Miten putsaatte?

loske ja litinä

Miten saatte piha-altaanne pysymään puhtaana?Miten putsaatte?Laskin viikonloppuna altaasta vedet ja painepesurilla pesin allasmuovin levästä.Ämpäreillä sitten harjasin lietteen altaan pohjalta.Uppopumppu kun ei lietettä imenyt.Kova urakka.Altaan vetoisuus on 50 kuutiota vettä.Pitävätkö allaspumput altaan puhtaana vai ovatko vain suihkukoristeena?Kaikki niksit otetaan mieluusti vastaan.

3

2726

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • läträäjä

Itsellä suunnillen saman kokoinen allas ja pesen sen keväällä samaan tyyliin. Minulla on kultakalat kesällä altaassa, joten vesi pitäis olla aika puhdastakin.

Altaan vesi levättyy aika helposti ja jonkinlainen leväntuhdistushomma olis paikallaan. Itselläni on BioPressure 3000 Filter n.290 €, mutta pitää veden kirkkaana ja samassa on suihkut ja vedensiirtohiommakin, siis kaikki tekniikka.

http://www.ubbinkgarden.com/

Rautia ainakin myi kyseistä pakettia viime kesänä.

• läträäjä

Tais tulle pilkkuvirhe, minulla n. 6000-7000 litraa on altaan vetoisuus.

• allas fani
        läträäjä kirjoitti:

Tais tulle pilkkuvirhe, minulla n. 6000-7000 litraa on altaan vetoisuus.

Juu siinä voisi olla kaivo/vesilasku ihmeissään jos 50m3 joka vuosi.
        Tämän keväinen 24h lapio urakka sai aikaan 10m3 altaan (viime vuotinen oli matalampi 4,5m3) kaivo meni aika tyhjäksi kaksi kertaa kun täytin altaan.

Lähinnä kastautumis käytössä saunan jälkeen kun on kuivanmaan huvila.

Hyviä suodatin vinkkejä kaivataan.
        Viime kesänä oli HongKongista ostettu suodatin johon lisättiin suodatus vaahtomuovi ja Lidlin uppopumppu kierrättämässä vettä. Suodatin puhdistettiin kahden päivän välein.
        Kesän puolessa välissä (kesä --> lämmin aika) jätettiin leikki kesken kun vesi meni keltaiseksi.

Nyt on Lidlin pumpusta kone palanut? (polttaa sulaketta) ja takuu kuitin metsästys edessä. Kolmen vuoden takuun lupasivat ja vuoden kesti.

Hyvä samanhintaluokan pumppu etsinnässä, toisaalta halvenpikin käy koska 600W on aika paljon tuohon käyttöön.

Mutta mikä suodatin?

Kvartsihiekka suodin olisi kai ok mutta mitä se suodattaa?

UVC-loisteputki johonkin muovilaatikkoon ja vesi kiertämään sen kautta, tappaa ainakin kaiken elävän altaasta (36sekunnin altistus tekee ihmisellekin jotain). Maksaa valmiina hunajaa 400eurosta ylöspäin, itse putki maksaa noin 30euroa:)

Ideoista kiitollinen, jolla 10m3 vettä pilaantumassa:)

Tv. Jani

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      234
      4502
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      75
      2934
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2443
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1747
    5. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1419
    6. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      21
      1251
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      83
      1222
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      137
      939
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      908
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      874
    Aihe