Kuljettajia kannattaa hakea radiomainoksella?

Anonyymi

Kannattaako kuljettajia hakea radio / tv mainoksen avulla? Muuttopalvelu Niemi on hakenut kuljettajia useaan otteeseen kyseisillä mainoksilla. Onko se auttanut kuljettajapulaan???? Ilmeisesti ei ,koska Radio Novalla on pyörinyt viime viikkoina mainoskatkoilla mainos jossa Muutto- Niemi hakee kuljettajia ja lupaa myös mahdollisuuden 50 000 eur vuosiansioihin. Sitä ei kerrota toimiiko kuljettaja ainoastaan kuljettajana vai osallistuuko myös kantohommiin eli lastaukseen. Pelkällä ajamisella tuskin kukaan pääsee 50 000 eur vuosituloihin kyseisissä työtehtävissä,mutta jos on ripeä kantomies niin onko tosiaan näissä hommissa mahdollisuus päästä näinkin hyville asioille???? Herää monta kysymystä??? Miksi työntekijät eivät pysy jos palkkataso on näin korkealla tasolla???? En halua mitään
epäasiallisia kommentteja vaan ihan rehellisiä mielipiteitä asiasta.
Ymmärrän hyvin ,että jakeluajo-tyyppisiin töihin on ollut jo 1980-luvun alusta asti vaikeaa saada luotettava hyvä työntekijä ,vaikka palkka olisi asiallinen ja yläkanttiin. Jostain syystä ala ei kiinnosta vaikka monet työtehtävät ovat ihan hyviä hommia. Moneen kertaan isolla rummutuksella radio/ tv mainolla voi olla täysin eri vaikutus mitä on haettu se voi kääntyä itseään vastaan. Ihmiset alkavatkin pitää mainostavaa yritystä negatiivisena ja epäillä työoloja ja jne...............

54

1781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuljettajia haetaan useimiten kauppalehden protesti ilmoituksilla.

      • Anonyymi

        Hyvistäkuljettajista pulaa tarvekasvaa. Yleensä vaaditaan vähintään 5 v kokemus puolenmiljoonan työkaluun. Eläkkeelle pääsevien määräkasvaa. Eikä tuo hinta mikään erikoinenole.


    • Anonyymi

      Ei se mainos mitään lupaa. Siinä sanotaan että vuosiansiot voi olla jopa 50t euroa. Onko se mahdollista, en tiedä. Eikä niemellä mitään puolen miljoonan työkaluja ole, tavallisia Volvoja, scanioita ja ategoja. Sekä sprintereitä. Ja kyllä kuljettaja kantaa tarvittaessa.

    • Anonyymi

      Onko alkolukkoa?

      • Anonyymi

        Ei ole varmasti alkolukkoa, sen verran laadukas yritys,että alkoholi ongelmaisen ei kannata edes yrittää päästä.( hän ei jaksaisi edes tehdä tätä työtä) Eiköhän suurin ongelma työvoima pulassa ole tällaisen alan töiden epäsäännöllinen työaika. Nykyihminen haluaa selkeän työajan joka alkaa tiettyyn aikaan ja päättyy juuri silloin kun on sovittu. Muuttohommissa vaaditaan varmasti joustovaraa myös kuskilta kun kaikki ei suju kuin Trömsössä eli aikataulut paukkuu varsinkin työpäivän loppupäästä. Ja onhan se varmasti tosi raskas työ jossa ajoa on vähän suhteessa muun työn määrään. Ei tule Matti Eskon Reissumies fiilistä ei todellakaan.
        Nuorten miesten hommaa. 50-60 vuotias ei enää sopeudu tällaisiin töihin, joissa tilanteet
        vaihtuu kokoajan ja työtahti on kova.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole varmasti alkolukkoa, sen verran laadukas yritys,että alkoholi ongelmaisen ei kannata edes yrittää päästä.( hän ei jaksaisi edes tehdä tätä työtä) Eiköhän suurin ongelma työvoima pulassa ole tällaisen alan töiden epäsäännöllinen työaika. Nykyihminen haluaa selkeän työajan joka alkaa tiettyyn aikaan ja päättyy juuri silloin kun on sovittu. Muuttohommissa vaaditaan varmasti joustovaraa myös kuskilta kun kaikki ei suju kuin Trömsössä eli aikataulut paukkuu varsinkin työpäivän loppupäästä. Ja onhan se varmasti tosi raskas työ jossa ajoa on vähän suhteessa muun työn määrään. Ei tule Matti Eskon Reissumies fiilistä ei todellakaan.
        Nuorten miesten hommaa. 50-60 vuotias ei enää sopeudu tällaisiin töihin, joissa tilanteet
        vaihtuu kokoajan ja työtahti on kova.

        Kuljettajapula ei näytä hellittävän
        https://koneporssi.com/blogit/kuljettajapula-ei-nayta-hellittavan/


    • Anonyymi

      Kyllähän puhelinmyyjäkin voi päästä jopa 80k vuosiansioihin😂
      Varmaan laskettu jollain 3muuttoa/päivä pkseudulla 5 päivää viikossa,
      Ja vitux meni

      • Anonyymi

        Nyt ei työt kiinnosta, paremmin kiinnostaa kaljankittaaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei työt kiinnosta, paremmin kiinnostaa kaljankittaaminen.

        Nyt ei työt kiinnosta.... nimimerkille tiedoksi , olet ihan väärällä keskustelupalstalla,sillä täällä keskustelevat ne tyypit jotka painavat pitkää päivää ja kaikki työn tekemistä rajoittavat turhat lakipykälät nostavat v...tuskäyrät kaakkoon kun ei saa painaa pitkää päivää vaikka haluja olisi ja moottoritie on kuuma. Jenkeissä painetaan samoilla silmillä Itärannikolta länsirannikolle ja ei tunnu missään. Täällä koti Suomessa silloin tällöin kohdalle osuva 10 tunnin työpäivä (josta ajamisen osuus on alle 4 tuntia) saa veren kiehumaan ja pakko nostaa kytkintä firmasta ja vaihtaa vapaalle.Nyt riitti duunit ja eikun kaljatölkit auki !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei työt kiinnosta, paremmin kiinnostaa kaljankittaaminen.

        Tälle herralle olisikohan kyseessä legendaarinen herra 47 jonka Pirkka Pekka Petelius tv:ssä aikoinaan kauan sitten esitteli vai APUVA mies yhtä onneton kaveri. joka tapauksessa nyt vuonna 2021 tällaisilla argumenteilla "kiinnostaa kaljankittaaminen" niin mahdollisuudet naisten suhteen on täysin menetetty. Ilmeisesti kaikki on kaverilla jo aiemmin menetetty vain ja ainoastaan järki seisoo ja jumittaa. Se on valitettavaa...otan osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tälle herralle olisikohan kyseessä legendaarinen herra 47 jonka Pirkka Pekka Petelius tv:ssä aikoinaan kauan sitten esitteli vai APUVA mies yhtä onneton kaveri. joka tapauksessa nyt vuonna 2021 tällaisilla argumenteilla "kiinnostaa kaljankittaaminen" niin mahdollisuudet naisten suhteen on täysin menetetty. Ilmeisesti kaikki on kaverilla jo aiemmin menetetty vain ja ainoastaan järki seisoo ja jumittaa. Se on valitettavaa...otan osaa.

        Kyllä täällä maaseudulla ainakin on ymmärrystä sille ,että ukkoni joka painaa pitkää päivää saa juoda sauna oluensa ihan rauhassa. Jostain käsittämömästä mielentilasta johtuen joku anonyymi ihminen haluaa luoda jatkuvasti kuvaa,että kaikki kuskit ovat alkoholisteja.
        25.9 .2021 kuljettajat ovat varsin särmää porukkaa ja he eivät ole alkolisteja vaan todella hyviä työntekijöitä ihan tiedoksi kaikille epäilijöille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä täällä maaseudulla ainakin on ymmärrystä sille ,että ukkoni joka painaa pitkää päivää saa juoda sauna oluensa ihan rauhassa. Jostain käsittämömästä mielentilasta johtuen joku anonyymi ihminen haluaa luoda jatkuvasti kuvaa,että kaikki kuskit ovat alkoholisteja.
        25.9 .2021 kuljettajat ovat varsin särmää porukkaa ja he eivät ole alkolisteja vaan todella hyviä työntekijöitä ihan tiedoksi kaikille epäilijöille.

        Olen täysin samaa mieltä 39 vuoden kokemuksella kuljetusalasta. Kun on tehty töitä koko viikko ammattimaisen huolella niin voi huoletta ottaa oluet saunan päälle viikonloppuna.
        Sunnuntai pyhitetään perheelle ja vietetään yhteistä aikaa ja sitten maanantaina virkeänä uuteen työviikkoon. On uskomatonta miten joku haluaa luoda kuvaa kuskeista ihmisryhmänä joka on täysin alkoholisoitunut. Kun tosiasiat kertovat ihan muuta. Lisäksi "Dagen efter" hengessä hönkäilevä jakelukuljettaja herättäisi jokaisen asiakkaan nenän ja homma loppuisi kuin seinään. Itselläni on ajojärjestelijänä ollessani kokemus jossa minulle soitettiin asiakkaalta 1990-luvun alussa ,että kuljettaja on humalassa. Hommat loppuivat siihen siltä kuljettajalta. Tämän jälkeen en ole kuullut yhtään tapausta asiakkailta humaltuneesta kuljettajasta. Hengitys kun paljastaa humalatilan muille, jopa yksi olut paljastaa alkoholin ihmiskehossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen täysin samaa mieltä 39 vuoden kokemuksella kuljetusalasta. Kun on tehty töitä koko viikko ammattimaisen huolella niin voi huoletta ottaa oluet saunan päälle viikonloppuna.
        Sunnuntai pyhitetään perheelle ja vietetään yhteistä aikaa ja sitten maanantaina virkeänä uuteen työviikkoon. On uskomatonta miten joku haluaa luoda kuvaa kuskeista ihmisryhmänä joka on täysin alkoholisoitunut. Kun tosiasiat kertovat ihan muuta. Lisäksi "Dagen efter" hengessä hönkäilevä jakelukuljettaja herättäisi jokaisen asiakkaan nenän ja homma loppuisi kuin seinään. Itselläni on ajojärjestelijänä ollessani kokemus jossa minulle soitettiin asiakkaalta 1990-luvun alussa ,että kuljettaja on humalassa. Hommat loppuivat siihen siltä kuljettajalta. Tämän jälkeen en ole kuullut yhtään tapausta asiakkailta humaltuneesta kuljettajasta. Hengitys kun paljastaa humalatilan muille, jopa yksi olut paljastaa alkoholin ihmiskehossa.

        Kuljettaja pitää kutsua Puolasta.


    • Anonyymi

      Täytyy kyllä sanoa että kuljettajan työ on alipalkattua työmäärään ja vastuuseen nähden. Lisäksi työajat ovat yleensä perseestä ja ammattipätevyyttä pitää päivittää viiden vuoden välein. Ajoneuvopäätteitä sun muita kapuloita seuraa kuljettajan tekemistä. Ei siis mikään ihme että kuljettajista alkaa olla pulaa. Lisäksi voisi vielä ottaa esille AKT:n, mitä se on saanut viime vuosina aikaan?

      • Anonyymi

        Kiitos asiallisesta mielipiteestä. Jokaisella ihmisellä on oikeus ilmaista oma mielipide asioista. Oma mielipiteeni palkkauksen ja muidenkin työoloihin liittyviin asioihin kuljetusalalla vaikuttaa hyvin pitkälti se millaiseen yritykseen menee töihin. Jos pääset hyvämaineeseen työpaikkaan töihin niin palkkaus on asiallinen ja kaikki lisät, ruoka- ja päivärahat maksetaan aina oikein, Lisäksi maksetaan hyvästä vuosituloksesta työntekijöille bonuksia. On tietysti selvää ettei tällaisiin "hyviin yrityksiin" ole helppo päästä töihin ,koska vaihtuvuus on olematon ja työpaikka vapautuu vain jos joku vanha konkari jää eläkkeelle. Mutta kun vuosia jaksaa etsiä niin varmasti joskus tärppää. Moni tyytyy ihan omaa laiskuuttaan huonoon työpaikkaan ,kun ei jaksa etsiä... etsiä sitä unelmien työpaikkaa. Ammattipätevyyskoulutuspäivät , kapulat ja ajoneuvopäätteet on nykyaikaa elämme sentään vuotta 2021. Olisi todella outoa jos kuljetusala jäisi 1900-luvun alkuaikojen meininkeihin kun kaikissa muissa ammateissa on jatkuvaa kehitystä ja muutoksia. Lopuksi kun halutaan kommentoida AKT:tä niin sopimukset ja korotukset ovat hyvin linjassa muiden ammattialojen sopimusten kanssa. Tuskin kuljettajat haluavat lukea nykyaikana lööppejä joissa AKT julistetaan työmarkkinoiden häiriköksi. Kuljettajan ansiotaso on pienestä peruspalkasta huolimatta varsin kohtuullinen jos kaikki työehtosopimukseen kuuluvat lisät ja verottomat päivärahat on asiallisesti maksettu 3500 eur/ kk on keskiarvo ja se on ihan verrattavissa sairaanhoitajan,poliisin ja monen muun perusammatinharjoittajan ansiotasoon. On suuri joukko ihmisiä joilla palkka on vain 1900 eur/kk


    • Anonyymi

      Asiallinen vastaus, mutta jos AKT:n TES on täysperävaununkuljettajalle 2537,60 €/kk
      ja tämän palkan saa siis kaveri jolla on yli 12 vuoden kokemus. Saa siinä jonkun verran lisiä ja bonareita tulla että päästään tuohon mainitsemaasi 3500 €/kk palkkaan.
      Ylitöitäkään ei voi ihan päättömästi tehdä, koska kuljettajan lepoaikaa seurataan aika tarkasti tänä päivänä. Tosi hyvä jos viihdyt kuljettajan tehtävissä, koska Suomi tarvitsee tekijöitä jotka pitävät pyörät pyörimässä.

      • Anonyymi

        Niin tämä mainitsemani 3500 eur /kk kuljettajan työstä on ihan itse luettu iltapäivälehtien eri ammattien keskipalkoista ,koskien yksityisen sektorin palkkoja. Omalla kohdalla tämä toteutuu . Yötunnit ennen klo 6 ,noin 20 tuntia kuukaudessa ylitöitä, veroton ruokaraha ja työhön sidottu suoritepalkka. Eli ainakin omalla kohdalla varsin realistinen palkka. Se ei irtoa helpolla. Aamuyöntunteja, raskas jakelutyö. Unirytmi on aina sekaisin ja väsymys vapaa-ajalla.
        Kova hinta ,mutta näin on menty yli 30 vuotta. Ehkä siksi nuoria ei tule alall???? tiedä näitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tämä mainitsemani 3500 eur /kk kuljettajan työstä on ihan itse luettu iltapäivälehtien eri ammattien keskipalkoista ,koskien yksityisen sektorin palkkoja. Omalla kohdalla tämä toteutuu . Yötunnit ennen klo 6 ,noin 20 tuntia kuukaudessa ylitöitä, veroton ruokaraha ja työhön sidottu suoritepalkka. Eli ainakin omalla kohdalla varsin realistinen palkka. Se ei irtoa helpolla. Aamuyöntunteja, raskas jakelutyö. Unirytmi on aina sekaisin ja väsymys vapaa-ajalla.
        Kova hinta ,mutta näin on menty yli 30 vuotta. Ehkä siksi nuoria ei tule alall???? tiedä näitä.

        Ihan näin perjantai illan kunniaksi. Nämä AKT:n toimintaa haukkuvat ihmiset ovat aina niitä jotka eivät itse ole AKT:n jäseniä. Jos olisivat jäseniä niin voisivat osallistua toimintaan ja tuoda esille omia näkemyksiä. Voisivat hyvinkin käydä luottamusmies kurssit ja siten toimia ja parantaa oman työpaikkansa asioita,mutta ei jaksa panostaa,mutta mukava on kirjoitella Suomi24 areenalle. Kannattaa nyt kuitenkin muistaa,että kuljettajan ammatti on niiden ammattien joukossa joihin ei vaadita kuin hyvin pieni koulutus,sen voi jopa suorittaa varusmiespalveluksen yhteydessä. Kuljettajan työssä alalla pääsee eteenpäin olemalla todella särmä . Olen elämäni aikana nähnyt todella monta kaveria joilla on uskomaton tahto pärjätä alalla ja he ovat myös onnistuneet siinä ja ovat edenneet esimiesasemaan muutamassa vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan näin perjantai illan kunniaksi. Nämä AKT:n toimintaa haukkuvat ihmiset ovat aina niitä jotka eivät itse ole AKT:n jäseniä. Jos olisivat jäseniä niin voisivat osallistua toimintaan ja tuoda esille omia näkemyksiä. Voisivat hyvinkin käydä luottamusmies kurssit ja siten toimia ja parantaa oman työpaikkansa asioita,mutta ei jaksa panostaa,mutta mukava on kirjoitella Suomi24 areenalle. Kannattaa nyt kuitenkin muistaa,että kuljettajan ammatti on niiden ammattien joukossa joihin ei vaadita kuin hyvin pieni koulutus,sen voi jopa suorittaa varusmiespalveluksen yhteydessä. Kuljettajan työssä alalla pääsee eteenpäin olemalla todella särmä . Olen elämäni aikana nähnyt todella monta kaveria joilla on uskomaton tahto pärjätä alalla ja he ovat myös onnistuneet siinä ja ovat edenneet esimiesasemaan muutamassa vuodessa.

        Näin se homma menee. Osaava alalla pärjäävä kaveri halutessaan etenee halutessaan nopeasti unelma työhön. Jos on perus- kuski poloinen , mää nyt oon höh..köh. vain tällainen kuskin poloinen niin tosi huonot duunit on tarjolla. Kannattaa funtsia millä asenteella lähtee alalle. Kuljetusalalla ei pärjää ne jotka eivät osaa esittää itsestään sitä todella reipasta työmiestä. Näin se nyt vain on. Reippaat pärjää seuraavat 48 vuotta ja reppanat putoavat kyydistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan näin perjantai illan kunniaksi. Nämä AKT:n toimintaa haukkuvat ihmiset ovat aina niitä jotka eivät itse ole AKT:n jäseniä. Jos olisivat jäseniä niin voisivat osallistua toimintaan ja tuoda esille omia näkemyksiä. Voisivat hyvinkin käydä luottamusmies kurssit ja siten toimia ja parantaa oman työpaikkansa asioita,mutta ei jaksa panostaa,mutta mukava on kirjoitella Suomi24 areenalle. Kannattaa nyt kuitenkin muistaa,että kuljettajan ammatti on niiden ammattien joukossa joihin ei vaadita kuin hyvin pieni koulutus,sen voi jopa suorittaa varusmiespalveluksen yhteydessä. Kuljettajan työssä alalla pääsee eteenpäin olemalla todella särmä . Olen elämäni aikana nähnyt todella monta kaveria joilla on uskomaton tahto pärjätä alalla ja he ovat myös onnistuneet siinä ja ovat edenneet esimiesasemaan muutamassa vuodessa.

        Mielestäni en nyt varsinaisesti haukkunut AKT:tä, vaan kysyin että mitä se on saanut aikaan viime vuosina. Voidaan ottaa esimerkiksi lakkoavustus joka on muilla liitoilla keskimäärin 70 €/pv ja Sähköliitolla hulppeat 200 €/pv. AKT:llä lakkoavustus on vaivaiset 16€/pv
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mtv-uutiset-selvitti-lakkoavustusten-erot-akt-n-avustus-kymmenesosa-paivapalkasta-sahkoliitolla-tienaa-saman-verran-kuin-toissa-verottajan-maaraama-maksimi/7650240#gs.cfhxvf


    • Anonyymi

      Hyviä kirjoituksia. Onko laillisesti mahdollista kuljettajan tienata 50t e vuodessa, siis jos puhutaan Suomessa ajamisesta. Ja autoa ei saa ajaa 7 päivänä viikossa.

      • Anonyymi

        Romunajossa tienaa tosihyvin, mutta kuskilla pitää olla särmää.


      • Anonyymi

        Onko mahdollista kuljettajan tienata 50 t e vuodessa nimimerkille. Ensinnä kiitos ,että kerrankin on hyvin asiallista kirjoittelua, tällaista saisi tapahtua useamminkin tällä sivustolla.
        Radiomainoksessa kerrotaan ,että Niemellä kuski tienaa jopa 50 000 eur vuodessa.
        Mielestäni se on mahdollista,mutta silloin täytyy olla todella huolella suunnitellut työvuorot.
        Ajoaika on rajoitettu lainsäädännöllä 9 tuntiin . Mikä on sitten muun työnosuus ja miten se onnistutaan sovittamaan siten,että lakisääteinen lepoaika toteutuu. No Muutto Niemi on todella iso yritys ja heillä on varmasti tietokone ohjelmat työaikasuunnittelussa joka laskee huolella,että lakeja pystytään noudattamaan. Mielipiteeni on kuitenkin,että työajan maksimi hyödyntäminen ei ole välttämättä hyödyksi työyhteisölle ja aiheuttaa juuri sitä mistä kyseinen yritys kärsii eli jatkuva työvoima pula. Jatkuva haku päällä kertoo tämän kylmän totuuden ja sen aistivat kuljetusalan ammattilaiset heti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko mahdollista kuljettajan tienata 50 t e vuodessa nimimerkille. Ensinnä kiitos ,että kerrankin on hyvin asiallista kirjoittelua, tällaista saisi tapahtua useamminkin tällä sivustolla.
        Radiomainoksessa kerrotaan ,että Niemellä kuski tienaa jopa 50 000 eur vuodessa.
        Mielestäni se on mahdollista,mutta silloin täytyy olla todella huolella suunnitellut työvuorot.
        Ajoaika on rajoitettu lainsäädännöllä 9 tuntiin . Mikä on sitten muun työnosuus ja miten se onnistutaan sovittamaan siten,että lakisääteinen lepoaika toteutuu. No Muutto Niemi on todella iso yritys ja heillä on varmasti tietokone ohjelmat työaikasuunnittelussa joka laskee huolella,että lakeja pystytään noudattamaan. Mielipiteeni on kuitenkin,että työajan maksimi hyödyntäminen ei ole välttämättä hyödyksi työyhteisölle ja aiheuttaa juuri sitä mistä kyseinen yritys kärsii eli jatkuva työvoima pula. Jatkuva haku päällä kertoo tämän kylmän totuuden ja sen aistivat kuljetusalan ammattilaiset heti.

        Kuljetusala on todella kylmä ala jos asioita mitataan miten työntekijöitä kohdellaan .
        Pitää olla valtavasti kuljettajalla kokemusta,että osaa ja ymmärtää millaiset työpaikat ovat niitä himoittuja "hyviä työpaikkoja". Niissäkin vapautuvat työtehtävät avautuvat ani harvoin ja useimmiten menevät puskaradion kautta jollekin hyvälle frendille.Ne todella hyvät työpaikat eivät koskaan tule julkiseen hakuun. Koko kuljetusala on yhtä suurta mafia-perhettä ja siksi nuorille alalle tulijoille ei ole tarjolla kuin silkkaa p...skaa. Työtä joka nöyryyttää ja saa alalle tulijan kokemaan itsensä todella surkeaksi p..skaksi. Sitten ihmetelleen ettei sinänsä hyvä ammatti kiinnosta nuoria. Ei se nyt kiinnosta kun tarjolla on vain silkkaa sontaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko mahdollista kuljettajan tienata 50 t e vuodessa nimimerkille. Ensinnä kiitos ,että kerrankin on hyvin asiallista kirjoittelua, tällaista saisi tapahtua useamminkin tällä sivustolla.
        Radiomainoksessa kerrotaan ,että Niemellä kuski tienaa jopa 50 000 eur vuodessa.
        Mielestäni se on mahdollista,mutta silloin täytyy olla todella huolella suunnitellut työvuorot.
        Ajoaika on rajoitettu lainsäädännöllä 9 tuntiin . Mikä on sitten muun työnosuus ja miten se onnistutaan sovittamaan siten,että lakisääteinen lepoaika toteutuu. No Muutto Niemi on todella iso yritys ja heillä on varmasti tietokone ohjelmat työaikasuunnittelussa joka laskee huolella,että lakeja pystytään noudattamaan. Mielipiteeni on kuitenkin,että työajan maksimi hyödyntäminen ei ole välttämättä hyödyksi työyhteisölle ja aiheuttaa juuri sitä mistä kyseinen yritys kärsii eli jatkuva työvoima pula. Jatkuva haku päällä kertoo tämän kylmän totuuden ja sen aistivat kuljetusalan ammattilaiset heti.

        😂 kuhan nyt saisivat edes sillä ohjelmalla laskut oikein asiakkaille...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😂 kuhan nyt saisivat edes sillä ohjelmalla laskut oikein asiakkaille...

        Kiitos kommentistasi,mutta tämä on kuljetusala ja lainsäädäntö keskustelufoorumi.
        Kuljetusyrityksen asiakkaiden laskutusohjelmistot ovat ihan eriasia. Jos käytössä on saksalainen SAP myynnin ja kirjanpidon ohjelmisto niin en ihmettele.Ohjelmisto joka on jäykkä,kankea aitoa saksalaista laatua josta kukaan käyttäjä ei pidä,mutta kaikki isot firmat jostain kumman syystä pitävät.
        No mutta palataan keskustelun aiheeseen. Nykyisin yritykset pyrkivät tekemään työvuorot siten ettei synny ylitöitä(puhun nyt siis lähijakelu-tyyppisestä työstä) Jos ylityötunteja
        syntyy niin ne pyritään kompensoimaan viikkovapailla keskellä viikkoa. Näin ollen 2 viikon periodipalkkauksessa viikkovapaiden ansiosta työtunnit ovat 2 x 40 tuntia ja ehkä muutama ylityötunti menee maksuun. Tästä hyvin iäkkäät kuljettajat pitävät,mutta
        nuoret joilla on paljon esim. velkaa asunto tai autosta haluaisivat tehdä todella paljon ylitöitä , mutta työnantaja ei ole halukas teettämään runsaasti ylitöitä. Niemi todella isona yhtiönä haluaa noudattaa työehtosopimuskulttuuria ja ylitöihin ei kannusteta.


    • Anonyymi

      Alkolukko on tosi hyvä jos ajaa 7 päivää viikossa.

      • Anonyymi

        Rekka pitää olla viikonloput kotona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rekka pitää olla viikonloput kotona.

        Itse olen kyllä sitä mieltä,että rekka, kuorma-auto,pakettiauto pitää olla viikonlopun työnantajan osoittamalla parkkipaikalla tai varikolla. Jos työauto on kotona siinä keittiön tai olohuoneen ikkunan vieressä niin kuski ei ole koskaan vapaa-ajalla. Niin se nyt vaan on. Olen kokeillut molempia vaihtoehtoja ja kyllä se aito vapaa-ajalla tunnelma syntyy siitä ettei mikään viittaa työntekoon,vaikka työpaikkani on ollut aina mieleinen unelmaduuni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen kyllä sitä mieltä,että rekka, kuorma-auto,pakettiauto pitää olla viikonlopun työnantajan osoittamalla parkkipaikalla tai varikolla. Jos työauto on kotona siinä keittiön tai olohuoneen ikkunan vieressä niin kuski ei ole koskaan vapaa-ajalla. Niin se nyt vaan on. Olen kokeillut molempia vaihtoehtoja ja kyllä se aito vapaa-ajalla tunnelma syntyy siitä ettei mikään viittaa työntekoon,vaikka työpaikkani on ollut aina mieleinen unelmaduuni.

        Kyllä minun ajokki pitää olla viikoloput kotipihassa, ehdotamisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minun ajokki pitää olla viikoloput kotipihassa, ehdotamisti.

        Riippuu nyt hyvinkin pitkälti siitä omistatko kyseisen menopelin vai oletko vain kuljettaja poloinen. Myös se seikka on olennainen juttu,jos ajotehtävät on kodin läheisyydessä ja varikko on kaukana silloin on ymmärrettävää auton kotipihassa pitäminen on järkevää.
        Ihmisen mielen kannalta on kuitenkin hyvä asia,että kun siirrytään työstä vapaalle niin mitään työhön liittyvää asiaa ei seuraa kotiin. Ei auto , ei työläppäri,ei salkku täynnä työhön liittyviä papereita. Kun ollaan vapaa-ajalla niin ollaan sitä 100%:sti. Konkreettisena esimerkkinä omasta kokemuksesta tilanne jossa auto on kotona. Yöllä on noussut pieni kuume 37.9 no perhana mitä teen, no kai se täytyy kuitenkin työhön mennä kun auto on kotona. Jos auto olisi varikolla niin ilmoitus työnantajalle "olen kipeä ja kuumetta on" en tule töihin menen lääkäriin. Näinhän kuuluukin toimia varsinkin nyt korona aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu nyt hyvinkin pitkälti siitä omistatko kyseisen menopelin vai oletko vain kuljettaja poloinen. Myös se seikka on olennainen juttu,jos ajotehtävät on kodin läheisyydessä ja varikko on kaukana silloin on ymmärrettävää auton kotipihassa pitäminen on järkevää.
        Ihmisen mielen kannalta on kuitenkin hyvä asia,että kun siirrytään työstä vapaalle niin mitään työhön liittyvää asiaa ei seuraa kotiin. Ei auto , ei työläppäri,ei salkku täynnä työhön liittyviä papereita. Kun ollaan vapaa-ajalla niin ollaan sitä 100%:sti. Konkreettisena esimerkkinä omasta kokemuksesta tilanne jossa auto on kotona. Yöllä on noussut pieni kuume 37.9 no perhana mitä teen, no kai se täytyy kuitenkin työhön mennä kun auto on kotona. Jos auto olisi varikolla niin ilmoitus työnantajalle "olen kipeä ja kuumetta on" en tule töihin menen lääkäriin. Näinhän kuuluukin toimia varsinkin nyt korona aikana.

        Kyllä rekka pitää viikonloput olla kotona, on paremmin silmällä pidon alla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä rekka pitää viikonloput olla kotona, on paremmin silmällä pidon alla.

        Ilmeisesti kala ei ole käynyt koukkuun kun radio Novalla edelleen perjantaina 8.10 narrattiin 50 000 eur/ kk kuljettajia kyseiseen yritykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti kala ei ole käynyt koukkuun kun radio Novalla edelleen perjantaina 8.10 narrattiin 50 000 eur/ kk kuljettajia kyseiseen yritykseen.

        No on kyllä narrattu jos 50 000/kk on luvattu kuskille 🤑


    • Anonyymi

      Niemen ongelma on erittäin epäsäännölliset työajat. Välillä töitä on 5 tuntia päivässä, välillä 13. Niemellä kuljettajat osallistuu myös rakennuksilla tavaroiden kantamiseen, kodinkoneita, kalusteiden yms kantamista. Miettikää sitä.

      • Anonyymi

        Ja vielä nolla toleranssi alkoholin suhteen, ei käy.


      • Anonyymi

        "Mieluummin olen persaukinen ja onnellinen, kun käyn töissä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mieluummin olen persaukinen ja onnellinen, kun käyn töissä"

        Kyllä työnteko on vanhanaikaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä työnteko on vanhanaikaista.

        työnteko on vanhanaikasta. Totta ,mutta ihminen on ajatteleva eläin ja siksi pitää olla tekemistä eli työtä. Hyvä kansanviisaus on edelleen voimissaan. 8 tuntia työtä, 8 tuntia vapaa-aikaa ja 8 tuntia lepoa tällöin ihminen voi parhaiten. Jokaisella meistä on tavoite elämässä ,hyvä terve elämä vielä 80 vuotiaana. Sen eteen pitää nähdä vaivaa, opiskella tehdä mieleistä työtä, laadukas vapaa-aika ja eteenkin riittävä lepo ovat erittäin tärkeitä peruspilareita millä tällainen kunnioitettava ikä saavutetaan todennäköisesti.
        Jos yhteiskunnallisesti ajatellaan asiaa niin Suomi ei kaipaa tällaisia siivellä eläjiä. Paska sakkia, Reippaat ahkerat maahanmuuttajat polkevat suohon tuollaiset "pelle hermannit"työntekoa kartavat.
        No........ nämä töitä kartattavat myös yleensä elävät myös lyhyemmän elämän keskimäärin 55 vuotta. Eli työnteko kannattaa aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        työnteko on vanhanaikasta. Totta ,mutta ihminen on ajatteleva eläin ja siksi pitää olla tekemistä eli työtä. Hyvä kansanviisaus on edelleen voimissaan. 8 tuntia työtä, 8 tuntia vapaa-aikaa ja 8 tuntia lepoa tällöin ihminen voi parhaiten. Jokaisella meistä on tavoite elämässä ,hyvä terve elämä vielä 80 vuotiaana. Sen eteen pitää nähdä vaivaa, opiskella tehdä mieleistä työtä, laadukas vapaa-aika ja eteenkin riittävä lepo ovat erittäin tärkeitä peruspilareita millä tällainen kunnioitettava ikä saavutetaan todennäköisesti.
        Jos yhteiskunnallisesti ajatellaan asiaa niin Suomi ei kaipaa tällaisia siivellä eläjiä. Paska sakkia, Reippaat ahkerat maahanmuuttajat polkevat suohon tuollaiset "pelle hermannit"työntekoa kartavat.
        No........ nämä töitä kartattavat myös yleensä elävät myös lyhyemmän elämän keskimäärin 55 vuotta. Eli työnteko kannattaa aina.

        No johan taas keskustelu eteni älyvapaalle tasolle. Kuten edellinen kirjoittaja mainitsi niin ihmisellä pitää olla järjestys elämässä. 8 8 8 malli on optimaalinen. Jos faija vain hengailee kotona kaljapurkki kädessä aamusta iltaan niin perhe-elämä menee perseelleen hyvinkin nopeasti. Iskä töissä, äiskä töissä, lapset koulussa /tarhassa. Näin se hyvä ihmiselle sopiva malli menee. Jos vain hengailee ja laiskottelee niin pidemmän päälle se käy raskaaksi mielenterveyden kannalta ihminen tylsistyy, mikään ei kiinnosta,alkoholisoituu, perhe hajoaa. Ei tällaista kai kukaan halua omalle kohdalle??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No johan taas keskustelu eteni älyvapaalle tasolle. Kuten edellinen kirjoittaja mainitsi niin ihmisellä pitää olla järjestys elämässä. 8 8 8 malli on optimaalinen. Jos faija vain hengailee kotona kaljapurkki kädessä aamusta iltaan niin perhe-elämä menee perseelleen hyvinkin nopeasti. Iskä töissä, äiskä töissä, lapset koulussa /tarhassa. Näin se hyvä ihmiselle sopiva malli menee. Jos vain hengailee ja laiskottelee niin pidemmän päälle se käy raskaaksi mielenterveyden kannalta ihminen tylsistyy, mikään ei kiinnosta,alkoholisoituu, perhe hajoaa. Ei tällaista kai kukaan halua omalle kohdalle??

        Siwasta saa kaljaa ja seinästä rahnaa....


      • Anonyymi

        Nimimerkille "kuskit osallistuvat rakennuksilla tavaroiden kantamiseen" näin se on ihmisen elämässä,luuletko ,että maitokuskin 13 000 kg kuorma itsestään siirtyy kaupan kylmätiloihin kyllä siihen pitää kuskin osallistua ja se syö miestä, vanhempi kuski on täysin loppu työpäivän jälkeen. Vaimo sanoo mies vain syö ja makaa siinä kiitos jakelukuskille. Se on kuule ammatinvalintakysymys. Juuri tämän takia kaikki nuoret naiset jasmiinat ja jennit menevät ajamaan maansiirtoautoa kun tavara tulee alas lavalta nappia painamalla.He ovat fiksuja tyttöjä.


    • Anonyymi

      Nämä radiomainokset on yleensä osa firman brändäystä ja hyvän, tekevän mielikuvan luontia.

      Toki, jos työhommat jotain kiinnostaa, menettelevät siinä sivussa varmasti työpaikkailmoituksinakin.

      • Anonyymi

        Minun työhalut muutuneet ruokahaluiksi.


      • Anonyymi

        O.k hyvä asiallinen kommentti . Radiomainoksilla on monenlaisia tehtäviä. Kyseisen firma on kuitenkin Suomen markkinoilla johtava yritys muuttoalalla ja tapahtuma-alalla. Heillä on jo nyt Suomen mittakaavassa todella merkittävä johtajuus. Olen kuitenkin sitä mieltä,että jos radio ja TV mainonta jatkuu kuukaudesta toiseen niin kyllä suomalaiset ovat niin fiksua porukkaa ,että osaavat tehdä johtopäätöksen ,että kyseisiin työtehtäviin on todella vaikea saada työntekijöitä, Näin se nyt asianlaita on nyky-Suomessa . Tässä olin koulutuspäivillä ja tämä asia nousi esiin ja kouluttaja SKALin edustaja varovasti kertoi haastavasta tilanteesta työmarkkinoilla niin
        yksi kollegani totesi " turha tässä on kaunistella asioita" Kuljetusala ei kiinnosta . Kaikki nuoret haluavat olla peli koodareita ja tehdä sitä työtä kotisohvalta cokis tölkki kourassa.
        Jatkuva mainostaminen ilman tulosta kääntyy yritystä vastaan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        O.k hyvä asiallinen kommentti . Radiomainoksilla on monenlaisia tehtäviä. Kyseisen firma on kuitenkin Suomen markkinoilla johtava yritys muuttoalalla ja tapahtuma-alalla. Heillä on jo nyt Suomen mittakaavassa todella merkittävä johtajuus. Olen kuitenkin sitä mieltä,että jos radio ja TV mainonta jatkuu kuukaudesta toiseen niin kyllä suomalaiset ovat niin fiksua porukkaa ,että osaavat tehdä johtopäätöksen ,että kyseisiin työtehtäviin on todella vaikea saada työntekijöitä, Näin se nyt asianlaita on nyky-Suomessa . Tässä olin koulutuspäivillä ja tämä asia nousi esiin ja kouluttaja SKALin edustaja varovasti kertoi haastavasta tilanteesta työmarkkinoilla niin
        yksi kollegani totesi " turha tässä on kaunistella asioita" Kuljetusala ei kiinnosta . Kaikki nuoret haluavat olla peli koodareita ja tehdä sitä työtä kotisohvalta cokis tölkki kourassa.
        Jatkuva mainostaminen ilman tulosta kääntyy yritystä vastaan .

        Kuljetajalla pitää olla ennenkaikea särmää.


    • Anonyymi

      Itse tienaan 50-55t vuoteen kuorma-autoa ajamalla, työhön sisältyy kyllä myös fyysistä työtä ajamisen lisäksi, sisältää ylityöt/lisät ja tessiä parempi palkka. Pelkkää päivävuoroa ja viikonloput vapaana.

      Varmasti niemellä kuskit voi tienata 50t ylitöineen ja lisineen. Eiköhän sielläkin makseta osaaville tekijöille enemmän kuin Tessin minimi palkkaa, muistakaa että Tes määrää vain minimi palkan ja aina voi ja kannattaa pyytää lisää, kyllä osaaville maksetaan (ei toki ihan joka firmassa, mutta sitten vaihdetaan työpaikkaa)

      • Anonyymi

        Se on totta että kuljetusalalla on paha työvoimapula, ei nuoria kiinnosta ala yhtään.

        Tämä aiheuttaa sen että työntekijät voivat vapaasti valita minne menevät töihin ja neuvotella hyvän korvauksen työstään. Tämä on huono asia esim Niemen kaltaisille firmoille, jotka eivät ole niitä kaikista arvostetuimpia työnantajia kuljetusalalla, joten työntekijöitä on heidän todella haastavaa löytää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on totta että kuljetusalalla on paha työvoimapula, ei nuoria kiinnosta ala yhtään.

        Tämä aiheuttaa sen että työntekijät voivat vapaasti valita minne menevät töihin ja neuvotella hyvän korvauksen työstään. Tämä on huono asia esim Niemen kaltaisille firmoille, jotka eivät ole niitä kaikista arvostetuimpia työnantajia kuljetusalalla, joten työntekijöitä on heidän todella haastavaa löytää.

        Tässä taas joukko mielipiteitä johon voi kommentoida "hoh hoh" . Muutto Niemi on Suomen mittakaavassa todella iso toimija. Jos tällainen koko maanlaajuinen yritys pistää mainoskamppanjan joka kattaa TV sekä radiomainonnan joka jatkuu ja jatkuu vieläkin.
        Sellainen yritys on vastuullinen toimija joka noudattaa työehtosopimuksia kirjaimellisesti.
        Mainonta kertoo tavalliselle kuluttajalle,että kyseinen vastuullinen suomalainen yritys haluaa nimenomaan suomalaisia työntekijöitä. He eivät halua Latviasta, Liettuasta,Puolasta ,Virosta tai Venäjältä työntekijöitä. Näistä maista olisi helppo saada työntekijöitä, Kyseinen yritys haluaa saada suomalalaisia kuskeja vakinaiseen työsuhteeseen, ja lisäksi esim. opiskelijoita osa-aikaiseen työsuhteeseen, Sellaista toimintaa sanotaan isänmaalliseksi toiminnaksi, Ei mennä helpomman kautta,mikä olisi helpompaa kuin palkata Ukrainasta kantomiehiä polkuhintaan. Mutta ei Muutto Niemi haluaa suomalaisia työntekijöitä. Arvoisat kuljettaja kollegat on turha pelätä kun kyseessä on todella iso yritys. Minimipalkoista ei puhuta,vaan jokaiselle kuskille varmasti maksetaan alalla olovuosien mukaista palkkaa. Myös asepalvelus vuosi auton ratissa huomioidaan kun työsopimusta laaditaan.
        Sellainen tosiasia on kuitenkin huomioitava,että 2021 nuoria ei kiinnosta mikään fyysinen työ, jos taustalla ei ole jo lapsuudesta valtava innostus kuorma-autoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä taas joukko mielipiteitä johon voi kommentoida "hoh hoh" . Muutto Niemi on Suomen mittakaavassa todella iso toimija. Jos tällainen koko maanlaajuinen yritys pistää mainoskamppanjan joka kattaa TV sekä radiomainonnan joka jatkuu ja jatkuu vieläkin.
        Sellainen yritys on vastuullinen toimija joka noudattaa työehtosopimuksia kirjaimellisesti.
        Mainonta kertoo tavalliselle kuluttajalle,että kyseinen vastuullinen suomalainen yritys haluaa nimenomaan suomalaisia työntekijöitä. He eivät halua Latviasta, Liettuasta,Puolasta ,Virosta tai Venäjältä työntekijöitä. Näistä maista olisi helppo saada työntekijöitä, Kyseinen yritys haluaa saada suomalalaisia kuskeja vakinaiseen työsuhteeseen, ja lisäksi esim. opiskelijoita osa-aikaiseen työsuhteeseen, Sellaista toimintaa sanotaan isänmaalliseksi toiminnaksi, Ei mennä helpomman kautta,mikä olisi helpompaa kuin palkata Ukrainasta kantomiehiä polkuhintaan. Mutta ei Muutto Niemi haluaa suomalaisia työntekijöitä. Arvoisat kuljettaja kollegat on turha pelätä kun kyseessä on todella iso yritys. Minimipalkoista ei puhuta,vaan jokaiselle kuskille varmasti maksetaan alalla olovuosien mukaista palkkaa. Myös asepalvelus vuosi auton ratissa huomioidaan kun työsopimusta laaditaan.
        Sellainen tosiasia on kuitenkin huomioitava,että 2021 nuoria ei kiinnosta mikään fyysinen työ, jos taustalla ei ole jo lapsuudesta valtava innostus kuorma-autoihin.

        Hyvä kirjoitus. Itse olen ihmetellyt miksi viime vuosina maansiirtoauton rattiin on ilmestynyt valtava määrä nuoria naisia ,varsinkin pääkaupunkisedulla esim. juuri jokeri-raitiovaunuradan työmaille. Eikös nämä leppoiset hommat ole olleet ennen pääsääntöisesti 50-v kaljamaha pöhö äijien hommia. Nyt joka toisessa autossa on nuori nainen ja nimikyltti tuulilasissa " Jasmin" Jenni" jne. Miksi on palkattu nuoria naisia leppoisien kaljamahasetien tilalle? Kusetetaanko palkoissa mimmejä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä taas joukko mielipiteitä johon voi kommentoida "hoh hoh" . Muutto Niemi on Suomen mittakaavassa todella iso toimija. Jos tällainen koko maanlaajuinen yritys pistää mainoskamppanjan joka kattaa TV sekä radiomainonnan joka jatkuu ja jatkuu vieläkin.
        Sellainen yritys on vastuullinen toimija joka noudattaa työehtosopimuksia kirjaimellisesti.
        Mainonta kertoo tavalliselle kuluttajalle,että kyseinen vastuullinen suomalainen yritys haluaa nimenomaan suomalaisia työntekijöitä. He eivät halua Latviasta, Liettuasta,Puolasta ,Virosta tai Venäjältä työntekijöitä. Näistä maista olisi helppo saada työntekijöitä, Kyseinen yritys haluaa saada suomalalaisia kuskeja vakinaiseen työsuhteeseen, ja lisäksi esim. opiskelijoita osa-aikaiseen työsuhteeseen, Sellaista toimintaa sanotaan isänmaalliseksi toiminnaksi, Ei mennä helpomman kautta,mikä olisi helpompaa kuin palkata Ukrainasta kantomiehiä polkuhintaan. Mutta ei Muutto Niemi haluaa suomalaisia työntekijöitä. Arvoisat kuljettaja kollegat on turha pelätä kun kyseessä on todella iso yritys. Minimipalkoista ei puhuta,vaan jokaiselle kuskille varmasti maksetaan alalla olovuosien mukaista palkkaa. Myös asepalvelus vuosi auton ratissa huomioidaan kun työsopimusta laaditaan.
        Sellainen tosiasia on kuitenkin huomioitava,että 2021 nuoria ei kiinnosta mikään fyysinen työ, jos taustalla ei ole jo lapsuudesta valtava innostus kuorma-autoihin.

        Tässä juuri mielestäni on se opetus,ettei suurella rahalla suoritettu TV ja radiomainostus ei tuota tulosta vaan kääntyy itseään vastaan. Kun nykytrendin mukainen raskas fyysinen työ
        ei ole sitä kuuminta hottia ,niin ehkä sellainen kohdennettu markkinointi kohderyhmiin,ammattioppilaitoksiin, varuskuntiin( Rekrypäiviltä varuskunnista saa todella ammattipätevää nuorta miestä ja eteenkin naista töihin ) Ja he ovat todella innoistuneita työntekijöitä Pitää vain olla yrittäjänä aallonharjalla ja onkia ne parhaat työntekijät omaan firmaan. Kun palkat,kalusto ja työympäristö on kohdillaan niin myös pysyvät töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä juuri mielestäni on se opetus,ettei suurella rahalla suoritettu TV ja radiomainostus ei tuota tulosta vaan kääntyy itseään vastaan. Kun nykytrendin mukainen raskas fyysinen työ
        ei ole sitä kuuminta hottia ,niin ehkä sellainen kohdennettu markkinointi kohderyhmiin,ammattioppilaitoksiin, varuskuntiin( Rekrypäiviltä varuskunnista saa todella ammattipätevää nuorta miestä ja eteenkin naista töihin ) Ja he ovat todella innoistuneita työntekijöitä Pitää vain olla yrittäjänä aallonharjalla ja onkia ne parhaat työntekijät omaan firmaan. Kun palkat,kalusto ja työympäristö on kohdillaan niin myös pysyvät töissä.

        Kannattaa kitata vain kaljaa, työt ei kiinosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa kitata vain kaljaa, työt ei kiinosta.

        Vinkkinä vaan sinulle toveri joka kittaat kaljaa, valitsemasi tie on surkea ja johtaa ennemmin tai myöhemmin hautaan . Tilastojen mukaan 50 v. kun täytät ja jos et siirry alkoholittomiin juomiin niin asia on taputeltu osaltasi ikävä kyllä ,no suomalainen veronmaksaja säästää kun sinusta päästään eroon silloin.
        Mitä alkuperäiseen aiheeseen tulee Kyllä se Muutto Niemen kampanja jotain tulosta tuotti
        koska kyseistä mainos spottia ei enää radiossa hoiloteta ja autot kiitää tuolla tienpäällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vinkkinä vaan sinulle toveri joka kittaat kaljaa, valitsemasi tie on surkea ja johtaa ennemmin tai myöhemmin hautaan . Tilastojen mukaan 50 v. kun täytät ja jos et siirry alkoholittomiin juomiin niin asia on taputeltu osaltasi ikävä kyllä ,no suomalainen veronmaksaja säästää kun sinusta päästään eroon silloin.
        Mitä alkuperäiseen aiheeseen tulee Kyllä se Muutto Niemen kampanja jotain tulosta tuotti
        koska kyseistä mainos spottia ei enää radiossa hoiloteta ja autot kiitää tuolla tienpäällä.

        Virosta saa halpaa kaljaa


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1109
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe