Hei!
Onko täällä ketään DLBCL:ää sairastavaa?
DLBCL aggressiivinen imusolmukesyöpä
5
237
Vastaukset
- Anonyymi
Olen sairastanut, hoitona oli rituksimabidihoito ja solunsalpaahoito sekä sädehoitoa. Vaikka oli levinnyt, hoitovaste oli täydellinen, hoidot alkoivat tehota nopeasti, Aikaa on muutama vuosi. Missä päin vartaloa sinulla on, älä menetä toivoasi, ennuste on aika hyvä, onko hoidot jo päällä. Lymfoomia tunnetaan yli 70 erilaista versiota
- Anonyymi
Hei! Ensimmäinen kontrolli kuukauden kuluttua. Mulla oli paikallinen. R-CHOP. Kauanko sinä kävit kontrolleissa? Lääkäri omakannan mukaan oli kuulemma selittänyt minulle kontrolliproseduurin, mutta ei mulle jäänyt mitään mielikuvaa... muuta kuin että ensimmäinen verikoe ja että toinen olisi siitä puolen vuoden kuluttua.
- Anonyymi
Joo, sun hoito kestää noin puoli vuotta, kun saat sytostaatteja, niin aina ennen sytostaatteja sun labrat tsekataan, että ne on ok, että voi antaa sytostaatteja. Sitten kontrolloidaan muistaakseni kolmen kuukauden välein tai kuuden kuukauden. Seuranta on viisi vuotta ja tietysti jos tulee oireita niin olet yhteydessä hoitavaan yksikköösi. Mutta varmasti ahdistaa diagnoosi, mutta toivottavasti helpottaa jatkossa. Voit etsiä oman alueesi syöpäyhdistyksen ja soitella sinne jos jaksat tai haluat, sietlä voi saada tukihenkilönkin. Mutta kyllähän sitä asiaa ajattelee alussa joka päivä mutta nykyään ei edes muista joka päivä tai pidempäänkin, että on ollut sairas.
Kyllä se siitä ja jos susta tuntuu ettet muista mitään lääkärikäynnistä, ota joku tukihenkilö mukaan käynnille tai koeta kirjoittaa kysymykset paperille ja kirjoittaa paperille vastauksetkin. - Anonyymi
Kiitos sinulle. Tuki olisi varmasti tarpeen, mutta täällä ei saa olla ulkopuolisia mukana syöpäpolilla koska korona-aika. Toistaiseksi ainakin sellaiset ohjeet. OsAstollekaan ei pääse ennen kuin sisäpuolelta joku aukaisee oven. Ei edes huoltomies, hänen kanssaan kerran odottelin oven avaamista. Hän kokeili yleisavainta. Ei toiminut. Eiköhän tämä tästä. Huolestuttaa sekin, ettei koronarokotukset muodostaneet minulle vasta-aineita. Se lienee tässä taudissa aktiivivaiheessa ihan tavallista. Täytyy olla niin älyttömän tarkkana, ettei vaan saa vielä koronaa tähän päälle.
- Anonyymi
Parempi ettei pääsekään koska ihmiset hokee, ettei mulla oo koronaa vaikka olisikin, onko siellä pappia jonka kans vois jutella, ei ne tuu sull e viimeistä voitelu antamaan vaan ovat ihan normaaleja keskustelijoita eikä koeta käännyttää mihinkään uskontokuntaan, tai jos siellä hoidoissa käy joku sopiva ihminen niin juttele sellaisen kanssa. Mutta koeta kysyä siellä polilla tai osastolla, että oisko niillä jotain yhteystietoja, eri syöpäyhdistyksillä on myös henkilöitä jotka ovat antaneet yhteystietonsa, että ovat ilmoittautuneet tukihenkilöiksi jotka ovat sairastaneet syövän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123970MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822071Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin861323Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671107Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt215909Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828