Sen vuoksi sain ilon tutustua moniin aasian maihin ja sillä myös
rahoitin matkojani. Euron kurssi oli hyvä ja kaikkia perusteet kauppaan
oli hyvät. Niin, minä olen oikeasti ollut monessa aasianmaassa ja
matkustanut aika paljon juuri kaupan vuoksi. Tein toki muutakin.
Tänäpäivänä se ei enää ole mahdollista internetin myötä ja monet
alan yrittäjät joutuu luopumaan tästä liiketoimesta. Jos joku ei
ymmärrä, niin nyt on tulleet monet ketjut aliäxprässistä lähtien.
Moni teki rahaa sillä, kuten minäkin.
Ei sellaista vastaan voi kilpailla, kun tavara tulee suoraan Shanghain
tukusta, kuten minäkin tein... ja jopa ilman veroja... sittenkään se
ei enää kannata. Kivijalkakauppojen aika on ohi. Ainoa mikä niissä
kannattaa on palvelualat.
Ilman Euroopan unionia pienet toimijat ei tule koskaan pärjäämään
USA:n ja Kiinan toimijoita vastaan. Digivero ja hiilitullit voi olla keino.
Se ei ole kenekään syy, vaan se on kaupan ja koko maailman kaupan
kehittymisen seuraus. ( Huvittavaa, että persut huutaa EU-ero ja se
on todella huivttavaa tähän nähden, että heillä ei ole minkään näköistä
käsitystä koko kaupasta ja teollisuudesta )
Minun käsitykseni mukaan ei ole mitään muuta vaihtoehtoa, kuin
tiivistää EU:ta. Suurempiin yksiköihin on mentävä... Sorry vaan
maanviljelijät. Mutta näin vain on. Ne on nämä volyymit mitkä
ratkaisee ja Thaimaan turismi oli rakennettu pitkälle sen varaan.
oli suunitteilla nopeaa rataa ja lentokenttiä ja laajennuksia koko ajan.
Kiinalaiset yhtiöt ostaa lentokoneita tällä hetkellä hikipäässä ja ne
rakentaa verkot ja reitit ja lentoasemat, niin ne määrää myös mihin
turisti menee. Tavara ja palveluliikenteen määräminen infran avulla on
mahdollista. En ollenkaan pidä mahdottomana, etteikö Kiina rahoita
Tallinna-tunnelia esim. Suomen puuvaranto ja mineraalit ja halpa
työvoima kiinostaa. ( Maaseudun alhaiset asumisen hinnat ja maat ).
Katsokaa Sihanoukvilleä ja miettikää mitä on volyymi. Se on keskitetty
turistikohde ja se on voimakas kilpailija Pattayalle. Älä putoa penkiltä,
kun katsot tubelta sitä. Teidän valtionne valehtelee kaikki asiat teille ja
Teille ei kerrota edes totuutta mitä ja miksi. Se perustuu siihen, että
vain minun hallintoni on täydellinen ja sinä ole minun orja.
Älä ajattele näitä asiota valtiona ja väärässä persoonassa, vaan
pyri ajattelemaan kristittynä yksiönä ja ihmisenä... sinä et ole valtio,
vaan sinä olet ihminen ja kaikki on siskoja ja veljiä.
Noin 20 vuotta sitten tein aasian kauppaa.
47
84
Vastaukset
- Anonyymi
Mahtavaa Tapsa! Ja kaiken tuon bisnesuran ja sepustuksen jälkeen olet terveyskeskuksessa itkemällä päässyt lopulta sairaseläkkeelle, saat melkein 700 euroa kuukaudessa käteen, elikäs jäät reippaasti suomalaisen köyhyysrajan alapuolelle höpöttämään Shanghain tukuista. Nyt on kuuma kisa siitä kumpi kertoo huimempia satuja, Tapsa vai Numba. Sensei on pudonnut tästä skabasta jo taputeltuna tatamin pehmusteen sisään aikoja sitten.
Kumpi valitaan Aasian Kristukseksi, Tapsa vai Numba? Vanttera voimakaksikko palvelutalon vintillä salatupakoimassa pilvisessä Vantaan syys säässä. - Anonyymi
Täytyy viedä aloitus suomennettavaksi jollekin Jari Tervolle joka tarvii tuohon suomennokseen konsultiksi muutaman psykiatrian alan ammattilaisen.
"Minun käsitykseni mukaan ei ole mitään muuta vaihtoehtoa, kuin
tiivistää EU:ta. Suurempiin yksiköihin on mentävä... Sorry vaan
maanviljelijät. Mutta näin vain on. Ne on nämä volyymit mitkä
ratkaisee ja Thaimaan turismi oli rakennettu pitkälle sen varaan.
oli suunitteilla nopeaa rataa ja lentokenttiä ja laajennuksia koko ajan."
Siis että maanviljelystä ei enää tarvita kun tiivistetään EU:ta ja sitten Thaimaan turismi on rakennettu pitkälle sen varaan?? Thaimaan turisteille rakennetaan edelleen lisää ja lisää ratoja ja laajennuksia, stadioineita ja kaikkea. Turismi jatkaa kasvuaan aina vaan ja struktuuri paranee. Ei se tähän lopu. - Anonyymi
Tapsa. Sitä ei varsinaisesti lasketa aasiankaupaksi että ostit 20 vuotta sitten kiinalaisen kelloradion Hobby Hallin kuvastosta.
On sitä tehty aasien kauppaa jo silloin kun petterit vielä lupsutti porkkana sosetta muovi lusikalla. Sain 35 vuotis lahjaksi pehmo aasin jolle annoin nimeksi polle.
Se kulki mukana kaikkialle. Käytiin isän kanssa viipurissa lomalla ni polle jäi tulliin ku isä ukko oli kätkeny sen sisään anfetamiimia.- Anonyymi
Cambodian beach kohde kiinnostaa - nimikin on sopiva; "Lazy Beach".
Täytyy käydä korkaamassa kun rajat aukeaa Vietnamiin.
Toivottavasti on paremmin suunniteltu kuin viereinen Vietnamin Phu Quoc jossa ISO RAHA turmelee loputkin Paratiisista.- Anonyymi
Miksi se lazy beach kiinnostaa sinua Pattayan palstalla?
Likaiset kaupustelijat kimpussasi jotka ei meinaa hyväksyä sanaa ei. Auringossa ei kannata olla pitkään ilman suojaa. Rantavesi sitä samaa hiekan sekaista kuin Pattayallakin.
Phu Quoc on tylsä rantakohde sekin. Kävin molemmissa 2015-2016. Rantakauppias esitteli minulle hienoa vesijettiä. Kun kaupat puolesta tunnista oli tehty hän raahasikin paikalle ikivanhan romun joka ei meinannut pysyä käynnissä.
Ho Chi Minhissä ihan tasokkaassa yökerhossa juottivat korvikeviinaa appelsiinimehun joukossa (screwdriver) hyvä etten joutunut sairaalaan vaikka join vain kaksi niitä. Ikinä ei ole Thaimaassa tapahtunut moista.
Laos on vielä vähemmän valmis turismille ja Burma tällä hetkellä kaikkein vaarallisin.
Thaimaa on Kaakkois-Aasian ehdoton ykkönen ja Pattaya sen helmi lomailijoille.
T 2010
- Anonyymi
Euron setelit ja kolikot otettiin käyttöön 2002 eli olit siis aikaasi edellä. Vai Niuvanniemen suljetulla?
- Anonyymi
Ei kannata kamalan vakavasti ottaa näitä numeromiesten ja tapsojen tarinoita liikemiemenneisyydestä. Nuo jutut kun on aina vaan kuin isättömän mopopojan haaveita. Kaunista mutta epätoivoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kannata kamalan vakavasti ottaa näitä numeromiesten ja tapsojen tarinoita liikemiemenneisyydestä. Nuo jutut kun on aina vaan kuin isättömän mopopojan haaveita. Kaunista mutta epätoivoista.
Minä asun täällä aasiassa ja sinä jäädytät kohta persee**** !
Varo pakkasta luvassa.
- Anonyymi
Tali-pää juntti. Taloustiedettä sen verra, että volyymi ratkaisee
monta asiaa, että miksi Lennot Thaimaahan on halvempia, kuin
muualle. Lentoyhtiöt pysytyy järjestämään kustannustehokkaan
verkoston, kun volyymit on riittävän suuria.
USA:n ja Kiinan verkkokauppa ja palvelujätit valtaa markkinat
hetkessä pienistä maista ja niissä yritys ja liiketoiminta ei ole
kannattavaa. Infran rakentaminen vähentää kustannuksia ja
luo suuremman kilpailuedun. (Kun omistat, vaikka Tallinna-tunnelin,
niin sinulla on etu silloin muihin samanalan yhtiöihin). Esim. Kiinan
valtio sijoittajana jakaa sen rahan takaisin omille yhtiöille muodossa,
kuin muodossa. Vaikka Tallinna-tunnelista. EU:lla ei ole mitään
muuta tietä, kuin tiivistää unionia.
Nätte, että Sihanoukville tulee monen matoimiston sivulle ja
lennot kilpailee Bangkokin kanssa. Maataloudessa myös, kun
suuret yhtiöt myy kanoja, sikoja, lehmiä ym. Ne vain lisää ja lisää
tehokkuutta ja nopeutta.
Sama asia näkyy täällä Cambodiassa, että Thaimaan kanatuotanto
jyrää ja painaa hintaa. Myös nauta ja sianliha.
Voin ihan vapaasti haastaa kenet persut ihan missä vain... ja tehdä
heistä naurunalaisen taloustieteessä.- Anonyymi
Nyt on tarttunut Tapsaan jo numbelon megalomaanisuuskin skitsofrenian ja deliriumin lisäksi.
Melkoiset taloustieteen mestarit joiden sairaseläkkeet ovat yhteensä melkein tonnin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on tarttunut Tapsaan jo numbelon megalomaanisuuskin skitsofrenian ja deliriumin lisäksi.
Melkoiset taloustieteen mestarit joiden sairaseläkkeet ovat yhteensä melkein tonnin.Kolahtiko johonkin ?
Siinä on palstaa ja kerro isänmaasi talouspolitiikkaa... kuinka valtiostasi
tulee suuri ja rikas. Saadaan nauraa... matu jutuillesi... kerro myös mistä
se jaettava raha tulee.
- Anonyymi
Paras kauppa oli se kun myin kaksi ketunnahkaa yhtenä.
- Anonyymi
Kolahtiko johonkin ?
Siinä on palstaa ja kerro isänmaasi talouspolitiikkaa... kuinka valtiostasi
tulee suuri ja rikas. Saadaan nauraa... matu jutuillesi... kerro myös mistä
se jaettava raha tulee.
Katsoinko minä oikein, että jopa myanmarissa on paremmat autot,
kuin Onnelassa.
Paljonko kela-käryttäjä tienaa kuukaudessa ?- Anonyymi
Tapsalla siis ei ole isänmaata vaan Tapsa ajattelee että EU maksaa Tapsan vedättämän sairaseläkkeen.
Ei Tapsa ei. Suomi on nettomaksaja EU:lle.
Suomalaiset veronmaksajat ja yritykset maksavat ne EU-maksut.
Suomalaiset yritykset ja veronmaksajat maksavat suomalaisten lasten lapsilisät, terveydenhuollon, koulutuksen ja infrastruktuurin.
Suomalaiset veronmaksajat ja yritykset maksavat suomalaisten viljelijöiden ja karjankasvattajien maataloustuet. EU ottaa siitäkin välistä raskaaseen koneistoonsa.
Suomalaiset veronmaksajat ja yritykset maksavat eläkeyhtiöille ja kansaneläkelaitokselle eläkemaksuja palkastaan. He maksavat sinunkin eläkkeesi. Suomalaiset.
Suomalaiset yritykset ja palkansaajat maksavat palkoista työttömyysvakuutusmaksuja, joilla maksetaan työttömyyskorvaukset.
Suomalaiset yritykset ja palkansaajat elättävät julkisella sektorilla työskenteleviä, joka on maailman suurin väkilukuun suhteutettuna. Siis se julkinen sektori.
Suomalaiset yritykset ja palkansaajat maksavat sen sinun kelatätisi ja terveyskeskuslääkärisi palkan. Maksamme myös sinun kyydit sinne terveysasemalle.
Me suomalaiset yrittäjät ja veronmaksajat maksamme sinun psykiatrilla käyntisi ja vuositarkastukset.
Suomalaiset veronmaksajat ja yrittäjät maksavat laitospaikkasi ja jokaikisen ruoka-annoksen, voileivän, perunan ja maitolasillisen.
Sinun päälläsi on suomalaisten veronmaksajien ja yrityksien sinulle maksamat vaatteet. Edes sukat ei ole sinun ostamiasi omilla rahoilla.
Silmälasisi on kustantaneet suomalaiset veronmaksajat.
Sinun kannattaisi olla melkoisen kiitollinen suomalaisille veronmaksajille. Sinun elämääsi ei kustanna EU, ei Afrikan pojat, ei Lähi-idän kansat, ei somalialaiset, ei mannerheimintiellä istuskelevat vihreät työttömät, vaan suomalaiset veronmaksajat.
Ole onnellinen ja kiitollinen siitä että jotkut Suomessa on päättäneet näin joskus, että sinunlaisesi pummi saa elää ilmaista elämää. Jos se olisi minusta kiinni niin sinut talutettaisiin munasillaan korpitmetsään ja jos et siellä selviä ilman apua niin voivoi ja moro.
T 2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tapsalla siis ei ole isänmaata vaan Tapsa ajattelee että EU maksaa Tapsan vedättämän sairaseläkkeen.
Ei Tapsa ei. Suomi on nettomaksaja EU:lle.
Suomalaiset veronmaksajat ja yritykset maksavat ne EU-maksut.
Suomalaiset yritykset ja veronmaksajat maksavat suomalaisten lasten lapsilisät, terveydenhuollon, koulutuksen ja infrastruktuurin.
Suomalaiset veronmaksajat ja yritykset maksavat suomalaisten viljelijöiden ja karjankasvattajien maataloustuet. EU ottaa siitäkin välistä raskaaseen koneistoonsa.
Suomalaiset veronmaksajat ja yritykset maksavat eläkeyhtiöille ja kansaneläkelaitokselle eläkemaksuja palkastaan. He maksavat sinunkin eläkkeesi. Suomalaiset.
Suomalaiset yritykset ja palkansaajat maksavat palkoista työttömyysvakuutusmaksuja, joilla maksetaan työttömyyskorvaukset.
Suomalaiset yritykset ja palkansaajat elättävät julkisella sektorilla työskenteleviä, joka on maailman suurin väkilukuun suhteutettuna. Siis se julkinen sektori.
Suomalaiset yritykset ja palkansaajat maksavat sen sinun kelatätisi ja terveyskeskuslääkärisi palkan. Maksamme myös sinun kyydit sinne terveysasemalle.
Me suomalaiset yrittäjät ja veronmaksajat maksamme sinun psykiatrilla käyntisi ja vuositarkastukset.
Suomalaiset veronmaksajat ja yrittäjät maksavat laitospaikkasi ja jokaikisen ruoka-annoksen, voileivän, perunan ja maitolasillisen.
Sinun päälläsi on suomalaisten veronmaksajien ja yrityksien sinulle maksamat vaatteet. Edes sukat ei ole sinun ostamiasi omilla rahoilla.
Silmälasisi on kustantaneet suomalaiset veronmaksajat.
Sinun kannattaisi olla melkoisen kiitollinen suomalaisille veronmaksajille. Sinun elämääsi ei kustanna EU, ei Afrikan pojat, ei Lähi-idän kansat, ei somalialaiset, ei mannerheimintiellä istuskelevat vihreät työttömät, vaan suomalaiset veronmaksajat.
Ole onnellinen ja kiitollinen siitä että jotkut Suomessa on päättäneet näin joskus, että sinunlaisesi pummi saa elää ilmaista elämää. Jos se olisi minusta kiinni niin sinut talutettaisiin munasillaan korpitmetsään ja jos et siellä selviä ilman apua niin voivoi ja moro.
T 2010Minä en ainakaan maksasi mitään ilman pyssynpiippua niskassa
kenellekään Thaimaahan ja Cambodiassa loisivalle ja itse jäisin Onnelaan.
Kyllä siinä pitää olla pieni vika päässä silloin.
Kyllä sää narraat?
Eikö suomi olekkaan EU-maa ?
Mä olin luullut, että mää olen eu-kansalainen.
Eläkevakuutusmaksu on sopimus, niille, jotka pääsevät eläkkeelle,
jotka ei kuole ennen eläkkeelle pääsyä. Meitä on kait 30%, jotka pääsevät
nauttimaan eläkevakuutusyhtiön rahoista.... sopimus on sopimus.
Kauppa se on mikä kannattaa.
Joo en mä noin tyhmä olisi mitä sanoit T 2010. Oltko ajatellut tehdä
videoita helteisestä helmikuusta ja helvetillisestä Onnelasta ?
Katsoin videon " turistit ", siinä annettiin kyllä, jotain toisellaista kuvaa
siitä, mitä puhuit.... Narraat perhana ... vapaaehtoisesti ??? Maksaa ???'
Kyllä taisi luiskahtaa vähän ? Katso se elokuva Turistit ... Hae googlesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ainakaan maksasi mitään ilman pyssynpiippua niskassa
kenellekään Thaimaahan ja Cambodiassa loisivalle ja itse jäisin Onnelaan.
Kyllä siinä pitää olla pieni vika päässä silloin.
Kyllä sää narraat?
Eikö suomi olekkaan EU-maa ?
Mä olin luullut, että mää olen eu-kansalainen.
Eläkevakuutusmaksu on sopimus, niille, jotka pääsevät eläkkeelle,
jotka ei kuole ennen eläkkeelle pääsyä. Meitä on kait 30%, jotka pääsevät
nauttimaan eläkevakuutusyhtiön rahoista.... sopimus on sopimus.
Kauppa se on mikä kannattaa.
Joo en mä noin tyhmä olisi mitä sanoit T 2010. Oltko ajatellut tehdä
videoita helteisestä helmikuusta ja helvetillisestä Onnelasta ?
Katsoin videon " turistit ", siinä annettiin kyllä, jotain toisellaista kuvaa
siitä, mitä puhuit.... Narraat perhana ... vapaaehtoisesti ??? Maksaa ???'
Kyllä taisi luiskahtaa vähän ? Katso se elokuva Turistit ... Hae googlesta.EU on Suomelle miinusmerkkinen. Sen lisäksi että Suomi elättää kaltaisiasi, Suomi elättää myös itseään rikkaampia EU- maita.
En harrasta kelakäräyttelyä ja sinä Tapsa olet todellakin sairaseläkkeesi ansainnut. Tuolla järjenjuoksulla ja törpöttelyllä et pääsisi edes Koskisen sahan tupakkapaikan palovahdiksi.
Kyselit Tapsa paljonko on kuukausipalkka. En ole laskenut. Otin näytöltä kuvan saldosta. Henk koht käyttiksellä näkyy olevan ihan kohtalainen summa ja firmojen tileillä vielä 2 x lisää tuohon nähden. https://ibb.co/k6MZF0b
Joskus laskin että viime vuosina on jäänyt vuoden jokaisena päivänä yli 500 euroa käteen verojen jälkeen. Joka vuosi 7 päivää viikossa.
Laitoin kuvaan senseille tutun passini ja kuvassa mukana sama ilmatorjuntatykin ammus kuin aiemmin (joka on pullonavaaja) ja kaukosäädin on siinä oikealla reunassa. Katso tarkkaan niin näet passin ja rahojen heijastuvan lasitasosta joten et pääse sanomaan passia leijuvaksi. Zoomasin ettet pääse vinkumaan https://ibb.co/D9h9wTP
Siinä on vaimon siskolle maksettu maankäytöstä vuoden viimeinen neljännes hieman etukäteen. Sovittu maksettavaksi 3 x vuodessa. Itse halusivat niin.
Maata on käytettävissä varsin reippaasti, vasta viideosa vuokratusta maasta on käytössämme. Maksetaan maasta samanverran vuokraa kuin Tapsasensei saa puolessa vuodessa sairaseläkettä.
Jos Tapsasenseillä olisi edes 1% meikäläisen rahoista niin olisit juonut itsesi hengiltä jo aikoja sitten.
T 2010
PS: Tulee senseille kiva ilta kun hän yrittää zoomata heijastuksesta passin tietoja ;) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EU on Suomelle miinusmerkkinen. Sen lisäksi että Suomi elättää kaltaisiasi, Suomi elättää myös itseään rikkaampia EU- maita.
En harrasta kelakäräyttelyä ja sinä Tapsa olet todellakin sairaseläkkeesi ansainnut. Tuolla järjenjuoksulla ja törpöttelyllä et pääsisi edes Koskisen sahan tupakkapaikan palovahdiksi.
Kyselit Tapsa paljonko on kuukausipalkka. En ole laskenut. Otin näytöltä kuvan saldosta. Henk koht käyttiksellä näkyy olevan ihan kohtalainen summa ja firmojen tileillä vielä 2 x lisää tuohon nähden. https://ibb.co/k6MZF0b
Joskus laskin että viime vuosina on jäänyt vuoden jokaisena päivänä yli 500 euroa käteen verojen jälkeen. Joka vuosi 7 päivää viikossa.
Laitoin kuvaan senseille tutun passini ja kuvassa mukana sama ilmatorjuntatykin ammus kuin aiemmin (joka on pullonavaaja) ja kaukosäädin on siinä oikealla reunassa. Katso tarkkaan niin näet passin ja rahojen heijastuvan lasitasosta joten et pääse sanomaan passia leijuvaksi. Zoomasin ettet pääse vinkumaan https://ibb.co/D9h9wTP
Siinä on vaimon siskolle maksettu maankäytöstä vuoden viimeinen neljännes hieman etukäteen. Sovittu maksettavaksi 3 x vuodessa. Itse halusivat niin.
Maata on käytettävissä varsin reippaasti, vasta viideosa vuokratusta maasta on käytössämme. Maksetaan maasta samanverran vuokraa kuin Tapsasensei saa puolessa vuodessa sairaseläkettä.
Jos Tapsasenseillä olisi edes 1% meikäläisen rahoista niin olisit juonut itsesi hengiltä jo aikoja sitten.
T 2010
PS: Tulee senseille kiva ilta kun hän yrittää zoomata heijastuksesta passin tietoja ;)Mitäpä tähän tuumaa Hua Hinin huuhaa? Onko Kymppi ulosotossa kun Nordean henkilökohtaisella käyttötilillä on yli miljoona euroa?
TT - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EU on Suomelle miinusmerkkinen. Sen lisäksi että Suomi elättää kaltaisiasi, Suomi elättää myös itseään rikkaampia EU- maita.
T 2010
PS: Tulee senseille kiva ilta kun hän yrittää zoomata heijastuksesta passin tietoja ;)Älä nyt... sää varmaan tarjoat jos noin paljon oikeasti omistat...
Pistä Wingiin vähän rahaa.... Tarvit minun cambodian puhelinnumeron. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä nyt... sää varmaan tarjoat jos noin paljon oikeasti omistat...
Pistä Wingiin vähän rahaa.... Tarvit minun cambodian puhelinnumeron.Äsken sulla Tapsa oli säästöjä ja olet Aasiassa bisnestä tehnyt liikemies joka nauraa muille suomalaisille jotka ei älyä ryhtyä sairaseläkkeelle ja paeta maasta. Mikä muutti tilanteesi ja mielesi yhtäkkiä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äsken sulla Tapsa oli säästöjä ja olet Aasiassa bisnestä tehnyt liikemies joka nauraa muille suomalaisille jotka ei älyä ryhtyä sairaseläkkeelle ja paeta maasta. Mikä muutti tilanteesi ja mielesi yhtäkkiä?
Sun pankkitili.... Eihän ne vain olleet Bateja ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sun pankkitili.... Eihän ne vain olleet Bateja ?
Miksi siirsit 1320 euro 1.8.... vaikuttaa eläkkeeltä ???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi siirsit 1320 euro 1.8.... vaikuttaa eläkkeeltä ???
Eiköhän se lue siinä aika selkeästi mikä on tuo mainittu summa. Numerosensei meni taas niin sekaisin että lujahti pakoon laatimaan uutta mielikuvitusaloitusta lasten iltamista.
Minun puolestani saat Tapsa olla ihan rauhassa sairaseläkkeellä ihan mistä syystä vaan, mukavaa jos olet löytänyt rauhaa ja onnea elämääsi, mutta yksikään sairaseläkeläinen ei tule nimittelemään minua köyhäksi savolaiseksi, siinä kulkee raja.
Olen tehnyt elämäni aikana niin paljon töitä ja viettänyt kirjaimellisesti tuhansia lähes unettomia öitä selkä märkänä hiestä eikä ole ollut silloin ketään siinä joka olisi auttanut.
Yhtiökumppani koki burn outin ja jätti kaiken minun harteille.
Silmät ristissä sitten selvinnyt niistäkin ajoista ja päivistä puoliunessa ja vielä hoitanut perhe-elämää siinä samassa.
Esimerkkinä 50 työntekijääni oli jäädä eräänä juhannuksena ilman palkkaa kun iso tilaaja teki oharin eikä maksanutkaan puolen miljoonan laskua vaikka lupasi. Perheellisiä miehiä melkein kaikki ja heidän juhannus ja lomille lähtö oli minusta kiinni.
Maanantaista torstaiaamuun ennen juhannusta selvitin asiaa yötäpäivää. Juuri oli otettu aiemmin 750 tuhatta luottoa pankilta kun pari miljoonaa lepäsi maailmalla. Lisää en kehdannut pyytää. Puhelin soi taukoamatta kun duunarit huusi vittua puhelimeen.
Torstaiaamuna ajoin Vantaalle ja käytiin kaverin kanssa pankissa. Kahdessa pankissa nostamassa käteisellä 150 tuhatta euroa. Osalla oli sama pankki kaverin kanssa ja ne hoitui tilisiirroilla.
Siitä ajelin Lahteen ja kävin henkilökohtaisesti maksamassa jokaisen saatavat käteisellä, jotka ei vielä olleet tilille saaneet. Perjantaiaamuna hoidin viimeiset ja kaikki oli hyvin.
Seuraavalla viikolla maksoin kaverille kaikki takaisin.
Perhe oli ollut mökillä koko viikon. Perjantaina kun sain viimeiset hoidettua, lähdin perässä mökille. Hermo oli niin piukeana että lähdin ensimmäiseksi rommipullon kanssa kalaan kun mökille saavuin. Ilta oli jo ihan leppoisa perheen parissa.
Tuo ei ollut mikään ainutkertainen tapaus vaan aina sai olla sydän syrjällään että maksaako kaikki vai tekeekö joku konkurssin tai oharin. Summat ei koskaan olleet mitään tonneja vaan satojatonneja, mitä liikkui. Kovimmillaan päivävaihto oli satatonnia euroja.
Siitä ruletista ei jäänyt itselleni paljon mitään kouraan muuta kuin väärä selkä ja yksi avioero. Onneksi samaiset kaverit oli hengessä mukana kun piti keksiä jotakin vähemmän stressaavaa.
Työpäiväni olivat matkoineen 15 vuoden ajan sellaisia 11 tuntisia. Siitä voi kuvitella kun perheenisä lähtee 05.20. töihin ja tulee kotiin 18.00 ja alkaa viihdyttää perhettä ja koettaa vielä urheilla samalla, niin ei ollut vapaa-ajan ongelmia.
Maksoin joka jeesuksen veroeuron tunnollisesti. Euroakaan en ole jäänyt velkaa. Sen takia vituttaa kuunnella joidenkin tapsojen ja senseiden lässytystä ja ottaa pannuun katsella minne Suomi työntää verorahat jotka me raskaan työn raatajat olemme verellä itkulla ja hiellä tehneet.
Noin raskaat vuodet jättää jäljen ihmiseen.
T 2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän se lue siinä aika selkeästi mikä on tuo mainittu summa. Numerosensei meni taas niin sekaisin että lujahti pakoon laatimaan uutta mielikuvitusaloitusta lasten iltamista.
Minun puolestani saat Tapsa olla ihan rauhassa sairaseläkkeellä ihan mistä syystä vaan, mukavaa jos olet löytänyt rauhaa ja onnea elämääsi, mutta yksikään sairaseläkeläinen ei tule nimittelemään minua köyhäksi savolaiseksi, siinä kulkee raja.
Olen tehnyt elämäni aikana niin paljon töitä ja viettänyt kirjaimellisesti tuhansia lähes unettomia öitä selkä märkänä hiestä eikä ole ollut silloin ketään siinä joka olisi auttanut.
Yhtiökumppani koki burn outin ja jätti kaiken minun harteille.
Silmät ristissä sitten selvinnyt niistäkin ajoista ja päivistä puoliunessa ja vielä hoitanut perhe-elämää siinä samassa.
Esimerkkinä 50 työntekijääni oli jäädä eräänä juhannuksena ilman palkkaa kun iso tilaaja teki oharin eikä maksanutkaan puolen miljoonan laskua vaikka lupasi. Perheellisiä miehiä melkein kaikki ja heidän juhannus ja lomille lähtö oli minusta kiinni.
Maanantaista torstaiaamuun ennen juhannusta selvitin asiaa yötäpäivää. Juuri oli otettu aiemmin 750 tuhatta luottoa pankilta kun pari miljoonaa lepäsi maailmalla. Lisää en kehdannut pyytää. Puhelin soi taukoamatta kun duunarit huusi vittua puhelimeen.
Torstaiaamuna ajoin Vantaalle ja käytiin kaverin kanssa pankissa. Kahdessa pankissa nostamassa käteisellä 150 tuhatta euroa. Osalla oli sama pankki kaverin kanssa ja ne hoitui tilisiirroilla.
Siitä ajelin Lahteen ja kävin henkilökohtaisesti maksamassa jokaisen saatavat käteisellä, jotka ei vielä olleet tilille saaneet. Perjantaiaamuna hoidin viimeiset ja kaikki oli hyvin.
Seuraavalla viikolla maksoin kaverille kaikki takaisin.
Perhe oli ollut mökillä koko viikon. Perjantaina kun sain viimeiset hoidettua, lähdin perässä mökille. Hermo oli niin piukeana että lähdin ensimmäiseksi rommipullon kanssa kalaan kun mökille saavuin. Ilta oli jo ihan leppoisa perheen parissa.
Tuo ei ollut mikään ainutkertainen tapaus vaan aina sai olla sydän syrjällään että maksaako kaikki vai tekeekö joku konkurssin tai oharin. Summat ei koskaan olleet mitään tonneja vaan satojatonneja, mitä liikkui. Kovimmillaan päivävaihto oli satatonnia euroja.
Siitä ruletista ei jäänyt itselleni paljon mitään kouraan muuta kuin väärä selkä ja yksi avioero. Onneksi samaiset kaverit oli hengessä mukana kun piti keksiä jotakin vähemmän stressaavaa.
Työpäiväni olivat matkoineen 15 vuoden ajan sellaisia 11 tuntisia. Siitä voi kuvitella kun perheenisä lähtee 05.20. töihin ja tulee kotiin 18.00 ja alkaa viihdyttää perhettä ja koettaa vielä urheilla samalla, niin ei ollut vapaa-ajan ongelmia.
Maksoin joka jeesuksen veroeuron tunnollisesti. Euroakaan en ole jäänyt velkaa. Sen takia vituttaa kuunnella joidenkin tapsojen ja senseiden lässytystä ja ottaa pannuun katsella minne Suomi työntää verorahat jotka me raskaan työn raatajat olemme verellä itkulla ja hiellä tehneet.
Noin raskaat vuodet jättää jäljen ihmiseen.
T 2010On jättänyt jäljet, sen huomaa mutta luulisi tuolla varallisuudella hankkivan itsellensä hoitoa, koska tämän palstan terapia ei ole kovin kummoinen vuosilukuhenkilön thaimaastaan 24/7.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On jättänyt jäljet, sen huomaa mutta luulisi tuolla varallisuudella hankkivan itsellensä hoitoa, koska tämän palstan terapia ei ole kovin kummoinen vuosilukuhenkilön thaimaastaan 24/7.
Vuosilukuhenkilö kuitenkin thaimaassa, sinä surkea reppana suomessa, muista se.
- Anonyymi
"Noin raskaat vuodet jättää jäljen ihmiseen."
Jos tyhmyydelläsi lypsät sympatiaa sitä tuskin tulee.
Olit menestyvä ja varakas - olisi ollut vara järjestää asiat paremmin itsellesi ja perheellesi mutta ahneus sai vallan.
Kun itse sain ekan kerran 100t puhdasta voittoa vuodessa raatamalla 24/7 se sai istumaan alas ja tekemään exell käyrän elämästäni. Olin silloin n 45v.
Siinä selvisi että vaikka varakkuus käyrä kohosi kovaa onnellisuus käyrä jämahti tasaiseksi, jopa alkoi laskea.
Tein silloin suunnitelman tehdä vain 10t pv ja jäädä eläkkeelle 50 vuotiaana. Se olisi onnistunutkin ellen olisi katkaissut kädestä luita ja niiden parantuminen kesti 3v. Jäin eläkkeelle 53 vuotiaana. Sitä laiskottelua, matkailua, kilvan ajoa ja muuta "bucket listan" ruksaamista meni n 3 vuotta.
Sitten tuli se tyypillinen menestyneen ja kiireisen yksityisyrittäjän krapula - tuli ikävä adrenaliinipurkausta kun tulee menestystä ja aloin tehdä LKV bisnestä "vain huvin ja ajankulun vuoksi".
Suomessa on helvetin helppo tehdä rahaa asuntokaupoilla! Ostaa parhaalta paikalta halvimman luukun, fixaa maalamalla ja myy voitolla. Vero tosin 30% voitosta mutta kuluja saa panna reilusti koska verottaja olettaa että teetätit kaiken muilla! Myin itse kaikki - siitäkin sain kulut pois.
Jos on saanut loistokämpän sitä kannattaa asuttaa oikeasti (tai paperilla) 2v ja myydä verovapaasti.
Nyt on kaikki myyty ja varat hajautettu 100t per pankki EUssa ja enemmän muualla.
Suosittelen samaa 2010'lle. Jos / kun Nordea kaatuu saat vain 100t... 900t menee Somaleille!
"Aattelepa sitä...." Joppe sanois.- Anonyymi
Nyt oli taas niin sekava sepustus ettei mitään järkeä. Excel-käyriä teet ruokabiudjetistasi joka on kertomasi mukaan 160 euroa kuukaudessa.
"Tein silloin suunnitelman tehdä vain 10t pv ja jäädä eläkkeelle 50 vuotiaana. Se olisi onnistunutkin ellen olisi katkaissut kädestä luita ja niiden parantuminen kesti 3v."
Mitä ihmettä sinä puhut? Miten luut esti liikemies uraasi? Mitä ihmeen kilvan ajoa? Mikä kaikki on myyty?
Nyt iski kateutesi Kymppiä kohtaan niin rajusti että sekosit täysin. Kymppi on kingi ja sinä olet Hiekkaharjun pelle. Aina voit kuvata kuksan Chiang Maissa tai näköalan beachille, vai voitko?
TT - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt oli taas niin sekava sepustus ettei mitään järkeä. Excel-käyriä teet ruokabiudjetistasi joka on kertomasi mukaan 160 euroa kuukaudessa.
"Tein silloin suunnitelman tehdä vain 10t pv ja jäädä eläkkeelle 50 vuotiaana. Se olisi onnistunutkin ellen olisi katkaissut kädestä luita ja niiden parantuminen kesti 3v."
Mitä ihmettä sinä puhut? Miten luut esti liikemies uraasi? Mitä ihmeen kilvan ajoa? Mikä kaikki on myyty?
Nyt iski kateutesi Kymppiä kohtaan niin rajusti että sekosit täysin. Kymppi on kingi ja sinä olet Hiekkaharjun pelle. Aina voit kuvata kuksan Chiang Maissa tai näköalan beachille, vai voitko?
TTHiekkaharjun lerppa sekoitti kaikki persoonansa ja unelmansa yhteen tarinaan ja se meni niin yli laidan kuin entinen lentokapteeni....
- Anonyymi
"Nyt iski kateutesi Kymppiä kohtaan niin rajusti että sekosit täysin"
Kiitos naurusta!
Mutta kaverisi tila on muuta kuin huvittava... Tunnustaa itsekin sen ja kertoo - siitä hänelle pointsit. Ja kertoo hyviä juttuja!
Kärsineet rentut tekevät parhaat laulut (Juice) ja runot (Eikka).
Minä yrittäjänä ymmärrän. Sinä lienet tuntiduunari (?) ja siksi menee yli, senkin ymmärrän.
Nuolet kaveriasi että pääset AMGn kyytiin. Tai katselemaan kalliista hotellista kaunista näkymää ja sitten takas hihnalle kun "2 week millionaire" aika loppuu...
Vihje; Osta IKEAsta Thaimaa seinätapetti 5,95e ja katsele sitä. - Anonyymi
Huomenta täältä Cambodiasta... täällä pärjää vähemmälläkin.
T 2010, niin ei minulla ole isänmaata ja kenelläkään kristityllä sitä
ei myöskään ole. Sinä jouduit juomaan jumalan vihan maljasta juuri
sen valtiosi vuoksi... melkein sait laakin.
En, minä ole kateellinen sinun rahoillesi, hyvä on jos sitä sinulla on.
Niin, kuin sanoin, että minulla oli raskasta asua siinä Onnelassa
juuri sen vuoksi, kun olen kristitty... Kaikki se ihmisviha ja valtion
kumartaminen ja valtion nimen ottaminen ei ole kristillistä.
( valtion nimi suomalainen pedon kastama )
Raamatun pedosta kiistely on ihan turhaa, koska moni pappi ja
pastori on alamainen valtiolle, kuten Juutalaiset oli Roomalle.
Ostaminen ja myyminen kaikissa maissa on kielletty ilman
valtion lupaa ja sen valtion nimistä rahaa.( Raamatussa)
Onhan toki auringossa kiva asua ja voihan sitä ihmisiä vähän
kiusata. ( Kylväjä Jeesus vertaus, jokaisen oma valinta )- Anonyymi
Meillä menee nelihenkisellä perheellä elämiseen alle 2000 euroa kuukaudessa. Sisältää sähköt, ruoan, vakuutukset, polttoaineet ja maan vuokrat. Velkaa kun ei ole bahtiakaan.
Puitteet on kunnossa ja jatkossa käytän ylimääräistä rahaa sijoitus- ja yritystoimintaan Thaimaassa maatalouteen liittyen ja muutaman henkilön työllistäen. Aion vähän nykyaikaistaa tätä touhua tällä kylällä. Se on kaikkien etu.
T 2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä menee nelihenkisellä perheellä elämiseen alle 2000 euroa kuukaudessa. Sisältää sähköt, ruoan, vakuutukset, polttoaineet ja maan vuokrat. Velkaa kun ei ole bahtiakaan.
Puitteet on kunnossa ja jatkossa käytän ylimääräistä rahaa sijoitus- ja yritystoimintaan Thaimaassa maatalouteen liittyen ja muutaman henkilön työllistäen. Aion vähän nykyaikaistaa tätä touhua tällä kylällä. Se on kaikkien etu.
T 2010Pidätkö excel taulukkoa ruuasta kuten minä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pidätkö excel taulukkoa ruuasta kuten minä?
Hehheh, taisi olla vuosi 1994 kun yritin pysyä alle 80 kiloisena ja punnitsin tomaatinkin ennen syömistä. Ei siitä mitään tullut. Syynä ei ollut rahapula kuten numerosenseillä vaan painoluokat.
T 2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
T 2010Ei sitä monellakan mene noinkaan paljoa...kyllä siellä eletään ihan
200 euroa kuukaudessa myös. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
T 2010Minä kyllä ihmettelen, että miten sitä rahaa yleensä voi mennä noin
paljon.
Jos itse laittaa ruokaa, niin possun paistia saa kait 3 euroa kilo.
Perunat ja muut härpäkät ei paljon maksa. Naudanpaistia saa
kait johonkin 6 euroon kilo ja siitäkö pistää paistin uuniin, niin sitä
syö aika pitkään.
Banaanit ei paljon maksa... Mehut ja juomat on edullisia myös.
Asumiskuluja ... sähkö 100 euroa kuukaudessa ???
Auto... no mitä menee ?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä kyllä ihmettelen, että miten sitä rahaa yleensä voi mennä noin
paljon.
Jos itse laittaa ruokaa, niin possun paistia saa kait 3 euroa kilo.
Perunat ja muut härpäkät ei paljon maksa. Naudanpaistia saa
kait johonkin 6 euroon kilo ja siitäkö pistää paistin uuniin, niin sitä
syö aika pitkään.
Banaanit ei paljon maksa... Mehut ja juomat on edullisia myös.
Asumiskuluja ... sähkö 100 euroa kuukaudessa ???
Auto... no mitä menee ??Täysvakuutukset taloon, kolmeen autoon ja prätkään on kohtuullisen kalliit. En ole laskenut mitä tekee yhteensä kun tulee tipoittain ne laskut. Mutta useita satasia kuussa kuitenkin. Euroja.
Sähköön menee meillä noin 300 kun ei pihistellä ilmastoinnin kanssa ja ilmastoitavaa tilaa on 350m2, jatkossa aurinkosähkö tulee helpottamaan mutta siinäkin on perustamiskustannukset jotka maksaa itsensä takaisin noin neljässä vuodessa.
Ruokakulut pieniä kun omasta takaa tulee noin puolet, mutta kyllä silti kauppaan saa menemään sellaisen 500 bahtia päivä. Maanvuokrat kun jakaa kuukautta kohti niin ne tekee 370 euroa kuussa.
Siinähän se alkaa karkeasti olla. Vaatteisiin ei mene paljon mitään. Lasten vaatteetkin on kierrätysvaatteita vaimon sukulaisilta. Itsellä ainoa vaatekulu on lenkkarit kerran vuodessa.
Dri-fit merkkiurheilupaidat on käytännössä ikuisia. Minulla on kaapissa 20 vuotta vanhoja Thaimaasta ostettuja paitoja jotka on kestäneet muutot ja sadat pesut. Olkihatun ostin viime viikolla 120 bahtia.
T 2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täysvakuutukset taloon, kolmeen autoon ja prätkään on kohtuullisen kalliit. En ole laskenut mitä tekee yhteensä kun tulee tipoittain ne laskut. Mutta useita satasia kuussa kuitenkin. Euroja.
Sähköön menee meillä noin 300 kun ei pihistellä ilmastoinnin kanssa ja ilmastoitavaa tilaa on 350m2, jatkossa aurinkosähkö tulee helpottamaan mutta siinäkin on perustamiskustannukset jotka maksaa itsensä takaisin noin neljässä vuodessa.
Ruokakulut pieniä kun omasta takaa tulee noin puolet, mutta kyllä silti kauppaan saa menemään sellaisen 500 bahtia päivä. Maanvuokrat kun jakaa kuukautta kohti niin ne tekee 370 euroa kuussa.
Siinähän se alkaa karkeasti olla. Vaatteisiin ei mene paljon mitään. Lasten vaatteetkin on kierrätysvaatteita vaimon sukulaisilta. Itsellä ainoa vaatekulu on lenkkarit kerran vuodessa.
Dri-fit merkkiurheilupaidat on käytännössä ikuisia. Minulla on kaapissa 20 vuotta vanhoja Thaimaasta ostettuja paitoja jotka on kestäneet muutot ja sadat pesut. Olkihatun ostin viime viikolla 120 bahtia.
T 2010Kasko ilman omavastuuta on vuokratessakin kallis. Johtunee siitä että Thaimaassa pelti kolisee varsin helposti. Rangerin kasko vuokraamosta kuukaudeksi oli 15000 THB joka on 400 euroa kuussa.
TT - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täysvakuutukset taloon, kolmeen autoon ja prätkään on kohtuullisen kalliit. En ole laskenut mitä tekee yhteensä kun tulee tipoittain ne laskut. Mutta useita satasia kuussa kuitenkin. Euroja.
T 2010Työlupa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kasko ilman omavastuuta on vuokratessakin kallis. Johtunee siitä että Thaimaassa pelti kolisee varsin helposti. Rangerin kasko vuokraamosta kuukaudeksi oli 15000 THB joka on 400 euroa kuussa.
TTPaljonko maksaa haaveuima-altaan veden puhdistus juomavesipuhdistimella kuussa täyskuun aikaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko maksaa haaveuima-altaan veden puhdistus juomavesipuhdistimella kuussa täyskuun aikaan?
Paljonko maksaa kaikkien jahtien polttoaineet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työlupa?
Kyselee ex-juomakaappien täyttäjä ja oikea liikemies.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko maksaa kaikkien jahtien polttoaineet?
Riippuu käyttötunneista, mutta sen verran paljon että ei ole tarve julkaista niiden kuluja sen enempää kuin muitakaan perheen kuluja kuukausittain Pattayan matkailupalstalle.
Tuollaisten laskemien julkaiseminen kuuluu aivan eri kastille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu käyttötunneista, mutta sen verran paljon että ei ole tarve julkaista niiden kuluja sen enempää kuin muitakaan perheen kuluja kuukausittain Pattayan matkailupalstalle.
Tuollaisten laskemien julkaiseminen kuuluu aivan eri kastille.Kyselet kuitenkin aktiivisesti ja sitten jos vastaa kuuluukin eri kastiin. Thaimaassa ei ole kastijärjestelmää. Kyläpäällikön ei tarvitse olla kylän rikkain.
Sinä et reppanapoju tee mitään tiedoilla työluvista tai mistään muustakaan Thaimaahan liittyvästä asiasta siellä Paraisten Chiang Main palvelutalossa.
Thaimaahan muuttoa harkitseville tiedoista saattaa olla hyötyä. Työlupa on lähinnä paperishow. Lopulta ketään ei kiinnosta kenelle työskentelet, missä firmassa, mikä on erikoisosaamisesi laatu ja totuus historiastasi. CV:n voit väärentää ihan surutta.
Pääasia että paperit on täytetty, valokuvat liitetty ja muutama tuhat bahtia viranomaisille annettu.
Ensimmäinen oma yritys on perusteilla ja sitten siirryn sen työntekijäksi kahden paikallisen kanssa. Yksinkertaistetaan asioiden hoitamista.
Kuluista vielä joo kyllähän mekin pärjättäisiin vaikka yhdellä mopolla ja vähemmällä ilmastoinnilla, mutta mitäpä sitä pihtailemaan kun on varaa elää siten kuin tahtoo.
Suomessa vastaavanlainen elintaso maksaisi 5000 euroa kuussa ja vastaavanlaisen talon pelkät rakennuskustannukset jotakin 650 000 euroa ja sitä pitäisi lämmittääkin vielä.
T 2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyselet kuitenkin aktiivisesti ja sitten jos vastaa kuuluukin eri kastiin. Thaimaassa ei ole kastijärjestelmää. Kyläpäällikön ei tarvitse olla kylän rikkain.
Sinä et reppanapoju tee mitään tiedoilla työluvista tai mistään muustakaan Thaimaahan liittyvästä asiasta siellä Paraisten Chiang Main palvelutalossa.
Thaimaahan muuttoa harkitseville tiedoista saattaa olla hyötyä. Työlupa on lähinnä paperishow. Lopulta ketään ei kiinnosta kenelle työskentelet, missä firmassa, mikä on erikoisosaamisesi laatu ja totuus historiastasi. CV:n voit väärentää ihan surutta.
Pääasia että paperit on täytetty, valokuvat liitetty ja muutama tuhat bahtia viranomaisille annettu.
Ensimmäinen oma yritys on perusteilla ja sitten siirryn sen työntekijäksi kahden paikallisen kanssa. Yksinkertaistetaan asioiden hoitamista.
Kuluista vielä joo kyllähän mekin pärjättäisiin vaikka yhdellä mopolla ja vähemmällä ilmastoinnilla, mutta mitäpä sitä pihtailemaan kun on varaa elää siten kuin tahtoo.
Suomessa vastaavanlainen elintaso maksaisi 5000 euroa kuussa ja vastaavanlaisen talon pelkät rakennuskustannukset jotakin 650 000 euroa ja sitä pitäisi lämmittääkin vielä.
T 2010PS: Työlupaan vaaditaan lääkärintodistus. Työlupa voidaan evätä esimerkiksi jos sinulla on korkea verenpaine.
T 2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyselet kuitenkin aktiivisesti ja sitten jos vastaa kuuluukin eri kastiin. Thaimaassa ei ole kastijärjestelmää. Kyläpäällikön ei tarvitse olla kylän rikkain.
T 2010Juuri noin. Raha on tehty käyttämistä varten. Siihen voi joo säveltää siihen "erikoisosaamiseen" mitä vaan. Yksi Isanissa vaimon tilalla työskentelevä kaveri on perunatohtori. Hän on paperilla perunoiden erikoisasiantuntija.
- Anonyymi
Olen samaa mieltä, että rakastan elämää aasiassa ja jokainen
voi totuttaa unelmiaan miten tahtoo... Elämä aasiassa on upeaa.
Tämän sanoo kristitty ihminen. Rakastakaa ihmisiä ja elämää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 222367
- 931505
- 1161248
- 751120
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa18949Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa249851- 52842
MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil209830Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo18821- 34785