Ulosotto palkasta, sekä kelan rahoista

Anonyymi

Voiko siis ulosotto tehdä näin, saan 50% osaaika palkkaa, ja ovat laskeneet myös tuloksi n.300e kelalta, siihen 1/3 yhteensä!!! Miten nyt maksan sähköt, ja vesi kulut?

13

1165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aika sekavasti selitit asian mutta Kelan työmarkkinatuesta ei saa ulosotto viedä mitään mutta sen kelan rahan se laskee tulopohjaan eli kun siihen päälle saa palkkaa (esim kelalta 300 e ja palkkaa 900 e niin 1200 eurosta se uo: n viemä osuus lasketaan eikä suinkaan 900 eurosta . Toki käteen jää sen verran että kyllä sillä nyt sähköt ja vedet maksaa mutta ei paljon muuten juhlita.

      Koska tällainen systeemi on minunkin mielestäni paska eikä mikään hallitus saa aikaiseksi suojaosuuden nostoa (se on vain vajaat 700 euroa, pitäisi olla vähintään tonni!) Eli en näillä ehdoilla näe mitään järkeä suositella työntekoa kenellekään. Perintätoimistot juhlivat vähäosaisten pienillä rahoilla, itse velka harvoilla edes lyhenee em. tilanteessa olevilla.

      • Anonyymi

        Mulla on siis soviteltu päiväraha tulojen mukaan, nyt ulosotto keksi että laitetaanpa 300e netto tuloksi joka kuukausi lisäksi, jos siis teen lisätunteja, voipi olla että en sää mitään Kelasta, mutta palkka sitten ottaa kuitenkin 300e tulona, tähän on ihan p, se on ok että palkasta menee mutta mitä ne kelaa laittaa tulolähteeksi, siinä palo päreet!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on siis soviteltu päiväraha tulojen mukaan, nyt ulosotto keksi että laitetaanpa 300e netto tuloksi joka kuukausi lisäksi, jos siis teen lisätunteja, voipi olla että en sää mitään Kelasta, mutta palkka sitten ottaa kuitenkin 300e tulona, tähän on ihan p, se on ok että palkasta menee mutta mitä ne kelaa laittaa tulolähteeksi, siinä palo päreet!!!

        Tuossa on menty laittomuuden puolelle. Ei kenellekään voi laskea reaalituloksi uo-miehen omasta hatustaan keksimää summaa. Tee valitus käräjäoikeuteen ihan kiusaksi uo-mulkulle, se ei vaan voi olla noin. Ja sitten lopeta ne osa-aikatyöt mutta sillä lailla ettet saa karenssia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa on menty laittomuuden puolelle. Ei kenellekään voi laskea reaalituloksi uo-miehen omasta hatustaan keksimää summaa. Tee valitus käräjäoikeuteen ihan kiusaksi uo-mulkulle, se ei vaan voi olla noin. Ja sitten lopeta ne osa-aikatyöt mutta sillä lailla ettet saa karenssia.

        No se näkyy palkkalistassa muuna palkkatulona, näköjään saa, eli peruspäiväraha on nyt muu huomioonotettava palkkatulo!


    • Anonyymi

      Älä mene osa-aika töihin! Piste. Joko olet täysin työtön tai täysiaikaisessa työssä. Mikään muu välimuoto ei ole viisasta! Se että olet töissä ja samanaikaisesti työtön aiheuttaa jo itsessään hitosti päänvaivaa ja byrokratiaa työkkärin kanssa ja puhumattakaan mitä aiheutuu kun olet ulosotossa. Heittäydy täysin Kelan tukien varaan!

      • Anonyymi

        Olemalla puoliaikatyössä työllistät kaikkien verorahoilla tuhat byrokraattia, oiden työpanos minkään asian paremmaksi muuttamiseen on tasan nolla.


    • Anonyymi

      Oudolta todella kuulostaa.
      Omassa ulosotossa lasketaan tulopohjaan työeläke ja kansaneläke. Molempien yhteenlaskettu summa on alle 1000 euroa, josta uo ottaa suojaosuuteen saakka eli saan käteen sen noin 750. Ulosottoon menevällä parilla sadalla en lyhennä velkaani ollenkaan, päinvastoin velan osuus kasvaa kuukausi kuukaudelta. Seitsemällä sadalla elän jatkuvasti köyhyysrajan alapuolella ja suurissa vaikeuksissa, koska raha ei riitä. Olen miettinyt myös työtä, mutta se ei kannata ollenkaan. Ei ole mitään mieltä vanhuuseläkeläisen yrittää yhtään enempää, kun jaksaminen ja terveys on jo muutenkin päivä päivältä hankalampaa.

      Näissä päätöksissä laskea yhteen tulot ei ole päätä eikä häntää. Kun aina jää parin sadan euron vaje selviytyä perusmenoista, kukaan ei tässä maliissa voita. Ei velallinen, ei velkojakaan. Ja loppupelissä Kela alkaa maksaa puuttuvaa osuutta toimeentulotukena veronmaksajien pussista.

      • Anonyymi

        Minulta meni 400e, kun laskivat että tulee ainakin 300e tulee kelan TULOA! Joka kuukausi.


      • Anonyymi

        Minullapa laskevat, ettei suojaosuutta ollenkaan eli 100% menee palkasta sen lisäksi ottavat laittomasti toimeentulotuen, työmarkkinatuen ja asumistuen eli millähän minä sitten ostan ruokaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullapa laskevat, ettei suojaosuutta ollenkaan eli 100% menee palkasta sen lisäksi ottavat laittomasti toimeentulotuen, työmarkkinatuen ja asumistuen eli millähän minä sitten ostan ruokaa..

        Laittomasti veivät asunnonkin alta ja uo-mies petti maksusopimuksen. Sen lisäksi huusi korvaan puhelimessa eikä osannut olla yhtään asiallinen tai ammattitaitoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullapa laskevat, ettei suojaosuutta ollenkaan eli 100% menee palkasta sen lisäksi ottavat laittomasti toimeentulotuen, työmarkkinatuen ja asumistuen eli millähän minä sitten ostan ruokaa..

        Joo suojaosuuskäsite koskee vain säännöllisesti maksettua palkkaa tai eläkettä yms.

        Jos kyse on epäsäännöllisesti maksettavasta palkasta tai eläkkeestä yms., ulosmitataan aina yksi kolmasosa.

        Sitä en tiedä, mitä tapahtuu, jos osa tulopohjan tuloista on epäsäännöllisesti maksettavia ja osa säännöllisesti maksettavia.


    • Anonyymi

      Laittomuudesta on kai erikoistuttu jo senverran ettei ns terveystermein äänettömiä juuri huomioida. Priorisoinnilla on kova hinta. Ulosottovirkalautakunnilla pitäisi olla aivosähkökamerat pakollisia. Ja käyräsydänläppäkirjoittimet.

    • Anonyymi

      Teiltä jolla ulosotto laskee palkan ja peruspäivärahan yhteensä, oletteko saanut ulosmittauksen peruspäivärahaan että palkkaus tietää paljonko saatte joka kuukausi , mun summa n.300 ei siis pidä paikkaansa jonka sain kelalta?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe