Kährsin ohutparketit?

kokemuksia

Tai mitä se nyt onkaan nimeltään, lukkoponttiparkettia tarkoitan. Pähkinä tai tammi olisi meillä tulossa, lapsia on, mahdollisesti jonkun sortin elukkakin joskus, mitenköhän kestää kauniina? Lastenhuoneisiinkin on tätä tarkoitus laittaa, hinta kun ei mikään mahdoton ole parketiksi. Pähkinä kiinnostaa enemmän, miten siivoamisen kanssa, saako joka välissä olla pölyjä pyyhkimässä?

12

6540

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • timpuri

kuitenkin laminaattia ei siis parkettia...laminaatti kestää mitä vain jos on laadukasta....

• parkettia

on, on vain ohuemmalle puristettu kuin tavallinen parketti

• sisutaja-remontoija

ohutparketilla tarkoittanet ohutpuulattiaa. Ei ole neliöhinta hassumpi niissä, mutta kestävyyskin on sen mukaista.

Kaikissa lattioisssa eläminen näkyy, se on fakta. Joissain aijemin ja joissain hieman myöhemmässä vaiheessa.

Mutta mieluumin ohutpuulattia kuin laminaatin roiskoa! Ohutpuussa pinta on kuitenkin puuta, laminaatissa muovikalvoa. Eikä se laminaattikaan niin kestävää ole, varsinkin niitten halvimpien myynti täytyisi lailla kieltää. Ohutpuun huonona puolena varsinkin parkettiin verratttuna on se, että puupintaa on vain 1mm eli ei kestä hiomista, parkettiahan voi noin kolme kertaa hioa ja pintakäsitellä. Loppujenlopuksi parketti on hintansa väärti, koska ohutpuulattia menee joka kerta uusiksi.

Meillä oli ihan samat pohdinnat, kun omaa asuntoa remontoitiin. Päädyimme kuitenkin parkettiin, vieläpä lankkumalliin ja pähkinään ja hui, kun se tuli kalliiksi, mutta ajan kanssa edullisemmaksi, verrattuna siis ohutpuulattiaan. Keittiössä ja eteisessä meillä on laattaa ja lastenhuoneet pähkinäkorkkia. Sekin pirhana hintavaa, mutta kestävämpää kuin puu. Eikä haluttu sotkea lattiohin enää muita pintoja..siis materiaali eri, mutta pinta samannäköinen, mutta kestävämpi. Mietittiin myös parketin tilalle pähkinäkorkkia, mutta saatiin parketista sen verran hyvä tarjous, että päädyttiin sekottelemaan materiaaleja näin.

• husan

Ei se perketti halvaksi tule jatkossakaan ei se hionta ja lakkaus ilmaista ole vaan sekin maksaa noin 15€/m2 tietysti jos itse meinaa kyseisen toimenpiteen tehdä niin sitten on eri juttu.

Aina ei oteta huomioon sitä, ettei hionta ja lakkaus ole ilmaista vaan sen hinnalla saa yleensä jo ihan hyvää laminaattia!!!!

Tosin itse olen parkettimies ja valmis lattiaani hoitamaan tarpeen tullen!!!!

• prkl
        husan kirjoitti:

Ei se perketti halvaksi tule jatkossakaan ei se hionta ja lakkaus ilmaista ole vaan sekin maksaa noin 15€/m2 tietysti jos itse meinaa kyseisen toimenpiteen tehdä niin sitten on eri juttu.

Aina ei oteta huomioon sitä, ettei hionta ja lakkaus ole ilmaista vaan sen hinnalla saa yleensä jo ihan hyvää laminaattia!!!!

kun kaikki ei halua sitä hel..... laminaattia, vaikka olisi kuinka edullsita tai kallista!

• sama sisustaja-remontija
        husan kirjoitti:

vaan sitten lopppupeleissä ratkaisi ulkonäkö, ekologisuus ja hintakin tietysti.

Nykyajan kulutusyhteiskunnassa näyttää uhkaavasti olevan "muotia" ottaa se hetken aikaa kestävä, joka sitten pistetään roskin ja ostetaan uusi. Ei se aina se hintakaan ratkaise, vaan onhan siinä taustalla paljon muitaki ajtuksia.

Ja toki parketin hiominen ja lakkaus/vahaus maksaa, mutta maksaa se poistetun lattian tilalle ostettava uusi lattiakin.

Ohutpuun positiivisena puolena kuitenkin vileä mainittakoon ohut asennuskorkeus...eli käyttökelpoinen vanhihin remontoitaviin kohteisiin sen puolesta...

Laminaatista en ylipäätään pidä. Muovi on muovia vaikka sen hinta olisi mitä tahansa.sitä paiti se ei näytä, tunnut eikä ole puuta..ei eds sinne päin.

• Hanna

Meillä on tosiaan noin kuukauden päivät ollut Kährsin 2-sauvainen silkinhimmeä tammi-puulattia. Ainakin tällä kokemuksella voisin sanoa sen olevan melko hyvää. Olen kauhulla odotellut riehuvien kissojen kynsien jälkiä, muttei ainakaan vielä ole mitään näkyvissä.
      Ostimme lattimatskun vain lattiamateriaaleihin ja -töihin erikoistuneesta liikkeestä, jonka myyjä kyllä ihan itse ehdotti tätä lattiaa, kuulemma markkinoiden paras lakka. Oltiin kyllä ihan valmiit ostamaan 70 €/neliö maksavaa parkettia, mutta jostain syystä suunnitelmat muuttuivat.
      Parketin suhteen olen todennut, että ainakaan valmisparkettia en ole valmis hiouttamaan kuitenkaan, oli siinä pintaa tai ei. Sellainen palikoista asennettava olis varmaankin jo toinen juttu.

• tulee halvemmaksi kuin

kuin paksumpi parketti. ohutpuu maksaa 25 eur/m2 kun paksumpi on n.50 eur kolmen hionnan jälkeen 50 15 15 15= 95 eur/m2 eli samalla rahalla ostat 4 kertaa ohutpuulattian ilman koko huushollin pölyttämistä, ja voit vaihtaa vaikka tyyliä välillä. Ohutpuulattiaan on helppo vaihtaa hajonnut osa. Ensimmäisen hionnan ja lakkauksen jälkeen paksumpi parketti ei ole enää lukkopontti vaan liimattu lakalla yhteen, eli purkamaton paikka.

• haluaa puuta

niin ei tuo alle millin siivu ihan sitä puun nimeä ansaitse, kyllä palikka on paras, voi hioa vaikka seuraavat sata vuotta....

• Jomppe
        haluaa puuta kirjoitti:

niin ei tuo alle millin siivu ihan sitä puun nimeä ansaitse, kyllä palikka on paras, voi hioa vaikka seuraavat sata vuotta....

...hioa. en vaan ymmärrä miksi joku haluaa siihen showhun ryhtyä... mutta kukin tyylillään.

• puuta
        haluaa puuta kirjoitti:

mutta en hioa, siksi Linnea!!!

• höppö

Meillä tammiparketti ja lapsia on kaksi, toinen vauva, juuri muutimme uuteen taloon...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1568
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      27
      1112
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1064
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      980
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      188
      914
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      855
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe