Kotikoneen ip-osoite salaan?

Anonyymi

Hei, tietäisikö joku nörtti kuinka saan kotitietokoneen internetiin paremman yksityisyydensuojan - tarkoitan tällä kertaa lähinnä ip-osoitetta? Meille on tarjottu taloyhtiön laajakaistaa. Käsittääkseni siinä olisi pysyvä ip-osoite, joka olisi yhdistettävissä asuinosoitteeseeni? Minulla on ollut tähän asti prepaid-netti, johon olen ladannut aikaa. Olen käsittänyt, että siinä olisi vaihtuva ip-osoite.

Ei ole kiva tietää, että jossain syntyy tietokanta, jossa kaikki nettiselailuni on tallennettu siten että ne voidaan yhdistää nimeeni...

Olisiko vpn:n käytöstä hyötyä, ja jos niin mitä vpn-palvelua suosittelisitte?
Kiitos etukäteen vinkeistä.

2

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku VPN on varmaan paras ratkaisu ja se kyllä piilottaa IP osoitteesi, mutta en nyt osaa mitään tiettyä suositella.

Tor-selain myös piilottaa IP osoitteen, ja sitä voi käyttää ihan normaalien nettisivujen selailuun, mutta se on niin järkyttävän hidas ettei ainakaan minun hermot riitä sen käyttämiseen.

Lopuksi mainitsisin että ainakin minulla taloyhtiön laajakaistan IP-osoite muuttuu jos modeemin laittaa pois päältä parin vuorokauden ajaksi. Mutta tuo voi toki riippua taloyhtiöstä ja joissakin voi olla täysin pysyvä IP-osoite.

> Ei ole kiva tietää, että jossain syntyy tietokanta, jossa kaikki nettiselailuni on tallennettu siten että ne voidaan yhdistää nimeeni...

Ei pysyvä IP-osoite ihan noin toimi, mutta en nyt jaksa tästä kirjoittaa tarkemmin.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      544
      1782
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      877
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      863
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      806
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      719
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      705
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      697
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      63
      666
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      73
      618
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      533
    Aihe