Olen 60-vuotias nainen. Muuten suht terve, mutta astmalääkitys on, vaikka varsinainen diagnoosi puuttuukin. Ylipainoa on kertynyt. Minulla ei ole koskaan ollut korkeaa verenpainetta mitatessa, mutta mietin, pitäisikö hankkia verenpainemittari? Eihän se korkea verenpaine kai tunnu millekään. Kuuluuko verenpainemittari jokaisen varttuneemman kodista löytyviin laitteisiin?
Verenpainemittarin hankinta?
5
106
Vastaukset
- Anonyymi
Se maksaa.verenpainemittari. ja suositus on että yksi kerta päivässä riittää konroilloida jos tarkkailee parin vkon ajan itse.terveyskeskukseen voi mennä joka päivä ilmaiseksi itsemittaukseen.
- Anonyymi
Maksaahan se terveyskeskukseenkin matkustus ellei satu asumaan kävely- tai pyöräilymatkan päässä. Eihän nuo halvimmat verenpainemittarit maksa maltaita, samanlainen mittari tunnetulta valmistajalta, jota olen käyttänyt jo vuosia maksaa esimerkiksi Prismassa viiskymppiä.
- Anonyymi
Jooh. Osastolla hullujen huoneella, huonenaapuri mittasi jotain 7 kertaa päivässä. Se ei kai tee enää hyvää.
Itselläni on niin matala verenpaine ettei sitä saa edes mitattua. Yläpaine 80-90 ja alapaine 50-60.
Mittari kyllä on. Veli osti sen aikoinaan äidillemme, jolla oli korkeat verenpaineet. Mutta hän ei uskaltanut mitata.
- Anonyymi
Itse ajattelen, että jos verenpaineet ovat kunnossa, ei mittaria välttämättä tarvita. Kontrollimittaus muutaman kerran vuodessa riittää, ja sen voi tosiaan tehdä vaikka terveyskeskuksessa. Mutta sitten jos paineet rupeaa nousemaan, kannattaa hankkia mittari kotiin. Eikä mittarin välttämättä tarvitse maksaa maltaita. Lueskelin äsken vertailua, jossa todettiin, että halvat mittarit ei välttämättä ole ihan yhtä tarkkoja kuin kalliimmat, mutta ilmeisesti peruskäytössä nekin toimivat. Itse taidan kuitenkin kallistua vähän kalliimpaan, niin saanpahan sitten ainakin tarkat arvot…
https://hyvinvointitori.fi/parhaat-verenpainemittarit/- Anonyymi
50 euron paikkeilla - ja allekin saa kunnollisen mittarin. Kerrottakoon, että ostin semmoisen rannekkeen joka laskee askeleita, verenpainetta, sykettä yms. Laite osasi laskea sykkeen, mutta verenpainearvot olivat selvästi alakanttiin verrattuna verenpainemittarin antamiin lukemiin. Verenpainemittarini lienee kunnossa: Olen terveyskeskuksessa saanut samoja lukemia kuin kotona.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1822249
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,871620Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1821454Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta141314Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2221135Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita441124- 451007
- 98909
- 85845
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan49815