Kannattaisi tällä hetkellä tehdä kun tuossa elokuussa ne oli varmaan kaikkien aikojen huippulukemissa ja nyt laskenut siitä jo jotain 4 euroa alaspäin sekä A osake että B osake? Olisko aika kotiuttaa voitot kun on tullut niitä aikanaan ostettua todella paljon halvemmalla hinnalla ja jos nuo osakkeet vaan jatkaa laskuaan. Toisaalta olen jo nykyisellä osakeomistuksella menettänyt rahaa lähemmäs 30 000 euroa kun en myynyt elokuussa. Pankin sivuilla lukee Keskon B-osakkeen kohdalla suositys myy ja tavoitehinta 28 euroa. B-osake on nyt noin 33 eurossa ja A-osake vähän päälle 29 eurossa.
Vai onko järkevämpää vain pitää osakkeet ja odottaa että niiden arvo nousee uudelleen kun ei nyt ole mitään akuuttia rahan tarvetta? Onhan Kesko hyvin menestyvä yritys niin en näe mitään syytä miksi osakkeiden arvo ei taas joskus nousisi vaikka eihän sitä koskaan varmaksi voi tietää.
Mitä Keskon osakkeilla
12
3293
Vastaukset
- Anonyymi
Jossei ole akuuttia rahan tarvetta, niin pidä vaan ja nauti osingoista. Minullakin on keskoa ns. osinkosalkussani. Eihän se mikään huippuosingonmaksaja ole, mutta sopii varmaksi siinä salkussa.
- Anonyymi
Lisään vielä, että oma arvostukseni johonkin osakkeeseen ei ole vain sen mahdollinen arvonnousu. Saa vaikka tulla alas, koska maksetut osingot ja niiden edelleensijoittamisesta saatu tuotto pitkässä juoksussa kuittaa arvonaleneman.
- Anonyymi
Inderes muuttanut suositukseksi "vähennä"
Hinta yli tavoitehinnan, jolloin osinkotuotto paria prosenttia.
Toisaalta voi puolustaa paikkaansa salkussa vakaana romahdussietoisena. - Anonyymi
Kukaan meistä ei voi varmasti sanoa mitä kannattaa tehdä, mutta muutama ajatus:
-Kesko on tällä hetkellä tekemäänsä tulokseen nähden laskennallisesti liian kallis
-mutta, seuraava osavuosikatsaus on kohta ovella, jos tulos ylittää vuoden takaisen, kuten olettaa voi, onkin kesko kohtuuhintainen
-ensimmäinen vaihtoehto painaa kurssia alas ehkä 20%
-toinen vaihtoehto voi nostaa kurssia 20%
Noissa haarukoissa liikutaan. Jos olet ostanut osakkeet arvo-osuustilille niin kannattaako ottaa ne verot maksuun nyt?
"Toisaalta olen jo nykyisellä osakeomistuksella menettänyt rahaa lähemmäs 30 000 euroa kun en myynyt elokuussa. "
Et ole menettänyt mitään. Menetykset ja voitot lasketaan vasta siinä vaiheessa kun osakkeet on myyty veks.
Maailmanlaajuinen nousu tai romahdus tulee vaikuttamaan enemmän keskon kurssiin kuin sen omista taloudellisista toimista johtuvat kurssimuutokset. Jos pelottaa niin vaihda käteiseksi, mutta sitten pitäisi olla jokin paikka jossa on paremmat tuotto-odotukset kuin pankkitilillä.
Missä kesko menee vuoden, viiden tai kymmenen päästä? Tuohon kysymykseen kiteytyisin itse. Toistaiseksi kesko porskuttaa lujaa eteenpäin ja on oletettavasti viiden vuoden kuluttua tehnyt merkittävän summan rahaa omistajilleen.
Jos siis tartut nyt yhteen kurssiheilahdukseen, voit jälkeenpäin katua. Vinkkinä voin sanoa että älä tee liian hätäisiä ratkaisuja, niitä voi joutua katumaan. Jätä keskon osakkeet 20 vuodeksi odottamaan ja hämmästy kun se on 10-kertaistanut pääoman siinä ajassa. Tuo yhtenä mahdollisena vaihtoehtona.
Ja vielä yksi juttu. Ajoitus, jota olet nyt yrittämässä, ei onnistu. Se ei oletuksena onnistu koskaan. Jos se onnistuu, se on vain tuuria jota ei pysty toistamaan joten... kannattaako edes yrittää ajoittaa myyntiä/ostoa? - Anonyymi
On sen verran ylimääräistä pankkitilillä tälläkin hetkellä että pankista jo soiteltiin ja suositeltiin sijoittamaan esimerkiksi johonkin indeksirahastoon mutta onko siinä tällähetkellä järkeä kun kaikkien osakkeiden arvo on niin korkealla?
Eikö ole kannattavampaa vain antaa rahojen olla pankkitilillä nollakoroista huolimatta kuin ostaa ylihintaisia osakkeita ja odottaa uutta laskusuhdannetta (johon tosin voi mennä hyvinkin pitkä aika).
Osakemarkkinoilla ei tällä hetkellä taida olla juurikaan sellaisia osakkeita joista ei joutuisi maksamaan järjettömästi ylihintaa ja monet halvat osakkeet taas ei oletettavasti tule nousemaan ainakaan merkittävästi? Senku tietäiskin varmaksi että mikä osake tulee olemaan seuraava raketti niin löis siihen kaikki säästönsä kiinni mutta kenelläkään ei oletettavasti ole varmaa vastausta näihin asioihin. Tulikivestä on ollut jotain juttua että siinä saattais olla seuraava Harvia mutta jotenkin pelottaa että metsään menee jos siihen menee kaikki säästönsä sijoittamaan eikä kukaan järkevä ihminen muutenkaan toimi edellämainitulla tavalla. - Anonyymi
Kirjoitin ehkä hieman harhaanjohtavasti tuossa ylempänä. Tarkoitin siis että itse antaisin rahojen olla pankkitilillä siitä huolimatta että on nollakorot ja odottelisin parempaa sijoituspaikkaa eli sitä kun osakkeiden arvo taas romahtaa syystä tai toisesta.
- Anonyymi
Muutenkin epäilen että pankit ja sijoitusneuvojat ajavat lähinnä omaa etuaan.
- Anonyymi
Minusta on keskolta todella surullinen tulis koko viimevuodelta? Kuinka suomen tukipilari ruokayhtiö tekee miinusta?
- Anonyymi
Minusta on harmittavaa että tällä palstalla ei käydä juuri koskaan asiallista keskustelua juuri mistään.
On muutama häirikkö jotka kylvää virheellistä informaatiota, purkaa henkistä pahoinvointiaan ja tekee näennäisarvauksia kurssikehityksistä.
Mikä sulla on tarkoitus tuon dis-informaation jakamisessa? Kaipaat huomiota ja saat sitä tuota kautta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta on harmittavaa että tällä palstalla ei käydä juuri koskaan asiallista keskustelua juuri mistään.
On muutama häirikkö jotka kylvää virheellistä informaatiota, purkaa henkistä pahoinvointiaan ja tekee näennäisarvauksia kurssikehityksistä.
Mikä sulla on tarkoitus tuon dis-informaation jakamisessa? Kaipaat huomiota ja saat sitä tuota kautta?Et sitten edes anonyyminä uskalla kertoa mikä on syynä tuohon toimintaasi?
Asiallinen kaveri kaikinpuolin.
- Anonyymi
Tämä on Suoli24 Palsta joten mitä muuta voi juuri odottaa? Tasokkaampaa keskustelua käydään sellaisilla paltoilla jossa on edes jotain moderointia. Siellä jos käyttäytyy asiattomasti niin lentää pihalle kuin leppäkeihäs. Kokemusta on siitäkin myös omalta kohdalta. Vaikka itse en käyttäytynyt missään vaiheessa läheskään niin asiattomasti kuin tällä palstalla käyttäydytään.
T: Ketjun aloittaja- Anonyymi
Voisi kai olettaa, että tasapainossa oleva ihminen ei ala sekoilemaan heti, kun on anonyyminä ja on mahdollisuus kirjoittaa mitä haluaa.
Joten pakko päätellä että kaikilla meillä ei ole ihan hyvä olla elämänsä kanssa. Valitettavaahan se on heidän kannaltaan, kuten meidän muidenkin, mutta en keksi ihan heti mitään järkevää ratkaisua tämän asian hoitamiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831569Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721370Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2191332Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311291Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341019Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973- 89950
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123848