Miten Skitsofreniaa

Anonyymi

...sairastavan saa lääkäriin ja lääkehoitoon. Ei ole diagnisoitu, mutta
oireet ylittävät jo keskivaikean tason rajat. Eli on jatkuvia harhaluuloja
ja elämä aivan toisessa todellisuudessa. Kognitiiviset kyvyt laskeneet merkittävästi, eikä suostu lekurille.

7

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joutuu soittaan 112 kun tilanne on päällä.

    • Anonyymi

      Mistä päättelet, että kyseessä olisi juuri skitsofrenia? Elimelliset syyt kannattaisi varmaan ensiksi poissulkea.

      • Anonyymi

        Eikö se ole jo semi hyvä merkki, ettei ihminen halua selivttää elimellisiä syitä?


    • Anonyymi

      Kyllä, soittoa 112 ja tilannetta pitää ehkä vähän liioitella. Painottaa sitä, että on uhka itselleen tai muille. Itse tein tämän viime viikon lopussa - soitin veljelleni poliisin ja ambulanssin, ja on nyt psykiatrisen poliklinikan suljetulla osastolla. Helppoa tää ei ollut, veljellä ei lainkaan sairauden tuntoa. Rauhallisesti silti lähti ambulanssin kyytiin. Menin mukaan päivystykseen varmistamaan, etteivät laita takaisin kotia. Yritti sanoa, että minä oon sekasin ja ylireagoin. LUOJAN KIITOS Lääkäri otti minut vakavasti ja veli pääsi hoitoon <3 uskoo, että mielisairaalaa pyörittää moottoripyöräjengiläiset ym., että lääkärit on koulutettuja agentteja, jne.. eli helppoa hänellä ei ole siellä ollut. Olo on silti huojentunut, ei tarvitse pelätä, mitä tekee kun on istunut koko kesän sälekaihtimet kiinni yksin pimeässä 😢

    • Anonyymi

      RINSESSA vilmi käyntiin
      KYSY ootko sä Tanskan rinsessa
      JOS vastaa joo
      OOT iloisessa asemassa jos saat apua
      JOS käy Dear Luise
      MÄ EN OLLU VASTUUSSA!!1111

    • Anonyymi

      Ambulanssilla. Virka- avuksi poliisit. Näin perhepiirissä piti vuosia sitten toimia. Muista,että harhat ovat sairastuneelle todellisuutta,ja jos harhoissaan kokee jonkun uhkaavaksi,tilanne voi kriisiytyä äkkiä.
      Lääkäri voi kirjoittaa tarkkailulähetteen. Muutaman vrk kuluttua useampi lääkäri tekee pääröksen,onko tahdonvastaisen hoidon tarve.
      Akuutissa tilanteessa pidä huoli omasta turvalisuudestasi,soita 112. Selitä tilanne,lähettävät kyydin ja vieka-avun.
      Sairaudentuntewn puuttuminen on tyypillistä,eli kaikki muut tajuavat tilanteen,henkilö itse ei.

    • Anonyymi

      Mene hoitoon tai mä syön mustikoota

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      2022
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      177
      1441
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1305
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      68
      1245
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1187
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1105
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1050
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      88
      1014
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      803
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      788
    Aihe