Uusi terveyskeskus

Anonyymi

Tuleeko tästä riittävän suuri, jotta toiminnot sopivat olemaan siellä seuraavat 50 vuotta.

Olemme kuitenkin kasvukeskus...

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kylämme on mielestäsi kasvukeskus? Salli minun nauraa. Muuttoliike isompiin kaupunkeihin on käynnissä ja kiitos onnitteluista sain oman taloni myytyä kasurilasta jollekin onnettomalle. Tappiota tosin tässä 3v asumisessa tuli.

    • Anonyymi

      Vaikka suuret ikäpolvet ovat vielä käyttämässä terveyskeskuksen palveluja, on kunnan asukasluku ollut jo puoli vuosikymmentä pienemmässä. Asukasluku alkaa vähetä nopeammin heiDän alkaessa poistua rivistä. Puhumattakaan, jos Yaralle annetaan lupa laajentua kylän kylkeen. Eipä ole halukkaita muuttajia kylälle

      • Anonyymi

        Silti uusia taloja nousee kuin sieniä sateella 🏰


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Siilinjärven asukasluku on 50v aikana ollut nousussa, 1980-luku ollut voimakkainta kasvua:
        https://www.siilinjarvi.fi/minun-siilinjarvi/tietoa-siilinjarvesta/tilastot/vaesto/

        70-80 luvuilla kuntaan muuttaneet, osin Kemiran laajenemisen ja kaivoksen vuoksi, ovat nyt jo eläkeiässä tai lähellä sitä. Ja heitä on paljon. Siitä kertovat kunnan sivuilla myös yli 65 vuotiaiden reilu kasvu väestöosuudessa. Heillä on tavallisesti talo Siilinjärvellä ja parin vuosikymmenen kuluessa he poistuvat henkikirjoista. Heidän työpaikkansa on jo "vapautuneet" nuoremmille.

        Vuoden 2015 jälkeen on ollut alenevan väkiluvun vuosia ja väkiluku on pienentynyt jo yli 600 henkeä. Siis tämä iso eläkeläisukupolvi on vielä mukana luvuissa


    • Anonyymi

      Nuoret hakeutuvat keskuksiin missä on palveluita ja elämää en heitä siitä syytä niin itsekkin tein. Olen siis paluumuuttaja kun eläkkeelle pääsin ja tässäpä tämä rauhallisesti menee ainut mikä huolettaa on tuo kaivoksen leviäminen kylälle päin sitä pitää vastustaa kaikin keinoin.

      • Anonyymi

        Eikö ne voisi tehdä kylän alle tunnlikaivoksen, kaikki olisi tyytyväisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ne voisi tehdä kylän alle tunnlikaivoksen, kaikki olisi tyytyväisiä.

        koko kylä romahtaa sitten sinne paskakaivoksen pohjalle xD


    • Anonyymi

      Liian pieni tulee terkkarissa. Ei voi enää korottaa, taivas tuli vastaan.
      Neuvola ei mahdu enää tuohon.
      Saavat tyytyä olemaan syrjäkylällä Harjamäessä.

      • Anonyymi

        Tuli liian pieni koska kohta meitä eläkeläisiä on kylä täynnä ja ikä ei tule yksin vai miten se menikään.


    • Anonyymi

      Siis onko puhe nyt siitä kopista kaupungintalon pihalla?

      • Anonyymi

        Ei meillä ole kaupungintaloa.


      • Anonyymi

        Juu siinä on uusi tk


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2284
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2147
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe