Enonkosken kunta esittää, että Väyläviraston investointiohjelmaan lisätään Enonkosken Hanhivirran lossin korvaaminen sillalla investointiohjelmaluonnoksessa mukana olevan Hätinvirran lossin korvaamisen lisäksi.
Väylävirasto pyysi Enonkosken kunnalta lausuntoa luonnoksesta valtion väyläverkon investointiohjelmaksi vuosille 2022–2029.
Kunnanhallituksen laatimassa lausunnossa Enonkosken kunta toteaa, että Itä-Suomen liikennejärjestelmä- ja infran investoinnit ovat tarpeisiin nähden riittämättömät ja korjausvelkaa näiden osalta on tullut vuosien ajalta ja tulee koko ajan lisää muun muassa hoito- ja ylläpitovelkana.
– Liikenteen sujuvuuden, koko Itä-Suomen elinvoimaisuuden ja kilpailukyvyn kannalta toimivat liikenneratkaisut ja asianmukaisesti kunnossapidetyt väylät ovat ensiarvoisen tärkeitä, kunnanhallitus toteaa.
Enonkosken lausunnossa huomautetaan, että Itä-Suomen maakuntaliittojen kanta on yhteneväinen Enonkosken kunnan kanssa.
– Hätinvirran sillan lisäksi myös muita Itä-Suomen neuvottelukunnan esittämiä Saimaan vesistöalueen siltahankkeita sisällytetään erittäin kustannustehokkaina hankkeina investointiohjelmaan.
Enonkosken kunta ehdottaa siltaa Hanhivirtaan lossin tilalle
Anonyymi
7
93
Vastaukset
- Anonyymi
Enonkosken kunta esittää, että Väyläviraston investointiohjelmaan lisätään Enonkosken Hanhivirran lossin korvaaminen sillalla investointiohjelmaluonnoksessa mukana olevan Hätinvirran lossin korvaamisen lisäksi.
- Anonyymi
hanhivirtaan uusi tielinjaus ja silta
- Anonyymi
2025 vuonna suunniteltu 80 tonnin lossi hanhivirtaan
- Anonyymi
Ja viime kesänä tehtiin kallis laituriremontti.
- Anonyymi
Savonlinnan seurakunta avustaa kymppitonnilla talousvaikeuksiin ajautunutta Enonkosken luostaria
- Anonyymi
2025 vuonna tulisi hanhivirtaan 76 tonnin lossi
- Anonyymi
Ja jeesus siunasi lossin henkilökohtaisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as603186Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078