Mitä kahvia

Anonyymi

Kaiwattusi juo?
Mä juon Löfbergsii.
(just nyt)

87

1214

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En tiedä. Itse juon parhaillaan Juhla Mokkaa. Mutta merkit vaihtelee. Ostaisin Presidenttia mutta piheys iskee. Kumma että jostain eurosta nipotan kun rahaa menee turhempiinkin.

• Anonyymi

Jotkut pitää mokkisesta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotkut pitää mokkisesta

Ja suomalaiset suomen kielestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotkut pitää mokkisesta

Juhla mokka on hyvää kyllä.

• Anonyymi

Onko tuo joku tunniste? Kaipaatko jotain joka juo tuollaista? Koskaan kuullukaan.

• Anonyymi

Paulig Juhla Mokka
      Presidentti ja kultakatriina menee joskus myös.
      T: Nainen

• Anonyymi

Sitähän se taitaa juoda. Töissä keittelee kanssa tuota samaa. Hyvää on 😌

• Anonyymi

Lisäystä: Tänään oli joku muu kahvi. Hyvää oli sekin. 😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaaha. Sitä on iltapäiväkahviteltu. Uijui

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alle minuutissa ennätit noutaa ja juoda kahvikupillisen, juujuu!!! Oot nolo trolli, nolo!

• Anonyymi

En tiedä mitä muut juo, mut mä juon mitä milloinkin. Työkseni myyn pressaa ja sitä juo kaikki ne ”muut” jotka sitä multa ostaa.

Osa kehuu, osa valittaa kun tummapaahtoo

Tiedättekö mitä sisäisesti ajattelen, silloin?

”Älä valita noin turhista mulle kuin oisit joku kultalusikka perseessä kasvanu hemmoteltu kakru. Kato vttu ympärilles. Yy, kaa, koo, nee, vii, kuu.. kuusi kahvilaa tässä alle sadan metrin etäisyydellä. Ei oo noin vaikeeta! Elämä on valintoja! Älä pilaa mun päivää valittamalla turhista!”

Mut tyydyn kysyyn: otatko vielä muuta kuin yhden kupin kahvia?

On muuten rankkaa hillitä itseään ja pitää naamankin suht peruslukemilla ja pokerina vaikka oikeesti tekis mieli sanoo et: ei voi olla noin iso asia toi! Oikeeeestiiii!! Eiks elämässäs oo koskaan tapahtunu mitään oikeesti kamalaa?

• Anonyymi

Ok ok. Kiitos tiedosta.

• Anonyymi

Ymmärsin tän turhautumisen kyllä.

• Anonyymi

Mä olen kuullut että zen mokkamasterit joutuu joskus läimäyttämään oppilaitaan.

• Anonyymi

Tampereen vakiokirjoittajan aivoituksia sieltä!

• Anonyymi

Olet huoltoasemalla töissä, myyjä. Olet siis asiakaspalvelija eli palvelija, ymmärrätkö? Palvelet maksavia asiakkaita huonolla palkalla mutta olet työsuhteessa mihin kuuluu nöyristely kaikkien edessä. Valitukset siis pois, NÄÄS!

Olisit käynyt enemmän kouluja, nääs nääs.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet huoltoasemalla töissä, myyjä. Olet siis asiakaspalvelija eli palvelija, ymmärrätkö? Palvelet maksavia asiakkaita huonolla palkalla mutta olet työsuhteessa mihin kuuluu nöyristely kaikkien edessä. Valitukset siis pois, NÄÄS!

Se ei oo aviovaimo ukkos rakastajataar

Työpaikka on

https://www.raflaamo.fi/fi/coffee-house

Sanoi sen jo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka ukkos käykin kahveilla hiirosten huoltoasemalla kuolaamassa jotain tupakan myyjää niin tää kirjottaittaja ei ole ukkos ihastus

• Anonyymi

Mut suurkaupunkien keskustaan ei maalaiset ja rekkamiehet ajele mielellään kahville hakeen tupla espressoo tai isoo kuppia perinteitä kahvia, koska suurkaupungeissa on liikennettä ja vaikea löytää parkkipaikkaa tai ylipäätään ajaa isoilla autoilla

En siis ihmettele että suosii maanteiden varsien termospullokahveja eikä tule tampereellakaan vaikka hämeenkadun robert s coffeeseen tai ratina ostiskeskuksen espresso houseen

Onhan kahvikin siellä 2-6 euroa eikä mitään termospullokahvia eurolla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mut suurkaupunkien keskustaan ei maalaiset ja rekkamiehet ajele mielellään kahville hakeen tupla espressoo tai isoo kuppia perinteitä kahvia, koska suurkaupungeissa on liikennettä ja vaikea löytää parkkipaikkaa tai ylipäätään ajaa isoilla autoilla

En siis ihmettele että suosii maanteiden varsien termospullokahveja eikä tule tampereellakaan vaikka hämeenkadun robert s coffeeseen tai ratina ostiskeskuksen espresso houseen

Niin espresso house ratina aukioloajat ovat

Aukioloajat
        Ma-Pe 08-21
        La 09-20
        Su 10-19

https://www.ratina.fi/liikkeet/espresso-house/

Kahviloissa päivä ei pääty kahvilan sulkuaikaan. Työntekijät tiskaa loput asiakastiskit. Pesee kahvipannut, pesee astianpesukoneen, pyyhkii pöydät, lakaisee ja pesee lattiat, vie roskat, poistaa myynnistä eräpäivätuotteet, peittelee säilytyskuntoon ja siirtää kylmään vielä myytävässä kunnossa olevat tuotteet, pyyhkii myyntivitriinit, myyntipöydät ja tekee myynnin tilitykset.

Usein 30 min-1 tunti paikan sulkemisen jälkeen on vielä työntekijä töissä. Eli espresso housen iltavuoro päättyy ma-pe 21.30-22

Sama aamulla. Aamuvuoro laittaa paikan myyntikuntoo ja tuotteet esille. Valmistaa tuotteita, keittelee kahvit, teet, laittaa kassat myyntivalmiuteen, hinnottelee, laittaa muut laitteet toimintakuntoon

Eli espresso housen ma-pe aamuvuoro alkaa 6.30-7.30 välillä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tampere on pieni kylä, Vantaatakin pienempi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tampere on pieni kylä, Vantaatakin pienempi.

Vuoden 2021 alussa Vantaalla asui 237 231 henkilöä.

Tampere

Väkiluku 241 984 kolmanneksi suurin 30.6.2021

Tampere on vantaata isompi. Et potkitaanko se vanha mummelis satu kerminenkin tänne tampereelle sieltä niin voin vetää letukkaas Toni turpaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vuoden 2021 alussa Vantaalla asui 237 231 henkilöä.

Tampere

Väkiluku 241 984 kolmanneksi suurin 30.6.2021

Tampere on vantaata isompi. Et potkitaanko se vanha mummelis satu kerminenkin tänne tampereelle sieltä niin voin vetää letukkaas Toni turpaan!

Tampere on pikkukylä ja kyseisen kylän ylopistolle nauretaan akateemisessa maailmassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tähän on pakko sanoa sivusta, että koulutetutkin on jonkin yleisön palvelijoita. Ei ole olemassa mitään työtä, joka ei palvelisi jotain tarkoitusta ja sitä kautta jotain asiakasryhmää. Paitsi toki suojatyöpaikat. Sellainenko sinulla on?
        (Ja kyllä, olen koulutettu itse.)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tähän on pakko sanoa sivusta, että koulutetutkin on jonkin yleisön palvelijoita. Ei ole olemassa mitään työtä, joka ei palvelisi jotain tarkoitusta ja sitä kautta jotain asiakasryhmää. Paitsi toki suojatyöpaikat. Sellainenko sinulla on?
        (Ja kyllä, olen koulutettu itse.)

mina en ole talla hetkella toissa enka enaan mene

• Anonyymi

Kaupunkikahveja enimmäkseen. Milloin mitäkin.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Tuo Kharisma voisi olla mun maku. Kiitos vinkistä. En ole tällaista kahvia tajunnutkaan. En katso enkä lue mainoksia ollenkaan.
        -joku sivusta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo Kharisma voisi olla mun maku. Kiitos vinkistä. En ole tällaista kahvia tajunnutkaan. En katso enkä lue mainoksia ollenkaan.
        -joku sivusta

Kiva jos tykkäät. Aina mukava auttaa jos vaan voi jotenki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä kirjoitin äsken että voisi olla hyvää, pitää maistaa. Poistettiin 😆 Kharismaa tullu ryystettyä riittävästi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä kirjoitin äsken että voisi olla hyvää, pitää maistaa. Poistettiin 😆 Kharismaa tullu ryystettyä riittävästi.

Joku taitaa kiusata, jos ihan normaaleja viestejä poistelee.
        Kuullostaa kyllä omituiseelta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitää maistaa kun nykyiset loppuu. Mulla kestää yksi paketti kauan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-joku sivusta

(Sivusta vastaan.) Itsekin join tuota viime kesän, erittäin hyvä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joku taitaa kiusata, jos ihan normaaleja viestejä poistelee.
        Kuullostaa kyllä omituiseelta.

(Käsky tuli Presidentin kansliasta.)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

(Sivusta vastaan.) Itsekin join tuota viime kesän, erittäin hyvä!

Maistan sitä jatkossa.

• Anonyymi

Muru kahvia hänen kanssaan!

• Anonyymi

Kolmiodraama??? En yhtään lähde sellaiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kolmiodraama??? En yhtään lähde sellaiseen.

Tai neliö 😗😉

• Anonyymi

Löfikset naamaan

• Anonyymi

X-tra

• Anonyymi
      • Anonyymi

Pelkkiä naisia raadissa! EN luota testiin.

• Anonyymi

Raadin muodostivat KURIKAN keskuskeittiön keittäjät, Marja, Tuija, Eija, Heidi, Sanna ja kaksi Annea.

Keskuskeittiöitä on kouluissa eli juuri niitä kumiperunoiden keittäjiä. Juokaa kuraa, Kurikan mummot pitää sitä parhaana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raadin muodostivat KURIKAN keskuskeittiön keittäjät, Marja, Tuija, Eija, Heidi, Sanna ja kaksi Annea.

Keskuskeittiöitä on kouluissa eli juuri niitä kumiperunoiden keittäjiä. Juokaa kuraa, Kurikan mummot pitää sitä parhaana.

Kumiperunat tieteellisesti.
        Kumiperuna syntyy kun osa perunan pintasolukosta rikkoutuu liian kovakouraisessa kuorinnassa eli yleensä koneellisessa kuorinassa, jolloin perunan tärkkelysjyväset hiertyvät rikki ja liisteröityvät kypsennyksen aikana.

Kumiperunoihin törmää yleisesti laitosruokailuissa (kouluissakin), joissa perunat voivat joutua odottamaan syöjiä pitkään.

• Anonyymi

Ei aavistustakaan. Mutta veikkaan maailmanmatkaajana ettei ihan perusjuhlamokka mene, tai sit se menee juuri sen takia! 😄 En tiedä...

• Anonyymi

Vasecoa joi joka kerta kun nähtiin 😊☕

• Anonyymi

Vaseco oli työpaikan kahviautomaatti 😊☕

• Anonyymi

Itse juon juhla-mokkaa tai kultakatriinaa

• Anonyymi

Just sitä juo☕

• Anonyymi

Kommentit

Anonyymi
      15.09.2021 17:57

Anonyymi
      15.09.2021 18:40

Anonyymi
      15.09.2021 20:00

Ja

Anonyymi
      15.09.2021 20:14

Ovat samalta kirjoittajalta kaikkia

Joku vastaa moneen kertaan samaan kyssäriin.

Juhla Mokka ja Kulta Katriina kirjoitetaan erikseen, ei yhteen eikä väliviivoilla

• Anonyymi

Tuskin sillä kenellekään on oikeasti väliä mistä kahvista kukin anonyymi tykkää.

• Anonyymi

Jos ei tiedä toisesta mitään, juurikaan mitään.

• Anonyymi

Ei jaksa arvailla, jos ei vaikka juo edes kahvia.

• Anonyymi

Jep, jotkut juo aamuisin teetä, toiset muumilimonaadia. Denat aamuviinaa.

• Anonyymi

Minulla on tällä hetkellä kokeilussa Pirkka ranskalainen paahto, paahtoaste 5. Hyvä ja edullinen. Jossain kahvitestissä Pirkka kahvia kehuttiin (muistaakseni luomukahvia tai jotain tummapaahtoa, 450g pakettia).

• Anonyymi

Siis sitä Pirkka Costa Rica -sarjaa tuo kahvi ja se joku saman sarjan kehuttu tummapaahto.

• Anonyymi

Hyvää ja halpaa ei ole olemassakaan.

• Anonyymi

Keskon kaikki halpamerkit on täyttä kuraa ja laatumerkit ylihintaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On tuo parempi kuin kitkerät vaaleat paahdot, joista en itse pidä ollenkaan. Tuo ei ole suosikkikahvini mutta kokeilen joskus erilaisia kahveja. Tänä kesänä oli myös Löfsbergin Kharisma, joka on edullinen, kokeilussa. Itselleni paahtoasteen pitää olla vähintään keski 3, että pidän. Usein kuitenkin 4-5 on se paras vähän kahvimerkistä riippuen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rainbow tummapaahto on hyvää.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Haha. :D
        Nicola Pasqale ei arvannut mitä meni tekemään kun hän antoi vientituotteelleen nimen Paskà.
        Paskà sisältää tällä hetkellä noin 80% Robustaa ja 20% Arabicaa. Ehkä. Paahtimo ei aina itsekään tiedä mitä paahtimeen on päätynyt, sillä aikaisemmin Paskà oli 100% Robustaa vaikka vanhassa pakkauksessa kerrottiin kahvin olevan Arabicaa. Totuus oli varmaan siltä väliltä. Onneksi kahvilla on sentään hassu nimi.

Tooodella laadukasta arvontakahvia...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haha. :D
        Nicola Pasqale ei arvannut mitä meni tekemään kun hän antoi vientituotteelleen nimen Paskà.
        Paskà sisältää tällä hetkellä noin 80% Robustaa ja 20% Arabicaa. Ehkä. Paahtimo ei aina itsekään tiedä mitä paahtimeen on päätynyt, sillä aikaisemmin Paskà oli 100% Robustaa vaikka vanhassa pakkauksessa kerrottiin kahvin olevan Arabicaa. Totuus oli varmaan siltä väliltä. Onneksi kahvilla on sentään hassu nimi.

Tooodella laadukasta arvontakahvia...

Hassut nimet auttaa aina. Niitä voi sitten sosiaalisen mediaan kuvailla, että " Kattokaa! Mä juon PAS-KAA! heheheheehe" :D Nojoo, ei vaan lähinnä meinasin sitä, kun en itse tykkää kahvista niin aikalailla tuota ne kaikki tuphaa olemmaa, gagaa siis.

• Anonyymi

Tumma paahto Pirkka

• Anonyymi

Oikeasti pahaa. Luulin aiemmin ettei pahaa kahvia ole olemassakaan muuta kuin ne huoltamoiden päivän seisseet keitokset.
        -puun takaa tämä

• Anonyymi

Kai kultakatriinaa juo..

• Anonyymi

Presidentti ja Juhla Mokkakin on parempi kuin Kultakatriina. Tykkääkö Kaitsu tummasta vai vaaleasta paahdosta vai onko mitään väliä? Miten on erikoiskahvien laita?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Presidentti ja Juhla Mokkakin on parempi kuin Kultakatriina. Tykkääkö Kaitsu tummasta vai vaaleasta paahdosta vai onko mitään väliä? Miten on erikoiskahvien laita?

Oho, freudian slip. Luin tuon kain Kaitsuksi... Kääk!

• Anonyymi

Löfa olikin just halvennuksessa kaikkialla, köyhien kahvimerkki. Elantoetu 2,95, lidl 3 pakettia kympillä jne.

• Anonyymi

Mänjuon punaista planeettaa 😜

• Anonyymi

Kempeleen tökkäystä.

• Anonyymi

Koklaaaan

Jooo

Kiva

• Anonyymi

Laitat rahasi ruotsalaisille. Se on valmistettu ruotsissa. Itse juon Presidentti, Juhlamokka ja Kultakatriina.

• Anonyymi

Juhla Mokka

Teemme kaikki joka päivä paljon kaikenlaista. Erilaisia asioita, olemmehan kaikki erilaisia tekijöitä. Jokaisella meistä on oma tyyli, tapa ja tahti tehdä asioita. Ei huonompi, tai parempi, vain toisenlainen. Mutta yksi asia meitä kaikkia yhdistää. Suomalaisista suuri osa juo samaa kahvia. Ehkä eri tavoin. Erilaisista kupeista ja eri tilanteissa. Kun aamulla juomme aamukahvin, Juhla Mokka on se maku, mikä herättää meissä tekijän.

https://www.paulig.fi

Kulta Katriina – suomalaisen kahvikulttuurin puolesta

Me suomalaiset olemme kahvikansaa. Kahvikulttuurimme on poikkeuksellinen koko maailmassa. Japanilaisilla on teeseremoniansa, englantilaiset nauttivat kello viiden teensä, mutta meillä jokainen päivä kulkee kahvikupillisesta toiseen. Tätä on aito kahvikulttuuri, tätä on Kulta Katriina.

https://meira.fi/kultakatriina/

Kuten huomaat kirjoitetaan erikseen

• Anonyymi

Vihattu vetää nytkin jotain kurapaskakahvia.

• Anonyymi

Kerro mitä suosittu juo?

• Anonyymi

Se kaivattu mies juo kyl Löfsbergsii.

• Anonyymi

Mä juon löfan crescendoa ja paahtoaste 5.
        Botti on poistanut crescendon jo ainakin kaksi kertaa. .!..

• Anonyymi

En yhtään tiedä mitä se juo ja mitä ei. En ole koskaan nähnyt sen juovan yhtään mitään. Rakastan silti :(

• Anonyymi

..sitä miestä. Lause katkesi kesken.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

..sitä miestä. Lause katkesi kesken.

miten sulla voi kahvipaketti kestää noin kauan montako kertaa paivassa juot kahvia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

miten sulla voi kahvipaketti kestää noin kauan montako kertaa paivassa juot kahvia

saattaa menna parhaimmillaan menisikohan 4 kuppia ja aamulla auina 2 kuppia etta herää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

3-4 kertaa päivässä. Keitän yleensä itselleni vain 2 kuppia kerralla ja tosi laihaa. Paketti kestää varmaan viikkoja. Toinen vastaaja kiilas sivusta, en ollu mä.

• Anonyymi

Kuivakahvia. Ilmaten😁

• Anonyymi

minkälaista se on

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

minkälaista se on

olen kanssasi samaa mieltä

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7748
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3722
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1160
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1013
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      973
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      772
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      268
      703
    Aihe