Autorengasliiton myyntikampanja

Anonyymi

Poliisi ja Autorengasliitto (Autoliittokin) pitävät autoilijoita idiootteina.
Myyntikampanjalla yritetään saada myytyä myyjän varastoon vanhenevat kesärenkaat.
Ehkäpä ehdotetaan välikelin renkaitakin.

Mitään muuta syytä rengasratsian ajankohdan valintaan ei ole.

Syksyä kohti näyttää rengasliikkeille jääneen hyllyyn epäkurantteja rengaskertoja joita poliisin avulla uhkaillen yritetään saada kaupaksi.
Renkaan keskiuran syvyys on lain mukaan oltava 1,6 mm.
Rengasratsian myyntitykit yrittävä myydä uusia renkaita jo 4...5 mm kulutuspinnan kohdalla.
Itse seuraan kuitenkin renkaan merkintöjä joita näkee kuinka paljon renkaassa on pintaa.
Olen hyvin tietoinen renkaitteni kunnosta ja v*tt*l*n apulaiseriffeille jos minut pysäytetään.

12

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hihii, taas joka vuotinen nillitys rengasratsioista.
      Kyllä jokainen autoilija ihan itse päättää koska renkaansa uusii jos se täyttää lain mukaisen kulutuspinnan.
      Hyvähän se on, että renkaat tarkastetaan kun aika moni ei sitä itse kuitenkaan tee ja saadaan laittomilla renkailla ajavat pois liikenteestä.
      En ymmärrä kuinka tämä on huono asia, vai onko pelko että tulee asiaa rengaskauppaa ja tilit tyhjinä?

      • Anonyymi

        Samaa mieltä!

        Kun että hyvä kun katsellaan edes renkaita,
        kun tiellä on todellisia tumpeloita jotka eivät tiedä autostaan juuri mitään.

        Sitten ihmetyttää joidenkin mielipide että 1 mm renkailla pärjää loistavasti ja yleensä näillä tyypeillä on mielenpiteitä myös nastarenkaista ne täytyy ehdottomasti olla vaikka 5 vuottakin vanhat ,ja kaikista halvimmatkin käy mutta kitkarenkailla ei tee mitään , tuollaista asenteellista peräseinäjoen TB;n baarin junttiosaston päättämää vieläkin kuulee joka ei perustu mihinkään.

        Kitkarenkaita vaan ehdottomasti niin tiet ei uriudu niin pahasti vesiliirtomahdolliseksi.

        Niin onhan ne tosin kalliimpia ja usein vain paremmissa autoissa on kitkarenkaat , mutta ihan tavallinen perheauto sisältää ominaisuuksia ja tekniikkaa niin paljon että kitkarenkaat ovat riittävät 99 % suomen olosuhteissa,
        siitä ainakin oma kokemus 20 v kitkoista on pelkästään hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä!

        Kun että hyvä kun katsellaan edes renkaita,
        kun tiellä on todellisia tumpeloita jotka eivät tiedä autostaan juuri mitään.

        Sitten ihmetyttää joidenkin mielipide että 1 mm renkailla pärjää loistavasti ja yleensä näillä tyypeillä on mielenpiteitä myös nastarenkaista ne täytyy ehdottomasti olla vaikka 5 vuottakin vanhat ,ja kaikista halvimmatkin käy mutta kitkarenkailla ei tee mitään , tuollaista asenteellista peräseinäjoen TB;n baarin junttiosaston päättämää vieläkin kuulee joka ei perustu mihinkään.

        Kitkarenkaita vaan ehdottomasti niin tiet ei uriudu niin pahasti vesiliirtomahdolliseksi.

        Niin onhan ne tosin kalliimpia ja usein vain paremmissa autoissa on kitkarenkaat , mutta ihan tavallinen perheauto sisältää ominaisuuksia ja tekniikkaa niin paljon että kitkarenkaat ovat riittävät 99 % suomen olosuhteissa,
        siitä ainakin oma kokemus 20 v kitkoista on pelkästään hyvä.

        No tuo kitka/nasta valinta riippuu paljon millaisilla teillä ajelee ja millaisella autolla.
        Itse ajelen kitkoilla ja minulle ne sopii kun kilsoja ei tule kauheasti, enkä käy kauhean syrjäisillä teillä joilla on keväisin paksu jääkerros ja märkänä ja uraisena kitkoilla todella paskamainen pysyä tiellä.


      • Anonyymi

        Poliisin käyttö myyntimiehinä on yhtä törkeää kuin Sanna Marinin sukulaisten tuotteiden mainostaminen


    • Anonyymi

      Kesärenkaiden urasyyvvyyttä painotetaan kyllä liioitellusti huomioiden miten usein oikeasti on suuri vesiliirron riski, ja mitään muutahan ne urat ei estä kuin vesiliirtoa. 15v ajourani aikana muistan 2 tapausta: Kemi-Tornio motari keväällä lumien sulaessa, oli syvien vesilätäköiden peittämä ja piti oikeasti hidastaa. Toinen tapaus keskisuomessa missä maantiellä syvät urat ja silloisella romuautollani 165 leveillä renkailla ohittelin uusia bemareita ja audeja leveine renkaineen, joutuivat hidastamaan urien vesimäärän takia kun leveät renkaat.

      Mutta jos vertaa kesärenkaiden uraa esim siihen miten surkeilla talvirenkailla monet ajaa, niin onha kesärenkaiden urasyvyys loppujen lopuksi aika merkityksetön asia.

      Vaikka kaikki ostaisi joka kesäksi uudet renkaat, tuskin montaa kolaria ehkäisisi, mutta jos kaikki ostaisi talveksi kunnon talvirenkaat, puhutaan varmasti useiden kymmenien ellei satojen peltikolareiden ehkäisystä.

      • Anonyymi

        Voi kuinka väärässä oletkaan. Meidän tiemme on täynnä uria joissa vesi lepää ja on monttuja ja kuoppia ja kun ne on täynnä vettä niin siinä ollaankin jo vesipatjan päällä.
        Uria pystyy yleensä väistelemään aika hyvin, mutta jossain vaiheessa joutuu sinne ajamaan ja taas ollaan vesipatjalla. Suoralla tiellä lyhyestä liirrosta ei ole isommin haittaa, mutta jos sattuu mutka ja erehtyy tekemään jotain tyhmää, niin pöpelikkö kutsuu.
        Oikeasti renkaalla on väliä ja tietysti vauhdilla.
        Pimeällä ja jos liikennettä on enemmän, niin silloin ei tahdo nähdä lammikoita ja uria ja silloin niiden väisteleminen on hankalaa ja taas ollaan patjalla.


    • Anonyymi

      Paljon puhutaan vesiliidosta, mutta miksi niin harvassa autossa on alla oikeat sadekelin renkaat? Jossain urheiluautoissa niitä näkee eli viuhkakuvioitua rengasta, mutta valtaosa tavallisista kuljettajista ajaa kuitenkin suljetun kuvion kesärenkailla ja miettii turvallista urasyvyyttä.

      • Anonyymi

        Viuhkakuvio on jo vanhanaikainen ja vain setämiehet sellaisia halajaa, eikä se ole edes paras vesikelillä.


    • Anonyymi

      Turha niitä nyt ostaa talveksi kovettumaan muutaman viikon ajon takia. Keväällä saa todennäköisesti tuoreemmalla paistoleimalla.

      • Anonyymi

        No eipä ne renkaat muutamassa varastossa mihinkään kuivu ja keväällä voit saada jopa vanhempaa paistoa ihan liikkeestäkin.
        Nyt voi saada jopa halvemmalla kun liikkeet haluaa tilaa talvirenkaita varten.


      • Anonyymi

        Se on totta että kaikilla ei ole yhtä optimaalisia säilytysoloja kuin oikeissa rengasvarastoissa ja että myöhemmin ostamalla voi saada tuoreemmat.

        Haittapuolia keväällä ostamisessa on 2:
        -hinnat korkeimmillaan maalis-toukokuussa
        -karhea kevätasvaltti kuluttaa renkaita eniten


    • Anonyymi

      Siinäpähän kun kauppaavat. Uudet renkaat alla suoraan Virosta, 200e setti halvemmalla kuin edullisin riistotarjous suomesta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      94
      1855
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      86
      1313
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      117
      986
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      863
    7. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      781
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    9. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe