Olen 15v tyttö ja tahtoisin olla talonrakentaja. Olen hyvä koulussa, mutta en ole koskaan tykännyt siitä. En halua mennä lukioon, mutta kaikki kannustavat minua menemään. Menisin mielummin ammattikouluun. Auttaako lukio amikseen pääsemistä? Kannattaako minun mennä lukioon?
Pitäisikö minun mennä lukioon?
6
71
Vastaukset
- Anonyymi
Lukioon ja ammattikouluun pääsemiseen vaikuttavat ainoastaan peruskoulun keskiarvo. Mikäli et koe lukiota omaksi jutuksi, niin sinne ei kannata lähteä "tuhlaamaan" kolmea vuotta. Lukioon pääsemiseksi kannattaa oma keskiarvo olla siellä 8:n pinnassa.
- Anonyymi
Ei sun kannata lähteä lukioon, jos et oikeesti halua. Siellä kyllä pärjää ilman motivaatiota, voi saada lakinkin. Mutta todistus tulee silloin olemaan hyödytön, ei sellasista A:n - B:n papereista oo hyötyä missään. Lukio yksissään ei oo enää niin arvostettu.
Lukiolla ei oo mitään tekemistä amikseen pääsyn kanssa. Ammattikorkeaan hakiessa lukiotodistuksella voi hyötyä, mutta ainakin useimmille aloille valitaan opiskelijoita kyllä myös amiksen todistuksella.
Jos sulla on selvillä mitä haluat tehdä, etkä _halua_ mennä lukioon, ei kannata. Amikseen vaan ja kohti talonrakentajan ammattia! - Anonyymi
ei!
- Anonyymi
Lukiosta on silloin hyötyä, mikäli ei oikein tiedä, mihin aikoo suunnata. Tuolla saa tavallaan 3 vuotta lisää miettimisaikaa. Toinen monelle vielä isompi syy lähteä lukioon, on se, että aikoo myöhemmin hakea yliopistoon.
- Anonyymi
Ei kannata mennä lukioon jos jo tiedät mikä sua kiinnostaa eikö lukio tunnu susta kiinnostavalta. Ei kannata mennä vaan sen takia että esim vanhemmat tai jotku muut tutut on sitä mieltä että sun pitäis. Kannattaa myös muistaa että sä voit opiskella vaikka kuinka monia ammatteja elämän aikana jos siltä tuntuu, eli ei oo kovin vakavaa vaikka rupeais jotain opiskeleen ja myöhemmkn rupeaiski tuntumaan että ei se ookkaan se oma juttu.
- Anonyymi
Et mene lukioon, jos haluat amis alalle. Sinulla näyttäisi olevan jo suunnitelma tulevaisuudesta ja työstä. Eli amikseen vaan jos se kiinnostaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 162356
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70897Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135828- 45821
- 59797
- 42766
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44735Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164722Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130673