Testamentti hyväksytty, yksi valtakirja kadoksissa. Testamenttiko on nyt lainvoimainen ja jako voidaan suorittaa myös ilman tämän yhden henkilön valtakirjaa?
Testamentilla omaisuus meni muutamaan osaan.
Kaikki hyvöksyi, testamentti lainvoimainen?
4
157
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä se valtakirja valtuutti?
Testamentissa nimetyt tahot ovat täysin päteviä tekemään sopimusjaon keskenään, jos heillä on näyttää testamentin lainvoimaisuus ja mahdollisten lakiosien tilan. - Anonyymi
Onko testamentti saanut lainvoiman, kun sen ovat kaikki kuolinpesän osakkaat hyväksyneet vai pitääkö lainvoimaisuus erikseen vahvistaa esim. käräjäoikeudessa?
- Anonyymi
Jos kaikki osakkaat ovat testamentin hyväksyneet, hyväksymisilmoitukset osoittavat testamentin lainvoimaiuuden.
Jos sen sijaan testamentti olisi annettu osakkaille tiedoksi ja kukaan ei ole säädetyssä ajassa (6 kk) nostanut moitekannetta, testamentti on myös lainvoimainen. Lainvoimaisuudesta tulee tällöin hankkia käräjäoikeuden todistus (että moitekannetta ei ole nostettu).
- Anonyymi
Sydämen asia. Hebrealaiskirje:10/ Biblia 1776
repent
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617850- 1334524
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323777- 213138
- 232682
- 292617
- 502316
- 252190
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322069