Solis 20 puutarhanhoidossa?

Anonyymi

Onko kokemuksia Soliksen traktorista puutarhan hoidossa? Mietin traktoria nykyisen kiinalaisen jyrsimen tilalle, kun tuo kiinalainen on useammin epäkunnossa kuin kunnossa.

69

2634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Solis ei ole pienkone mutta aktivoituuhan se upeasti traktorillakin!

      • Anonyymi

        Kyllä minä tuota 20 hp mallia sanoisin pienkoneeksi. Seuraava 26 hp malli on jo melkein traktori.


    • Anonyymi

      Solis on Intiassa tehty, ei taida olla kiinalaista parempi.

      • Anonyymi

        Tämä on juuri se kysymys. Mainosten ja eräiden YouTube testien mukaan rakenne on parempi. Pitääkö se paikkansa?


    • Anonyymi

      Näpäkkä murikka perunahommiin.

      • Anonyymi

        Mistä olet hankkinut työkoneet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä olet hankkinut työkoneet?

        Kateellisena katsoo USA:n markkinoilla olevien pienten maatalouskoneiden määrää. Sieltä on saatavissa esimerkiksi niin perunan- kuin maissinviljelyn kasvatukseen vaikka mitä. Suomesta ei käytännössä mitään ja Euroopastakin kovin vähän. Saksan eBay’ssa on jotain, lähinnä Ranskalaisia ja Ukrainalaisia koneita.


    • Anonyymi

      Se on isompi kuin Kubota?

      • Anonyymi

        Kubotaa on monen kokosta mutta tuo 6000-7000 sarja on noin 500- 600kg ilman lisälaitteita.
        Solis 20 on jo vähän suurempi. Solis 26 etukuormaajalla 1300-1400kg


    • Anonyymi

      Kubotalla saattaisi palsta paremmin aktivoitua...

      • Anonyymi

        Kubotan tai Yanmarin hinta vain on kertaluokkaa korkeampi. Zetoria tai Valtraa ei tuoda maahan. Eli vaihtoehtoja ei yllättäen ole kovin montaa.


      • Anonyymi

        Kubotalla saattaisi palsta paremmin aktivoitua...

        Minulla on kubota b7100d-79
        Olen myös ajatellut solis 26 kuormaajalla, mitsun kone ja boschin sähköt, suurin traktori valmistaja maailmassa jos oikein oon ymmärtäny


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kubotalla saattaisi palsta paremmin aktivoitua...

        Minulla on kubota b7100d-79
        Olen myös ajatellut solis 26 kuormaajalla, mitsun kone ja boschin sähköt, suurin traktori valmistaja maailmassa jos oikein oon ymmärtäny

        Myydäänkö sitä KUbotaa jossakin ei tahdo löytyä...? Kyllä vielä löytyy niitä jotka arvostaa oikeita työkoneita ei pelkkiä mönkijöitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kubotan tai Yanmarin hinta vain on kertaluokkaa korkeampi. Zetoria tai Valtraa ei tuoda maahan. Eli vaihtoehtoja ei yllättäen ole kovin montaa.

        Zetorin Primoa saa Virosta. Hinta on karvan alle 9000 €, ehkä. Tiedot vain viroksi.

        Primo painii 20 hv sarjassa. Hydrostaattinen vaihteisto ja ruohonleikkuu pöytä. Kone ollee korealainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Zetorin Primoa saa Virosta. Hinta on karvan alle 9000 €, ehkä. Tiedot vain viroksi.

        Primo painii 20 hv sarjassa. Hydrostaattinen vaihteisto ja ruohonleikkuu pöytä. Kone ollee korealainen.

        primo painii kesäpäivä lelujen sarjassa. premium ruohonleikkuri.


    • Anonyymi

      Mitä työkoneita kaks’kymppiseen tarvitaan puutarhanhoidossa? Itse olen tehnyt vähän listaa:
      1) Sopivan kokoista kärryä on nähdäkseni vain Soliksella.
      2) Tuttu maanviljelijä sanoi, että etukuormaaja ei ole välttämätön, sen voi korvata takalaatikolla ihan hyvin. Noita on ainakin IKH:lla myynnissä.
      3) Auroista Soliksen kaksisiipinen näyttää ihan hyvältä vaihtoehdolta.
      4) Käytettykin äes olisi vaihtoehto, mutta niitä ei ole kaupan, joten Soliksen äes lienee ainoa sopiva.

      Lisäksi tarvitsen 50 mm kuulan taakse, jotta voin liikutella venetraileria. Siihen on esimerkiksi Valajärven konevälityksellä kohtuuhintainen vaihtoehto.

      Trukkipiikit takanostimeen ovat hyödylliset jos ei ole etukuormaajaa, mutta tietoa, paljonko takanostimella pystyy nostamaan, en ole löytänyt. Kai siinä normaali traktorin hydrauliikka kuitenkin on? Onko tuo ollenkaan järkevä ajatus? Soliksella niitä ei ole, mutta IKH:lla on, tosin vähän turhan järeät.

      Tarvitaanko jyrsintä, jos on aura ja äes? Nähdäkseni ei tarvita.

      Etukuormaaja on sitten oma lukunsa. Siihen tarvittaisiin yleiskauha ja trukkipiikit. Kaksikymppinen nostaa vain rapiat 300 kg, kun kaks’kutonen 500 kg. Suurin hyöty etukuormaajasta on nähdäkseni suursäkkien käsittelyssä ja silloin käytännössä pitäisi olla tuo 26 hp malli. Etukuormaaja vaatisi myös takapainon.

      Jotta pientraktorin hankinta on järkevä, tarvitaan siihen siis vähintään kärry, äes, aura ja takalaatikko.

      • Anonyymi

        Etukuormaaja nostoero 20 ja 26 on 400kg ja 500kg mutta ei nosta sitä kyllä 2m korkeuteen. Ehkä se on maasta korkeintaan metri.. 26 on ohj tehostin mutta on myös kalliimpi.jos enempi käyttöä niin kyllä kuormasjalla on parempi, ei tarvi yhtenään vaihtaa työkaluja taakse.


    • Anonyymi

      Onko Solis jonkun pakkomielle ?

      • Anonyymi

        Kerro vaihtoehto Solikselle! Kiinalaisista olen lukenut ja kokenut niin paljon, että ne eivät tule kyseeseen. Korealaisella Bransonilla pienin maahan tuotava malli on 25 hp, jonka hinta on yli 14 000 € (tosin etukuormaajalla). Zetorin Compaxia, joka on ilmeisesti samalta tehtaalta Bransonin kanssa ei tuoda maahan, eikä pieniä Valtroja.

        Zetorilla olisi muuten 20 hp Primo, joka on jossain ruohonleikkurin ja traktorin välimaastossa. Siinä on leikkuri, mutta myös hydrauliikka takana, mutta sitäkään ei tuoda maahan. Työkoneiden saanti on myös kysymysmerkki, kuvassa kiinnikkeet eivät näyttäneet ihan standardeilta, vaikka tietoruudussa oli maininta CAT1.

        Kubota ja Yanmar ovat kertaluokkaa kalliimpia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro vaihtoehto Solikselle! Kiinalaisista olen lukenut ja kokenut niin paljon, että ne eivät tule kyseeseen. Korealaisella Bransonilla pienin maahan tuotava malli on 25 hp, jonka hinta on yli 14 000 € (tosin etukuormaajalla). Zetorin Compaxia, joka on ilmeisesti samalta tehtaalta Bransonin kanssa ei tuoda maahan, eikä pieniä Valtroja.

        Zetorilla olisi muuten 20 hp Primo, joka on jossain ruohonleikkurin ja traktorin välimaastossa. Siinä on leikkuri, mutta myös hydrauliikka takana, mutta sitäkään ei tuoda maahan. Työkoneiden saanti on myös kysymysmerkki, kuvassa kiinnikkeet eivät näyttäneet ihan standardeilta, vaikka tietoruudussa oli maininta CAT1.

        Kubota ja Yanmar ovat kertaluokkaa kalliimpia.

        Zetor Primolle löysin hinnan Virosta. Se maksaa alle 9000 € leikkuupöytineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Zetor Primolle löysin hinnan Virosta. Se maksaa alle 9000 € leikkuupöytineen.

        Taisi olla käytetty, kun etelämpänä tuo on 13 000 €.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro vaihtoehto Solikselle! Kiinalaisista olen lukenut ja kokenut niin paljon, että ne eivät tule kyseeseen. Korealaisella Bransonilla pienin maahan tuotava malli on 25 hp, jonka hinta on yli 14 000 € (tosin etukuormaajalla). Zetorin Compaxia, joka on ilmeisesti samalta tehtaalta Bransonin kanssa ei tuoda maahan, eikä pieniä Valtroja.

        Zetorilla olisi muuten 20 hp Primo, joka on jossain ruohonleikkurin ja traktorin välimaastossa. Siinä on leikkuri, mutta myös hydrauliikka takana, mutta sitäkään ei tuoda maahan. Työkoneiden saanti on myös kysymysmerkki, kuvassa kiinnikkeet eivät näyttäneet ihan standardeilta, vaikka tietoruudussa oli maininta CAT1.

        Kubota ja Yanmar ovat kertaluokkaa kalliimpia.

        Listahinta Solis 20:lle on siis 9 800 €.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro vaihtoehto Solikselle! Kiinalaisista olen lukenut ja kokenut niin paljon, että ne eivät tule kyseeseen. Korealaisella Bransonilla pienin maahan tuotava malli on 25 hp, jonka hinta on yli 14 000 € (tosin etukuormaajalla). Zetorin Compaxia, joka on ilmeisesti samalta tehtaalta Bransonin kanssa ei tuoda maahan, eikä pieniä Valtroja.

        Zetorilla olisi muuten 20 hp Primo, joka on jossain ruohonleikkurin ja traktorin välimaastossa. Siinä on leikkuri, mutta myös hydrauliikka takana, mutta sitäkään ei tuoda maahan. Työkoneiden saanti on myös kysymysmerkki, kuvassa kiinnikkeet eivät näyttäneet ihan standardeilta, vaikka tietoruudussa oli maininta CAT1.

        Kubota ja Yanmar ovat kertaluokkaa kalliimpia.

        Primo on ajoleikkuri vaikka nostolaitteet olikin. Pienet pyörät ym. Kertoo ettei sitä traktoriksi ole tarkoitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Primo on ajoleikkuri vaikka nostolaitteet olikin. Pienet pyörät ym. Kertoo ettei sitä traktoriksi ole tarkoitettu.

        Totta, tosin jossain esitteessä oli, että Primoon saa myös peltopyörät. Yhtään kuvaa saati videota en ole kuitenkaan nähnyt sellaisella varustuksella.


    • Anonyymi

      75cm asti solis 26 nostokyky kiinnikkeistä 500kg ylöd asti 400kg. Eli kauhasta tai piikeistä vähemmän.
      Klapisäkit nousee

      • Anonyymi

        Eli kaksikymppiselle ei nouse minkäänlainen suursäkki multaa, mutta 26:lla nousee 500 l, ei kuitenkaan 1000 l. Myöskään lavallinen 50 l säkkejä ei edes liikahda.

        Soliksen peräkärry kantaa kaikki em. vaihtoehdot. Siirtämään pystyy, jos esimerkiksi kuorma-auto lastaa kärryyn.


    • Anonyymi

      On intialaisella ja kiinalaisella traktorilla melkoinen ero jo silmämääräisesti tarkasteltuna. Oli vissiin Joensuun Solis myyjäliike ottanut Jinma traktorin vaihdossa. Melko röppöä hitsaukset ja kaikki. Solista kun siinä vieressä katsoi niin oli kuin mikä tahansa länsikampe. En oo traktoria vailla mutta jos oisin niin Solista harkitsisin vakavasti.

      • Anonyymi

        Tätä olen itsekin miettinyt. Mielenkiintoista olisi ymmärtää hinnoittelun erot eri maissa. USA:ssa John Deere on halvempi kuin Solis Suomessa. Osittain johtunee siitä, ettei Suomeen tuoda perusmalleja, mutta luulisi Soliksen suosion herättävän muut perustraktorien valmistajat. Eivät kaikki ostajat tarvitse kalleinta ja hienointa hytillä.


    • Anonyymi

      "Eivät kaikki ostajat tarvitse kalleinta ja hienointa hytillä."
      Ja tuskinpa kukaan tarvitsee Solista !

      • Anonyymi

        Solis saattaa vielä yllättää, jotenkin ainakin.


      • Anonyymi

        Ja sitten ne saman hintaluokan vaihtoehdot Solikselle? Jos olisi paljon rahaa, niin varmaan John Deere.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten ne saman hintaluokan vaihtoehdot Solikselle? Jos olisi paljon rahaa, niin varmaan John Deere.

        Vastaava John Deere USA:ssa on halvempi kuin Solis 26 hp Suomessa! Suomessahan John Deere on reilusti, todella reilusti kalliimpi. Verot lienevät osasyy, mutta onko kate kohdallaan?


    • Anonyymi

      Murray 12 toimii loistavasti lumihommissakin, on perässä myös pieni kaivuri

      • Anonyymi

        Mulla ollut nyt 10v kubota 7100d. Varusteina Takakuuppa ja perälevy ja 3800€ makso. Noin 500h olen ajanut ja pian mittarissa 5000h. Toisen nostovarren rihlat sain kerran rikki kun vähän rajusti tuli puskettua murskekasaan. Öljyjen lisäksi vaihdettu akku 8v sitten. Kulutus ollut noin 0.6L/h eli halavalla kulkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ollut nyt 10v kubota 7100d. Varusteina Takakuuppa ja perälevy ja 3800€ makso. Noin 500h olen ajanut ja pian mittarissa 5000h. Toisen nostovarren rihlat sain kerran rikki kun vähän rajusti tuli puskettua murskekasaan. Öljyjen lisäksi vaihdettu akku 8v sitten. Kulutus ollut noin 0.6L/h eli halavalla kulkee.

        kubota on kunnon wanhan liiton vehje


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kubota on kunnon wanhan liiton vehje

        Mikä on todellisuudessa hintaero Kubotan ja Soliksen välillä? Tähän asti, kun on yrittänyt verrata nettihintoja, eroa on ollut tuhansia euroja. Nyt oli Nettikoneessa yksi EK1-261 kiinnostavaan hintaan, mutta kone on väärällä puolella Suomea, Kuopiossa.


    • Anonyymi

      Onko missään saatavissa Solis 20:een uutta, kunnollista lumilinkoa?

      • Anonyymi

        Ei. Noin pieneen traktoriin pitää teettää mittatilauksena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei. Noin pieneen traktoriin pitää teettää mittatilauksena.

        Konetalo Vainikka on teettänyt erän.


    • Anonyymi

      Pärjääkö puutarhatöissä:
      - traktori
      - etukuormaaja kauhalla
      - trukkipiikit kuormaajaan

      - peräkärry

      - 20 l kannu dieselille

      • Anonyymi

        Millä käännät maan, vai millaista puutarhs hoitoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä käännät maan, vai millaista puutarhs hoitoa.

        Puutarhanhoito on pienimuotoista. Tähän asti on ollut 5x3 m kasvimaa ja kuusi lavaa. Kasvimaan koko on tarkoitus jakaa ja triplata sekä muutaman lavan laitoin ensikesäksi jo lisää, mutta korkeintaan 15 yhteensä. Kasvimaan kokoon vaikuttaa lähinnä tarve erottaa peruna- ja ehkä hernemaa muista sekä levittää kulkuväyliä kasvien välissä.

        Hedelmäpuut ja marjapensaat ovat tontilla vanhoja ja huonokuntoisia. Kaadoin muut hedelmäpuut tänä syksynä, yksi syöntiomenapuu jäi.

        Puutarhan pohja on vanhaa savipeltoa. Ajattelin, että jyrsin riittäisi sittenkin. Pitääkö olla myös kääntöaura?

        Se mikä mietityttää on kasvimaiden päädyissä olevien kääntöalueiden kasvaminen roimasti, jos vaihdan sarvitraktorin traktoriin, vaikka pieneenkin. Laadukkaampi sarvitraktorikin olisi vaihtoehto. Ei olisi niin paljon korjattavaa kuin kiinalaisessa. Enemmän käyttö- ja vähemmän seisontatunteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puutarhanhoito on pienimuotoista. Tähän asti on ollut 5x3 m kasvimaa ja kuusi lavaa. Kasvimaan koko on tarkoitus jakaa ja triplata sekä muutaman lavan laitoin ensikesäksi jo lisää, mutta korkeintaan 15 yhteensä. Kasvimaan kokoon vaikuttaa lähinnä tarve erottaa peruna- ja ehkä hernemaa muista sekä levittää kulkuväyliä kasvien välissä.

        Hedelmäpuut ja marjapensaat ovat tontilla vanhoja ja huonokuntoisia. Kaadoin muut hedelmäpuut tänä syksynä, yksi syöntiomenapuu jäi.

        Puutarhan pohja on vanhaa savipeltoa. Ajattelin, että jyrsin riittäisi sittenkin. Pitääkö olla myös kääntöaura?

        Se mikä mietityttää on kasvimaiden päädyissä olevien kääntöalueiden kasvaminen roimasti, jos vaihdan sarvitraktorin traktoriin, vaikka pieneenkin. Laadukkaampi sarvitraktorikin olisi vaihtoehto. Ei olisi niin paljon korjattavaa kuin kiinalaisessa. Enemmän käyttö- ja vähemmän seisontatunteja.

        Euro 5 honda jyrsin mulla, riittää hyvin mulle kun pelto on myös vanhaa savipeltoa koko noin 20m2, en ole siinä kubotaa tarvinnut, joskus hiekkaa kuupalla tuonut. Siinä on perunst, punsjuuret herneet ja porkkana ilman laatikoita kasvanut. Laatikot lähinnä erillisessä kasvihuoneessa 18m2, jotka emännän touhuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Euro 5 honda jyrsin mulla, riittää hyvin mulle kun pelto on myös vanhaa savipeltoa koko noin 20m2, en ole siinä kubotaa tarvinnut, joskus hiekkaa kuupalla tuonut. Siinä on perunst, punsjuuret herneet ja porkkana ilman laatikoita kasvanut. Laatikot lähinnä erillisessä kasvihuoneessa 18m2, jotka emännän touhuja.

        Mulla on Kiinan ihmeeseen peräkärry, joten periaatteessa hiekan tms. siirrot voi tehdä sillä, mutta traktorin etukuormaajaa ei voi oikein korvata muulla kuin lapiolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on Kiinan ihmeeseen peräkärry, joten periaatteessa hiekan tms. siirrot voi tehdä sillä, mutta traktorin etukuormaajaa ei voi oikein korvata muulla kuin lapiolla.

        Jatkan vielä: olen katsellut paljon amerikkalaisia compact ja subcompact tractor videoita. YouTubessa on muutama oikein hyvä tekijä. Se mikä pistää silmään, on USA:ssa myynnissä olevien lisälaitteiden suuri määrä. Paljon suurempi kuin Euroopassa, puhumattakaan Suomesta.


    • Anonyymi

      Saako solikseen pyramiittiläppiä?

      • Anonyymi

        Jälkiasennus turbon ehkä


    • Anonyymi

      Loistavasti jatkoaktivoituu keskustelut myös jälkiasennusturbolla!!!

    • Anonyymi

      Turbolla tai ilman, mutta riittääkö se puutarhanhoitoon ja jos riittää, mikä on minimivarustus? Traktorillahan ei tehdä puutarhatöitä, vaan niillä työkoneilla ja laitteilla.

      • Anonyymi

        Solis riittää ja ehkä sarvitraktorin lisäksi riittäisi kottikärryt

        Terv, kubota 7100


    • Anonyymi

      Iso puutarha pitää olla jos soliksen puutarhatöihin ostaa. Mutta jos ostaa muuten vaan niin eihän siihen puutarhaa tarvi.

      • Anonyymi

        Joo, kokonaisuushan tässä on toki kyseessä. Kolme isoa asiaa, joita ei voi tehdä sarvitraktorilla ovat: kuormalavojen yms. nostaminen, hiekan ja mullan kuormaaminen sekä venetrailerin siirtäminen. Sarvitraktorilla voi siirtää peräkärryllä tavaraa ainakin tasaisella, sillä voi jyrsiä ja siihen saa erilaisia auroja. Sarvitraktoreihinkin saa jopa pieniä kylvökoneita.

        Missä sarvitraktori voittaa pienenkin traktorin mennen tullen, on kääntösäde. Sarvitraktorin kääntöalueet penkkien päässä ovat murto-osa pienenkin traktorin tarvitsemasta alueesta. Totesin juuri, että koko viljelysuunnitelma menee uusiksi, jos vaihdan sarvitraktorin traktoriin.


    • Anonyymi

      Sarvitraktorilla voi vetää venetraileria, auton peräkärryä ja autoakin jos vaan pito renkaissa riittää.

      • Anonyymi

        Sarvitraktorilla voi toki vetää peräkärryä tasaisella, kun siihen kiinnittää 50 mm kuulan, mutta ei sillä kyllä kannata yrittää veneen laskemista veteen. Tehoahan sarvitraktoreissa on riittävästi, mutta ei massaa. Pieni sarvitraktori painaa kymmeniä kiloja, lisäpainoineenkin alle 200 kg. Pienikin venetraileri taas painaa veneineen lähelle 1000 kg. Yhtälö ei yksinkertaisesti onnistu, oli ramppi kuinka loiva tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sarvitraktorilla voi toki vetää peräkärryä tasaisella, kun siihen kiinnittää 50 mm kuulan, mutta ei sillä kyllä kannata yrittää veneen laskemista veteen. Tehoahan sarvitraktoreissa on riittävästi, mutta ei massaa. Pieni sarvitraktori painaa kymmeniä kiloja, lisäpainoineenkin alle 200 kg. Pienikin venetraileri taas painaa veneineen lähelle 1000 kg. Yhtälö ei yksinkertaisesti onnistu, oli ramppi kuinka loiva tahansa.

        Puhe taisi olla siirroista. Ihan hyvin siirtyy traileri pihassa sarvitraktorilla veneellä tai ilman. Veteenlasku ja nostokin onnistuu vinssaamalla ainakin johonkin painoluokkaan asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhe taisi olla siirroista. Ihan hyvin siirtyy traileri pihassa sarvitraktorilla veneellä tai ilman. Veteenlasku ja nostokin onnistuu vinssaamalla ainakin johonkin painoluokkaan asti.

        Siirrot onnistuvat vain tasaisella.


    • Anonyymi

      Jos on paljon pihaa niin kyllä solis auttaa siinä.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://youtu.be/YA4KcTkdTzA

        Solis lumitöissä

        Videossa on 26 hp, ei 20 hp. Traktori on ilmeisesti teollisuusrenkailla ja ilman ketjuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Videossa on 26 hp, ei 20 hp. Traktori on ilmeisesti teollisuusrenkailla ja ilman ketjuja.

        Näin on, mutta itse jos ostaisin niin juuri tuon 26 ja nurmirenkailla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on, mutta itse jos ostaisin niin juuri tuon 26 ja nurmirenkailla

        Vaatisi ketjut. Hyytyi jo pienelläkin lumella. Jos lunta tulee vähänkin enemmän vaatisi lingon.


      • Anonyymi

        Traktori kannattaa ostaa tarpeen mukaan. Iso piha tarvii isomman traktorin. Nykyään voi ostaa useampia, kun niin halpoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaatisi ketjut. Hyytyi jo pienelläkin lumella. Jos lunta tulee vähänkin enemmän vaatisi lingon.

        Konetalo Vainikka on teettänyt (ilmeisesti kotimaassa) erän pieniä linkoja Soliksen 26:lle. Menevät myös kaksikymppisessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaatisi ketjut. Hyytyi jo pienelläkin lumella. Jos lunta tulee vähänkin enemmän vaatisi lingon.

        Kyllä yli 1300kg massa työntää jo paljon, itse näen tuon epätasaisessa pihassa syyn johon tökkii, ehkä myös liian pureva asento terässä. Nurmirenkaissa parempi pito kovemmalla alustalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä yli 1300kg massa työntää jo paljon, itse näen tuon epätasaisessa pihassa syyn johon tökkii, ehkä myös liian pureva asento terässä. Nurmirenkaissa parempi pito kovemmalla alustalla.

        Kyllä se leikkimistä on tommosella leikkitraktorilla ilman ketjuja liukkaalla. Mieluummin vielä piikkiketjut. Jää kiinni ilman vaikka kuinka olisi neliveto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se leikkimistä on tommosella leikkitraktorilla ilman ketjuja liukkaalla. Mieluummin vielä piikkiketjut. Jää kiinni ilman vaikka kuinka olisi neliveto.

        Jäisillä suurilla pihoilla tietty ketjut ainakin taakse. Ok- talon pihoissa pärjää yleensä ilman.


    • Anonyymi

      Lunta tuiskuaa, onkohan solis jo auraamassa?
      Ei tullut vielä ostettua vaikka pääomatulo vähennyksiin olisin saanut. Mennään kubotalla ja perälevyllä vielä.

      • Anonyymi

        Myös lumikola riittää aktivointiin, kevyttä pakkaslunta ja hyvää liikuntaa


      • Anonyymi

        Ei ole aloittaja ostanut ainakaan vielä. Ennen lopullista päätöstä pitää ratkaista säilytystila. Nykyiseen, purkutuomiota saaneeseen autotalliin se ei mahdu.

        Kevät mennään vielä sarvitraktorilla todennäköisesti. Kun kysyin, toimitusaika oli 2 kk, jolloin tilaus pitää tehdä viimeistään helmikuussa, jos haluaa kevääksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe