Miten jaksatte hoitotyössä yli 60v

Anonyymi

Ei enää millään tahdo jaksaa kolmivuorotyössä. Vuorotyö on raskasta ja hullummaksi vaan touhu menee. Ykkösvapaita paljon samoin illasta aamuun vuoroja myös. Paljon myös vuorojen muutoksia. Ei uskalla ajatella kun päivän tai vuoron kerrallaan. Harrastukset on jääneet, vapaa menee leväten ja voimia keräten seuraavaan vuoroon. Nukkuminen jää vähiin kroppa ei palaudu vielä pitäisi jaksaa 5-vuotta. Jotain ke ennystä työhön pitäisi löytää.

12

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eipä sitä jaksakaan. kannattaa miettiä lyhennettyä työaikaa, Raha ei ole tärkein.

      • Anonyymi

        En niinkään ajattele rahaa ja ehkä nyt olisi hyvä alkaa miettii juurikin tuota lyhennystä. Meillä caan tahtoo työvuorot lyhentyä eli vapaapäiviä ei välttämättä tule lisää.


      • Anonyymi

        Se vaan pudottaa uskomattoman paljon eläkettä. Sen kokenut.


    • Anonyymi

      mikä työssäsi on raskainta. Osaatko eritellä asiaa.

      • Anonyymi

        Vuoron vaihdot, olen pyytänyt ergonomista listaa, ei vaan vieläkään nuo työvuorolistat yhtään tue työssä jaksamista. Illasta aamuun vuoroja paljon. illavuoron jälkeen ei kerkee vielä aamuksi palautumaan, nukkuminen nälissä jää vähiin, iltavuorosta tullessa kroppa käy vielä ylikierroksilla . Uni saattaa tulla vasta pitkälti puolenyön jälkeen ja herätys aamuvuoroon klo 5.00. Väkisi joutuu repiin itsensä ylös. Viikossa saattaa olla myös useampi pitkävuoro 12- tuntia. Lääkeluvallisia ei ole riittävästi niin luvalliset kuormittuu. Joo olen tuonut epäkohtia esiin, puhunut esimiehen kanssa jaksamisesta. Jatkuva pula tekijöistä, tässä näitä, niin ja kremppojakin alkaa jo olemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuoron vaihdot, olen pyytänyt ergonomista listaa, ei vaan vieläkään nuo työvuorolistat yhtään tue työssä jaksamista. Illasta aamuun vuoroja paljon. illavuoron jälkeen ei kerkee vielä aamuksi palautumaan, nukkuminen nälissä jää vähiin, iltavuorosta tullessa kroppa käy vielä ylikierroksilla . Uni saattaa tulla vasta pitkälti puolenyön jälkeen ja herätys aamuvuoroon klo 5.00. Väkisi joutuu repiin itsensä ylös. Viikossa saattaa olla myös useampi pitkävuoro 12- tuntia. Lääkeluvallisia ei ole riittävästi niin luvalliset kuormittuu. Joo olen tuonut epäkohtia esiin, puhunut esimiehen kanssa jaksamisesta. Jatkuva pula tekijöistä, tässä näitä, niin ja kremppojakin alkaa jo olemaan.

        Kai teillä on illasta aamuun- vuorojen välissä se lepoaika 11 tuntia ? Työaikalain määräyksen mukaisesti jokaisen työvuoron alusta seuraavan 24 tunnin aikana tulee antaa 11 tunnin mittainen yhdenjaksoinen lepo. Eikö teillä noudateta tuota lakia? Lisäksi noita illasta aamuun vuoroja pitäisi välttää. Kuulostaa aika huonosti laadituilta listoilta. Ole yhteydessä työterveyteen, jos heidän kauttaan saisi tuon lyhennetyn siten että vapaapäiviä tulee lisää, missään nimessä ei lyhyempiä työvuoroja. Se ei ikinä tule onnistumaan.
        Työntekijäpula ei ole sinun murheesi, vaan työnantajan. Ei kannata uhrata ylitunnollisena terveyttään.


    • Anonyymi

      Työsuojelu kehiin ja neuvotellaan lyhennetystä työajasta. Eiköhän se ole parempi työnantajallekin kuin burn-out-tilanne, jolloin sulle ainakin tarvitaan sijainen? Tai palat loppuun niin perusteellisesti että joudut tk-eläkkeelle?

      Onko työterveysvaltuutettua? Luottaria?

      • Anonyymi

        Ehkä työterveys ja kolmikantaneuvottelu olisi paikallaan tässä tilanteessa.


    • Anonyymi

      maahanmuuttaja naisia alipalkalla hankitte ja itse teette vähemmän

      • Anonyymi

        Työnantajahan nuo työntekijät palkkaa ja niitä maahanmuuttaja naisia ei niin vaan ole otettavissa. Kova pula on sijaisista ja myös palkoilla kilpaillaan. Miettinyt olen myös irtisanoutumista, jos uskaltaisi keikkalaiseksi ryhtyä.


    • Anonyymi

      Miksi ihmeessä suostut tekemään kolmivuoro, vaihda nyt ihmeessä edes kaksi. Auttais varmasti.

    • Anonyymi

      "Paljon myös vuorojen muutoksia. "

      Hyvät ihmiset, lopettakaa ne vuorojen vaihdot siihen saakka kun asiat tulee kuntoon.
      Niin aivan valtakunnantasolla. Se pitäisi onnistua, lakkoilu ei onnistu, kuten veturimiehillä ja raitsikkakuskeilla.

      Nuorempana kaikki epäsäännöllisyys haittaa lastenhoitoa , sitten on aika kun jaksaa , mutta harva on joka 55 ylittyneenä nauttii vaihtelevista työajoista. Ja siitä kun saa ajat vasta 3 viikkoa ennen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      100
      3060
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      82
      3026
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      311
      1931
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1434
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1226
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1155
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      869
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      124
      795
    9. 46
      783
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      747
    Aihe