Millaista on käyttää vaippoja 24/7?

Anonyymi

Millaista on käyttää vaippoja 24/7

Millaista on käyttää vaippoja 24/7, esimerkiksi töissä, ystävien ja kavereiden seurassa? Mitkä ovat suurimpia haasteita tai ongelmia? Miten suuri, mahdollisesti mullistava arjen ja elämän muutos on ollut joutua käyttämään vaippoja 24/7?

18

3843

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vaipat on ihan ok. Ei haittaa yhtään, eikä oikeastaan osaisi edes olla ilman.

• Anonyymi

Pitkäaikaisena 24/7 vaipoissa olleena . Kaikkeen tottuu mutta sosiaalinen elämä rajoittunut paljon. Vielä pitää sinnitellä työelämässä pari vuotta.
      Toivonut että löytäisi kaverin jolla olis samat ongelmat .

• Hei

Jos joku haluaisi keskustella 24/7 vaipoissa olevan kanssa .
      Voisi laittaa meikäläiselle viestii.

• Anonyymi

Itsellä nyt onnettomuuden jälkeen vuosi vaipoissa ja koko loppuelämä niiden kanssa edessä. Joka kertaa tuntuu nololta pukea vaipat ja ystäville kertominen oli hirveää. He kyllä suhtautuivat myötätuntoisesti, mutta silti tuntuu hävettävältä, että kaikki tietävät mulla olevan vaipat housuissa. Kaikista nolointa on sanoa, että pitää mennä vessaan ja siinä kohtaa kaikki jo tietävät, että housuissa on. Pitkä prosessi tämän asian työstämisessä vielä. Jotenkin sitä on niin vain orientoitunut asiaan, että vauvoilla ja vanhuksilla on vaipat, mutta että muillakin voi olla.

• Anonyymi

Kyllä tähänkin on jo tottunut. Riippuu tosi paljon, miten asiasta ajattelee. Jos jatkuvasti miettii, miten noloa ja ”vauvamaista” on joutua pitämään vaippoja, sitten kannattaa mennä vaikka tuttiostoksille, kun taas itse yritän ajatella, että käytän periaatteessa nesteitä imeviä alusvaatteita, jotka mahdollistavat elämän kodin ulkopuolella. Mulla ongelmana on, että kaikki tarpeet tulee vaippaan, eikä mitään pidätyskykyä enää ole ja alussa kyllä häpesin sitä paljon. Etenkin kun en aina kehdannut heti sanoa vaikka, että tuli kakka housuun ja pitää mennä vaihtamaan vaippa, vaan yritin jatkaa toimintaa niin kuin mitään ei olisi tapahtunut ja sitten ympäristöstä huomasin, että kaikki tietävät ja sehän teki tilanteesta vielä nolomman.

• Anonyymi

Aika nololta edelleen tuntuu ja yritän piilotella asiaa parhaani mukaan. Hirvittää edes ajatella, että työkaverit saisivat tietää minulla olevan vaipat. Stressaavinta on, kun ei voi etukäteen tietää, missä ja milloin vaippa kastuu ja että miten nopeasti ja huomaamattomasti sen pääsee vaihtamaan. Toissapäivänä jouduin olemaan useamman tunnin märässä vaipassa ja se oli todella kiusallista.

• Anonyymi

Itellä samoja fiiliksiä. Mietin entä jos työkaverit huomaa. Mutta tähän asti olen onnistunut pitämään ne salassa ja eiköhän jatkossakin onnistu pitämään vaipat salassa töissä. Vaikka ei niitä tartte salata ollenkaan. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itellä samoja fiiliksiä. Mietin entä jos työkaverit huomaa. Mutta tähän asti olen onnistunut pitämään ne salassa ja eiköhän jatkossakin onnistu pitämään vaipat salassa töissä. Vaikka ei niitä tartte salata ollenkaan. :)

Minkä ikäisiä ja sukupuolisia te työkavereita murehtivat olette?

Mä oon 33-vuotias mies, teippivaipoissa eletty suurin osa teini-iästä ja koko aikuisikä. Elämä vaippojen kanssa on ihan yllättävän hyvää ja positiivista, ei juuri kielteistä sanottavaa. Ainoastaan läheisten kaverisuhteiden solmimiset mietityttää, että uskaltaako jossain vaiheessa tai kokeeko tarpeelliseksi kertoa näin intiimistä ja henkilökohtaisesta asiasta tai että huomaako joku jossain vaiheessa, etten kykene pärjäämään arjessa ilman vaippoja ja että olenkin pidätyskyvytön.

Deittailu on itselle oikeastaan se haastavin, että miten toinen osapuoli reagoi, tykkääkö, välittääkö, pitääkö, kiinnostaako enää, jos ja kun uskallan kertoa ja avautua, että on virtsanpidätyskyvyttömyyden takia teippivaipat 24/7.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä oon 33-vuotias mies, teippivaipoissa eletty suurin osa teini-iästä ja koko aikuisikä. Elämä vaippojen kanssa on ihan yllättävän hyvää ja positiivista, ei juuri kielteistä sanottavaa. Ainoastaan läheisten kaverisuhteiden solmimiset mietityttää, että uskaltaako jossain vaiheessa tai kokeeko tarpeelliseksi kertoa näin intiimistä ja henkilökohtaisesta asiasta tai että huomaako joku jossain vaiheessa, etten kykene pärjäämään arjessa ilman vaippoja ja että olenkin pidätyskyvytön.

Deittailu on itselle oikeastaan se haastavin, että miten toinen osapuoli reagoi, tykkääkö, välittääkö, pitääkö, kiinnostaako enää, jos ja kun uskallan kertoa ja avautua, että on virtsanpidätyskyvyttömyyden takia teippivaipat 24/7.

Kyllä niitä sosiaalisia haasteita joo on enemmän ja vähemmän. Deittailun suhteenn voi vaikuttaa semmonenki, että töistä ällöttää jos ajatuskin pidätyskyky tietyissä asioissa ja jos se pissa pääseekin väärään paikkaan...😉Ja sitten tietysti, paisuuko se nahkapatukka niinku pitäs ☺️Yleisesti ottaen pidätyskykyongelmat haittaa, mutta näissä on yksilökohtaisia eroja kumminkin.

Monisairas

• Anonyymi kirjoitti:

samoilla ajatuksilla.
        Kaverikin haussa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moi,

varmaan kannattaa vähän katsoa kenelle näistä vaipoista kertoa, mutta en kyllä ole joutunut pettymään. Esimerkiksi lähimmät kaverit olivat vain , että ”aha” ja ”ok” ja että jos haluat tästä myöhemmin jutella lisää niin ilman muuta.

Piilottelin vaippojani kyllä aika pitkään, mutta totesin, ettei siitä pidemmän päälle matkoilla tai mökkireissuilla mitään tule… Sen verran ujostelen, että en vaippoja ihan alkkareina pidä eli en nyt suorastaan halua niissä vaikka pukkarissa esiintyä. Vähän sivummalla vaihdan tai laitan yöksi.

Töissä ja harrastuksissa ( hierojalle kyllä piti kertoa) nyt välilllä menee hieman hankalaksi, mutta kaiken kaikkiaan asiat ovat ihan ok.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moi,

varmaan kannattaa vähän katsoa kenelle näistä vaipoista kertoa, mutta en kyllä ole joutunut pettymään. Esimerkiksi lähimmät kaverit olivat vain , että ”aha” ja ”ok” ja että jos haluat tästä myöhemmin jutella lisää niin ilman muuta.

Piilottelin vaippojani kyllä aika pitkään, mutta totesin, ettei siitä pidemmän päälle matkoilla tai mökkireissuilla mitään tule… Sen verran ujostelen, että en vaippoja ihan alkkareina pidä eli en nyt suorastaan halua niissä vaikka pukkarissa esiintyä. Vähän sivummalla vaihdan tai laitan yöksi.

Töissä ja harrastuksissa ( hierojalle kyllä piti kertoa) nyt välilllä menee hieman hankalaksi, mutta kaiken kaikkiaan asiat ovat ihan ok.

Taisit vielä kysellä noista deittailu/ tai parisuhdejutuista. Kaikenlaista on tullut vastaan, mutta kannattaa yrittää. Jotkut ovat nauraneet päin naamaa, mutta jonkun toisen mielestä ei ole haitannut menoa yhtään. Samaan punkkaan on mahduttu vaikka minulla on ollut yövaippa ja patjansuojus vielä alla. Jos ei mitään yritä, niin ei mitään ainakaan saa.

• Anonyymi

Vaipat on tosi hyvä juttu, kun vaihtoehtona on pissat housuissa.

Minulla on kaksikin ystävää, joilla on aina vaipat käytössä. En tietäisi asiasta, elleivät olisi itse kertoneet, ja toisen kanssa olen tehnyt ulkomaanmatkojakin. Vaipat mahdollistavat hyvän elämän.

• Anonyymi

Käytän ite teippivaippoja suuremmaks osaks. Välillä myös housuvaipat käytössä. Käytössä ihan 24/7. Ja ei vaikuta juurikaan arkeeni.

• Anonyymi

Minulle vaipat mahdollistavat normaalin elämän, työn ja huvit. En minä vaippoja salaisuutena pidä, lähipiiri tietää, mutta ei se mitenkään kiinnostava aihe ole kenellekään. Maailma on täynnä kiinnostavampia asioita kuin jonkun vaipat.

• Anonyymi

Ihan hyvin sujuu elämä vaippojen kanssa. Vapauttaa stressistä, kun ei tarvitse suunnitella menojaan vessojen sijaintien mukaan. Vyövaippojen kanssa vaipan vaihtaminenkin on helppoa.

• Miespuolinen kaveri olisi kiva.

• Anonyymi

Ihan hyviä kokemuksia näistä joutunut käyttää jo 20 vuotta. Itsellä käytössä teippi ja vyövaippoja ja ovat kyllä todella hyvin imeviä ja ei tunnu kosteus pahalle näissä . On mukavan tuntuiset ja hyvin anatomiset käyttää.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2615
    2. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      398
      2120
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      20
      1902
    4. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      138
      1724
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      122
      1610
    6. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      15
      1541
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      21
      1113
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      0
      1112
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1019
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      63
      915
    Aihe