liian suuri taloudellinen riski ja huoli. Olkoot vaikka kuinka hyviä matka-autoja, niin tyydyn vapaaehtoisesti ja rauhallisin mielin alemman luokan uutena ostamaani autoon jossa takuu ja mahdollisuus vaihtaa suht siedettävin välirahoin taas uuteen 3 vuoden kohdalla.

    Siis: harkitse kahdesti!

    • Kaverini osti 2001 mallisen lähes 400000km entisen taksiväykyn, ja on nyt ajanut sillä ongelmitta jo yli 50000km..
      Tiedän myös, että Helsingissä pyörii useitakin taksiväryrysiä joilla on ajettu jo n. 1000000km!
      Toki nykyautojen korjaaminen itse on mahdonta, mutta hyvin harva loppujenlopuksi muutenkaan itse autoaan korjailee..


    • "...uutena ostamaani autoon jossa takuu..."

      Mihin sitä takuuta tarvitaan?


    • alpoc kirjoitti:

      Kaverini osti 2001 mallisen lähes 400000km entisen taksiväykyn, ja on nyt ajanut sillä ongelmitta jo yli 50000km..
      Tiedän myös, että Helsingissä pyörii useitakin taksiväryrysiä joilla on ajettu jo n. 1000000km!
      Toki nykyautojen korjaaminen itse on mahdonta, mutta hyvin harva loppujenlopuksi muutenkaan itse autoaan korjailee..

      Näkee heti, että kaveri puhuu paskaa!

      Takseissa ei Helsingissä pyöri 1.000.000km ajettuja autoja eikä 400.000km.

      Miksikö? No siksi, että sellaista ei kannata verotus taloudellisista syistä tehdä.

      Pitkää ajaessa huoltokulut kasvavat ja verotuksellisesti ei ole kannattava pitää autoa mistä ei voi tehdä enää poistoja.

      ps. Se miksi Hesassa käytetään paljon Mersuja ei johdu mersun laadusta muut ovat yhtähyviä taksikäytössä vaan Vehon toimivasta hyvästä takseihin kohdistuvasta palvelusta.


    • Taksi-isäntä(MB) kirjoitti:

      Näkee heti, että kaveri puhuu paskaa!

      Takseissa ei Helsingissä pyöri 1.000.000km ajettuja autoja eikä 400.000km.

      Miksikö? No siksi, että sellaista ei kannata verotus taloudellisista syistä tehdä.

      Pitkää ajaessa huoltokulut kasvavat ja verotuksellisesti ei ole kannattava pitää autoa mistä ei voi tehdä enää poistoja.

      ps. Se miksi Hesassa käytetään paljon Mersuja ei johdu mersun laadusta muut ovat yhtähyviä taksikäytössä vaan Vehon toimivasta hyvästä takseihin kohdistuvasta palvelusta.

      Kyllä minäkin tiedän hesassa erittäin hyvin ainakin yhden väyrysen jolla on jo ajettu n. 950.000km!


  • Daimler-Chrysler-liikkeestä, kun ostat, niin tiedät mitä saat. Karvakäsien verkkoaitausputiikkeihin älä eksy. Itse ostin nimimerkkini mukaisen -03 mallisen 40 tuhatta ajetun pelin Hampurin liikkeestä. Loppujen lopuksi noin kymppitonnin Vehon hintoja edullisemmin. Koirat haukkuu ja mersu kulkee...
    Kaikki rauta ruostuu joskus ja kaikkki autot ovat jossain vaiheessa ooppeleita. Onnea ja malttia etsinnöillesi.

  • taloudellisesti haku kyllä kannattaa.Tiedän tuttavan joka myös toi vasta rapiat 20tkm ajetun mersun, säästi kuulema myös n.7000 euroa hinnassa.

    Mutta E-sarjalaista ei kannata tuoda, mieluummin vaikka 5-sarjalainen bmw.Mersulla on takaisinkutsukampanja päällä,koskien 1,3 miljoonaa autoa, aina 3/2005 valmistettuihin asti.Menee paljon osaa uusiksi.
    Ne ketkä täällä huutelee että osta vaan ja itse ajelevat uudehkoilla MB:llä eivät itse ola vielä saaneet kutsua pajalle, siksi heitä vielä hymyilyttää..

    • Meinaatko tosiaankin, että mersun omistajien hymy hyytyy, kun tulee kutsu korjaamolle, jossa vaihtavat ILMAISEKSI uutta osaa autoon?

      Omituinen on kyllä omakin hyymörintajusi...


    • hyytyy? kirjoitti:

      Meinaatko tosiaankin, että mersun omistajien hymy hyytyy, kun tulee kutsu korjaamolle, jossa vaihtavat ILMAISEKSI uutta osaa autoon?

      Omituinen on kyllä omakin hyymörintajusi...

      Kiitoksia hyvistä kommenteista. Mutta ajan autolla vuodessa paljon ja haluan turvallisen ja kookkaan auton. Auton ruostuminen ei ole minulle kriteeri, tuskin mb nyt näkyvästi ruostuu jos pidän sitä esim 3 vuotta. Kaikissa autoissa on nykyään vikoja ja takaisinkutsuja, myös se on tosi että tämän kokoisen auton pitäminen tulee kalliiksi, mutta kun ajan vuodessa 50 tkm, josta 40tkm saan kilometrikorvaukset, niin eiköhän se talouskin pysy kunnossa mersullakin. Mb parhaimmat ominaisuudet ovat mielestäni hinnanpysyminen (Suomen hinnoista noin 25t€ pudonnut 2 vuoden aikana, joten tuskin seuraavan 3 vuoden aikana ainakaan enempää putoaa), hyvät matkaominaisuudet ja turvallisuus.


    • Jani kirjoitti:

      Kiitoksia hyvistä kommenteista. Mutta ajan autolla vuodessa paljon ja haluan turvallisen ja kookkaan auton. Auton ruostuminen ei ole minulle kriteeri, tuskin mb nyt näkyvästi ruostuu jos pidän sitä esim 3 vuotta. Kaikissa autoissa on nykyään vikoja ja takaisinkutsuja, myös se on tosi että tämän kokoisen auton pitäminen tulee kalliiksi, mutta kun ajan vuodessa 50 tkm, josta 40tkm saan kilometrikorvaukset, niin eiköhän se talouskin pysy kunnossa mersullakin. Mb parhaimmat ominaisuudet ovat mielestäni hinnanpysyminen (Suomen hinnoista noin 25t€ pudonnut 2 vuoden aikana, joten tuskin seuraavan 3 vuoden aikana ainakaan enempää putoaa), hyvät matkaominaisuudet ja turvallisuus.

      No, tee kuten lystää. Jos haluat kalliit kulut ja harmeja, tervemenoa saksanmaalle auto hakemaan. Älä sitten puolen vuoden kuluttua vikise tällä palstalla ongelmiisi apua.


    • Jani kirjoitti:

      Kiitoksia hyvistä kommenteista. Mutta ajan autolla vuodessa paljon ja haluan turvallisen ja kookkaan auton. Auton ruostuminen ei ole minulle kriteeri, tuskin mb nyt näkyvästi ruostuu jos pidän sitä esim 3 vuotta. Kaikissa autoissa on nykyään vikoja ja takaisinkutsuja, myös se on tosi että tämän kokoisen auton pitäminen tulee kalliiksi, mutta kun ajan vuodessa 50 tkm, josta 40tkm saan kilometrikorvaukset, niin eiköhän se talouskin pysy kunnossa mersullakin. Mb parhaimmat ominaisuudet ovat mielestäni hinnanpysyminen (Suomen hinnoista noin 25t€ pudonnut 2 vuoden aikana, joten tuskin seuraavan 3 vuoden aikana ainakaan enempää putoaa), hyvät matkaominaisuudet ja turvallisuus.

      Eipä tätä minunkaan autoa täällä kovin laadukkaaksi kehuta. Ei ole 211 vaan 99-mallinen 210.

      Mutta jos tätä on mersun huono laatu, niin kyllä sitä vielä ehkä joutuu seuraavankin auton ostamaan mersu-merkkisenä. Siitäkin huolimatta, että merkkiäkin voisi jo vaihtaa ihan vaihtelun vuoksi.


    • exmese kirjoitti:

      No, tee kuten lystää. Jos haluat kalliit kulut ja harmeja, tervemenoa saksanmaalle auto hakemaan. Älä sitten puolen vuoden kuluttua vikise tällä palstalla ongelmiisi apua.

      Vaikutat kateelliselta Janille! Miksi pottuilet vai harmittaako jos ei itelläsi ole varaa noin hienoon autoon. Auton saa Saksasta halvemmalla kuin Suomesta ja lisäksi, siellä ajetaan vähemmän suolatuilla teillä joten autot voivat olla paljon paljon parempikuontoisia kuin Suomi-autot.

      Itse ostin vm. 98 farkkumersun Dusseldorfista ja maksoin siitä matkoineen 12 000€. Saman ikäinen ja mallinen mersu maksaa Suomessa n. 16 000€. Joten säästöä tuli kivasti. Katsastusmies sanoi sitten katsastuksessa, että Saksasta tuodut autot ovat yleensä parempikuontoisia kuin Suomessa samanikäiset.

      Jani, teet minusta järkevän ratkaisun, mutta itse en toisi noin uutta autoa eikä minulla sitä paitsi olisi varaakaan. Onnea Saksan reissullesi=)


SEISKA.FI

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.