Olen 60-vuotias nainen. Muuten suht terve, mutta astmalääkitys on, vaikka varsinainen diagnoosi puuttuukin. Ylipainoa on kertynyt. Minulla ei ole koskaan ollut korkeaa verenpainetta mitatessa, mutta mietin, pitäisikö hankkia verenpainemittari? Eihän se korkea verenpaine kai tunnu millekään. Kuuluuko verenpainemittari jokaisen varttuneemman kodista löytyviin laitteisiin?
Verenpainemittarin hankinta?
5
117
Vastaukset
- Anonyymi
Se maksaa.verenpainemittari. ja suositus on että yksi kerta päivässä riittää konroilloida jos tarkkailee parin vkon ajan itse.terveyskeskukseen voi mennä joka päivä ilmaiseksi itsemittaukseen.
- Anonyymi
Maksaahan se terveyskeskukseenkin matkustus ellei satu asumaan kävely- tai pyöräilymatkan päässä. Eihän nuo halvimmat verenpainemittarit maksa maltaita, samanlainen mittari tunnetulta valmistajalta, jota olen käyttänyt jo vuosia maksaa esimerkiksi Prismassa viiskymppiä.
- Anonyymi
Jooh. Osastolla hullujen huoneella, huonenaapuri mittasi jotain 7 kertaa päivässä. Se ei kai tee enää hyvää.
Itselläni on niin matala verenpaine ettei sitä saa edes mitattua. Yläpaine 80-90 ja alapaine 50-60.
Mittari kyllä on. Veli osti sen aikoinaan äidillemme, jolla oli korkeat verenpaineet. Mutta hän ei uskaltanut mitata.
- Anonyymi
Itse ajattelen, että jos verenpaineet ovat kunnossa, ei mittaria välttämättä tarvita. Kontrollimittaus muutaman kerran vuodessa riittää, ja sen voi tosiaan tehdä vaikka terveyskeskuksessa. Mutta sitten jos paineet rupeaa nousemaan, kannattaa hankkia mittari kotiin. Eikä mittarin välttämättä tarvitse maksaa maltaita. Lueskelin äsken vertailua, jossa todettiin, että halvat mittarit ei välttämättä ole ihan yhtä tarkkoja kuin kalliimmat, mutta ilmeisesti peruskäytössä nekin toimivat. Itse taidan kuitenkin kallistua vähän kalliimpaan, niin saanpahan sitten ainakin tarkat arvot…
https://hyvinvointitori.fi/parhaat-verenpainemittarit/- Anonyymi
50 euron paikkeilla - ja allekin saa kunnollisen mittarin. Kerrottakoon, että ostin semmoisen rannekkeen joka laskee askeleita, verenpainetta, sykettä yms. Laite osasi laskea sykkeen, mutta verenpainearvot olivat selvästi alakanttiin verrattuna verenpainemittarin antamiin lukemiin. Verenpainemittarini lienee kunnossa: Olen terveyskeskuksessa saanut samoja lukemia kuin kotona.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!
Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja13214332Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa
Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va305952SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"
Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei1545525Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?
Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua3034369HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!
Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.394127"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste1073681Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"
Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant63602Vanhat miehet eivät muista
Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan243564Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta
Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan632655Huomenta naiselle
Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.931438