Hei, tietäisikö joku nörtti kuinka saan kotitietokoneen internetiin paremman yksityisyydensuojan - tarkoitan tällä kertaa lähinnä ip-osoitetta? Meille on tarjottu taloyhtiön laajakaistaa. Käsittääkseni siinä olisi pysyvä ip-osoite, joka olisi yhdistettävissä asuinosoitteeseeni? Minulla on ollut tähän asti prepaid-netti, johon olen ladannut aikaa. Olen käsittänyt, että siinä olisi vaihtuva ip-osoite.
Ei ole kiva tietää, että jossain syntyy tietokanta, jossa kaikki nettiselailuni on tallennettu siten että ne voidaan yhdistää nimeeni...
Olisiko vpn:n käytöstä hyötyä, ja jos niin mitä vpn-palvelua suosittelisitte?
Kiitos etukäteen vinkeistä.
Kotikoneen ip-osoite salaan?
2
<50
Vastaukset
Joku VPN on varmaan paras ratkaisu ja se kyllä piilottaa IP osoitteesi, mutta en nyt osaa mitään tiettyä suositella.
Tor-selain myös piilottaa IP osoitteen, ja sitä voi käyttää ihan normaalien nettisivujen selailuun, mutta se on niin järkyttävän hidas ettei ainakaan minun hermot riitä sen käyttämiseen.
Lopuksi mainitsisin että ainakin minulla taloyhtiön laajakaistan IP-osoite muuttuu jos modeemin laittaa pois päältä parin vuorokauden ajaksi. Mutta tuo voi toki riippua taloyhtiöstä ja joissakin voi olla täysin pysyvä IP-osoite.
> Ei ole kiva tietää, että jossain syntyy tietokanta, jossa kaikki nettiselailuni on tallennettu siten että ne voidaan yhdistää nimeeni...
Ei pysyvä IP-osoite ihan noin toimi, mutta en nyt jaksa tästä kirjoittaa tarkemmin.- Anonyymi
VPN:stä on kyllä hyötyä
https://www.arvomedia.fi/mika-on-vpn/
Tässä on vertailu missä on vertailtu yli 200 VPN palvelua
https://www.arvomedia.fi/paras-vpn-yhteys-suomeen/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs541698- 161544
- 1741386
- 821383
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli3021306- 201255
Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti98975Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä61958Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää33923- 347845