Kun aika on koittavaa

Istun tässä tieto-koneeni näytön edessä.
Silmieni edessä on Sukkia.
Minulla on nyt kaksi paria uutta Merino-Villa-Sukkaa.
Kohta erotan saksilla Sukat toisistaan.
Katkaisemalla ne yhdistävät langat.
Huomenna, luultavasti, poikkean ostamaan pari pitkä-Hihaista T-Paitaa.
Toivottavasti niissäkin on irti leikeltäviä lappusia.
Talvi on alkanut hiipiä.
Mitähän jos pesisin Jalkani ensin?
Ryyditettyinä Kainaloilla.

H.

23

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihme on tapahtunut ....vähän on lämpöä pattereissa ....aika haaleaa kuitenkin ....
      kyllä siltikin pitää käydä käsiä lämmittelemässä vessan kiertovesi patterilla...
      Ajattelin että jos minulle lisätään parisen astetta lämpöä ... niin pitääkö lisätä koko taloon ... vai onkohan lämmönjako jo niin kehittynyt että voi eritellä eri huoneistot...
      Merinovilla on varmaan lämmin ...
      mimmimum-..mi

      • "Anonyymi"

        Tähän en linkitä musiikkia.
        Mutta.

        https://www.tesema.fi/

        Minä käytän myös sieviä kenkiä.
        Jostain Pohjois-Pohjan-Maalta päin nekin kotoisin.
        Aikoinaan töissä opin niistä.
        Sillä olen huomannut laadun käyvän edulliseksi pitkän-päälle.
        Miehen kun ei tarvitse olla vaatteillaan näyttävä.
        -
        Niin.
        Luontoa pelastetaan nyt tappamalla ihmisiä kylmyyteen.
        Kaikilla as.Oy:llä ei ole Valtion takaamaa Budjettia tukenaan.
        -
        Huomannethan että tämä aloitukseni on minä, minä, minä.
        Mistähän ihmeestä idean sainkaan... :)

        H.


      • Anonyymi

        Mimmi: oletko ilmannut patterit?
        Jos sinulla on vanhat patterit js termostaatissa helat, laitapieni ruuvimeisseli väliin, niin johan lämpöä tulee. Taloyhtiöissä pihdataan kiertoveden lämmössä. Pitäisi olla yli 57 astetta ettei synny planktonia putkistoon.
        Samoin huoneilman po. yli 28 astetta, ettei huonekosteus tee hometta.
        Anturit saattavat olla väärässä paikassa ja lukevat auringon lämmön yläkantiin, vaikka väki tuvassa värisisi.
        Beng no technics at all


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mimmi: oletko ilmannut patterit?
        Jos sinulla on vanhat patterit js termostaatissa helat, laitapieni ruuvimeisseli väliin, niin johan lämpöä tulee. Taloyhtiöissä pihdataan kiertoveden lämmössä. Pitäisi olla yli 57 astetta ettei synny planktonia putkistoon.
        Samoin huoneilman po. yli 28 astetta, ettei huonekosteus tee hometta.
        Anturit saattavat olla väärässä paikassa ja lukevat auringon lämmön yläkantiin, vaikka väki tuvassa värisisi.
        Beng no technics at all

        Ei nämä patterit niin vanhoja ole ....varmaan joku nyt närkästyy kun vaadin lämpöä enemmän .....mutta viime taivi oli kyllä huippukylmä minulla....keskustelin yhden naisasukkaan kanssa ja hän sanoi että hänellä oli vähintään 24-25 talvella ....minulla 19-20 ...eikä tämäkään päätyhuoneisto ....ei siis kylmää seinää..
        mimmimum-..mi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nämä patterit niin vanhoja ole ....varmaan joku nyt närkästyy kun vaadin lämpöä enemmän .....mutta viime taivi oli kyllä huippukylmä minulla....keskustelin yhden naisasukkaan kanssa ja hän sanoi että hänellä oli vähintään 24-25 talvella ....minulla 19-20 ...eikä tämäkään päätyhuoneisto ....ei siis kylmää seinää..
        mimmimum-..mi

        Voi hyvä tavaton. Kirjoitin väärin (tai kone). Huomeilman pitää olla yli 18 astetta.
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvä tavaton. Kirjoitin väärin (tai kone). Huomeilman pitää olla yli 18 astetta.
        Beng

        No huh, jo minä kauhistuin, että 28 astettako.
        Sehän olisi yhtä lämmintä kuin ruotsalaisessa saunassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei nämä patterit niin vanhoja ole ....varmaan joku nyt närkästyy kun vaadin lämpöä enemmän .....mutta viime taivi oli kyllä huippukylmä minulla....keskustelin yhden naisasukkaan kanssa ja hän sanoi että hänellä oli vähintään 24-25 talvella ....minulla 19-20 ...eikä tämäkään päätyhuoneisto ....ei siis kylmää seinää..
        mimmimum-..mi

        Eikö tuo 19-20 astetta ole ihan sopiva lämpötila.
        Kun kesällä on ulkona noin lämmintä, niin et kai tarvitse lapasia käsiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mimmi: oletko ilmannut patterit?
        Jos sinulla on vanhat patterit js termostaatissa helat, laitapieni ruuvimeisseli väliin, niin johan lämpöä tulee. Taloyhtiöissä pihdataan kiertoveden lämmössä. Pitäisi olla yli 57 astetta ettei synny planktonia putkistoon.
        Samoin huoneilman po. yli 28 astetta, ettei huonekosteus tee hometta.
        Anturit saattavat olla väärässä paikassa ja lukevat auringon lämmön yläkantiin, vaikka väki tuvassa värisisi.
        Beng no technics at all

        Huoneilma yli 28 astetta...menee muuten aika lämpimiksi nyt kelit?


    • Anonyymi

      Laitatko sievästi Sievit vai boikotoitko?
      Beng

    • Anonyymi

      Pyrin välttämään herkistymistä. Tyhjennän muutamaa kaappia. Tarvitsenko tätä - enkö. En ala muistelmaan miksi ja milloin hankittu - en. Sullon pussiin ja kömpelösti juoksutan roskiin. Väsyttää.

    • Merinovillaiset kalsarit, suosittelen!
      Ulkoilin fjällräveneillä, olisi pitänyt laittaa pitkikset, kylmä opettaa vanhaakin ihmistä pukeutumaan lämpimästi. Pipo päässä, käsineille alkaa olla tarvetta.
      Jalat kannattaa pestä about kerran päivässä.

    • Ostin Kantarelleja.
      29€
      n. 0,560 KG.
      Olen nyt syönyt niistä n.puolet.
      Liha-Pullien kera.
      Puhtain Varpain.
      Jotenkin kaipaan Luomu-Voissa paistettua Sipuli-Silppua?
      Enhän MINÄ voi olla väärässä?

      H.

    • Anonyymi

      Nälkäiselle sipulin ja sienen tuoksut voissa paistettuna ...aah ...Sinä olet kyllä hyvä ruuan tekijä ...materiaalina kotimaista tuotetta...
      mimmimum-..mi

    • huruksz

      Ensi Eläkkeen tultua tililleni, MINÄ ostan automaatti-imurin.
      Sen-laisen. joka myös pikkuisen pesee lattiaani.
      Talvella, kun eivät Linnut enää laula.
      Saattaa olla surina aiheena hyviin uniin?
      Mitä mieltä olette MINUN ajatuksestani?

      H.

    • Anonyymi

      On tehnyt jo pitkän aikaa mieli ....robotti-imuria....Käsi...eli pikkuimuri kun meni rikki....se oli kyllä kätsy...
      Anteeksi että taas kommentoin...
      mimmimum-..mi

      • Anonyymi

        Miks pyytelet anteeksi, palstalla saa kommentoida niin usein kuin haluaa, tää on keskustelupalsta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miks pyytelet anteeksi, palstalla saa kommentoida niin usein kuin haluaa, tää on keskustelupalsta.

        "Anonyymi"

        Jos saat joltakin anteeksi-pyynnön.
        Vaikenetko, vai jatkatko pulinaa aiheesta?

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Jos saat joltakin anteeksi-pyynnön.
        Vaikenetko, vai jatkatko pulinaa aiheesta?

        H.

        Ei minulta oo kukaan pyytäny anteeksi, vastaa sä kun sulta pyydettiin


    • Anonyymi

      Alotuksentekijä :

      Kovin on pieneksi sinunki maailma käyny pari sukkia nokan edessä tuijotettavana ja tämä tietokone,
      kai sinä käyt WC:ssä pissalle ja pierulla
      muutaman kerran päivässä

      NOOOH et ole ainoa joillata tapahtumat ja puheet on vähissä,
      se on aivan luonnollinen ilmiö,

      nääs
      se on sitä vanhuutta, vanhuus tulee päivä kerrallaan lisääntyy huomaammatta,
      tai huomaa siitä
      ettei enään ole mitään puhuttavaa ,,,,

    • Anonyymi

      Minä en kudo en virkaa.Estää niverikko ja kulumat.Käsityt on monelle ilo ja virkstys.minä kyllä kompelöillä sormillani askartelen kortteja. Joulu kuitenkin lähestyy ja kun korteja nyt alkaa tekee on valmiina joulukuu monelle.Meinaan yksinäiselle vanhukselle,jota kukaan ei muista.Kun sairaudet astuneet taloon ja raha vähentynyt sen myötä.Kirjastot pääkaupunki seutu kerää korteja joulun.Posti itsenäisyyspäiväksi sotaveteraaneille.Useaman kortin silloin voi laitaa kuoreen ja osoitaa postille.Ilmottavat ajoissa asiasta.Kuin ilmaislehdet pääkaupunki setu kirjastojen kortti laatikoista,jonne kerävät korteja.Jakavat kodinhoito asiakaille ja palvelutalojen asiakaille.Joilla ei omaisia muistamassa.

    • Kudon villasukkia noin parin kahdessa päivässä. Siinä sivussa virkkaan myssyjä ja kaulaliinoja.
      On mukavaa ajanvietettä kun samalla kuuntelee äänikirjaa.
      Aikoinaan Martat kutoivat pakana raukoille villasukkia Ambomaalle.
      Vieläköhän olisi tarvetta siellä suunnalla :D








      .

    • Anonyymi

      Minä käytän kotioloissa todella löysiä, kiristämättömiä, puoleen väliin pohjetta yltäviä puuvillasukkia. Valuvat nilkkaan poimuileen.
      Jos tämä olisi biisiketju, niin laittaisin kappaleen Magdaleena.
      "sukat sillä on makkaralla ja istuu päivänkakkaralla ja perhonen korvanlehdellä".

      • Anonyymi

        "Sidoste-sukka kestää."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      263
      2593
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      193
      1653
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1434
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1169
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1156
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      223
      1022
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      1000
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      905
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      729
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      720
    Aihe