Mökille tulossa 375w paneeli, 200aph akkua ja agre, joilla pitäisi pyörittää 1200w vesipumppua 2 tuntia päivässä. Eli lähinnä mietityttää, voiko 200aph akustolla pyörittää 2 vai 4 tuntia vesipumppua?
Riittääkö?
10
524
Vastaukset
- Anonyymi
Akkusi rasittuu aivan liiaksi jos invertterillä pyörität. Saattaa pumpatessa ottaa liki kilowatin tehon joka on noin 90A virtaa akusta.
Tarvit vähintään 1000ah akuston, tai joku automaattikäynnistys aggreen pumppauksen ajaksi- Anonyymi
Pumppuhan on itsessään jo 1,2kW ja siihen päälle invertterin itsensä hukkaama teho niin yli toisensadan ampeereita menee.
Mutta jokatapauksessa aivan liian pieni akusto -joitakin minuutteja kärsis pyörittää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pumppuhan on itsessään jo 1,2kW ja siihen päälle invertterin itsensä hukkaama teho niin yli toisensadan ampeereita menee.
Mutta jokatapauksessa aivan liian pieni akusto -joitakin minuutteja kärsis pyörittää.Ei tarkoita sitä että ottaa aina 1.2kw. Yleensä vähän vähemmän, arvioittin noin 1kw
- Anonyymi
Riittää se johonkin jippii
- Anonyymi
Melkoinen vesipumppu sinulla, ja vedentarve?
Eikä akuilla voi vesipumppua pyörittää kun sinulla ei ollut invertteriä. - Anonyymi
Joo invertteri(1500w) unohtui listasta.
- Anonyymi
Riittääkö käynnistykseen pumpulle
- Anonyymi
Löytyiskös jostain etä-ohjattava vesipumppu. Tuolloin ei tarvis akkujen kanssa pelleillä.
- Anonyymi
Miten voi vesipumppu pyöriä 2/4 tuntia päivässä? Se tarkoittaa tuhansia litroja.
- Anonyymi
pari hehtaaria kasvatettavaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101054
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82784Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat261570Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede14557- 65521
- 92499
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47486- 23443
- 46407
- 29405